Chica is er weer

Protheses vanwege cosmetische reden.
Chica

Ongelezen bericht 07 mar 2018 17:31

Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?f=16&t=460&hilit=chica

Hoi allemaal.
Ben er weer.Veel gebeurt de afgelopen tijd.
Mijn probleem is helaas nog niet opgelost maar hoop dat het ZI ,voor mij en vele anderen de enige juiste beslissing neemt om explantatie is in basisverzekering op te nemen.
Morgen weer een dag!
Sol

Ongelezen bericht 07 mar 2018 21:32

Hallo Chica

Ik heb je verhalen eens terug gelezen maar jij woont toch in Spanje? En je zat bezig met explantatie hier in Nederland. Hoe is het nu met je en je gezondheid?

Lieve groet
Sol
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 mar 2018 12:54

Hola guapa!

Leuk dat je er weer bent lieverd! :D
Hoop dat explantatie vanaf volgend jaar in het basispakket zit, dan kun je gewoon naar Nederland komen om ze te verwijderen.
Echt zo erg dat je ze nog in je lichaam hebt zitten :(

Ik wens je alle sterkte toe met je klachten.
Heel veel kusjes lieverd!!! <3 <3 <3

Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Chica

Ongelezen bericht 12 mar 2018 17:19

Hola.Ja woon in Spanje en mijn gezondheid is er niet beter op geworden.
Heb buiten de rest nu veel klachten aan mijn alvleesklier.
Hopelijk nemen ze snel de beslissing om de explantatie in het basis pakket op te nemen.
Veel gebeurt de afgelopen jaren met mn man.
Heeft 2 zware hartaanvallen gehad,7 stents geplaatst,openhart operatie met een biologische hartklep en bypass aan de aorta,bacterie in zijn been waar de ader uit gehaald is en bijna zijn onder been kwijt.
Vaak in ziekenhuis gelegen de afgelopen jaren en nu sinds een paar weken thuis nadat hij er 7 weken in heeft gelegen.
Het gaat nu beter met hem en zou nu graag aan mijn eigen lichaam willen beginnen met alle troep te verwijderen.
Ben er weer, dus kan nu weer alle info opzuigen en hopelijk voorbereidingen treffen voor mijn explantatie.
Morgen weer een dag!
Chica

Ongelezen bericht 12 mar 2018 17:23

:D :lol: Respect voor alles wat jullie doen :D
Muchos besos y abrazos :lol:xxxx
Morgen weer een dag!
dotje

Ongelezen bericht 12 mar 2018 23:40

Zo wat een verhaal Chica! Sterk koppel zijn jullie volgens mij. Veel succes met je komende genezing! Kan me voorstellen dat het niet snel genoeg kan gaan. Bij mij werd het niet vergoed, ondanks dat ik een kapotte prothese had. In België is het helemaal anders, maar gelukkig vielen bij mij de kosten reuze mee. Weet je al waar je het gaat laten doen?

Veel liefs!!

Do
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 mar 2018 11:22

Ooh lieverd, wat naar allemaal wat je hebt moeten doorstaan met je man! :(
Ik weet zo goed hoe het is dat je ziek bent en daarnaast heel veel andere zorgen hebt door allerlei toestanden met je geliefden.
Ik vraag altijd wanneer we nou eens een break krijgen, want soms is het echt teveel allemaal!
Ik hoop dat je nu eindelijk een keer aan jezelf zult komen, want jij heb echt rust nodig.
Het is wel mooi om te zien dat je zoveel voor elkaar overhebt. Ik weet zeker dat jouw man hetzelfde voor jou doet.
Dat is heel mooi om te zien, de liefde tussen echtparen. En daar komt heel veel kracht uit!! :D Ook voor de mensen om je heen!
Ik wens je heel veel sterkte met alles wat er nog komt. En hoop echt dat we snel meer weten van het Zorginstituut. Het duurt allemaal veel langer dan gepland, maar ze komen deze maand met het verlossende antwoord.

Heel veel kusjes en al mijn liefs,

Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Sol

Ongelezen bericht 13 mar 2018 15:59

Lieve Chica

Mag ik jouw heel veel kracht en sterkte toewensen.. Ik hoop voor je dat zeer binnenkort de vergoeding in het pakket opgenomen word en jij verlost word van die ondingen :?

Ook voor je man veel beterschap

Liefs Sol
Chica

Ongelezen bericht 15 mar 2018 08:28

Dank voor jullie steun.
Weet nog niet bij wie in Nederland maar denk dat ik graag naar Dr.Kappel zou gaan,hoewel er zeker ook andere goede pc's zijn zoals ik gelezen heb hier.
Het is zwaar,maar je moet door als het zo slecht met je man gaat.Dan moet je alles opzij zetten.Maar hopelijk binnenkort mijn beurt.!!!!!

Mucho besos y abrazos :D
Morgen weer een dag!
Chica

Ongelezen bericht 26 okt 2018 17:59

Hola. Daar ben ik weer.Ik weet dat een explantatie nu in de basisverzekering zit en zou dat dus graag.latem doen.In 2012 ben ik bij dr.Kingma gewerst6en wilde weer contact met haar opnemen. Helaas blijkt nu dat het Slotervaart failliet is.Vandaar dar5ik contact heb op genomen met het Maasstad ziekenhuis daar zei het Ruwaard van Putten hebben overgenomen waar ik in 2000 en 2003 geopereerd ben ivm.kapselvorming en lekkages.Deze vertellen mij nu dat ik een verwijzing nodig heb van mijn huisarts.Al 2x uitgelegd dat ik die niet heb daar ik in Spanje woon maar zo werkt het gewoon zeggen ze dan.Ik ben verzekerd in Nederland voor de basisverzekering dus kan via een PC gewoon de aanvraag indienen voor een explantatie.Zeker met al.mijn klachten. Hoe los ik dit op?Iemand een idee?

Groetjes Chica
Morgen weer een dag!
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 okt 2018 14:39

Lieve Chica,

Wat gek, ik dacht dat ik al gereageerd had op een berichtje van je. Of was dit via pm of de mail? Wat raar ik herinner mij dat ik 3 weken geleden met je schreef. :roll: Ben ik nou gek???

Je moet voor de pc inderdaad wel een verwijzing hebben, anders moet je alles zelf betalen...

Ik herinner mij dat ik je schreef en zei dat je naar het VUmc moet naar Nanayakkara, zodat hij je kan helpen om de operatie vergoed te krijgen. Het Zorginstituut stelt veel eisen. Je klachten moeten door een internist of immunoloog worden vastgesteld en deze moet een verwijderadvies geven. Verder moet je al verschillende behandelingen hebben ondergaan zonder resultaat. Er moet worden aangetoond dat explantatie je laatste redmiddel is.
Ook voor het VU moet je een verwijzing hebben. Ik weet niet of je hier wel een huisarts hebt. Lijkt mij niet als je in Spanje woont.. Dan moet je dat via de huisarts daar regelen. Leg uit dat je hier naar de internist moet en naar een pc moet. Het betekent ook dat je een paar keer naar Nederland moet. In ieder geval 1 keer voor het consult bij Nanayakkara en de pc. Misschien kun je het zo inplannen dat alles in dezelfde week kan. Dan dient de pc een aanvraag in. Deze wordt dan denk ik afgewezen, omdat je dan nog geen bewijzen hebt. Ondertussen heeft Nanayakkara jou gezien en onderzoeken gedaan en heeft hij dit schriftelijk vastgelegd met alle geschiedenis erbij om te laten zien dat je al heel lang bezig bent om van je klachten af te komen. Ik raad je dus aan om al je medische gegevens mee naar het VU te nemen. Dan ga je in bezwaar en voeg je al je bewijzen toe aan je bezwaar. Als je hulp nodig hebt met het schrijven van het bezwaar, dan kan ik je helpen. Ook als je Spaanse brieven hebt is dat voor mij geen probleem.

Ik hoop dat je wat aan de info hebt. En sorry ik dacht echt dat ik je al had geschreven!!

Dikke kus moppie,

Luna

Ps. Vraag aan je verzekering of een verwijzing van een Spaanse huisarts geldig is voor constulten in Nederland. Sommige verzekeraars kunnen moeilijk doen.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Luna MKS

Ongelezen bericht 31 okt 2018 15:04

Chica, ik weet verder niet onder welke omstandigheden je in Spanje verblijft. Het lijkt me niet dat dit permanente emigratie is, anders was je in Nederland ook niet meer verzekerd, want daar doe je afstand van zodra je emigreert.
Je situatie is vrij complex. Misschien is het verstandig als je de Nederlandse Zorgautoriteit even belt: https://www.nza.nl/contact
Je kunt ook het Nationale Zorgnummer even bellen: https://www.patientenfederatie.nl/uw-vraag-of-mening of Het Landelijk Meldpunt Zorg: https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home Wellicht hebben zij tips voor je.

Ik weet in ieder geval dat je mijn route moet volgen voor de vergoeding. Dus naar pc en VU. Hoe dat precies zit met de verwijzing kan ik je niet zeggen. Heb je hier nog wel een huisarts (wat ik wel heel vreemd zou vinden), zou ik deze even bellen. Dan kan die de verwijzing voor je regelen.
In Spanje kun je ook naar een privé arts en dan het bedrag bij je zorgverzekering declareren. Maar of je verzekering akkoord gaat met een verwijzing van een arts uit het buitenland voor een behandeling die je in Nederland wilt krijgen geldig is, weet ik niet. Ik denk zelf van wel, want er worden vaker mensen naar het buitenland gestuurd. En ook vanuit het buitenland naar Nederland. Maar je moet echt even informeren bij je verzekering maar vooral ook bij de Zorgautoriteit, omdat je verzekering dingen die kan afwijzen die ze niet mogen afwijzen. Soms maken ze hun eigen regels is de ervaring en niet mondige patiënten trappen daarin.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Luna MKS

Ongelezen bericht 31 okt 2018 15:20

Ha hier was mijn vorige reactie: https://www.meldpuntklachtensiliconen.c ... ica#p17535
Zie je nou ik ben nog niet helemaal gek :lol:
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Luna MKS

Ongelezen bericht 31 okt 2018 15:35

Chica,

Ik heb even bij de voorwaarden van een verzekering gekeken en ik lees dat je jou explantatie dus ook in het buitenland kan laten doen en deze dan onder de Nederlandse regels gewoon vergoed moet kunnen krijgen. Probleem is wel dat je dus wel aan de voorwaarden van het Nederlandse Zorginstituut moet voldoen. Dat betekent dus dat je in Spanje naar een internist of immunoloog moet die een verijderadvies moet geven. Daarbij moet duidelijk zijn dat je al heel lang beter probeert te worden zonder resultaat.
Heb je een goed medische dossier? Met daarin de hele weg die je tot nu toe hebt afgelegd ivm je klachten. Dit dossier is heel belangrijk.
Het is nu dus belangrijk dat je een arts in Spanje vindt die je een verwijderadvies geeft. Dit wordt een lastige...

Ik zal kijken of ik je kan helpen. Ik kom er zo weer op terug ok.

X Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Luna MKS

Ongelezen bericht 31 okt 2018 15:49

Lieverd, ik vrees echt dat je naar Nanayakkara moet. Hij is de enige die je kan helpen om een vergoeding te krijgen. Tenzij je zelf een immunoloog of internist in Spanje kent die je hiermee kan helpen.
Ik neem aan dat een verwijzing van een Spaanse arts geldig is voor je bezoek aan het VU en dat de verzekering dit echt niet mag afwijzen.
Bel de Nederlandse Zorgautoriteit. Je operatie zou je dan gewoon in Spanje kunnen doen door een pc daar. Dat lijkt me voor je herstel van de operatie ook beter.

Komt goed!!!!

X Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”