Aangenaam kennis te maken (operatie gepland door Dr van Adrichem)

Protheses vanwege cosmetische reden.
steffieL

Ongelezen bericht 28 jan 2019 19:33

Explantatie verhaal—>steffieL

Hallo allemaal,
Mijn naam is Stefanie, 45 jaar en trotse moeder van een zoon van 12 jaar.
In april 2010 heb ik ronde protheses van Mentor laten plaatsen, beide 225 cc op de borstspier.
Dit heb ik gedaan omdat ik me schaamde voor mijn kleine A cup. Ik wilde graag borsten.
Mijn moeder zei altijd, je hebt veel te veel gezegd aub niet de borsten van mijn moeder maar he die van mijn vader was ook niet de bedoeling :)
Jarenlang heb ik plezier van de protheses gehad, ik vergat zelfs dat ik ze had.
Op 11 februari krijg ik een explantatie. Wat kijk ik er naar uit.
Al enige jaren tob ik met verschillende klachten maar er is geen oorzaak voor te vinden:
Fibromyalgie, gewrichtspijnen, extreme vermoeidheid, fenomeen van raynaud, b12 tekort, ijzer tekort, 2 jaar lang elke maand 1 of 2 koortslippen, pijn alsof er op mijn borst geduwd wordt en of er aan getrokken wordt (alleen links), kan niet meer op mijn buik liggen en op mijn zij liggen geeft het idee dat ze verschuiven (wat niet zo is).
In de afgelopen 2 jaar, ben ik 3 x bij plastisch chirurg beland. 2 x daarvan moest ik huilen bij het idee dat ik een explantatie zou krijgen.
Nu niet hoor, ben er klaar voor!
In april 2018 is er nog een flinke fibroadenoom verwijderd, met de verwachting dat de pijn daar vandaan kwam.
Nu is mijn grens ruim bereikt en ga ik voor explantatie. Back tot basic, mijn lijf tot rust laten komen en blij zijn met mijn lijf!

Lieve groeten SteffieL
Dorie

Ongelezen bericht 28 jan 2019 19:55

Spannend zeg! Succes en sterkte met alles. Hopelijk zullen je klachten verdwijnen! Waar wordt je geopereerd ? Groetjes dorie
explantatie januari 2020 dr niessen, januari 2021 lipofilling
steffieL

Ongelezen bericht 28 jan 2019 20:02

Dorie schreef:
28 jan 2019 19:55
Spannend zeg! Succes en sterkte met alles. Hopelijk zullen je klachten verdwijnen! Waar wordt je geopereerd ? Groetjes dorie
Ik wordt geopereerd in de velthuiskliniek in Rotterdam. Dezelfde arts gaat me opereren als in 2010, hele lieve en kundige man.

Groetjes
Dorie

Ongelezen bericht 28 jan 2019 21:11

Ik ben zelf laatst ook bij de Velthuizen kliniek op cunsult geweest. Had hier toen ook wel een gied gevoel bij.
Muisje

Ongelezen bericht 29 jan 2019 07:18

Wat fijn dat je al zover bent, ik zit nog in het proces. Ben nu aan uitzoeken waar ik ze ga laten explanteren, ben ze ook zooooo zat. Alvast heel veel succes en ik hoop dat hè goed zult opknappen.

Liefs Mieke
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D
2022 diagnose non hodgkin :cry: :cry: :cry:
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 jan 2019 10:05

Lieve SteffieL,

We hadden al kennisgemaakt, maar ik wilde even van je weten wie je arts is.
@Dorie misschien kun je ook even zeggen bij wie jij was. Zo maken we ons lijstje groter, dat is gewoon heel belangrijk.

Heel veel sterkte en succes met de laatste loodjes SteffieL!
Ik lees op de achtergrond mee.

Heel veel liefs, Luna
steffieL

Ongelezen bericht 29 jan 2019 12:44

Muisje schreef:
29 jan 2019 07:18
Wat fijn dat je al zover bent, ik zit nog in het proces. Ben nu aan uitzoeken waar ik ze ga laten explanteren, ben ze ook zooooo zat. Alvast heel veel succes en ik hoop dat hè goed zult opknappen.

Liefs Mieke
Hoi Mieke,

Omdat mijn plastisch chirurg altijd voor me klaar heeft gestaan, het een hele fijne en kundige man is, was het een voorwaarde voor mijzelf dat hij mij ging opereren. En ik heb geluk dat dat mogelijk is. En anders zou ik naar een collega gaan die hij heeft opgeleid. Die arts (Dr Damen Ikazia Rotterdam) heeft bij mij het fibroadenoom verwijderd, was ook heel prettig.
steffieL

Ongelezen bericht 29 jan 2019 12:48

Luna schreef:
29 jan 2019 10:05
Lieve SteffieL,

We hadden al kennisgemaakt, maar ik wilde even van je weten wie je arts is.
@Dorie misschien kun je ook even zeggen bij wie jij was. Zo maken we ons lijstje groter, dat is gewoon heel belangrijk.

Heel veel sterkte en succes met de laatste loodjes SteffieL!
Ik lees op de achtergrond mee.

Heel veel liefs, Luna
Hoi Luna,

Ik wordt geopereerd door Dr van Adrichem, in Velthuiskliniek Rotterdam.
Hele fijne plek, lieve en geduldige mensen, ook de consulente was top.
Ik ben er klaar voor en elke dag dat ik ga slapen denk ik, weer een stapje dichter bij :)

Liefs Stefanie
Dorie

Ongelezen bericht 29 jan 2019 12:49

Ik ben bij dr wibren van den berg op consult geweest
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 jan 2019 13:29

Dank jullie wel. Heb ze toegevoegd! :D
viewtopic.php?f=188&t=1892
Maja34

Ongelezen bericht 31 jan 2019 13:37

Jeetje wat is jouw verhaal herkenbaar! Veel overeenkomsten in klachten en ik heb ook een B12 en ijzer tekort.. maar ik verdraag geen injecties omdat de ontgifting spaak loopt en daardoor hele heftige histamine reacties heb.
Goed dat je ze eruit laat halen! Ik ben ook een rondje pc's aan het doen!

Mag ik vragen hoe de pc's die jullie bij Velthuis hebben bezocht omgaan met kapsel verwijdering?
Ik ben namelijk bij L. Zaal op consult geweest (zij heeft mijn bv ook gedaan), maar zij gelooft er niet in dat hoe meer kapsel er verwijderd wordt hoe beter dat is. Ook gaf ze aan dat het een zeer snelle en makkelijke ingreep is de explantatie.. dus dat geeft mij niet veel vertrouwen. Maar Velthuis is voor mij wel een optie omdat zij hebben aangeboden het onder baker 4 te willen indienen bij mijn zorgverzekering, dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met andere pc's van Velthuis.

Liefs, Maja
Dorie

Ongelezen bericht 31 jan 2019 14:28

Ik ben bij dr van den berg van velthuiskliniek geweest. Hij gaf aan standaard de kapsels te verwijderen...
Dorie

Ongelezen bericht 31 jan 2019 14:29

Hij gaf ook aan dat het een relatief eenvoudige ingreep is. Met een vlotter herstel dan bij de borstvergroting zelf!
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 jan 2019 14:32

Lieve Maja, even mijn (misschien ongevraagde) advies geven ;)
Van B12 injecties kunnen sommige mensen zich behoorlijk beroerd voelen. Ik gebruik zelf een spray. Via de mondslijmvliezen komt er nooit zoveel in 1 keer in je bloed terecht als d.m.v. spuiten. Ik weet zelf uit ervaring dat je je behoorlijk ellendig kunt voelen door teveel B12 in 1 keer.
Hoe dan ook moet je tekort worden aangevuld, dus ik hoop wel dat je huisarts daar niet te licht over doet aangezien dat wel vaak gebeurt...
Sterkte!
Maja34

Ongelezen bericht 31 jan 2019 15:24

Dank je wel Dorie!

En dank je wel voor je ongevraagde advies Luna :-)! Ik ben onder behandeling geweest van B12 Institute, maar die kunnen niets meer met mij omdat ik van alle vormen van B12 direct hevige allergie klachten krijg (benauwd, hartkloppingen etc). Sinds de B12 injecties (laatste half juli gehad) verdraag ik geen histamine rijk voedsel meer, sinds die injecties is vanwege mijn allergie klachten mijn leven tot een hel:-(. Dus die B12 lijkt een druppel op een gloeiende plaat qua ophoping van afvalstoffen. Ik weet dat ik zsm weer aan de B12 moet, maar er moeten eerst andere dingen opgelost worden, er blijkt bij mij een heleboel uit balans te zijn volgens onderzoeken. Mijn B12 waarde zit in het grijze gebied. Ik ga naast asia spreekuur ook nog naar een andere internist in het VU, dus nog een heleboel uit te zoeken, zoals metabolisme onderzoek. Mijn b6 verdubbelde /stapelde namelijk oiv van de injecties.. heel bizar. Heb gelukkig een huisarts die pro B12 is.
Maar daarnaast natuurlijk de explantatie... zo benieuwd wat dat op kan leveren!

Liefs, Maja
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”