Zoveel angst

Deel je ervaringen of stel vragen.
Fabvic11

Ongelezen bericht 12 apr 2019 09:06

As maandag is het zover.. ze hebben dan 4,5 jaar (te lang!!) in mijn lijf gezeten. Sinds ik afgelopen week weer dat dit aan de oorsprong van al mijn klachten ligt voel ik zoveel wanhoop, frustratie en pijn!
Heel lang is alles “redelijk stabiel” geweest qua klachten en concentreerde de klachten zich met name op mijn hele linker helft. Tot deze week, gek genoeg is nu ook mijn rechterkant aan de beurt! Van hals tot knie.. PIJN!!
Ik ben zo ontzettend bang... voor wat komen gaat, de (blijvende) schade die het heeft aangericht...

Probeer me zo rustig mogelijk te houden de komende dagen.. alles om ervoor te zorgen dat de pijn niet erger word.. en dan na maandag zal alles anders zijn.. hoop zo op een goede afloop maar ik ben zo bang...
Bren

Ongelezen bericht 12 apr 2019 09:24

Hoi Victoria11,

Oh wat naar dat je zoveel pijn hebt! Ik wordt zelf ook as maandag geopereerd, er was een plekje vrijgekomen en heb dit gisteren pas gehoord. Maar hoe eerder hoe beter... Ik herken je angst, ik heb zelf ook veel klachten, en ben ook vooral bang voor wat de toekomst gaat brengen. Ik probeer het maar stap voor stap te bekijken anders merk ik dat de paniek toe slaat.
Heel fijn om hier het een en ander aan ervaringen te lezen, al kan ik ook wel meer angstig worden van de extreem heftige verhalen. Ik ben ook bang voor hoe het eruit komt te zien en hoe ik me daarbij ga voelen. Ik heb gelukkig al mijn vragen kunnen stellen aan de arts, met name de vragen die je hier ook terug kan vinden. Ik wil bijvb de protheses mee, mocht ik in de toekomst naar een letselschade advocaat willen, heb ik iig concreet bewijsmateriaal. Laat jij ook je bloed onderzoeken volgens het protecol wat je hier kan vinden? Ik heb dat nog niet gedaan, ik heb geen idee of dat nog zin heeft als ze er al uitgehaald zijn?
Nou ja zo komen er zo nu en dan weer nieuwe vragen bij.
Ik wens jou in ieder geval heel veel sterkte voor as maandag. Ik kijk uit naar de opluchting dat ze eruit zijn!

Liefs Bren
Fabvic11

Ongelezen bericht 12 apr 2019 09:34

Hoi Bren,

Jij ook maandag! Wat goed.. waar en door wie wordt jij geopereerd? Ik door Van Selms Van Goyen Kliniek
Ik heb al een heel verleden bij de internist waar een paar kleine “net niet” afwijkingen uitkwamen.
Ik heb haar gisteren het protocol toegestuurd en geveaagd of ze na een tijdje nog een aantal onderzoeken wil doen.

Wil je delen waar jij zoal last van hebt?

Ik heb sinds 2,5 jaar klachten die verspreiden/verspringen:

-obstipatie/ diaree elke dag!
- pijn in het bekken (si)
- knieen
- halspijn-/nekpijn keelpijn alsof mijn keel
Wordt dichtgedrukt (amandel onsteking vorig jaar, zijn ook verwijderd inm)
- gevoel van griep
- soms ook verhoging vooral na inspanning
- brandend gevoel borstel
-steken
- wazig hoofd
- warm gevoel van binnen..

Heel veel succes maandag
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 apr 2019 10:20

Lieverd, er zit ook nog een psychologische kant aan dit verhaal, stress maakt klachten altijd erger.
Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer toch wat los te laten en in je kracht te gaan staan. Nog even en je bent verlost!!
Komt goed moppie!!!

Lieve Bren, jij ook veel succes voor maandag!
Jullie zijn toppers, echt trots op jullie!!!!!👍👍👍

😍☀️

Luna
Bren

Ongelezen bericht 12 apr 2019 14:57

Hoi,

Ik wordt geopereerd in het Alexander Monroo ziekenhuis (dit is een ziekenhuis voor mensen met borstkanker, ik was daarnaartoe verwezen door de huisarts voor een echo en toen bleek 1 prothese lek) in Bilthoven door dr. Hoefkens. Ik moet ook een nachtje blijven omdat ze ook de kapsels gaat verwijderen, dan willen ze in de gaten houden hoeveel die drains afvoeren, als dat beneden een bepaalde lijn zit dan kunnen ze er de volgende dag uit, zo niet dan moet ik daar nog wat dagen mee lopen.
Ik heb last van de volgende klachten:
- erge vermoeidheid
- droge mond
- fibromyalgie
- ook veel bekkenklachten gehad (vooral rondom zwangerschappen, dus weet niet of dit hiermee te maken heeft)
- kortademigheid vooral als ik lig
- branderig gevoel in borsten
Ik heb de protheses nu 12 jaar, en kijk er naar uit om zonder protheses door t leven te gaan. Ben er wel klaar mee, ookal ben ik natuurlijk ook wel wat huiverig voor het eindresultaat.
Ik heb 2 jonge kinderen, vind het ook wel spannend hoe die periode na de operatie zal gaan.
Ik hoop dat het meevalt, ook voor jou!
Luna bedankt ook voor je lieve woorden!
Liefs Bren
Esthertje

Ongelezen bericht 12 apr 2019 16:11

Hi Bren

Ik heb een explantatie en lipo gehad.
Zou echt extra hulp inzetten in de eerste week. Eerste 2 weken zou ik ook niet tillen.

Succes
Liefs
Esther
Bren

Ongelezen bericht 12 apr 2019 21:34

Hoi Esther,

Bedankt voor de tip, ga ik doen!
De tweede week lukte het jou dan wel weer om de dagelijkse dingen te doen met kinderen?
En qua sport bh iemand nog een tip waar je op moet letten?
Esthertje

Ongelezen bericht 12 apr 2019 23:30

Hi Bren,

Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn.
Die van mij is net 5 en m’n moeder kwam s morgens om hem te helpen met aankleden en bracht hem naar school. ( ik heb geen man) Ik maakte het ontbijt en de spulletjes voor school klaar. Ik mocht nog niet fietsen, autorijden en hurken ging lastig.
Ook was ik nog erg moe.
Ze bracht hem ook tussen de middag thuis en nam hem uit school mee naar haar. Na het avondeten kwam m’n zoontje thuis en sliep ook hier. Zo einde week 2 heb ik het weer over gepakt. Probeer tussendoor je rust te pakken, want je lijf is ook dan nog aan het werk met herstellen en opruimen (medicatie, narcose, etc)

Qua bh? Tip van Luna, sportbh van Hema.

Liefs
Esthertje
Bren

Ongelezen bericht 13 apr 2019 22:06

Hi Esthertje,

Mijn zoontjes zijn 2 en 5 jaar oud.
Fijn om van jou te horen hoe het na de explantatie gaat. Ik heb alles voor de eerste week geregeld, de 2e week nog niet, maar dat ga ik dan ook maar even regelen.
Ik heb 2 sportbh's bij de Hema gehaald.
Morgen ga ik nog maar 1x in bikini naar het zwembad met mijn mannetjes, afscheid nemen van mijn oude ik met borsten en nog even een leuke dag voor de operatie.

Liefs Bren
Esthertje

Ongelezen bericht 14 apr 2019 07:38

Hi Bren

Heel herkenbaar, ik heb ook bewust afscheid genomen van m’n borsten en even wat extra tijd met de kleine man doorgebracht. Ok heb hem ook uitgelegd wat er ging gebeuren en dat ik even niet voor m kon zorgen. Maar ook dat ik wel verhaaltjes kon voorlezen of filmpje kijken en een spelletje doen. Dat hij iets meer zelf moet proberen. Dat ging heel goed.
Ik had ook een lipofilling, was daarom ook iets langer minder mobiel. Misschien kun jij het na een week al weer prima zelf. Help jezelf met wat rustmomenten. Het is ook best emotioneel allemaal. Ik voelde me eerst geweldig en na 2 weken kreeg ik een dip(je) en nu ben ik het allemaal aan het verwerken. Je loopt toch rond met veel spanning, onzekerheid, vragen, zorgen etc. Een beetje zelftijd is dan fijn.

Heel veel succes, ik denk aan je en duim voor je.

Liefs Esther
diana1967

Ongelezen bericht 14 apr 2019 11:33

Doe rustig aan na een operatie hoor, voor mooi herstel zeker niet te snel tillen
Probeer zoveel mogelijk hulp van buren familie etc in te schakelen, denk om jezelf, wij vrouwen zijn geneigd te zorgen, maar er mag ook wel eens een paar weken voor ons worden gezorgd in ons hele leven, en dat mogen wij ontvangen (hoe moeilijk wij dat ook vinden)
sterkte,
lieve groetjes
Diana
Essi

Ongelezen bericht 14 apr 2019 15:24

Heel veel sterkte morgen, Bren.
Groet essi
Essi

Ongelezen bericht 14 apr 2019 15:28

Heel veel sterkte ook voor jou morgen, Victoria
Groet essi
Timmenga

Ongelezen bericht 14 apr 2019 16:47

sterkte voor de vrouwen die morgen onder het mes gaan. Er komen betere tijden voor jullie aan, dat kan niet anders, je wordt van de gifbelt verlost. Ik ben mijzelf al aan het voorbereiden door een voedingspatroon wat zoveel mogelijk reinigt. Zet h'm op allebei en geniet van alle hulp!.

Liefs, T
Fabvic11

Ongelezen bericht 14 apr 2019 18:16

Dankjewel!! Kan niet wachten :) wil er zo graag vanaf zijn..

Ik houd jullie op de hoogte

Gr
Plaats reactie

Terug naar “Lichamelijke ziekten en klachten”