Medische thermografie

Stel hier je vragen of deel ervaringen.
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 nov 2018 15:44

We hebben de term Thermografie een paar keer voorbij zien komen. Op de site De Groene Zuster vind je zeer uitgebreide informatie over medische thermografie.

Ik weet te weinig over het onderwerp om er iets zinnigs over te zeggen, maar er zijn wat dames die dit hebben laten doen. Graag lezen we jullie ervaringen :D

Wij hebben zelf ook contact met de vrouwen van de Groene Zuster.
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 mar 2019 13:17

Lieve schatten, ik weet dat er een hoop van jullie een thermografie van de borsten en andere weefsels hebben gehad.
Zouden jullie daar hier wat meer over willen zeggen. Over wat er gedaan is en wat daar allemaal uit kwam.

Het is fijn als dit wat meer onder de aandacht komt.

Bedankt!!!

X Luna
Ellerim

Ongelezen bericht 10 mar 2019 18:13

Hi, Zeker wil ik er iets over zeggen, ook wil ik foto''s plaatsen van mijn thermografie alleen weet ik even niet hoe dat werkt?

De thermografie zelf geeft in elk geval een heel erg duidelijk overzicht van alle ontstekingen in je lichaam. Bij mij kwam eruit dat al mijn lymfen, mijn longen, mijn buik, mijn organen en mijn ruggenwervel compleet ontstoken waren. In mijn handen zat eigenlijk geen leven meer (deze waren donkerblauw op de scan, dit had ze nog niet eerder gezien). Er was ook te zien dat mijn holtes en voorhoofd door een chronische allergie verstopt waren, mijn schouder scheef stond (aangetast), mijn linker tepel ontstoken was en zo nog wat dingen.
Het bleek iig dat mijn hele systeem enorm belast werd door mijn implantaten en er was 'eindelijk" iemand die zag hoe slecht ik eraan toe was. Deze mevrouw vond het zelfs bijzonder dat ik er nog zo bijstond.
Ik schrijf nu in het verleden maar aangezien mijn implantaten er pas 6 weken uitzijn zijn deze ontstekingen helaas waarschijnlijk nog niet opgelost.
(Wel zijn mijn handen al wat warmer, mijn holtes springen af en toe open, mijn ruggenwervel doet geen pijn meer, ontsteking in tepel voel ik niet meer, continue keelpijn is weg)

Deze scan heeft mij zo gesterkt in het feit dat mijn borsten mij echt zo ziek hebben gemaakt, bij alle doktors, ziekenhuizen etc ben ik jarenlang continue weggestuurd, lichamelijk was alles in orde volgens hun.
Ook mijn omgeving is zich rot geschrokken van deze foto's/scan maar zelf had ik eigenlijk niet anders verwacht dus zag het écht als een opluchting, eindelijk, ik kon aantonen dat het GEEN burn out was.

2 weken na de scan krijg je de officiële uitslag op papier en telefonisch wordt deze uitslag uitgelegd. Ze schijnen borstkanker al jaren vooruit te kunnen zien dus het feit dat dat bij mij in orde was stelde mij wel enorm gerust.
Ik kreeg de volgende adviezen uiteindelijk mee:
-Uitstrijkje baarmoeder laten maken ivm behoorlijke ontsteking (de weken delen in je buik en in je hersens kunnen ze niet diep genoeg kijken)
-Explantatie implantaten (was ze heel voorzichtig mee omdat ze weet dat dit gevoelig ligt vooral bij nietsvermoedende vrouwen)
-Ontgiften (voedingsplan wilde ze mij meegeven hiervoor)
-Herhaling thermografie na 6 maanden

Ik kan het eigenlijk iedereen aanraden, het enige wat heel jammer is dat het best wat geld kost en je helaas niets vergoedt krijgt.
Luna MKS

Ongelezen bericht 11 mar 2019 12:13

Mooie bijdrage lieverd, dankjewel!!❤
Mamavan2

Ongelezen bericht 07 feb 2021 23:31

Mag ik vragen waar je dit hebt laten doen en wat de kosten zijn?
En als ze al die onstekingen zien, zou dat dan ook door iets anders veroorzaakt worden, of is het zien ze dat het door de siliconen komt?
Susana

Ongelezen bericht 08 feb 2021 08:07

Ik heb het vorige jaar laten doen (feb), dit was mijn ervaring op de dag zelf (had er over geschreven op mijn pagina):
Vandaag de medische thermografie gehad. Het was een fijne ervaring.👌
Weken voor de afspraak kreeg ik via email, informatie over de onderzoek en voorbereiden instructies zoals:
🔸 geen make-up bij onderzoek aan het hoofd
🔸 geen body crème, olie of deodorant gebruiken, ook de biologische varianten niet
🔸 2 uur van te voren niet eten bij een full body onderzoek of onderzoek aan het hoofd
🔸 Niet roken tot 4 uur vóór alle onderzoeken omdat de bloedvaten vernauwen (gelukkig doe ik dit niet😁)
🔸Tot 1 uur van te voren niet mobiel bellen aan het oor vanwege warmte bij een onderzoek aan het hoofd
🔸 Geen warme dranken nemen tot 2 uur voor alle onderzoeken, water mag wel
🔸 geen kauwgum gebruiken op de dag van onderzoek aan het hoofd
en nog veel meer, allemaal logisch gezien, deze factoren kunnen de temperatuur van het lichaam beïnvloeden.
Als je binnenkomt, wordt je gelijk gevraagd om je kleding uit te doen (je houdt je ondergoed aan, deze mag wel uit als je ook foto's van je buik gebied wenst), zodat je kan acclimatiseren voordat de onderzoek wordt gedaan. Tot dat je lichaam is geacclimatiseerd, wordt een uitgebreide anamnese (bijna 50 minuten ongeveer) afgenomen. De ruimte is warm, dus koud ga je niet lijden.
Toen de therapeute klaar was met het afnemen van de anamnese, begon de "fotoshoot" sessie. Deze duurt niet lang, denk rond 20 minuten.
Ik had gekozen voor de vrouwen-gezondheidsonderzoek, dit inhoud: "Bij dit onderzoek kijken we vooral naar de verbanden die er zouden kunnen zijn tussen de gezondheid van je borsten en andere delen van je lichaam. Vaak hebben gezondheidskwesties met andere zaken in het lichaam te maken. Een voorbeeld daarvan is dit: een ontsteking in je kaak (die je niet hoeft waar te nemen) kan er voor zorgen dat bacteriën jarenlang in je lymfe draineren, langs je hals en zo je borsten belasten. Dat zou borstklachten kunnen geven. Een ander voorbeeld is dat we zien of de schildklier een afwijkende temperatuur heeft, of de halsslagaders. Of dat je rug recht staat of dat daar temperaturen zijn die niet wenselijk zijn. Je kunt monitoren met thermografie of de behandeling van een osteopaat effect heeft. Ook kijken we naar de buik en zien daar ook verschillen in temperaturen die op iets zouden kunnen duiden."(bron: Moniek Wanders, praktijk waar ik liet deze onderzoek doen).
Er werden foto's, gemaakt van mijn hoofd, borst gebied, romp, hele buik gebied. De foto's werden gemaakt van voor, achter en zijkant.
Als ze klaar is, mag je gaan aankleden en kun je samen met haar de foto's bekijken. Ze geeft geen uitslag, dat doet de holistische dokter (of een regulier dokter, dat mag je kiezen) die deze foto's analyseert.
Nou bij mijn was duidelijk te "zien" dat ik problemen met mijn tandvlees heb en ook last van allergieën.
De foto's samen met de uitslag er van, ontvang ik na 2 weken, daarna volgt een bel afspraak met Moniek, waar ze alles gaat uitleggen en advies geven, indien deze nodig zou zijn.
Dus tot zover, super tevreden met deze onderzoek👍. Als ik de email met de foto's en uitslag binnen heb, zal ik het met jullie delen.🙂
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Susana

Ongelezen bericht 08 feb 2021 08:09

Dit was mijn verslag over de borsten:
Vandaag deel 2 van mijn thermische onderzoek uitslag: Mijn borsten. Het beeld klopt , gezien ik implantaten heb gehad(vele van de klachten die worden genoemd, heb ik gehad toen ik ze nog had), ik zal over deze hoofdstuk van mijn leven andere keer er over vertellen en jullie raden het al wat mijn advies is: Geen borstimplantaten nemen, niet doen!!!
Als jullie vragen er over hebben, stel ze gerust, ik ben gewoon open over deze stuk/thema van mijn leven.
BORSTEN
Algemene Bevindingen.
Er zijn milde thermische asymmetrieën gezien in de borsten, zoals hieronder omschreven. De borsten zijn nagenoeg gelijk in grootte en vorm.
Rechterborst - Er zijn geen bijzonder thermografische bevindingen of asymmetrieën gezien in de borst.
Linkerborst - Er zijn geen bijzonder thermografische bevindingen of asymmetrieën gezien in de borst.
De indruk van de borsten:
De thermografische bevindingen van de rechterborst geven een indruk van:
Laag zorgwekkende indicatie; thermische patronen zijn binnen de verwachte waarden
De thermografische bevindingen van de linkerborst geven een indruk van:
Laag zorgwekkende indicatie; thermische patronen zijn binnen de verwachte waarden
Opmerkingen
Beide borsten laten onderkoeling en bloedvatpatronen zien. Onderkoelde patronen in de borsten zijn een indicatie van stagnatie in die gebieden. Bloedvatpatronen tezamen met verhoogde thermische activiteit in de oksel duidt op ontstekingen. Deze kunnen worden veroorzaakt door bacteriën, virussen of een ophoping van afvalstoffen in het lymfestelsel. Operaties aan borsten kunnen littekenweefsel veroorzaken, wat de lymfedrainagebanen in de borsten kan blokkeren. Stagnatie in de borsten maakt ophopingen van toxines in het borstweefsel mogelijk.
Note: Het hebben van implantaten, zelfs voor een korte periode, kan implantaatziekte veroorzaken. Symptomen zoals vermoeidheid/lage energie, cognitieve stoornissen (brainfog, geheugenverlies), hoofdpijn, gewrichts- en spierpijn, haarverlies, terugkerende infecties, gezwollen lymfeklieren en gezwollen klieren, huiduitslag, PDS, problemen met schildklier en bijnieren zijn gerelateerd aan borstimplantaten.
Aanbevelingen:
• Regelmatig droogborstelen en lymfe drainage massage kan helpen om de vochtophoping te verminderen en de circulatie te verbeteren.
• Veranderingen in de voeding zoals een ontstekingsremmend dieet wordt geadviseerd. Dit is eveneens goed voor de algehele gezondheid.
• Het gebruik van voedingssupplementen zoals Magnesium, Visolie, Indole-3-carbinol, Kurkuma en Kleefkruid, Probiotica kan helpen om de vochtophoping en de ontstekingen te verminderen en de hormoonbalans in evenwicht te brengen.
• Implementatie van een behandeling protocol moet onder begeleiding van een gekwalificeerde zorgverlener.
Aanbevolen opvolging
Laag niveau van zorg, twijfelachtig vanwege 1 factor.
1. De borsten zijn thermisch symmetrisch en worden geacht binnen het verwachte bereik te liggen. Aanbevolen wordt een nieuw onderzoek te doen over 6 maanden, omdat een vergelijk over een bepaalde periode van tijd meer duidelijkheid zal geven over de patronen en om een stabiele baseline te maken. Of eerder als daar aanleiding voor is. De patronen moeten op veranderingen gecontroleerd blijven worden.
2. In aanvulling op thermische beeldvorming, dient u te verder te gaan met routine follow-up borstonderzoek met een arts, zoals aangegeven in het thermografie rapport maar minstens eenmaal per jaar.
3. Aanbevolen is in nauw contact te zijn met een arts of gekwalificeerde zorgverlener met betrekking tot voeding, suppletie en levensstijl die de gezondheid van de borst ondersteunt.
Als bijlage de foto's er van.
Bijlagen
borsten1.png
Borsten.png
borsten 3.png
Susana

Ongelezen bericht 08 feb 2021 08:11

Voor mijn scriptie had ik deze boek gelezen, zeker een aanrader :
Dit boek is zo makkelijk geschreven, een kind van 4 zou hem kunnen begrijpen! Het is vol waardevolle informatie voor ons vrouwen. Dit boek kan je helpen met je borstgezondheid! Het laat je ontdekken wat je kunt doen om je borsten gezond te houden en borstaandoeningen te voorkomen. 90% procent van de borstaandoeningen komt door leefstijl en met de juiste informatie kun je gezonde keuzes maken. Je kunt goed voor je borsten zorgen door ze bijvoorbeeld te masseren of te borstelen, beweging van de lymfe of een borstendetox te doen.
Een belangrijk deel van borstgezondheid is veilig en preventief borstonderzoek, dat mogelijk is met medische thermografie. Zonder straling en zonder aanraking wordt gescand op de aanwezigheid van borstaandoeningen. Tevens worden lichaamsprocessen zichtbaar gemaakt die tot een kwaal of ziekte zouden kunnen leiden, waarmee je helderheid krijgt over je huidige gezondheidstoestand en of preventief werk geboden is om te voorkomen dat je ziek wordt. Medische thermografie is een veilige onderzoeksmethode die geschikt is voor vrouwen vanaf 23 jaar.

Het blijft belangrijk om te beseffen dat de onderzoeken methoden mammografie, echografie, MRI en thermografie elkaar aanvullen! Het heeft geen zin om de methoden met elkaar te vergelijken. Ze hebben allemaal hun goede en minder goede kanten.
Het gaat erom hoe wij, vrouwen, al vroeg kunnen monitoren hoe het ervoor staat met onze borstgezondheid.💜
Het boek is zeker een aanrader!
Bijlagen
susanaboekthermo.jpg
Susana

Ongelezen bericht 08 feb 2021 08:16

Trouwens ik hoor ook bij de team van Borstweefseltherapeuten van de Groene zuster. We worden getraind om deze foto's en uitslagen te interpreteren, zodat we op de borstweefselbehandeling kunnen afstemmen.
Als jullie vragen hebben, hoor ik het graag.
Susana

Ongelezen bericht 09 feb 2021 14:06

Mamavan2 schreef:
07 feb 2021 23:31
Mag ik vragen waar je dit hebt laten doen en wat de kosten zijn?
En als ze al die onstekingen zien, zou dat dan ook door iets anders veroorzaakt worden, of is het zien ze dat het door de siliconen komt?
Hoi Mamavan2,
Ik heb een vrouwen onderzoek laten doen:
"Bij dit onderzoek kijken we vooral naar de verbanden die er zouden kunnen zijn tussen de gezondheid van je borsten en andere delen van je lichaam. Vaak hebben gezondheidskwesties met andere zaken in het lichaam te maken. Een voorbeeld daarvan is dit: een ontsteking in je kaak (die je niet hoeft waar te nemen) kan er voor zorgen dat bacteriën jarenlang in je lymfe draineren, langs je hals en zo je borsten belasten. Dat zou borstklachten kunnen geven. Een ander voorbeeld is dat we zien of de schildklier een afwijkende temperatuur heeft, of de halsslagaders. Of dat je rug recht staat of dat daar temperaturen zijn die niet wenselijk zijn. Je kunt monitoren met thermografie of de behandeling van een osteopaat effect heeft. Ook kijken we naar de buik en zien daar ook verschillen in temperaturen die op iets zouden kunnen duiden. Baarmoeder en eierstokken zijn moeilijk te ‘zien’ omdat we namelijk kijken aan de huid. Wat ik daarmee bedoel is dat het voor borsten makkelijker is er iets over te zeggen, de bosten zijn buiten het lichaam en bestaan enkel uit borstweefsel. De baarmoeder ligt in een gebied waar achter de huid ook de blaas en darmen zijn. Datmaakt het moeilijker om iets specifiek van te zeggen."
Ik heb betaald toen: €345,00

Bij alleen de borsten betaalt je €245,00

Je kan zien alleen ontstekingen maar wat precies de oorzaak er van, niet. Bij mij klopte alles. Ik heb het laten doen 4 maanden na mijn operatie, en je kon zien dat de lymfe rondom mijn borsten nog ontstoken was. Na een detox opnieuw de thermografie laten doen en was niets meer te zien.
Mamavan2

Ongelezen bericht 15 feb 2021 01:44

Dank voor de reacties.
Ik ben wel benieuwd wat voor detox je precies hebt gedaan en hoe lang.
Fijn dat je zo effect zag op de thermografie

Liefs
Susana

Ongelezen bericht 15 feb 2021 12:48

Mamavan2 schreef:
15 feb 2021 01:44
Dank voor de reacties.
Ik ben wel benieuwd wat voor detox je precies hebt gedaan en hoe lang.
Fijn dat je zo effect zag op de thermografie

Liefs
Ik heb een detox gedaan met celzouten en verschillende kruiden. Ik heb dit ongeveer 6 weken gedaan.

Ik raad altijd aan een detox te doen onder begeleiding...als je helemaal geen ervaring hebt.

Ben je aan detoxen? Of ben je van plan?
Mamavan2

Ongelezen bericht 24 feb 2021 15:20

Sorry voor de late reactie.
Ik heb nog nooit een detox ondergaan. Ben me er wel in aan het verdiepen. Ik las over sauna detox mbv infra rood sauna.
Eerlijk gezegd er nog niet helemaal uit wat het beste zou zijn

Liefs
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 apr 2021 15:24

Mooie foto Susana!😍
Had dit nog niet gezien.

Kusss!!!😘
Plaats reactie

Terug naar “Onderzoeken”