Explantie in gedachten

Lees of deel ervaringen.
Donny

Ongelezen bericht 02 jul 2019 11:27

Hoi ik ben Donny en 42 jaar.

In het verleden heb ik deze site ook bezocht ivm het asia syndroom wat ik heb gehad vd siliconen protheses euro silicone.
Onder behandeling geweest van dr. Cohen Terveart explantatie in 2014 gehad ( helaas niet vergoed) en wonderwel helemaal opgeknapt op een auto imuunaandoening na. Limited GPA ontstekingen van bovenste luchtwegen en oogbolontstekingen.
Na twee jaar geen implantaten gehad te hebben en lichamelijk goed hersteld te zijn koos ik voor monoblock hydrogel, dit omdat ze vrij onschuldig waren wat ik toen kon lezen op internet en vele andere vrouwen kozen hier ook voor.
Deze in september 2017 laten plaatsen voor de spier. 370 cc per stuk van b naar d cup.

Het ziet er netjes uit, alhoewel ik ze soms te prominent aanwezig vind....
Maar nu komt het.. sinds de implantaten verdraag ik geen enkele creme meer op mijn gezicht en zit ik onder de acne. Ook op mijn rug en borst verschijnen allemaal talg pukkeltjes.
Daarnaast heb ik ook het idee dat deze implantaten vocht ontrekken aan het lichaam. Mijn gezicht ziet er in de afgelopen twee jaar veel ouder oud. Droogt lijnen en vaak een zeer droge keel.

Nu lees ik dat de stof CMC helemaal niet zo onschuldig blijkt te zijn en niet opgeruimd kan worden door het lichaam.dus dat blijft dan ergens zweven en kan wrs ook reacties gaan geven.

Vorig jaar had ik wat schouderklachten en nam daarvoor cbd olie. Twee druppeltjes per dag. Nou....vakantie Moeten afbreken omdat mijn hele lichaam onder bulten en rode plekken ging zitten en vreselijke jeuk..in zhuis wisten ze er geen raad mee..tot ik er zelf achter kwam dat het begon toen ik met de cbd olie ging beginnen. Gelijk gestopt en na twee weken werd de huid normaal op mijn lichaam. Zelfs met natuurlijke producten reageert de huid dus heftig.

Nu begonnen met jojoba olie en mijn gezicht is wonderwel er door opgeknapt, ook op de borst etc.

Maar nu zit ik dus erg in dubio voor een explantie en daarna niets meer.ook geen lipofilling, het kost mij teveel want deze explantatie zal ik ook niet vergoed krijgen want ik had al asia....dan had ik ze niet moeten nemen krijg ik dan als antwoord denk ik..

Ik overweeg dan om een prothese bh te dragen zodat het er in kleding nog een beetje uitziet en voor de rest niets meer.
Tijdens de explantatie vd siliconen in 2014 wel een borstlift gedaan waar je de littekens nog goed van ziet bij de tepels, maar ik vind het best zo..ik ben er klaar mee. Ik vind het veel belangrijker om geen rotzooi meer in mijn lijf te hebben waarvan ze niet eens weten wat het in de toekomst nog meer kan veroorzaken..

Ik heb as oktober een paar weken vrij en ga morgen bellen voor een plekje...wat denken jullie doen of niet?

Liefs donny
Essi

Ongelezen bericht 02 jul 2019 11:49

Welkom Donny,
Ik denk dat je het antwoord op je vraag wel of niet eigenlijk zelf al hebt gegeven, als ik lees dat je ze eigenlijk nooit had moeten nemen.
Ik ben vrijdag 21 juni verlost van mijn 2de "setje" die ik na mijn wissel ivm lekkende eurosilicone kreeg. Deze had ik pas 3 jaar en een paar maanden, maar zag al snel dat ik de stomste beslissing ooit had genomen door een wissel te laten doen. Ik heb niet voor lipofilling gekozen omdat wat mij betreft dit nog te veel in de kinderschoenen staat en niet duidelijk is wat dit over een jaar of 20 gaat doen.Ik ben zo blij dat ik deze stap heb gezet en voel me heel erg opgelucht nu ze zijn verwijderd en ook de kapsels.
Mag ik vragen bij welke arts je ze hebt laten verwijderen en of de kapsels toen ook zijn weggehaald ?
Ik wens je veel succes met je zoek tocht naar antwoorden.
Groetjes essi
Tina

Ongelezen bericht 02 jul 2019 12:20

Hi Donny,

Zoals je wsl wel gelezen hebt, heb ik ook hydrogel implantaten die ik ga laten verwijderen. Ik heb verschillende klachten gekregen, waaronder huidproblemen, ná implantatie. Voor mij speelden enerzijds de klachten mee, en anderzijds dat ik in de toekomst geen onzekerheid wil en me wil hoeven afvragen of iets door de implantaten zou kunnen komen. Ik heb dus gekozen voor een stukje piece of mind.

Sowieso kun je een aantal consulten plannen. Zoals essi ook al zei gaf je zelf misschien al wel antwoord op je vraag en het feit dat je erover nadenkt en het vraagt zegt misschien ook al wel genoeg. Maar wij kunnen die beslissing niet voor jou maken, uiteindelijk zul je zelf de keuze moeten maken wat voor jou het beste is...

Succes en sterkte!
Donny

Ongelezen bericht 02 jul 2019 13:22

Dr nio is mijn vaste arts..
Heeft de siliconen en kapsel verwijderd. Kapsel was opgestuurd naar patholoog, gelukkig niets mis mee.
Heeft ook de borstlift gedaan en plaatsing monoblock.
Ben in januari al bij hem geweest omdat mijn ene borst soms zeer deed. En hebben het toen ook over lipofilling gehad, explantatie ect.
Dus de voorlopige offerte kreeg ik gelijk mee.
Nu is het alleen nog een belletje om een afspraak te maken voor explantatie...

Liefs donny
wilmaatje

Ongelezen bericht 03 jul 2019 00:42

Donny schreef:
02 jul 2019 11:27

In het verleden heb ik deze site ook bezocht ivm het asia syndroom wat ik heb gehad vd siliconen protheses euro silicone.
Onder behandeling geweest van dr. Cohen Terveart explantatie in 2014 gehad ( helaas niet vergoed) en wonderwel helemaal opgeknapt op een auto imuunaandoening na. Limited GPA ontstekingen van bovenste luchtwegen en oogbolontstekingen.
Na twee jaar geen implantaten gehad te hebben en lichamelijk goed hersteld te zijn koos ik voor monoblock hydrogel, dit omdat ze vrij onschuldig waren wat ik toen kon lezen op internet en vele andere vrouwen kozen hier ook voor.
Deze in september 2017 laten plaatsen voor de spier. 370 cc per stuk van b naar d cup.

Maar nu komt het.. sinds de implantaten verdraag ik geen enkele creme meer op mijn gezicht en zit ik onder de acne. Ook op mijn rug en borst verschijnen allemaal talg pukkeltjes.
Daarnaast heb ik ook het idee dat deze implantaten vocht ontrekken aan het lichaam. Mijn gezicht ziet er in de afgelopen twee jaar veel ouder oud. Droogt lijnen en vaak een zeer droge keel.

Nu lees ik dat de stof CMC helemaal niet zo onschuldig blijkt te zijn en niet opgeruimd kan worden door het lichaam.dus dat blijft dan ergens zweven en kan wrs ook reacties gaan geven.

Vorig jaar had ik wat schouderklachten en nam daarvoor cbd olie. Twee druppeltjes per dag. Nou....vakantie Moeten afbreken omdat mijn hele lichaam onder bulten en rode plekken ging zitten en vreselijke jeuk..in zhuis wisten ze er geen raad mee..tot ik er zelf achter kwam dat het begon toen ik met de cbd olie ging beginnen. Gelijk gestopt en na twee weken werd de huid normaal op mijn lichaam. Zelfs met natuurlijke producten reageert de huid dus heftig.

Nu begonnen met jojoba olie en mijn gezicht is wonderwel er door opgeknapt, ook op de borst etc.

Maar nu zit ik dus erg in dubio voor een explantie en daarna niets meer.ook geen lipofilling, het kost mij teveel want deze explantatie zal ik ook niet vergoed krijgen want ik had al asia....dan had ik ze niet moeten nemen krijg ik dan als antwoord denk ik..

Ik overweeg dan om een prothese bh te dragen zodat het er in kleding nog een beetje uitziet en voor de rest niets meer.
Tijdens de explantatie vd siliconen in 2014 wel een borstlift gedaan waar je de littekens nog goed van ziet bij de tepels, maar ik vind het best zo..ik ben er klaar mee. Ik vind het veel belangrijker om geen rotzooi meer in mijn lijf te hebben waarvan ze niet eens weten wat het in de toekomst nog meer kan veroorzaken..

Ik heb as oktober een paar weken vrij en ga morgen bellen voor een plekje...wat denken jullie doen of niet?

Liefs donny
De huid reactie komt idd van de CBD olie. Ook chlorella geeft deze reactie, als je siliconen in je huid hebt

Veel meiden denken dat ze er mee ontgiften, als je siliconen depositie in je lymfen hebt (kan ook door zweten of lekke protheses) dan komt het via je lymfe in je huid, organen etc

Juist omdat CBD of chlorella de siliconen uit je huid wilt werken, (wat niet kan, omdat siliconen een soort van glassplinters zijn, die vast blijven zitten in je weefsels) krijg je juist ontstekingen reactie

Ik heb dit in mijn gezicht, waar ik siliconen olie ooit heb laten injecteren, zodra ik dus cbd of chlorella gebruik, krijg ik vette ontstekingen
Ik raad deze producten echt af uit eigen ervaringen, siliconen krijg je nooit meer uit je lichaam !!!

Wilma
Muisje

Ongelezen bericht 03 jul 2019 07:38

Hoi Donny,

Ook ik heb monoblock hydrogel protheses en wil ze laten explanteren. Ik heb geen huidklachten, maar heb 1 jaar na implantatie colitis ulcerosa gekregen, heb psychische klachten en een wisselende bloeddruk.
Van wie weet je dat de CMC niet uitgescheiden wordt? Ik had begrepen dat het niet afgebroken wordt door het lichaam, maar wel uitgescheiden, net als de methyleenblauw die ook in de protheses zit.
Ik kan nu nog niet geopereerd worden ivm mijn bloeddruk, hoop dat het ergens einde dit jaar kan

Liefs Mieke.
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D
2022 diagnose non hodgkin :cry: :cry: :cry:
Marleenv92

Ongelezen bericht 03 jul 2019 10:05

wilmaatje schreef:
03 jul 2019 00:42
Donny schreef:
02 jul 2019 11:27

Liefs donny
De huid reactie komt idd van de CBD olie. Ook chlorella geeft deze reactie, als je siliconen in je huid hebt

Veel meiden denken dat ze er mee ontgiften, als je siliconen depositie in je lymfen hebt (kan ook door zweten of lekke protheses) dan komt het via je lymfe in je huid, organen etc

Juist omdat CBD of chlorella de siliconen uit je huid wilt werken, (wat niet kan, omdat siliconen een soort van glassplinters zijn, die vast blijven zitten in je weefsels) krijg je juist ontstekingen reactie

Ik heb dit in mijn gezicht, waar ik siliconen olie ooit heb laten injecteren, zodra ik dus cbd of chlorella gebruik, krijg ik vette ontstekingen
Ik raad deze producten echt af uit eigen ervaringen, siliconen krijg je nooit meer uit je lichaam !!!

Wilma

Waar heb je die informatie over chlorella vandaan? Ik heb net een zak gekocht.. Ik hoopte juist dat ze wel siliconen konden opruimen. Wil het niet verergeren.
wilmaatje

Ongelezen bericht 03 jul 2019 16:56

de informatie heb ik uit mijn eigen lichaam. silliconen in gezicht (dus zichtbaar)
zodra ik met chlorella of CBD olie begin, probeert het lichaam de siliconen eruit te werken, wat niet kan... het zit vast in het weefsel, net als de siliconen van de protheses. ik heb het 3x geprobeerd, steeds terugkerende ontstekingen
gevolg: ontstekingen
chlorella en CBD helpen dus wel om ontgiften, maar het verwijderd geen siliconen ik raad het sterk af
Moeke

Ongelezen bericht 15 sep 2019 18:56

Hi Donny,
Wat fijn dat je een datum hebt! Mooi dat je bloeddruk genoeg gedaald is als ik het goed begrepen heb.
Mooi dat je voor explantatie gaat en niet voor een wissel. Eindelijk het moment om weer gezond te worden.
Ik heb zo het idee dat je ook wel een afvinklijstje kan maken van al de klachten die je hebt.

Heb je deze site toevallig al gezien? Ik weet niet of het op jouw van toepassing is maar ik was er zelf erg blij mee.

viewtopic.php?f=182&t=2383

Liefs, Moeke
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
Onzeker

Ongelezen bericht 17 sep 2019 20:35

Hey Donny,

Ik heb je topic even verplaatst naar monoblock zodat andere vrouwen met dezelfde prothese jou topic makkelijker kunnen vinden.

X
18 Oktober 2019 explantatie + lift bij JvG door Dr van Selms

Handig om even door te lezen Welkom
Meld je klachten! Meldpunt RIVM
Plaats reactie

Terug naar “Vrouwen die explantatie deden”