umc zorgverzekering

Lees informatie of stel vragen.
anita 64

Ongelezen bericht 28 jun 2019 13:39

Hoi, is er iemand die ervaring heeft met de umc zorgverzekering.
Zij zouden zowiezo vergoeden bij een explantatie?
Essi

Ongelezen bericht 28 jun 2019 14:23

Hallo Anita,
Ik kan je geen antwoord geven op je vraag. Maar ik heb deze vraag nog niet zo heel lang geleden ook al eens voorbij zien komen volgens mij.
Ik hoop dat iemand je verder kan helpen.
Succes
wilmaatje

Ongelezen bericht 28 jun 2019 16:24

anita 64 schreef:
28 jun 2019 13:39
Hoi, is er iemand die ervaring heeft met de umc zorgverzekering.
Zij zouden zowiezo vergoeden bij een explantatie?
Explantatie word bij elke basis verzekering vergoed indien je hebt...

-baker4 indicatie (kapsel vorming, en of zeer ernstige pijnklachten)
- asia klachten (vastgesteld door internist)
- alcl ( lymfeklierkanker)
- lekkage prothese
- borstkanker

Liefs wilma
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 jun 2019 18:49

Umc vergoedt vanuit het aanvullend pakket. Maar er zitten nog wel wat haken en ogen aan, dus informeer je goed.
Je kunt pas aan het einde van het jaar weer overstappen naar een andere zorgverzekering.

Ik zoek even de dame voor je op die via de UMC zorgverzekering vergoeding kreeg...
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 jun 2019 18:53

Dat was Loontje, ik had via de mail hierover contact met haar.
Hieronder een berichtje op het forum waar ze het er kort over heeft
Loontje schreef:
28 nov 2017 16:40
Hallo Mieke,

Ik heb mijn implantaten in januari door dr Kappel laten verwijderen. Geen medische noodzaak maar ik wilde ze niet meer nadat duidelijk werd hoe ziekmakend ze kunnen zijn. Heb borstkanker gehad en wil geen enkel risico meer lopen! Deze beslissing in november 2017 genomen en UMC Zorgverzekeraar aangesproken op hun vergoeding via aanvullende verzekering. Heeft wat voeten in de aarde gehad maar ze hebben de explantatie vergoed! Je zou dus kunnen overstappen per 1 januari en mijn pad volgen.
Dr Kappel heeft afgelopen vrijdag 130cc heupvet en buikvet naar de geamputeerde borst kunnen inbrengen en het lijkt alweer op een borstje :)
Neem gerust contact met me op als je meer wil weten.
Hartelijke groet, Ilona
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 jun 2019 18:56

We hadden dit ook op het forum en site staan, maar omdat het Zorginstituut Nederland besloot dat explantatie op basis van aanhoudende systemische klachten vergoed moest worden, hadden we dit niet meer nodig dachten we. Helaas zijn er nog steeds veel vrouwen die de operatie niet vergoed krijgen, bijvoorbeeld omdat ze niet voldoen aan de voorwaarden van het Zorginstituut Nederland of omdat ze geen medische indicatie hebben.
Deze vrouwen kunnen overwegen over te stappen naar de UMC Zorgverzekering.

Succes en sterkte!

Liefs, Luna

Zou je een melding willen doen? viewtopic.php?f=142&t=1689
Dankjewel!

Wegwijs op het forum: viewtopic.php?f=208&t=2033
Cejaba

Ongelezen bericht 31 dec 2019 14:33

Ik snap hier niks van. Ik ben bij UMC verzekerd, heb vergoeding aangevraagd op basis van aanhoudende systemische klachten en dit onderbouwd, en toch is het afgewezen!

Wil nu overstappen naar Zilveren Kruis.
2 januari eindelijk afspraak op het ASIA spreekuur! Dan wordt het sws vergoed toch? Met indicatie van nanayakkara?
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 jan 2020 13:25

Cejaba schreef:
31 dec 2019 14:33
Ik snap hier niks van. Ik ben bij UMC verzekerd, heb vergoeding aangevraagd op basis van aanhoudende systemische klachten en dit onderbouwd, en toch is het afgewezen!

Wil nu overstappen naar Zilveren Kruis.
2 januari eindelijk afspraak op het ASIA spreekuur! Dan wordt het sws vergoed toch? Met indicatie van nanayakkara?
Lieve Cejeba,

Ik heb dit berichtje nu pas gezien. Ik kan niet alles meer lezen helaas.

De vergoeding is afgewezen, omdat je aanspraak wilde maken op vergoeding vanuit het basispakket. Wanneer een pc de aanvraag indient, is dit een aanvraag voor het basispakket.
Om bij UMC vergoeding te krijgen moet je aanvullend verzekerd zijn. Als je dat bent, kun je de afwijzing aanvechten, je bent immers verzekerd en in hun voorwaarden staat dat ze vergoeden zonder medische noodzaak. Tenminste dat was zo tot 2019. De voorwaarden kunnen zijn veranderd.
Als je wilt vraag ik aan Loontje of ze je wil helpen. Ook bij haar heeft het wat moeite gekost en is het uiteindelijk gelukt. Ze communiceert liever via de tel met vrouwen.
Wil je dat?

Maar je gaat ook naar Nanayakkara lees ik. Dus je kunt inderdaad ook die weg bewandelen. Maar als je al bij Umc zit, had je het vergoed moeten krijgen via het aanvullende pakket. Ze beweren dat immers op hun site, dat ze zonder medische noodzaak vergoeden.
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie kosten/vergoeding”