Ook even voorstellen

Protheses vanwege cosmetische reden.
Vivje74

Ongelezen bericht 17 mei 2019 23:56

Explantatie verhaal—>Vivje74

Beste dames, ik lees al even mee op dit forum maar zal me nu ook even voorstellen. Ik ben Vivian, 45 jaar, getrouwd en heb twee dochters. Nadat ik klaar was met borstvoeding geven (totaal 15 maanden) was er van mijn kleine D cup niet veel meer over dan een hele lege A. In 2005 zijn er in de Bergman Kliniek Eurosillicone protheses geplaatst, 300 cc maar ik weet niet meer of het onder of achter de spier geplaatst is.
In 2009 zette mijn rechterborst op vanuit het niets tot 2 cupmaten groter. Terug naar de Bergman Kliniek geweest, maar er kon geen verklaring voor gegeven worden. De borst slonk bij toeval weer nadat ik aan de antibiotica ging vanwege een blaasontsteking. Ik heb er verder niet over nagedacht en gewoon doorgegaan met leven.
Toen kwam Radar met uitzendingen over implantaten en wees een vriendin mij hierop. Ik wimpelde het af met, ach, gaat over Pip implantaten en die heb ik niet. Pas toen in Frankrijk Eurosillicone werd verboden en ik zelf een aflevering van Radar zag ging ik me er verder in verdiepen. Via Daniëlle kwam ik hier terecht en heb ik me verbaasd over hetgeen ik allemaal zag en las. Maar vielen er ook ineens allerlei puzzelstukjes op hun plek en lijken mijn vage klachten van de afgelopen jaren verklaarbaar.
Lang verhaal kort, ik heb mijn klachten gemeld bij het RIVM, van de huisarts een verwijzing op medische gronden gekregen voor de pc en op 5 juni ga ik op consult bij Dr Niessen. Ik hoop na explantatie in ieder geval niet meer naar mensendieck therapie voor mijn schouder,nekklachten te hoeven of bij de neuroloog te lopen vanwege mijn migraine aanvallen en chronische spierspanningshoofdpijn, maar eigenlijk wil ik me gewoon weer fit voelen en niet zoals mn lief al maanden zegt: jemig, jij wordt echt een oud wijf...Verder is ie wel lief hoor 😂

Ik houd jullie op de hoogte!
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 mei 2019 10:11

Lieve Vivje, Welkom!🌷

Fijn dat je van alles hebt lopen en dank je voor het melden van je klachten!👍

Wens je heel veel sterkte en succes!🤞

Liefs, Luna💕

Wegwijs op het forum:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Daniëlle Slingerland

Ongelezen bericht 18 mei 2019 13:59

Zo blij dat je bij het forum bent en dat je bent gaan onderzoeken, daarom deel ik zo openlijk.
Zodat we het niet wegwuiven maar dat we de link gaan leggen :D

liefs, Danielle
diana1967

Ongelezen bericht 18 mei 2019 19:44

welkom vivje, je vindt hier heel veel steun
schrijf gerust van je af en stel zoveel vragen als dat je hebt
het kan hier allemaal
lieve groetjes
diana
wilmaatje

Ongelezen bericht 18 mei 2019 20:05

Welkom Viv

Dr Niessen is een super arts.
Ik hoop net als jij op een goed verloop en vermindering vd klachten

Veel succes xx
Essi

Ongelezen bericht 19 mei 2019 21:10

Welkom vivje,
Goh ik heb ook ooit euro silicone laten zetten bij de Bergman. Toen ik in feb. 2016 daar weer was ivm 2 lekkende implantaten, vertelde ze me alleen dat ze niet meer met eurosilicone werkte en dat ze over waren gestapt op allergan. Ik heb nooit gehoord dat ze in Frankrijk verboden waren.
Ik wens je heel veel succes met dit traject.
Groetjes essi
Patriciapatricia

Ongelezen bericht 21 mei 2019 21:34

Hoi vivje74

Ik las je bericht en herken het stuk van de migraine.
Ik kreeg het vaker en heftiger. Nu gebruik ik probiotica tabletten, miltivitamine vrouw en magnesium en ben nu al bijna een maand aanvalvrij. Misschien een tip!
Vivje74

Ongelezen bericht 07 jun 2019 10:39

nou, ik heb mijn consult bij dr Niessen gehad. Wat een leuke vent! To the point, down to earth en vooral heel eerlijk. Ik blijk een Baker IV kapselvorming te hebben dus vergoeding door verzekering voor explantatie lijkt gegarandeerd. Was overigens wel even slikken want dat er kapselvorming zat wist ik wel maar de ergste gradatie had ik niet verwacht. En dat verklaart dan wel gelijk het feit dat ik meer en meer een bal krijg op mijn borst en meer en meer last van stuwing krijg.
Voor het mooie raadt hij nog lipofilling aan. Ik heb niet veel eigen vet maar hij denkt net genoeg voor dat beetje mooier.

Ik merk dat ik het allemaal moet laten bezinken. Tuurlijk weet ik dat ze eruit moeten, dat is ook niet het issue, maar het is ook deels afscheid nemen van iets wat al zolang bij mij is.....Ik had al jong een mooie borstpartij, heb met die borsten 14 maanden borstvoeding mogen geven, vervolgens ervoor gekozen om die lege zakjes weer te laten vullen omdat mijn borsten zo bij mij hoorden....Nu maken diezelfde borsten mij ziek en moeten ze eruit, blijf ik achter met een kleine A. En ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik bijna zeker weet dat ik opknap zodra ze eruit zijn maar ik merk dat ik het (nu het zover is) toch écht een dingetje vind. Kleine borsten.....Het dubbele eraan is dat ik me schaam om dat uit te spreken omdat er zoveel vrouwen zijn die er veel slechter voor staan, die kanker krijgen in hun borsten en niet weten of ze beter mogen worden.

Nou ja, dat dus, mixed feelings.

De Mittsu kliniek doet voor mij de aanvraag bij de zorgverzekeraar, pas bij akkoord krijg ik het behandelplan toegestuurd en kan er een datum geprikt worden. Ik twijfelde over de lipofilling maar besloten dit toch te doen, en vanwege die lipofilling (en het zes weken moeten dragen van een pak) ga ik voor een datum na de zomer. Zal er waarschijnlijk ook iets meer vet op mijn lijf zitten ;-)
Essi

Ongelezen bericht 07 jun 2019 11:45

Fijn vivje!
Je bent weer een stap dichter bij een gezond lijf.
Succes
Groetjes essi
AmbervdV

Ongelezen bericht 08 jun 2019 08:43

Ik heb ook Baker 4 en krijg het ook vergoed. Succes met je beslissing en ik snap je gevoel heel goed. We zijn 'gezond' en ook voel mij hierdoor vaak bezwaard... Maar ja...
Nu ben jij aan de beurt
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
Vivje74

Ongelezen bericht 21 jun 2019 12:06

De aanvraag is goedgekeurd en zojuist gebeld door operatiecentrum voor een datum. Omdat ik geen zin heb om tijdens onze vakantie met een drukpak te lopen word ik op 29 augustus geopereerd. Spannend!!
Dorie

Ongelezen bericht 21 jun 2019 12:35

Hoi vivje

Ik twijfel
Ook nog heel
Erg of ik wel of niet lipofilling wil. Vooral het herstel schrikt mij af. Ook ben ik bang dat hier toch ook meer haken en ogen aanzitten dan dat het in instantie lijkt....
ik ga volgende week op consult bij dr niessen. Dis ik ben benieuwd ...
Worden jou kapsels verwijderd? Heb jij je implantatie voor of achter de spier?
Groetjes Dorie
explantatie januari 2020 dr niessen, januari 2021 lipofilling
Vivje74

Ongelezen bericht 22 jun 2019 01:00

Dorie schreef:
21 jun 2019 12:35
Hoi vivje

Ik twijfel
Ook nog heel
Erg of ik wel of niet lipofilling wil. Vooral het herstel schrikt mij af. Ook ben ik bang dat hier toch ook meer haken en ogen aanzitten dan dat het in instantie lijkt....
Groetjes Dorie
Hi Dorie, het herstel schrikt me ook af maar de eventuele spijt als ik het niet zou doen, schrikt me nog meer af! En ik denk maar zo 2x een keizersnee en een baarmoederverwijdering heb ik ook doorstaan😉

Mijn kapsel blijft zitten maar ik sta achter de visie van dr Niessen en hij heeft toegezegd het alsnog te verwijderen wanneer weefsel onrustig is. Ik heb ze voor de borstspier

Ben benieuwd naar jouw ervaring met dr Niessen.
AmbervdV

Ongelezen bericht 22 jun 2019 06:10

Je zwelling van je borst lijkt erg op mijn verhaal. Ik werd daardoor getest (punctie) op ALCL, omdat ik aan de symptomen voldeed.
Gisteren geholpen door Dr van Selms. Mijn implantaten incl kapsels zijn verwijderd. Kapsels waren extreem dik. Kapsel is eruit omdat ik dus verdenking had van ALCL en zijn opgestuurd.
Mag ik vragen waarom je zou kiezen voor nóg een operatie als je ze er tegelijk uit kan laten halen? Zeker nu het niet duidelijk is wat de zwelling veroorzaakte. Wat is dan precies zijn visie?
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
Dorie

Ongelezen bericht 22 jun 2019 21:21

Vivje74 schreef:
22 jun 2019 01:00
Dorie schreef:
21 jun 2019 12:35
Hoi vivje

Ik twijfel
Ook nog heel
Groetjes Dorie
Hi Dorie, het herstel schrikt me ook af maar de eventuele spijt als ik het niet zou doen, schrikt me nog meer af! En ik denk maar zo 2x een keizersnee en een baarmoederverwijdering heb ik ook doorstaan😉

Mijn kapsel blijft zitten maar ik sta achter de visie van dr Niessen en hij heeft toegezegd het alsnog te verwijderen wanneer weefsel onrustig is. Ik heb ze voor de borstspier

Ben benieuwd naar jouw ervaring met dr Niessen.
Dank voor je reactie visje. Ik lees even met je mee. Ben zelf ook heel benieuwd naar het consult...
explantatie januari 2020 dr niessen, januari 2021 lipofilling
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”