Ervaringen Loontje met BEST systeem (geamputeerde borst)

Informatie en ervaringen.
Loontje

Ongelezen bericht 30 sep 2017 14:25

Hallo Luna, hallo vrouwen!

Zoals beloofd hier een eerste verslag van mijn ervaring met het BEST-systeem.
Inmiddels ben ik een week bezig en het gaat heel goed. Na borstkanker in 2010 een geamputeerde borst waar in 2011 een implantaat in geplaatst is.
In januari 2017 na explantatie implantaat 50 cc eigen vet ingebracht (lipografting). Huid is echter daarna vastgegroeid aan borstkas c.q. borstspier dus was ik bang dat vacuüm zuigen te veel pijn zou doen. Wat blijkt nu, het doet helemaal geen pijn en inmiddels kan ik al stand 7 van maximaal 9 verdragen. Als voorbereiding op de volgende lipografting, hopelijk op 10 november, vertrouw ik er op dat zoals onderzoek uitgewezen heeft, dit de doorbloeding van het weefsel optimaliseert. Er is wel discipline voor nodig 2 x per dag 1,5 uur gedurende 4 tot 6 weken!
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 sep 2017 14:32

Fijn je verslag echt heel blij dat het zo goed gaat!!! :D
Zal je berichtje wel afsplitsen straks. Dan heb je een eigen topic waar je je ervaringen kunt schrijven.
Wel fijn dat je dat ding maar relatief kort hoeft te dragen!! De brava moest 10 uur per dag of zo en dat een paar weken lang :shock:
Loontje

Ongelezen bericht 28 nov 2017 16:54

Hallo Luna, hallo vrouwen!

Inmiddels twee maanden verder en de lipografting-operatie afgelopen vrijdag gehad bij dr Kappel in de Vleutenkliniek, waar ze nu haar vaste stek heeft.
Ik heb de indruk dat de 50cc getransplanteerd vet die in januari in de geamputeerde borst zijn ingebracht door 7 weken met het BEST-systeem te hebben gewerkt in optimale conditie zijn gebracht en zelfs in volume is toegenomen.
Nu heeft Dr Kappel 130cc heupvet en buikvet naar de geamputeerde borst kunnen inbrengen nadat ze eerst de vastgegroeide huid moest losmaken van de borstspier. Het ziet er geweldig uit én de diepe kuil is opgevuld. Het lijkt weer op een borstje :D
Voorzichtig ga ik nu weer verder met het BEST-systeem want de borst is uiteraard erg gevoelig en het vetweefsel kwetsbaar. Het vet is uit de buik en heupen afgezogen dus ik ben bont en blauw en bewegen is wel een dingetje. Maar goed, voor mij is het dat allemaal waard.
Muisje

Ongelezen bericht 29 nov 2017 12:33

Wat super fijn voor je!

Gr. Mieke
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D
2022 diagnose non hodgkin :cry: :cry: :cry:
Muisje

Ongelezen bericht 03 dec 2017 11:27

Is bij jou trouwens ook het kapsel verwijderd tijdens de explantatie?

Gr. Mieke
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D
2022 diagnose non hodgkin :cry: :cry: :cry:
Loontje

Ongelezen bericht 10 dec 2017 18:14

Ja, Mieke, bij mij zijn de kapsels verwijderd. In de linkerborst is het kapsel volledig verwijderd maar in de rechterborst zat het implantaat achter de spier en is het kapsel in slierten er uit gehaald. Dr Kappel kon er wel goed bij want ze kon het oude litteken gebruiken wat dwars over de borst loopt aangezien dit de geamputeerde borst is.
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 dec 2017 20:23

Hoi Ilona, wat fijn je ervaringen!

Ik was een tijdje afwezig, vandaar de late reactie.

Er zijn meer dames die jouw ervaringen willen horen. Liever heb ik dat jullie alles online doen, zodat anderen kunnen meelezen. Maar goed, ik kan het niet afdwingen.

Het bont en blauw valt ook wel mee toch. Je bent even bont en blauw maar de ergste pijn is na een paar dagen wel weg. Het zwelt de eerste paar dagen enorm op en dan heb je ook de meeste last, maar na 3 dagen neemt de zwelling geleidelijk af en ook de pijn. En alles is beter dan siliconen, ja toch? Die pijn van achter de spier en weefselexpander enz zou veel erger zijn geweest. Ik herinner mijn implantatie nog :shock:

Dikke kus en geniet van je borstje die helemaal van jou is! ;)
Maria-lise

Ongelezen bericht 16 feb 2018 17:09

Dag Loontje,

ik ben geïnteresseerd in hoe het verder met je gaat! ik ben nl in dezelfde situatie en overweeg dezelfde reconstructiemethode.

alvast bedankt voor je reactie,
Maria-Lise
Luna MKS

Ongelezen bericht 16 feb 2018 17:19

Hoi Maria-Lise,

Welkom!
Ik zal Loontje wel even een mail sturen en vragen om even te reageren. Ze komt niet zo regelmatig op het forum.
Ze zal je dan een pm sturen met haar telefoonnummer. Ik wil die niet zomaar doorgeven zonder haar toestemming, hoewel het wel mocht van haar doe ik dat liever niet zomaar. Ze belt met dames die interesse hebben, omdat ze dat handiger vind. En ze schrijft af en toe ook haar ervaringen op.
Het zou fijn zijn als je straks ook je ervaringen deelt. Voor dames is dat zeer belangrijk, dat ondervind je nu zelf ook.
Ik wens je ontzettend veel sterkte met deze lange weg die eraan komt.
Het wordt vast prachtig en heel puur en natuurlijk. Veel beter dan een giftige bal in je borst.

Lieve groetjes, Luna
Twister51

Ongelezen bericht 28 nov 2018 21:07

Hallo Loontje,

Ik ben heel benieuwd hoe het verder met jou en met het gebruik van de BEST is. Ik heb inmiddels vier keer lipofilling gehad(na beiderzijdse amputatie) i.s.m. de Brava. Begin volgend jaar de laatste keer, ik overweeg de BEST te gaan gebruiken dus ik ben heel benieuwd naar jouw ervaringen.

Groeten, Sylvia
Sol

Ongelezen bericht 29 nov 2018 13:43

Twister51 schreef:Hallo Loontje,

Ik ben heel benieuwd hoe het verder met jou en met het gebruik van de BEST is. Ik heb inmiddels vier keer lipofilling gehad(na beiderzijdse amputatie) i.s.m. de Brava. Begin volgend jaar de laatste keer, ik overweeg de BEST te gaan gebruiken dus ik ben heel benieuwd naar jouw ervaringen.

Groeten, Sylvia
Dag Sylvia

Dat kun je zo doen.

viewtopic.php?f=16&t=2030

Succes!!
Loontje

Ongelezen bericht 30 nov 2018 18:11

Twister51 schreef:Hallo Loontje,

Groeten, Sylvia
Hallo Sylvia,

Wow, dus ook jij bent voor liposculpting van je geamputeerde borsten gegaan. Benieuwd hoe het inmiddels bij jou uitziet en voelt.

Mijn lipofilling is nu een jaar geleden en ik ben zeer tevreden over het resultaat dusver ookal is het pas een cup AA. Het vetweefsel is heel soepel en ik heb het gevoel dat het dankzij het Best-systeem zo soepel is. Ook is het meeste vet blijven zitten en er zitten geen knobbels in. Helaas heb ik geen verdere lipofilling meer kunnen doen aangezien ik mijn been In februari gebroken heb en vele maanden heb gerevalideerd. Ik hoop over een paar maanden weer de moed te hebben de volgende lipofilling te doen en zal dan zeker het BEST-systeem gebruiken.

Hartelijke groet, Ilona
Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen explantatie met of zonder nieuwe borstreconstructie”