Ongelezen bericht
18 mei 2013 09:14
Hee lieve Mirjam en Luna!
Ik ben een tijdje wat minder actief geweest want het is gewoon razend druk! Ik zit midden in een baanwisseling (alles komt nog ff op je af) en een verhuizing, gelukkig bijna achter de rug.
Qua gezondheid gaat het gelukkig heel erg goed met mij. Mijn linkerborst had wat meer moeite met genezen dan de rechter, bleef ook langer gevoeliger. Ook bleven daar nog steeds puntjes van de oplosbare hechtingen uitkomen onder de douche, dat is nu sinds een week helemaal over en het litteken is helemaal zacht! Dat is echt heel netjes gedaan, kan het niet anders zeggen!
Wat de lipofilling betreft, mijn borsten zijn niet meer gekrompen sinds de laatste foto die ik geplaatst heb. Ik heb rond die tijd wat bh's gekocht en die zitten nog steeds hetzelfde. Daarom was ik vorige week een wat duurder en supermooi setje gaan kopen, een soort afsluiting voor mezelf en een cadeautje om het allemaal af te ronden.
De vrouw in de lingeriewinkel heeft mij helemaal geholpen en uitleg gegeven over welke type cups ik wel en niet kan passen. De hartvormige voorgevormde schijnen het beste te zijn want die zijn niet zo diep zei ze, omdat ik bovenaan een beetje volume mis. Ik moest zelfs een 70C, had nog een B gepast maar die prikte in mijn borst en zat niet prettig. Maar dat verschilt nog steeds per merk. Soms zijn de cups van B wat te smal en mijn borsten zijn nu breder dan vroeger dus past dat niet (meer).
Ik ben echt enorm blij dat ze niet gekrompen zijn, maar ik vraag me ook af hoeveel weefsel nu echt al van mezelf is. In het afgelopen jaar is mijn lichaam gewoon veranderd en zaten mijn bh's ook wat strakker, en voelde ik meer eigen weefsel in mijn borst dan voorheen, toen voelde ik voornamelijk het implantaat zitten. Gek, want in de 26 levensjaren daarvoor ben ik nog nooit gewicht bijgekomen in mijn borsten, op andere plekken ja maar daar nooit. Maar ik voel nu ook wel wat vet erin zitten, ze zijn heeeel zacht (zeker in vergelijking met eerst! die harde ballen!)
Ik vermoed dat ik gewoon een beetje geluk heb gehad en dat er amper iets terug is afgevoerd van het vet. Omdat het allemaal in 1 operatie zat kon ze ook niet heel veel vet afnemen en inspuiten, normaal zou dat meer zijn geloof ik. Helaas weet ik niet precies hoeveel ze nu heeft ingespoten. Voor de operatie had ik zoiets van als het er maar niet TE ingedeukt uitziet en dan vind ik het best. Ook al wordt alles afgevoerd, dan heb ik het in ieder geval geprobeerd. Ik ga namelijk nooit meer aan mijn borsten laten sleutelen, ook niet door dr. Kappel. Ze hebben genoeg meegemaakt.
Maar als je dit echt wilt, en geen risico, zou ik je altijd aanraden om te wachten op het resultaat en genezing. Dan daarna met het brava systeem te werken, dan heb je veel minder risico dat het vet weer afgebroken wordt door je lichaam omdat het een veel vatbaardere levensbodem heeft.
Maar het is wel weer 1 of meerdere behandelingen aan je borsten (en de lipo! ) nadien wat je misschien niet wilt. Ik wilde dat absoluut niet meer dus heb ik toch gekozen voor het risico met het idee van als het allemaal afgebroken wordt, dan jammer. Maar het blijft natuurlijk een risico. En ook de lipo zelf is niet zonder risico, je kunt er ook bobbels en ongevoeligheid van overhouden. Al zou dat bij dr. Kappel niet zo snel gebeuren, dat gebeurt eerder als je een slechte en te botte chrirurg hebt vermoed ik. Maar ik heb op internet nog wel wat enge verhalen gelezen, brrr..
In ieder geval, heeeel spannend dat je een datum hebt! Mirjam, word jij nu ook door dr. Kappel geopereerd?
Ik wens je alvast heel veel succes! Het wachten zal wel lang duren maar als je eenmal lekker thuis bent zal de tijd voorbij vliegen.
Liefs!