Explatatie nodig (Meisje)

Protheses vanwege cosmetische reden.
Meisje

Ongelezen bericht 04 jun 2018 09:48

Ik heb 14 jaar geleden in België bij Linea Aestetica mijn borsten laten vergroten.
Wat er exact inzit weet ik niet en kan ik niet meer nagaan maar ik heb ooit gekozen voor cohesive gel.
Ik heb heel veel klachten en ben al bijna een jaar mijzelf niet meer. Het was een verademing om de verhalen van lotgenoten te lezen: zie je nou, ik ben niet gek! Ik ben ziek.

Nu moeten ze er zsm uit! Ik heb veel onderzoek gedaan op internet. Ik denk al 3 weken bijna nergens anders meer aan en ik ben er nu van overtuigd dat in mijn rechtprothese een scheur zit of dat deze hevig zweet.

Ik ben bij de Kappel geweest maar zij wil niet helpen met een aanvraag bij de verzekering. Ze heeft wel verklaard dat ik een syndroom heb door de prothesen en dat zij drm explatatie aanbeveelt maar daar stopt het.

Natuurlijk zou ik op zijn minst graag proberen een vergoeding vd zorgverzekeraar te verkrijgen. Wat is nu de volgende stap? Hoe ga ik op zoek maar een volgende arts die mij wel kan helpen richting de verzekering?
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 jun 2018 10:23

Hoi Meisje,

Welkom!
Wat vervelend dat ook jij zoveel klachten hebt. Goed van je dat je besloten hebt ze te laten verwijderen.
Ja jammer dat dr. Kappel geen aanvraag bij de verzekering indient. Ik denk omdat de verzekering altijd heel moeilijk doet in deze kwestie, want explantatie wordt alleen vergoed bij kapsel baker 4 of lekkage door scheur. Dit moet worden aangetoond d.m.v. echo of mri.
Misschien kun je naar dr. van Loenen in het Slotervaart. Zij doet standaart een aanvraag bij de verzekering, want in het ziekenhuis gaat dat wat makkelijker. Maar dan nog heb je grote kans dat de aanvraag wordt afgewezen. Dan adviseer ik je in bezwaar te gaan.
Ik zou meteen even bellen met het Slotervaart voor een afspraak, want ze hebben een lange wachtlijst.
Jammer dat dr. Kappel niet mee wil werken, maar ze krijgt vaak gedoe met de verzekeringen dus vandaar dat ze dat niet zo snel doet. Wel als een dame baker 4 heeft of lekkage.
Er zijn meer artsen die in ziekenhuizen werken waar je terecht kunt. Kijk even op dit lijstje: viewtopic.php?f=188&t=1892

Ik wens je heel veel succes!

Lieve groetjes,

Luna

Ps. Ik zal je topic naar ons voorstel deel verplaatsen.
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Meisje

Ongelezen bericht 04 jun 2018 15:18

Bedankt voor je snelle reactie. Zojuist gebeld naar het Slotervaart maar de eerste mogelijkheid voor explatatie daar zou ergens september zijn. Zo lang kan ik niet meer wachten. Wat me nu heel erg zou helpen zou een goede radioloog zijn die zweten en/of scheuren op een echo kan vinden voor me. Heb je een idee waar ik het best naartoe kan?
Frederique

Ongelezen bericht 04 jun 2018 19:32

Dag Meisje,

Dat is echt frustrerend ja als je op het punt bent gekomen dat je ze wilt laten verwijderen maar daar niet de financiën voor hebt. Je kunt misschien een afspraak maken met je huisarts en dat deze jou kan doorverwijzen naar het ziekenhuis voor een echo?

X Frederique
Sol

Ongelezen bericht 04 jun 2018 20:35

Welkom Meisje :D

Het aantonen van lekkage is een beetje moeilijk op een echo. Een scheur glipt er ook vaak door. Het beste zou een mri zijn. Daar moet je een verwijzing voor hebben van de huisarts en zou bij elk ziekenhuis kunnen. Heeft d'r Kappel naast vaststellen asiasyndroom ook nog andere dingen vast kunnen stellen zoals bv. inkapseling?

Als dat niet het geval is zou je inderdaad met 'bewijs' moeten komen voor zweten /lekken al dan niet door scheur. Vaak komt zoiets met de explantatie openbaar. Dan kun je achteraf nog in bezwaar gaan en gaan ze alsnog over tot vergoeding. Maar net als Luna al schreef, in bezwaar gaan heeft altijd zin. Lees onze topics hierover. Daar staat veel handige informatie in.

Wat betreft de explantatie zelf en als je de financiën niet hebt zul je helaas eerst deze weg moeten bewandelen. Hopelijk komt er op termijn verandering in want het is een verdriet hoe sommige vrouwen moeten vechten voor een beetje vergoeding. :evil:

Ik wil jouw heel veel sterkte wensen. Raak niet in paniek, je hebt de eerste stappen gezet naar explantatie en herstel. Het komt goed ook al laat een datum wat langer op zich wachten.

Heel veel liefs
Meisje

Ongelezen bericht 04 jun 2018 22:09

Dank je.
Ik heb zojuist besloten morgen te bellen om de eerst volgende beschikbare datum bij dr Kappel vast te laten leggen. Vergoeding komt dan mogelijk later wel. Ik zie dat er mogelijk deze maand een belangrijk besluit over kan worden genomen door de overheid. Maar hopen dat ik daar net nog onder zal kunnen gaan vallen.
Ik vind dat ik er recht op heb. Ik voel me zo belazerd. Ik heb vertrouwd in artsen en de overheid om over mijn gezondheid te waken.
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 jun 2018 10:45

Ik zet hier nog even mijn reactie op jouw mail, zodat andere vrouwen daar misschien ook nog wat aan hebben.

Hoi lieverd,

Het probleem bij de verzekering is dat ze niet vergoeden als je ASIA hebt of systemische klachten door siliconen. Ze vergoeden nu alleen nog maar bij scheur of kapsel baker 4.
Je kunt dit forumlier aan je huisarts geven waarin staat hoe jou te onderzoeken. Maar zoals ik al zei zal het voor de verzekering nog niet zoveel uitmaken. Wel is het belangrijk voor als je in bezwaar gaat. Maar dan moet je wel kunnen aantonen dat er sprake was van lekkage of heel erg veel zweten van de implantaten. Dr. Kappel zou bijvoorbeeld foto’s kunnen maken tijdens de operatie. Maar het is aan haar te beslissen of ze dit wil doen. Ze kan ook in het operatieverslag noteren dat er sprake was van heel veel doorzweten en je implantaten dienen dan ook als bewijs, want aan die zijn dan te zien dat ze veel leger zijn.
Als er geen aanvraag bij de verzekering wordt gedaan, kun je ook niet in bezwaar gaan, want er is immers geen besluit waar je bezwaar tegen maakt. Soms kun je als patiënt zelf een aanvraag bij de verzekering doen, dus ik zou als ik jou was die weg proberen.
Voor mij had dr. Kappel een briefje geschreven waar ze haar bevindingen op had gezet en haar advies over het verwijderen. Deze brief zou ik dan naar de verzekering sturen met het verzoek of ze de operatie wilden vergoeden. Omdat ik uiteindelijk toch besloot om dichterbij huis de operatie te doen, heb ik de brief en aanvraag ook niet meer naar de verzekering hoeven sturen. Maar die mogelijkheid is er wel.
Heb je zo’n brief van haar gekregen? Zo niet, vraag die dan aan haar. Dus een notitie met haar bevindingen en haar advies. Ze zal het je vast wel geven.
Ik kan je niet beloven dat het Zorginstituut deze maand een beslissing neemt. Ze zijn al vanaf maart aan het uitstellen… Daarbij is het natuurlijk ook niet zeker of het dan dit jaar ingaat. Het kan ook pas in 2019 ingaan..

Ik wou dat ik je beter nieuws kon geven Meisje.

Liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”