Explantatie Linnie74 - Dr. van Selms

Deel je ervaringen en foto's
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 mar 2019 17:35

Lieve Essie, in het internistenprotocol staat precies waarop artsen moeten onderzoeken😉
Dit staat op het forum en de website, maar zal het wel even in dit topic zetten en ook los aan de vragen en antwoorden topic toevoegen.
https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... ksprotocol
Essi

Ongelezen bericht 28 mar 2019 17:40

Bedankt Lin voor je antwoorden.
Ik was al begonnen met mijn proces van de verwijdering van mijn siliconen. Afspraak gemaakt bij dr. Niessen en begonnen met zijn voedingsplan. B.h al besteld, maar toen werd ik verrast door een TIA. Nu vier weken geleden. Ik moest mijn operatie hierdoor afzeggen. Nu zit ik volop in allemaal onderzoeken voor de cardioloog i.v m die TIA.
Ik wel wat vage klachten zoals gewrichtspijnen en vermoeidheid. Ook concentratieproblemen en moeite met woordkeuze. Ik bedoel vaak niet op een woord kunnen komen of een ander woord zeggen dan ik bedoel.
Voor mij is het echt heel belangrijk dat de kapsels er ook uit gaan omdat ik dus al eens lekkage heb gehad. Mijn keuze was op de.Niessen gevallen omdat hij op verzoek het zou weg halen. Maar als het te dun was zou hij het niet doen. De en bloc methode was iets wat in Nederland niet gedaan werd dacht ik. Maar jou bericht geeft me toch hoop. Misschien dat ik toch ook nog eens bij van Selms langs moet gaan, nu mijn operatie is afgeblazen.
Het was toch ook een dag behandeling bij jou?
Groetjes essi
Essi

Ongelezen bericht 28 mar 2019 17:52

Lieve Luna, ik denk dat ik dat heb aan genomen omdat Nynke het daar over had. En ik bij mijn eigen p.c en ook bij dr. Niessen begreep dat het om het onderste deel van het kapsel gaat i.p.v het gehele kapsel. Ik had van die mooie filmpje er over gezien hier op het forum. Maar kwam zoiets niet tegen bij een Nederlandse arts.
Ik ben blij dat ik weet welke bloedtesten er uitgevoerd kunnen worden om aan te tonen dat je niet in orde bent. Nu loop ik alleen wel tegen het volgende aan. Ik heb vorige maand alles laten testen via de huisarts bij de salto bloedafname. Door de TIA die ik de dag daarna kreeg moest ik in het zh weer bloed laten onderzoeken. Ik gaf aan dat ik dat niet nodig vond omdat ik de uitslagen van de huisarts bij me had en die pas 25 uur daarvoor waren afgenomen. Het zh. zei dat ze NIET in het systeem van de salto kunnen om dat te zien. Volgens het zh, is het niet mogelijk dat de gegevens die van het salto naar de huisarts gaan voor hun inzichtelijk is.
Maar er is toch zoiets als een EPD ?
Is het dan voor de internist in het VU wel te zien wat er bij de h.a geprikt is. Of is het handiger om bij een internist hier in mijn eigen zh deze dingen te laten prikken.
Groetjes Essi
Linnie74

Ongelezen bericht 28 mar 2019 18:07

Klopt Luna! Dat zei van Selms ook, in principe altijd En bloc indien mogelijk.

Hoi Essi,
Ja, ik had jouw verhaal over je tia gelezen en vind het echt verschrikkelijk voor je! Ik hoop dat je herstel voorspoedig verloopt 🍀
Het is heel lastig om de juiste arts te vinden waar je een klik mee hebt en daarmee bedoel ik vertrouwen en dat hij/zij de methode uitvoert waar jij achter staat. Voor mij was het heel belangrijk dat de kapsels eruit zouden gaan ongeacht de dikte. Het is zelfs nooit geopereerd als ze te dun zouden zijn dan laat ik ze zitten. Als je de posts van dr J Chun leest, hoe dun ze ook zijn hij krijgt het ( wat ik heb gezien) altijd voor elkaar.

Ik zou je graag willen aanmoedigen om naar Van Selms te gaan, niet alleen om dat het een uiterst bekwame arts is maar ook een fijne man. Hij zei ook tegen mij naar het horen van mijn klachten; als jij dat zo voelt dan is het gewoon zo, punt! En ook bij het zien van mijn borsten, oh wat zonde! En mijn borsten waren ook mooi. Hij Opteerde nog monobloc. Ik heb dit niet als vervelend ervaren, immers bij sommige vrouwen zijn de klachten verdwenen. En explantatie is een hele stap dus hij heeft alle opties aangedragen. Maar in mijn optiek komen de klachten voort uit a. Lichaamsvreemd object in je lijf b. siliconen an sich.
Het was een dagbehandeling; moest er om 730 zijn, was als eerste aan de beurt 800 en even na 900 werd ik wakker en tegen 1100 ( na eten en plassen) mocht ik naar huis. Ik vond ze super lief en zorgzaam ( ik kan het weten ik ben 17x geopereerd 🤣)
Heb je hier wat aan?
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 mar 2019 23:54

Essi schreef:
28 mar 2019 17:52
Lieve Luna, ik denk dat ik dat heb aan genomen omdat Nynke het daar over had. En ik bij mijn eigen p.c en ook bij dr. Niessen begreep dat het om het onderste deel van het kapsel gaat i.p.v het gehele kapsel. Ik had van die mooie filmpje er over gezien hier op het forum. Maar kwam zoiets niet tegen bij een Nederlandse arts.
Ik ben blij dat ik weet welke bloedtesten er uitgevoerd kunnen worden om aan te tonen dat je niet in orde bent. Nu loop ik alleen wel tegen het volgende aan. Ik heb vorige maand alles laten testen via de huisarts bij de salto bloedafname. Door de TIA die ik de dag daarna kreeg moest ik in het zh weer bloed laten onderzoeken. Ik gaf aan dat ik dat niet nodig vond omdat ik de uitslagen van de huisarts bij me had en die pas 25 uur daarvoor waren afgenomen. Het zh. zei dat ze NIET in het systeem van de salto kunnen om dat te zien. Volgens het zh, is het niet mogelijk dat de gegevens die van het salto naar de huisarts gaan voor hun inzichtelijk is.
Maar er is toch zoiets als een EPD ?
Is het dan voor de internist in het VU wel te zien wat er bij de h.a geprikt is. Of is het handiger om bij een internist hier in mijn eigen zh deze dingen te laten prikken.
Groetjes Essi
Lieverd, het EPD is alleen te zien binnen 1 ziekenhuis of medisch centrum of huisartenpraktijk waar verschillende artsen werken. Wat in het ene ziekenhuis wordt gedaan, is niet in het andere ziekenhuis te zien. Ook wat bij de huisarts is gedaan, is nergens te zien. Je moet altijd zelf om toestemming geven aan artsen om informatie in te winnen bij een ander ziekenhuis of in dit geval je huisarts.
Je kunt gewoon een uitdraai van je bloeduitslagen bij je HA opvragen en dit meenemen. Dat wordt vaak gewoon gebruikt als het nog up to date is. Bespaard ook weer een hoop kosten.

De gegevens over je medicatie kunnen wel worden verwisselt bij apotheken en behandelaars. Maar dat is dan ook alles. Je moet hier ook toestemming voor geven bij je eigen apotheek. Maar dit is wat anders dan wat jij vraagt.

X
diana1967

Ongelezen bericht 29 mar 2019 17:57

Ben benieuwd naar de uitslag van de bloedtest Lin, als je deze stoffen in je bloed hebt, is dan ASIA aangetoond?
groetjes
Diana
Linnie74

Ongelezen bericht 30 mar 2019 08:51

Hoi Diana,

Een waarde was laag en volgens de dokter wil dat zeggen dat ik een ontsteking in mijn lichaam heb. Ik ben van plan over een maand weer even te prikken kijken of het dan weg is.
Essi

Ongelezen bericht 30 mar 2019 09:13

Als je BSE en CRP verhoogd zijn, geeft dat aan dat je een ontsteking hebt. Volgens mij moet voor een vrouw de BSE onder de 20 zijn. Ik had bij mijn vorige bloedonderzoek 100, maar mijn CRP was 1 en dat was goed. Ik ga zeker nog een keer mijn bloed laten testen en dan ook die andere mee laten prikken.
Muisje

Ongelezen bericht 30 mar 2019 16:10

Misschien een domme vraag, maar wat betekent en bloc?

Gr. Mieke
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D
2022 diagnose non hodgkin :cry: :cry: :cry:
diana1967

Ongelezen bericht 30 mar 2019 22:30

geen domme vraag Miekje, ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten
Linnie74

Ongelezen bericht 31 mar 2019 09:48

Goedemorgen 😁

En bloc wilt zeggen dat de prothese met kapsel in een geheel uit de borst wordt verwijderd. Op deze manier wordt de kans op het lekken van siliconen zoveel mogelijk geminimaliseerd mocht er een lek of scheur in de prothese zitten.
🌺 lin
Linnie74

Ongelezen bericht 02 apr 2019 10:34

1BB6AD10-F4AF-40E4-8C56-BD5FBFBD8451.jpeg
C01E291C-5CAD-4556-94B4-66F87A78E3B6.jpeg
Zoals beloofd!
Dag van operatie en exact een week later. Ik vind het echt ongelofelijk hoe een lichaam herstelt, de veerkrachtigheid!
Ik ben er van overtuigd dat het komende tijd nog steviger zal worden.
Ik ben echt heel blij met het resultaat en hoop dat ik diegene die nog twijfels hebben over het resultaat enigszins gerust kan stellen.
Fijne dag!
🌺
Essi

Ongelezen bericht 02 apr 2019 11:01

Zie dat mijn vorige bericht niet is geplaatst. Heb zeker iets fout gedaan. Wat een verschil met dag 1 en na een week. Ik zie helemaal geen blauwe plekken. Moest je wel een bv strak inhouden? Voel je je verder goed? Lekker verder herstellen, groetjes essi
Linnie74

Ongelezen bericht 02 apr 2019 15:00

Hoi Essi,

Klopt, ik heb geen blauwe plekken, was ik zelf ook verbaasd over.
Ik heb dag en nacht een sportbh aan, die moet ik aanhouden tot mijn controle dus dat is dik 2,5 week.
Ik voel me goed, ben gister alweer gaan sporten. Merk wel dat 1 lymfe in mijn hals is opgezet dus er zal wel ergens den ontsteking zitten die mijn lichaam aan heg opruimen is.

Lin🌺
Jansje3

Ongelezen bericht 02 apr 2019 20:22

Wauw Lin wat ziet dat er al goed uit!!
Na één week al weer aan het sporten??
Echt?
Had jij ze nou onder of boven de borstspier?
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”