Luna schreef:
Dames, houdt er rekening mee dat Dotje minder betaalde, omdat haar prothese gescheurd was!
Ik weet niet of jullie dat hadden gezien of gelezen.
X Luna
Dat heb ik telkens wel vermeld. Dat bracht mij aan de explantatie anders had het niet zo snel gegaan.
Het is niet dat ik daarom zo goedkoop ben, bij Dr lemmens van het 2000Euro. En liefste heeft alles volledig zelf betaald hier in BE en dat was 1500 ong met wellness verblijf.
Nee het is zo dat in geval van Dr Lemmens, hij een niet geconventioneerd arts is en hierdoor de vrijheid heeft om zijn eigen ereloon te bepalen. Hij mag zoveel vragen wat hij wil. In de regel wordt zelfs bij elke chirurg die het nongeconventioneerde ereloon toepast, het verschil niet vergoed door ziekenfonds. Ook al is het een open hart operatie.
Theunis is wel geconventioneerd. Dat wil zeggen dat hij zijn ereloon io met ziekenfonds heeft vastgelegd en daar niet boven mag gaan. Daarom is er een prijsverschil. Maar ook voor dit gedeelte van de factuur wordt niet vergoedt in België.
Maar blijkbaar, wist ik zelf niet eens, heeft dr Theunis een deel vd operatie (veronderstel OK etc) via ziekenfonds laten verlopen. Ik had wel zelf een 1pers kamer gevraagd omdat ik wist dat mijn hospitalisatie verzekering dit zou wel ging dekken. Echter heb ik geen facturen meer gezien naast die 1000 Euro dus kan het ook niet zeggen.
Maar wacht ben nu even verward. Heb mijn overeenkomst met dr Theunis er even bijgepakt en hier staat tussen als volgt:
Patiënt bevestigt dat werd ingelicht over het feit dat voor de geplande ingreep geen tussenkomst vanuit de ziekteverzekering is voorzien en dat de volledige kosten voor de ingreep, door het ziekenhuis aan hem/haar zullen aangerekend worden.
Ok nu snap ik het zelf even niet haha... moet ik even over nadenken.