Methyleenblauw

Lees informatie of stel vragen.
Muisje

Ongelezen bericht 18 feb 2019 08:29

Hallo Luna en Sol,

Weten jullie misschien hoe/bij wie, ik erachter kan komen of het methyleenblauw wat uit de prothese kan zweten wel of niet door het lichaam uitgescheiden wordt?
Ik weet echt niet tot wie ik me hiervoor kan wenden, de fabrikant zegt gewoon dat de prothese niet zweet en dat als hij zou scheuren de inhoud biologisch afbreekbaar is, maar dat dat niet helemaal klopt weten we ondertussen wel 😢.
Als iemand anders een idee heeft hoe ik erachter kan komen hoor ik het graag.

Liefs Mieke.
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D
2022 diagnose non hodgkin :cry: :cry: :cry:
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 feb 2019 16:30

Hoi Muisje,

Het methyleenblauw wordt voornamelijk via de nieren uitgescheiden.
Deze stof wordt trouwens veel gebruikt in de biologie als kleuring, maar ook in de medische wetenschap o.a. als kleuring maar ook in medicijnen.
Ben je allergisch voor methyleenblauw? Volgens mij schreef je dat toch?
Komt goed zodra je ze verwijderd hebt. Dit is niet zoals bij siliconen die gewoon als bisonkit in je lijf kunnen blijven kleven.
De stoffen in de monobloc kun je goed uitscheiden, de envelop daarentegen is weer een ander verhaal. Er was een dame die siliconen uit de invelop buiten het kapselweefsel had. Deze dame heeft nooit siliconen borstprotheses gehad alleen de monobloc. Heel vreemd en zorgwekkend vind ik ook.

Sterkte!!

X Luna
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 feb 2019 16:39

Ps. Wat de stoffen uit de monobloc bij een vrouw doen, daar heb ik het nu niet over. Alleen dat ze dus wel gewoon worden uitgescheiden. Ook al gebeurt dit, kunnen de stoffen alsnog reacties oproepen (bij ieder mens is dat anders). Dat staat dus los van het feit of het wordt uitgescheiden of niet.
Iets dat in je lijf zit en constant "zweet" brengt dus constant stofjes in je lijf. Dus de cellen in je lichaam komen daar steeds weer opnieuw mee in aanraking. En het legt een hele weg af voordat het weer je lichaam uitkomt.
Muisje

Ongelezen bericht 18 feb 2019 16:56

Dankjewel voor je antwoord Luna, ik reageer waarschijnlijk op methyleenblauw met hoge bloeddruk en het CMC is waarschijnlijk de boosdoener van de Colitis Ulcerosa, afvallen en voedselallergieen.

Liefs Mieke
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 feb 2019 17:22

Waarom denk je dat je met hoge bloeddruk daarop reageert? Kan ook iets andrrs zijn hoor.
Maar goed, dat jij op de monobloc reageert is voor mij wel duidelijk. En als je lichaam onder stress staat, dan kan je bloeddruk ook wat omhoog al hoeft dat niet.
Een verhoogde bloeddruk kan ook genetisch zijn. Hebben je ouders dat?

Sterkte lieverd, komt goed! Het einde is in zicht!!!!

Al mijn liefs voor jou en de andere meiden! 💗💋
dotje

Ongelezen bericht 19 feb 2019 00:44

Methyleenblauw is een anorganische stof. Het kan dus zeker niet biologisch afgebroken worden aangezien het geen organische stof is. Nu, ik kan je niet verder helpen met het feit of het je lichaam kan verlaten. Maar ik weet wel dat je dmv detoxen zware metalen uit je lichaam kan krijgen. Dus het zou me niet verbazen als je met wat moeite je lichaam hiervan gezuiverd krijgt.

Xx
Sol

Ongelezen bericht 19 feb 2019 09:10

Je lichaam staat duidelijk in de overreacted stand. Door de constante toevoer, de bron, blijft je lijf reageren.

Eruit is echt gewoon het beste.

Succes schat😘
Luna MKS

Ongelezen bericht 19 feb 2019 11:06

Dat het een anorganische stof is zegt verder helemaal niks. Veel stoffen zijn anorganisch, ook stoffen waaruit onze lijven zijn opgebouwd en stoffen die ons lijf nodig heeft om te overleven. Water bijvoorbeeld is anorganisch, zuurstof ook, mineralen ook enz... En ook anorganische stoffen kunnen door ons lichaam afgebroken en uitgescheiden worden.
Met biologisch afbreekbaar wil de fabrikant zeggen dat de inhoud van het implantaat, het lichaam verlaat, mocht het implantaat gaan lekken.
Metyleenblauw is een veel gebruikte stof in de biologie en scheikunde, maar ook in de geneeskunde wordt het veel gebruikt. Het is een stof die veel is onderzocht. Maar of het echt helemaal veilig is voor een lichaam, daar ga ik geen uitspraken over doen. Gelukkig wordt de stof wel door het lichaam uitgescheiden. Alleen ja, in de tijd dat het in het lichaam zit, kan het zijn sporen nalaten, doordat het reacties teweeg kan brengen. O.a ontregeling van neurotransmitters zoals serotonine als je bepaalde antidepressiva slikt. Of allergische reacties bij sommige mensen. En misschien zijn er wel meer, nog niet ontdekte, negatieve uitwerkingen die de stof kan hebben zoals die wordt gebruikt in dit geval of als medicijn.
Hoe lang het duurt voordat de stof (nadat deze is uitgezweet) je lichaam heeft verlaten, weet ik echt niet. Ik denk dat het heel snel is, anders zou het niet als medicijn worden gebruikt. Daarbij is het een klein molecuul. En het is ook goed oplosbaar in water. Dit soort stoffen worden sneller afgevoerd.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt Muisje, maar richt je hier niet teveel op. Zoals Sol zegt is het allemaal niet relevant en moet je je richten op explantatie.

Komt goed lieverd! Sterkte en laat het snel gebeuren!!

X Luna

:!: Ps. Met biologisch afbreekbaar wil de fabrikant ook zeggen dat de stoffen zonder verdere consequenties het lichaam verlaten. Dus zonder echte reacties met je cellen aan te gaan. En dat is blijkbaar dus niet zo, omdat er vrouwen zijn die er toch klachten van krijgen. Wat de reden hiervan ook is.
Muisje

Ongelezen bericht 19 feb 2019 19:04

Dankjewel voor je uitleg Luna, ook Sol en Dotje bedankt voor de reactie.
Ik heb 6 maart de afspraak bij dr. Niessen, twijfel alleen of ik niet ook dichterbij, bv in ziekenhuis Maastricht een afspraak moet maken. Bij de implantatie had ik dezelfde nacht al een nabloeding en moest de volgende dag weer geopereerd worden. Als er nu iets zou zijn moet ik van zuid Limburg helemaal naar Amsterdam. Dat vind ik wel een vervelend idee.

Liefs Mieke
dotje

Ongelezen bericht 20 feb 2019 03:21

Hier is de msds kaart ervan, stofinformatieblad van methyleenblauw.

https://www.carlroth.com/downloads/sdb/ ... _BE_NL.pdf

Verder sluit ik me aan bij Luna. Eruit met die handel!!

X
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 feb 2019 12:20

Lieve schat, dank je voor de veiligheidskaart. Alleen ga ik nog wat schrijven, want ik wil niet dat Muisje nu bang wordt..
Je hebt volkomen gelijk met wat je wil zeggen en ik deel die mening. Het is een stof die niet in je lichaam hoort. Als een stof geen functie heeft voor onze cellen, horen we het ook niet in onze lijven te laten stoppen. Tenzij het echt noodzakelijk is, zoals stoffen in medicijnen, die helaas ook niet allemaal 100% veilig zijn en hun sporen kunnen nalaten. Echt ieder medicijn heeft bijwerkingen en sommige zijn gewoon echt heel schadelijk, vooral op de lange termijn. Maar helaas kunnen veel mensen niet zonder. Het enige voordeel aan medicijnen is dat ze het lichaam verlaten. Daar zijn ze op gemaakt.
De kaart die we zien is van de indicatoroplossing. Deze oplossing wordt in laboratoria en op scholen gebruikt. Wat ze voor medicijnen gebruiken en in de monobloc stoppen, heeft een andere concentratie. Ik kan jullie niet zeggen welke dat is hoor, de fabrikant geeft geen informatie over de exacte samenstelling. Dat is bij siliconen ook zo en dat is het vervelende van het hele verhaal. Vrouwen weten niet wat ze in hun lichamen laten stoppen. Bij medicijnen krijg je een bijsluiter met een ingrediëntenlijst. Bij iets wat voor lange tijd in je lichaam blijft zitten, niet. Onbegrijpelijk!
Wat ik nog wel wil zeggen is het volgende. Wij hebben ijzer nodig, maar alles valt of staat bij de hoeveelheden die je binnenkrijgt. Krijg je teveel ijzer binnen, wordt het giftig voor je. En ijzer gaat stapelen. Het is geen stof die je makkelijk uitscheid. Hetzelfde geldt voor andere mineralen en ook vitaminen. Ook deze zijn in grote hoeveelheden giftig voor het lichaam. Stoffen waar we echt niet zonder kunnen, maar in grote concentraties gevaarlijk zijn en met name de stoffen die niet oplosbaar zijn in water, want die stoffen (die oplosbaar zijn) plas je uit. Toch kunnen ook stoffen die snel uitgescheiden worden reacties geven en schade brengen. Dat is gewoon een feit! Maar ik weet 100% zeker dat Muisje zich veel beter gaat voelen zodra ze haar implantaten heeft laten verwijderen.

Heel veel kusjes lieve meiden!
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 feb 2019 14:47

Ik heb trouwens zelf met deze stof gewerkt en ook kinderen bij biologie en scheikunde. Er zijn nooit ongelukken mee gebeurd en we nemen ook nooit voorzorgsmaatregelen zoals bij veel andere stoffen. Maar goed, ik zou het niet in mijn lichaam willen hebben...
Ik zou nu denk ik met geen enkele stof meer kunnen werken aangezien ik nu op heel veel stoffen reageer :( En dit dankzij de siliconen! :cry:
Muisje

Ongelezen bericht 20 feb 2019 19:04

Dotje,

Ik zal eerlijk zijn, ik durf niet te lezen wat jij gedeeld hebt, ik ben nu al snel bang en wil niet banger worden dan dat ik al ben. Misschien is het beter om het wel te lezen, maar ik durf niet.
Wat ik wel weet is dat de concentratie in de prothese kleiner is dan 0,085 methyleenblauw per kg lichaamsgewicht bij protheses van 600 cc bij een vrouw van 70 kg. Mijn protheses zijn 295 en 275 cc, daar is dus nog minder methyleenblauw in gebruikt.

Luna, wordt het wel uitgescheiden via de nieren?

Liefs Mieke
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 feb 2019 19:24

Lieverd, wat Dotje scheef/plaatste was echt niet erg! Het is de veiligheidskaart en als je kijkt valt het ook mee met wat er staat!!
Nu voel ik mij weer schuldig!!!

Wees niet bang, het wordt als medicijn gebruikt! Wetenschappers zijn niet gek hoor! Komt goed lieverd, ik had niet moeten schrijven dat jij misschien bang wordt. Dat is mijn fout, niet van Dotje!!!

Ooh jeetje, zo erg dit. Voel me zo schuldig naar jullie beide. Terwijl ik juist probeer duidelijk te maken dat je niet bang hoeft te zijn.

Ik vind het erg, laat het los Muisje, je gaat hiervan ontgiften echt waar! Ook van de andere stoffen. Zodra je implantaten er uit zijn stopt de aanvoer van die stoffen en kun je echt gaan ontgiften.

Nu loslaten ok!!!

Ik zal even iets zoeken waar staat dat het voor een groot deel via de nieren je lichaam verlaat. Plaats het zo.

X
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 feb 2019 19:52

Hier zie je dat het vrij snel nadat het in het lichaam is gespoten via de urine je lichaam verlaat:
https://www.ntvg.nl/sites/default/files ... 50001a.pdf
In de tekst van Wikipedia staat het ook. Er staat dat als je het oraal inneemt, het via de urine je lichaam verlaat: https://nl.wikipedia.org/wiki/Methyleenblauw

En nu loslaten hoor lieverd!

X
Plaats reactie

Terug naar “Info en vragen”