Al een tijdje lees ik mee en schrik toch wel regelmatig van alle klachten en problemen die implantaten kunnen veroorzaken. Maar wat voel ik een hoop liefde tussen al die ellende.
Wat brengt mij hier zul je je wellicht afvragen. In 2007 heb ik eigenlijk in een beetje een opwelling implantaten genomen. Heel bescheiden van een AA naar een B cup. Ik ging dat jaar namelijk trouwen en maakte me ineens heel erg zorgen hoe dat zonder borsten in een trouwjurk moest. Bovendien had ik iemand gesproken die ook implantaten had genomen en daar nooit spijt van heeft gehad. Ze zitten er nu ruim 10 jaar in en ik voel me gelukkig niet heel ziek. Wel allerlei vage klachten als vermoeidheid, concentratieproblemen, slecht slapen, allergieën en vreselijke jeuk!! Vorig jaar tijdens de vakantie had ik ineens dat mijn rechterborst ging opzwellen. Geen koorts, voelde me niet ziek, voelde niet warm aan, maar het voelde niet goed. 14 dagen later was het ineens weer verdwenen. Ik ben toen nog op consult geweest bij de kliniek, maar het viel allemaal wel mee(zwelling was toen ook bijna weg) en kapselvorming ook. Dit heb ik daarna nog 2 x gehad. Nog naar de huisarts geweest, maar die wist zich ook geen raden zo besloten om het bij een andere kliniek te proberen. Door al het gezoek op internet ben ik toch wel behoorlijk in paniek geraakt. Als je zwelling en borstprothesen in typt kom je alleen maar prothese gerelateerde borstkanker tegen. Gelukkig kon ik tijdens het ontstaan van de laatste keer zwelling na1,5 dag terecht bij dr Buncamper in het e.c Jan van Goyen. Hij had ook niet direct een verklaring voor de zwelling. Daarvoor vervolgonderzoek nodig. Nu woon ik op 2 uur rijden van Amsterdam en kon het niet dezelfde dag, dus koos ik ervoor om in mijn eigen woonomgeving echo te laten doen. Dit werd via de mammapoli een mammogram. Terwijl er gevraagd was om een echo. Dit was nu eenmaal procedure en indien afwijkend dan pas echo. De mammogram was gelukkig goed, maar jullie zullen begrijpen dat ik er wel klaar mee was/ben. Nu wordt ik dus de 13-7 geopereerd door dokter Buncamper en krijg ik tegelijk lipofilling. Nu lees ik daar ineens weer allemaal narigheid over. Vetnecrose, ontstekingen etc. Was ik er maar nooit aan begonnen