Explantatie Dotje - Dr. Theunis

Deel je ervaringen en foto's
dotje

Ongelezen bericht 05 mar 2018 15:45

Voorsteltopic—>Dotje

Nou, gelukkig ligt mijn explantatie achter de rug! Voor mij was het heel erg schrikken, ik onderging een echo omdat ik pijnsteken rechts had, daar was niks te zien maar wel links! Ik had mijn BV 10 jaar geleden laten doen met prothese garantie, maar ik wou geen nieuwe protheses meer want voelde me nu al bedrogen. Echter bleek ik ook nog eens voor de operatie zelf te moeten betalen in mijn geval, dat was helemaal slikken! Hier in Belgie is dus totaal geen vergoeding erop.

Op aanraden van iemand bij dr Lemmens terecht geraakt, superonvriendelijke man, korte antwoorden en was binnen 5min weer buiten. Het enige dat ik wist was dat het 2000 euro zou kosten en dat het ong 30min zou duren. Later pas las ik hier over de kapselverwijdering, en over dr Theunis in Antwerpen. Deze heb ik dan ook bezocht in januari, en afspraak gemaakt meteen voor 22 februari, de uiteindelijke dag van explantatie met een kostprijs van 1000 euro en verwijdering van kapsels etc.

Nou eindelijk toen het zover was, ben ik heel vervelend de narcose ingegaan, en werd 3 uur later wakker. Operatie had 2 uur geduurd want was veel werk, links was prothese en kapsel kapot.

Helaas zat er links enorm veel vocht, was nog groter dan ervoor dus die hebben ze gedraind en nu lijkt het een stuk beter maar ze zijn beide erg dik. Zie nog niet zo heel veel verschil met ervoor. Ik heb momenteel nog veel last aan de onderzijde van mijn borsten en littekens, dewelke ik sinds gister aan het insmeren ben. Elke band van sport en compressie bh doet echt enorm pijn... maargoed dat zal erbij horen.

Momenteel ziet niemand er iets van en dat is best raar en verwarrend want je hebt je er zo op ingesteld en naar geleefd... hele rare gewaarwording.. maar ik zal jullie verder nog wel op de hoogte houden, en update fotos plaatsen bij mijn album!!

Veel liefs,

Do!
Sol

Ongelezen bericht 05 mar 2018 16:05

Dank je wel dotje voor je explantatie verslag! Zijn we hier heel blij mee. Heel goed dat je die rommel liet verwijderen. Je bent het zoveelste bewijs dat de onverwoestbare implataten wel degelijk stuk kunnen...

Ik hoop dat je lekker snel weer de oude bent, en het eindresultaat vind ik super!! Misschien heb je gewoon wat meer borstweefsel erbij gekregen. Je bent gewoon een lucky one :D

Veel liefs en hou ons op de hoogte

=kiss=
dotje

Ongelezen bericht 05 mar 2018 16:18

Dankje voor je lief berichtje! Helemaal vergeten maar er zat 320 en 340 CC in, dus het moet wel enorm afnemen nog, eigen borstweefsel ok, ik ben ook bijgekomen sinds toen maar nu zit er nog veel te weinig verschil in ;) . Vorige week hebben ze ong 150ml vocht nog links eruit gehaald, dus er zal nog een hoop zitten. Benieuwd hoe ongeschonden ik blijf :lol:
dotje

Ongelezen bericht 07 mar 2018 14:48

Vandaag check up gehad, weer drainage gehad links, 100ml uitgekomen. Dit keer rechts ook gepeobeerd maar hier kwam niks uit. Blijkbaar heb ik oedeem waardoor ze nog zo dik zijn. Zijn er hier nog meerdere die last hadden van oedeem hier? En hoelang duurt het voor dit verdwijnt?

al wel beteren mettertijd maar moet toch volgende week terug om opnieuw drianage te doen indien nodig.

Kapselresulaten waren ook binnen en deze waren perfect gelukkig, joepie, me so happy!

Veel liefs,

DO
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 mar 2018 12:58

Sterkte met de zwelling lieverd!
Het kan wel een paar weken duren voor dit is genormaliseerd. Binnen 3 weken hoor je wel vermindering te bemerken, maar dan zit er nog steeds wat vocht. Reken op 3 maanden om te zien hoe je borsten er echt uitzien straks. En borsten zijn na explantatie altijd breder dan ervoor.

Dikke X luna
dotje

Ongelezen bericht 16 mar 2018 17:00

Dankje Luna. Ja het zal even afwachten zijn. Ik ben nu 3 weken PO. Eergisteren heb ik de laatste check up gehad, links is er nog maar 30ml uitgekomen dus dat zit goed. Momenteel heb ik opgemeten en zit ik op een dikke 80/85C. Hzt gaat zeker nog wat ontzwellen volgens mij maar ben toch heel blij ermee. Alleen heb ik rechts een deuk onder mijn tepel, blijkbaar van de vorige operatie en nu prothese eruit is wordt die zichtbaar. Het rare iz dat ik hier ook altijd een stukje gevoelloos had en nu naar 10 jaar niet meer. Echt super raar maargoed, jammer van de deuk, maar ben nog steeds blij hoor. Al hoop ik toch dat het nog wegtrekt. Wel heb ik wat last van een allergische reactie op mijn littekens.. dus vandaag begonnen met een sterke littekengel. Afwachten maar!

O ja en morgen start ik weer met werken gelukkig! Helemaal blij haha
Luna MKS

Ongelezen bericht 17 mar 2018 16:05

Hé mop, succes vandaag met werken. Vind je heel erg dapper hoor! :cool:
dotje

Ongelezen bericht 18 mar 2018 07:24

Dankje, wat lief van je! Ik heb mijn 12 uurtjes erop zitten.. nu slapen en straks nog een keertje! Imo zijn wij allemaal heldinnen die onze problemen elks op eigen manier proberen te verhelpen. En met een beetje hulp van mekaar gaat dat alleen maar makkelijker! ;) fijne zondag nog allen!
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 mar 2018 19:22

Pffffffffff 12 uurtjes! :shock:
Je voelt je dan vast wel heel sterk, anders zou je het niet redden natuurlijk.
Ben heel blij voor je lieve schat dat je je goed genoeg voelt om te kunnen werken.
Maat niet te snel te veel willen he mop, want je kunt naar jezelf tegen gaan komen de komende weken. Vrouwen hebben soms een terugval. Het duurt vaak even voor die komt, maar kan nog steeds komen, dus wees er wel op voorbereid ok.

X Luna
dotje

Ongelezen bericht 22 mar 2018 20:51

Denk dat ik morgen even de huisarts ga bezoeken. Ik had links al behoorlijke irritatie op de hechtingen, en vandaag is het op een klein stukje open gegaan. Ziet er niet zo goed uit helaas, zie zelfs klein stukje hechting zitten ook al is het gaatje heel klein. Ook dit nog, kan wel janken :( #offday
Luna MKS

Ongelezen bericht 23 mar 2018 10:19

Doe je niet teveel dan? Ik denk dat je teveel hooi op je vork neemt lieverd. 12 uur werken is echt teveel nu.
Je bh schuurt op de plek als je teveel doet en dat is niet goed voor de wondgenezing.
Het kan ook zijn dat je allergisch reageert op het hechtingsmateriaal. Soms kan het 2 weken duren voor een allergie zich uit. Meestal zie je het wel na 48 uur, maar soms kan het langer duren.
Ik wens je heel veel sterkte lieverd! Het komt wel weer goed hoor!!!

X Luna
dotje

Ongelezen bericht 23 mar 2018 13:51

Er was idd al sprake van allergie 2 weken terug. Maar is nu ernstig aan het worden en borst is aan het opzwellen. Juist gebeld met ziekenhuis en op advies naar spoed gereden aangezien pc in verlof is. Nu afwachten tot ik aan de beurt ben. Zullen zien maar vrees dat je gelijk hebt.
Lena38

Ongelezen bericht 23 mar 2018 14:18

dotje schreef:Er was idd al sprake van allergie 2 weken terug. Maar is nu ernstig aan het worden en borst is aan het opzwellen. Juist gebeld met ziekenhuis en op advies naar spoed gereden aangezien pc in verlof is. Nu afwachten tot ik aan de beurt ben. Zullen zien maar vrees dat je gelijk hebt.
Jeetje Dotje. Wat vervelend nou. Hou ons op de hoogte.
Sterkte meid.

Liefs
- 19 april 2018 EXPLANTATIE gehad
Luna MKS

Ongelezen bericht 23 mar 2018 15:15

Wat naar lieverd! :(
Heb je 2 weken terug niks gekregen tegen allergie?
Je zal nu een zwaarder middel krijgen en daar word je heel moe en slaperig van. Je kunt dan geen auto rijden lieverd, dus ik hoop dat iemand met je mee is gegaan.
Zijn het oplosbare hechtingen? Zo naar dit!
Ik wens je heel veel strekte lieve schat!!!!!
Laat maar snel weten wat ze zeggen.

X Luna
dotje

Ongelezen bericht 24 mar 2018 17:49

Nee 2 weken terug niks gekregen idd. Zijn helaad oplosbare hechtingen. Ze wilde het draadje van de hechting er gister uit peuteren maar ik heb het vriendelijk geweigerd. Er is weer vocht /bloeding ontstaan links, moet nu zorgen dat ik volgende week een afspraak vast krijg aangezien niemand mij ermee verder kon helpen op spoed. Rusten is de boodschap voorlopig.
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”