vegan supplementen (o.a. Omega3)

Deel tips of stel vragen.
Sabine

Ongelezen bericht 06 feb 2020 11:05

Hoi lieve meiden,

Ik eet zo goed als altijd veganistisch, dus ik ben opzoek naar een zeer goede vegan Omega3.
Wie heeft er linkjes voor mij?
In het plan van dr. Niessen, moet er van het merk Solar/ Bonusan/ Orthica een vegan versie zijn?
Maar ik kan het niet zo snel vinden.... :oops:
• Na 4 maand alweer explantatie ivm klachten •
• Day of Freedom by dr. Kappel: 7 maart 2020 •
🌿Mijn harde wijze les: Je bent mooi zoals je bent!🌿
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 feb 2020 11:29

Lieve schat, hier viewtopic.php?t=908 😉

Ik heb die van optie 3 van Vegetology!👍👍👍
Superbedrijf!

Had je mijn andere bericht al gelezen? De multi van Vitals is niet vegan! Door de vit D. Maar ik weet niet hoe strikt jij bent... Vegan zijn betekend niet dat je geen vis eet dan ben je vegetarisch. Vegan betekend dat je niks van dieren gebruikt dus ook geen wol leer honing enz. Ik weet niet of dat voor jou geldt. Zo ja, altijd goed opletten, want er kan nog steeds iets dierlijks in zitten... Vit D bijvoorbeeld wordt vaak uit wolvet gemaakt.
Er zijn veel goede vegan supplementen kijk goed bij het deel supplementen en spit ieder topic uit. Ik heb er veel staan😀
viewtopic.php?t=101
De fabrikant moet er altijd bij hebben staan dat het geschikt is voor veganisten. Staat het er niet, dan is het niet vegan.
😘🥰
plantje

Ongelezen bericht 06 feb 2020 11:41

Ik ben vegan en heb veel gekocht bij de Vitaminstore. Omega 3 (algenolie, DHA en BPA) hebik van Testa
Ze geven je ook advies.
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 feb 2020 11:45

plantje schreef:
06 feb 2020 11:41
Ik ben vegan en heb veel gekocht bij de Vitaminstore. Omega 3 (algenolie, DHA en BPA) hebik van Testa
Ze geven je ook advies.
Super!👍

Let altijd goed op de verhoudingen en de vulstoffen. En vooral de synthetische B's!!! Die kunnen bij vrouwen als wij gaan stapelen!

De omega 3 van optie 3 is de beste want is hoger gedoseerd. Echt kijk maar even. Komt ook goedkoper uit.
En vooral als veganist is het nog belangrijker om goed op te letten!

😘💕
Sabine

Ongelezen bericht 06 feb 2020 12:08

Super bedankt lieve meiden, heb deze nu met een leuke korting besteld! :)
• Na 4 maand alweer explantatie ivm klachten •
• Day of Freedom by dr. Kappel: 7 maart 2020 •
🌿Mijn harde wijze les: Je bent mooi zoals je bent!🌿
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 feb 2020 12:14

Lieve Plantje,

Heb ze weer even vergeleken. Ze komen bijna met elkaar overeen, dus dat is super! 😀

1 Testa tablet per dag:

Algenolie: 834 mg
Omega-3: > 450 mg
- waarvan pure DHA: > 250 mg
- waarvan pure EPA: > 125 mg
Vitamine E: 6 mg

2 Opti3 per dag:
Eicosapentaenoic acid (EPA) 326mg
Docosahexaenoic acid (DHA) 532mg
Total Omega-3 916mg
DPA 58mg
Vitashine Vitamin D3 (Cholecalciferol) 5µg (200iu)*
*100% EU RD

In de Opti3 zit wel vitamine D er zit ook vit E in als conserveringsmiddel/antioxidant zoals bij Testa.

Er komen steeds meer alternatieven op visolie echt zo blij mee! Maar ik blijf bij Opti3 van Vegetology😉
https://www.vegetology.com/
Heel mooi bedrijf en 1 van de eersten op dit gebied. Alleen jammer dat hun multi geen goede B's heeft. Hoop dat ze dat nog eens aanpassen!!!

😘💕
plantje

Ongelezen bericht 08 feb 2020 14:07

Wat goed dat je ze vergeleken hebt, helemaal goed dus. Succes!
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 feb 2020 20:30

Lieve Plantje, nu ook weer de prijzen vergelijken nogmaals.
De Opti3 is inderdaad goedkoper...

Een potje Testa met 60 tabletten is 17,95 als je een abonnement neemt.
Een potje Opti3 met 60 tabletten is 13,33 als je de 3 voor 2 aanbieding neemt.

In 1 tablet Opti3 zit iets meer DHA en EPA. Verschil is niet groot hoor, dus Testa is prima. Alleen zou ik wel 2 tabletjes per dag nemen. 1 is in ons geval (dus vrouwen met ontstekingen) weinig. Er worden echt hoge doseringen omega3 aangeraden om onstekinremmend te kunnen zijn. Zelfs 2 is dus eigenlijk nog weinig....
Verder is het in jouw en mijn geval ook nog belangrijk omdat we vegan zijn.

Ik keek toch weer, want was echt serieus aan het overwegen om dan misschien toch over te stappen als het goedkoper was🤣

Verder denk ik zelf ook altijd na over verscheping transport enz en de belasting voor het milieu enz. Omdat de leverancier vanTesta in NL zit was dat ook nog een reden om over te stappen. Toch is het best een groot verschil qua prijs vooral als je er zoveel moet kopen zoals ik. Dus ik laat het zo. Ik koop altijd voor minimaal een half jaar, dus dat scheelt ook weer wat aan milieuvervuiling door transport. Ik weet niet waar Testa wordt gemaakt overigens. Niet opgezocht.

Nou dat was het weer. Lang verhaal weer, sorry! Hoop dat je er wat aan hebt en ook jij Sabine of andere vrouwen.

😘💕💕💕💕

Opgezocht: Testa wordt in de VS geproduceerd. Opti3 komt van dichterbij thuis, Verenigd Koninkrijk. Daar komen ook vandaan na bestelling via hun site.
Plaats reactie

Terug naar “Supplementen”