Explantatie Dotje - Dr. Theunis

Deel je ervaringen en foto's
dotje

Ongelezen bericht 14 apr 2018 11:13

Luna schreef:
Dames, houdt er rekening mee dat Dotje minder betaalde, omdat haar prothese gescheurd was!
Ik weet niet of jullie dat hadden gezien of gelezen.

X Luna

Dat heb ik telkens wel vermeld. Dat bracht mij aan de explantatie anders had het niet zo snel gegaan.

Het is niet dat ik daarom zo goedkoop ben, bij Dr lemmens van het 2000Euro. En liefste heeft alles volledig zelf betaald hier in BE en dat was 1500 ong met wellness verblijf.

Nee het is zo dat in geval van Dr Lemmens, hij een niet geconventioneerd arts is en hierdoor de vrijheid heeft om zijn eigen ereloon te bepalen. Hij mag zoveel vragen wat hij wil. In de regel wordt zelfs bij elke chirurg die het nongeconventioneerde ereloon toepast, het verschil niet vergoed door ziekenfonds. Ook al is het een open hart operatie.

Theunis is wel geconventioneerd. Dat wil zeggen dat hij zijn ereloon io met ziekenfonds heeft vastgelegd en daar niet boven mag gaan. Daarom is er een prijsverschil. Maar ook voor dit gedeelte van de factuur wordt niet vergoedt in België.

Maar blijkbaar, wist ik zelf niet eens, heeft dr Theunis een deel vd operatie (veronderstel OK etc) via ziekenfonds laten verlopen. Ik had wel zelf een 1pers kamer gevraagd omdat ik wist dat mijn hospitalisatie verzekering dit zou wel ging dekken. Echter heb ik geen facturen meer gezien naast die 1000 Euro dus kan het ook niet zeggen.

Maar wacht ben nu even verward. Heb mijn overeenkomst met dr Theunis er even bijgepakt en hier staat tussen als volgt:

Patiënt bevestigt dat werd ingelicht over het feit dat voor de geplande ingreep geen tussenkomst vanuit de ziekteverzekering is voorzien en dat de volledige kosten voor de ingreep, door het ziekenhuis aan hem/haar zullen aangerekend worden.

Ok nu snap ik het zelf even niet haha... moet ik even over nadenken.
Luna MKS

Ongelezen bericht 14 apr 2018 11:18

dotje schreef: Ok nu snap ik het zelf even niet haha... moet ik even over nadenken.
:lol: Zoek even goed hoe het zit mop. Als je maar geen narekening krijgt :shock:

Ik had inderdaad gelezen wat de verschillen zijn en daar een linkje van geplaatst voor onze Nederlandse dames, want in Nederland gebruiken wij die termen niet. Desondanks wilde ik de dames toch nog wel even waarschuwen, zodat ze niet voor onaangename verassingen komen te staan. Zou lullig zijn...
dotje

Ongelezen bericht 14 apr 2018 11:25

Ja daar was ik al eerder achtergekomen door cinessera maar volgens mij heeft ze alsnog afspraak gemaakt. Goed van jou oplettendheid!

X
dotje

Ongelezen bericht 30 apr 2018 15:29

Helaas slecht nieuws betreft verzekerings kwestie. Heb 2 weken terug een factuur ontvangen dewelke ik meende in te dienen bij mijn aanvullende verzekering. Heb brief ontvangen dat de vernoemende behandeling deel uit maakt van een contractuele uitsluiting of het gevolg is van een contractuele uitsluiting, hiermee bedoelt esthetische chirurgie. Deze verlenen geen tussenkomst, waardoor de kosten voor mij komen te vallen a 868,96 euro.

Ik had een 1 pers kamer aangezien dat normaal ook vergoed zou zijn, echter mogen artsen dan een honorariumsuplement rekenen van 200% bovenop het wettelijk vastgesteld tarief.

Daartegen heb ik wel een overeenkomst getekend waarin de begroting van het ereloon, het deel voor mijn rekening 1000euro is.

Heel tegenstrijdig en zeer onduidelijk waardoor ik niet snap of dit nu een ongeluk is of dat dit gewoon geldklopperij is.

Als gevolg heb ik contact opgenomen met ziekenhuis, die konden mij niet verder helpen buitenom informeren waar ik terecht kon, wel duidelijke info gelukkig. Echter werd mij wel medegedeeld dat het (in geval van..) niet mogelijk zou zijn om een afbetalingsplan op te stellen omdat ik een 1persoonskamer heb gekregen. Hoe wazig is dat dan? :shock: Ik ben echt in chock.

Nav dit tel gesprek contact opgenomen met de ombudsdienst en zij gaan de factuur even on hold zetten zodat ik iig zolang ze het onderzoeken geen aanmaning of deurwaarder aan mijn adres krijg. Weet echt niet waar ik dit geld überhaupt even vandaan moet toveren.

Kan dit echt niet meer begrijpen, maar we zullen wel weer afwachten wat uit de bus komt. Alleszins verwacht ik er niets van, en ga ik alvast uit van worse case scenario om me een beetje te kunnen voorbereiden. Maakt me zo verdrietig, want alles wat ik denk goed te regelen en goed te doen blijkt achteraf toch maar weer volledig verkeerd te zijn.

:cry:
Sol

Ongelezen bericht 30 apr 2018 16:26

Dotje!! Wat een tegenvaller!! Als ik het goed begrijp komt voor jouw het totale kostenplaatje nu op 1868,98 ipv 1000 euro?
dotje

Ongelezen bericht 30 apr 2018 17:05

Exact. Maar was niet overeen gekomen.
Sol

Ongelezen bericht 30 apr 2018 17:47

Ja snap dat je upset bent. Het is een behoorlijk bedrag. Goed idee die ombudsman. Ik hoop dat hij je helpen kan. Erg netjes vind ik het niet. Dit is op z'n best gezegd misleidend :shock:

Een punt om goed in de gaten te houden voor onze Belgische dames of degenen die in België zich laten explanteren.
Lena38

Ongelezen bericht 30 apr 2018 18:15

Nee :shock: Wat vervelend Dotje. Hopenlijk gaat het toch nog goed komen en dat de ombudsman wat voor je bekenen kan.

Denk even een notitie maken bij de pc lijst ofzo?. Het moet natuurlijk allemaal wel duidelijk zijn voordat iemand zich laat opereren.

Sterkte Dotje

Liefs
Lena
- 19 april 2018 EXPLANTATIE gehad
Luna MKS

Ongelezen bericht 01 mei 2018 10:20

Wat een verdrietig berichtje Dotje :(
Hoop dat er een oplossing voor je komt lieverd!!!
Sterkte!!!!
X Luna

Hier een update van Dotje:
viewtopic.php?f=171&t=2080
Twinnie

Ongelezen bericht 05 apr 2019 11:20

Hoi Dotje

Ik ben intussen 2 weken post op, heb mijn explant laten doen door Dr Fabré te UZ Leuven.
Tijdens consultatie had hij me gezegd dat ik 1000€ zou moeten betalen, en dat de ziekteverzekering de hospitalisatiekosten op zich zou nemen, met een eigen aandeel van zo'n 20 euro mogelijks.

de 1000 euro moest ik vooraf betalen, en betekenen dat ik akkoord ging met deze op eigen kost te dragen.
Ik heb intussen een brief ontvangen van de verzekeraar waarbij ze aangeven de hospitalisatiekosten niet op zich te zullen nemen wegens ontbreken van een medisch standpunt. Nochtans was er ontsteking van het bindweefsel. Kennelijk is dit geen medische reden :(

Ik heb de factuur nog niet ontvangen, had een gemeenschappelijke kamer, maar ik hoop alvast dat ze niet hoger zal liggen dan de factuur die jij ontvangen hebt!

Zo vervelend dat er geen transparante en correcte communicatie gebeurt voorafgaand. Dan had ik me daarop kunnen instellen.

Groetjes
Twinnie
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 apr 2019 16:54

Lieve Twinnie, heel veel succes met de uitkomst!🤞
Vind het absurd dat er niet van tevoren wordt gemeld wat je moet betalen!!😡

😘Luna
diana1967

Ongelezen bericht 05 apr 2019 19:22

Dotje, heb je alleen explantatie gehad? waar is het wondje/ontsteking?
anders even afdekken met niet klevend gaasje, en dit onder de douche eraf laten weken
Ik heb op 3 landenpunt een ontstekinkje ter grootte van een 1 euro munt ; nu, na homeopatisch middel (hepar sulpher)via mijn homeopaat, is het wondje bijna dicht na 3 weken
Net bij PC geweest; hij zegt dat het met 2 weken helemaal dicht is
Wie weet kan jou dit ook helpen?
Lieve groetjes
Diana
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”