Scorpio schreef: ↑04 nov 2019 12:54
Chantal100136 schreef: ↑13 sep 2019 18:58
Goedenavond iedereen,
Ik zou zo nu en dan even een up-date geven over de mogelijkheid tot een andere internist bij mij.
Zelf ben ik afgelopen maandag al naar mijn huisarts gegaan met de documentatie die ik via dit forum had (het onderzoeksprotocol). Heb het mijn huisarts uitgelegd en ik heb haar toen gevraagd of ze een andere internist voor mij wou zoeken.
Ik moet zeggen dat ik een super huisarts heb dus ze is inderdaad rond gaan bellen met verschillende internisten. Op dit moment heb ik nu een verwijzing naar het UMCG (in Groningen) bij een reumatoloog/klinisch immunoloog en die wil mij verder helpen in dit proces. De wachttijd voor deze internist is 6 tot 7 weken dus dat is heel wat anders dan een jaar.
Het is nu nog even afwachten wanneer ik precies mag komen en ik laat tegen die tijd dan nog wel weten of dat inderdaad dus ook een goede optie is om een andere internist te vinden op die manier.
Op dit moment lijkt het zeker voor andere mensen ook een goede optie
Beste Chantal,
Hoe gaat het nu met je? Ik ben nieuwsgierig of je al in het UMCG bent geweest en wat jouw ervaring is? Kun je mij de naam doorgeven van de internist?
Ik wil misschien ook een verwijzing vragen en Groningen is in mijn buurt.
Bedankt alvast!
Scorpio
Hallo Scorpio,
Hier gaat het helaas alleen maar slechter en slechter. Krijg veel last van al mijn klachten en ondertussen was het vooral wachten op alle uitslagen. Ik ben nu ondertussen in het UMCG geweest en mijn ervaring daar was een beetje dubbel. We hadden van te voren ontzettend veel verwacht van de afspraak en ik had zelf erg veel informatie van hier mee (op papier).
Helaas zag ik daar een AIOS (arts in opleiding) die zich helemaal niet ingelezen had en het allemaal wel wat bijzonder vond wat ik vertelde. Gelukkig hebben zulke AIOS'en (is dat een normaal nederlands woord??haha) wel iemand die over hun schouders mee kijkt en is er achter de schermen wel veel gebeurd. Er zijn weer opnieuw bloedonderzoeken gedaan en mijn urine is getest op heel veel verschillende punten, vooral op auto imuunziekten en op reumatische ziekten aangezien ik bij een reumatoloog/klinisch immunoloog was.
Nu alles getest is en er weer niets uit de testresultaten naar voren komt wat afwijkend is, gaan ze wel een brief schrijven. Het is alleen de vraag of ik daar daadwerkelijk iets mee kan richting de zorgverzekeraar maar dat is afwachten.
Mijn huisarts heeft eerst telefonisch contact gehad met het UMCG en daarna pas verwezen, misschien is dit ook een idee voor jou? Proberen kan altijd natuurlijk
Op dit moment zitten wij in de fase dat we gaan kijken of het vergoed wordt, maar mocht het niet zo zijn dan betalen we het zelf want mijn andere opties van diagnoses zijn op..helaas..
Hopelijk heb je hier wat aan. Succes