Daar gaan we dan... op naar explantatie

Protheses vanwege cosmetische reden.
kleinerooie

Ongelezen bericht 27 jul 2018 20:24

Hallo dames,
Ik zal me voorstellen. Ik ben een dame van 48 jaar uit en heb op mijn 34ste inamed corporation McGhan protheses laten plaatsen van ieder 260gram.
Ben altijd erg blij geweest met mijn protheses en mooie borsten. Inmiddels loop ik al een jaar of 8 met allerlei vage klachten die altijd wel ergens op weggeschreven konden worden. Ik heb namelijk ook de ziekte endometriose die ook allerlei vervelende klachten heeft en waar mijn zoektocht naar duidelijkheid ook 7 jaar geduurd heeft. Inmiddels ben ik daar ruim 3 jaar geleden aan geopereerd met verstrekkende gevolgen wat een aanslag op mijn lichaam is geweest. Daarna wil het me maar niet lukken om van bepaalde klachten die ik ook voor de operaties van de endometriose had af te komen. Altijd moe, zere gewrichten, slecht geheugen, moeite met concentreren, altijd pijn in mijn rechterzijde van mijn lijf. Doordat ik door de operaties ook direct in de overgang ben gekomen en tijdelijk een stoma heb gehad zijn dezevklachten ook daar weer onder weg te schrijven. Toch ben ik verder gaan kijken naar oplossingen. Natuurgeneeskunde, acupunctuur, EMDR, massages, zenuwonderzoek, bloedvatenonderzoek het houdt niet op. Alles helpt iets maar niks is blijvend of heeft iets opgeleverd.
Ben anderhalf jaar geleden wel in de VU geweest bij dr Nanakyara ( als ik het goed schrijf) ook hier kwam toen niks uit. Heb de dokter zelf echter nooit gezien, alleen een assistente.
Nu toch weer een doorverwijzing gevraagd via de huisarts en bij pc dr M.Kreulen in het Rode Kruis terecht gekomen. Na een echo blijkt dat mijn linkerprothese gescheurd is maar het kapsel zou nog intact zijn. Klein beetje kapselvorming is er in de borst ontstaan maar geen onregelmatigheden in de klieren te zien. Ben er zeker niet gerust op en heb al besloten tot explantatie over te gaan. De PC is het zeker met me eens en zegt heel duidelijk: iets wat stuk is hoort niet in je lichaam en moet eruit of vervangen worden. Maar dan de zorgverzekering.... geen reden tot verwijdering en wijst aanvraag af. Ga nu tegen deze uitspraak in bezwaar maar of dat gaat helpen? Mijn huisarts is in iedergeval bereid de nodige gegevens te verstrekken waaruit blijkt dat ik al heel lanf systemische onverklaarbare klachten heb.
Ik hoop echt dat ik het vergoed ga krijgen. Wat is jullie ervaring hiermee? Het zorginstituut heeft inmiddels een uitspraak gedaan begreep ik maar mijn pc zegt dat het nog niet in werking is gesteld. Klopt dit?
Bedankt voor jullie openhartige verhalen, raak er steeds meer van overtuigd dat mijn klachten aan mijn protheses gerelateerd zijn. Ben echter wel bang dat ik nooit meer van mijn klachten afkom.

Lieve groeten
diana1967

Ongelezen bericht 30 jul 2018 17:43

Lieve kleinerooie,

Ik heb echt geen idee hoe het werkt met zorgverzekering. Volgens mij alleen als je implantaten met een "4" worden beschreven door de PC, krijg je een gedeelte of het gehele bedrag vergoed.
Heel veel sterkte met je beslissing en je explantatie

Lieve groetjes
Diana
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 jul 2018 12:50

Heeft de verzekering de aanvraag afgewezen??????
Je prothese is gescheurd! Dan horen ze dit te vergoeden!!!!
Wat heeft je pc in de aanvraag geschreven? Er moet duidelijk staan dat de prothese is gescheurd! Dat het kapsel niet is gescheurd, maakt geen bal uit!Je prothese is wel gescheurd en dit hoort vergoed te worden, punt!

Hoop dat je even reageert.

X Luna
kleinerooie

Ongelezen bericht 01 aug 2018 08:04

Hoi Luna,
Dank voor je reactie! Tijdens de aanvraag was het niet mogelijk om een duidelijke uitleg te geven naar de verzekering toe. Er waren twee meerkeuze mogelijkheden maar gescheurd stond daar niet bij. (Nationale Nederlanden) Mijn PC is het hier ook niet mee eens en hij zegt dat ze dit doen om te ontmoedigen. Ik heb inmiddels mijn bezwaar klaar en kan op steun van PC en huisarts rekenen in deze. Gaan dus weer terug naar de zorgverzekering met de aanvraag en verwacht dan groen licht!!
We gaan ervoor,

Groeten, Ingrid
p.s. hoe kan ik zien dat ik berichten heb gekregen in dit Forum? Nu heb ik hier geen melding van gehad.
Luna MKS

Ongelezen bericht 02 aug 2018 11:48

Heel goed dat je in bezwaar gaat. Ze zullen je operatie vergoeden, dat zijn ze verplicht!
Hier kun je lezen hoe je het ontvangen van notificaties aanpast: viewtopic.php?t=1643&f=116#p14767

zie 'Notificatieopties'

X Luna
kleinerooie

Ongelezen bericht 18 aug 2018 12:48

Inmiddels akkoord gekregen van de verzekering!!
Helemaal blij.... mijn explantatie komt in zicht.
Heb 25 september a.s. weer een afspraak met de chirurg en anasthesist.
Kan niet wachten ....
Luna MKS

Ongelezen bericht 19 aug 2018 09:22

kleinerooie schreef:Inmiddels akkoord gekregen van de verzekering!!
Helemaal blij.... mijn explantatie komt in zicht.
Heb 25 september a.s. weer een afspraak met de chirurg en anasthesist.
Kan niet wachten ....
:D
kleinerooie schreef:Het zorginstituut heeft inmiddels een uitspraak gedaan begreep ik maar mijn pc zegt dat het nog niet in werking is gesteld. Klopt dit?
Nee, klopt niet. Dit gaat in vanaf maart 2017. Dat is het moment dat het Zorginstituut het onderzoek is gestart en dames kunnen dus nog met terugwerkende kracht hun operatie vergoed krijgen. Lees hier meer: https://www.meldpuntklachtensiliconen.c ... 153&t=1951
kleinerooie

Ongelezen bericht 25 sep 2018 16:26

Vanmiddag naar de PC geweest en mijn explantatie besproken. Wordt een explantatie met volledige kapselverwijdering en geen borstlift.
Daarna mocht ik direct door naar anesthesiologie en bloed afname.
Wat blijkt nu.. wachttijd .. een maand of 3 :roll:
Baal echt. Ben er zo klaar mee en zou liever vandaag dan morgen ervan af zijn.
Is dit een normale wachttijd? Heb inmiddels wel zorgbemiddeling ingeschakeld. Is er iemand die goede ervaringen heeft met een chirurg die kortere wachttijden heeft?

hoor het graag,
groetjes, Ingrid
margot1

Ongelezen bericht 25 sep 2018 19:03

Tja....Dat is idd een nadeel.... Dan heb je eenmaal de keuze gemaakt dat ze eruit moeten en dan wil je dit liever vandaag dan morgen.... ik heb bijna een half jaar moeten wachten.... voor mij telde: het vertrouwen in een goede pc is belangrijker dan kiezen voor diegene die het snelste kan opereren.
Maar ik snap zeker je teleurstelling hoor :?
kleinerooie

Ongelezen bericht 26 sep 2018 09:13

Hi Margot,
ja baal echt.... ik ben al maanden onderweg na de eerste afspraak, daarna toestemming verzekering, weer afspraak etc.
Nu ben ik er klaar voor en heb gister al gesprek gehad anesthesist, bloedafname gehad en bij de chirurg geweest. Kom je daarna bij het opname buro, krijg je te horen dat het wel 3 maanden kan duren :?
loop iedere dag met pijn en mijn borst waar de prothese gescheurd is groter en dikker geworden en lijkt van binnen te koken....

Een half jaar heb je moeten wachten.... hoe stel je je daar op in?
margot1

Ongelezen bericht 26 sep 2018 12:24

Bij mij was er geen sprake van een scheur, dus mijn " noodzaak " was ook iets minder dan bij jou...
Mogelijk kun je contact op nemen met je pc met het verzoek een urgentie te verkrijgen?? Kan mezelf heel goed voorstellen dat je ze er graag snel uit wilt hebben...
Ook bij de afdeling opname kun je aangeven dat ze je tussendoor altijd mogen bellen als er bv iemand plots uitvalt!!
Sol

Ongelezen bericht 26 sep 2018 16:17

Hee kleinerooie

Ik zou dat brandende gevoel zeker aangeven en overdrijf gerust maar. Ook het feit dat je borst groter geworden is, is gewoon niet goed :( Ze kunnen jouw daar toch geen 3 maanden mee laten rondlopen!! Je hebt pijn, er is duidelijk wat niet goed.

Ik begrijp dat je er niet op zit te wachten om de hele mallemolen weer door te gaan bij een ander maar 3 maanden is in jouw geval best lang. Ik weet dat Dr kappel vrij snel opereert, maar dan moet je in wezen weer opnieuw..

Trek aan de bel, en leg het uit. En nogmaals, overdrijf gerust. Zeker weten.

Heel veel liefs

P. S die rotzooi ook!!! En dan nog rustig aan doen bij een vrouw met een kapot implantaat :evil: echt boos kan ik worden
kleinerooie

Ongelezen bericht 27 sep 2018 10:41

Heee Sol,

bedankt voor de kracht in je reactie. Heb gister zelf nog gebeld naar het ziekenhuis en die geven nu een wachttijd van 4-6 maanden aan :evil:
Ik helemaal van de leg en daarna de afdeling PC weer gebeld. Heb nu dinsdag a.s. een telefonische afspraak met mijn PC en zal mijn klachten nogmaals aangeven (en overdrijven). Heb nu constant pijn en voel me zieker dan ooit.
Ik word we moedeloos hiervan.... je moet dus echt dood gaan wil je snel geholpen kunnen worden in Nederland.

Groeten!
Bella

Ongelezen bericht 27 sep 2018 18:25

Oei, dat wachten is echt balen!! Ik woon in Zweden en daar zijn ook vreselijke wachttijden. Ondertussen heb je elke dag het gevoel dat je met gif in je lichaam loopt. Ik heb ook lang moeten wachten, ben vier weken geleden geopereerd. Helaas hebben ze het kapsel laten zitten. Uit de biopten blijkt dat er in het vol zit met siliconen en ontstoken weefsel... Ik hoop voor je dat je toch eerder terecht kunt!!! Ik ga voor je duimen. X
kleinerooie

Ongelezen bericht 28 sep 2018 10:53

Jee Bella,

Betekend dit dat je nogmaals onder het mes gaat? Met zo een kapsel rondlopen en dit te weten dat schadelijk kan zijn lijkt me ook geen pretje.
Inmiddels ben ik door mijn zorgverzekering gebeld en heb drie opties voor andere locaties gekregen.
Hier zouden ze me eerder kunnen helpen. Moet dan wel weer het hele intake proces door maar dat heb ik er wel voor over.
Ga eerst a.s. dinsdag nog met mijn huidige PC in overleg, en als hij niks kan betekenen dat ik eerder terecht kan dan vraag ik mijn spullen op en ga de andere locaties bekijken qua mogelijkheden en ervaringen met explantaties.

Ook ik wens je veel succes met je herstel!
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”