Explantatie Keira en lipofilling door dr. Kappel

Deel je ervaringen en foto's.
meisie

Ongelezen bericht 09 apr 2013 21:21

Keira schreef: ... Ik had eerst een A70 gepakt maar die was echt veel te klein, mijn borsten zijn te breed. In ieder geval veel anders dan vroeger. B70 paste wel maar drukte mijn borst plat aan de bovenrand, kreeg een soort van dubbele borst, hij sneed een beetje. Toen moest ik van de dame een C70 proberen...
Zo herkenbaar!!! Onze borsten zijn gewoon veel breder door de protheses! Van sommige merken bh's is de beugel van een 70A bij mij ook veel te smal en kom ik ook op een C uit omdat anders de bovenrand insnijdt (niet in borstweefsel maar in de borstspier, tja... bovenpool=leeg).
Nu heb ik een push-up 70A (ander merk) aan en bij de cup van mijn kleinste borst zit gewoon een stuk lucht bovenin (niet gevuld door mij) maar hij staat niet open!
Die maten... gek wordt je er van :?

Maar Keira, wel vervelend dat dat stukje hechting niet goed oplost. Lijkt me irriteren... Misschien hoor je vrijdag of er iets mee moet of een verwachting hoe lang het nog duurt...?

Groetjes
Meisie =liefs=
2002 McGhan 410 onder spier en in februari 2013 bevrijd!
Keira

Ongelezen bericht 09 apr 2013 21:23

Ja, ik laat die hechting nu ook maar lekker met rust. Komt wel goed.
Ga jij nog op nacontrole of iets?
Lekker joh dat je je zo goed voelt en alle gekke pijntjes weg zijn! Zou dat toch met de silliconen in verband hebben gestaan? Ik denk echt van wel hoor.
Ik voel me juist wat minder goed vanwege mijn conditie, als die straks terug is zal het helemaal super zijn! Verder voel ik me wel helemaal lekker.
Ik heb trouwens een lekkere stevige bh nu maar het zal wel eerst op laag tempo joggen worden hoor. Ik ga echt nog niet op tempo lopen, dat durf ik niet!

Ik merk nog steeds wel dat mijn borsten vanbinnen nog moeten genezen, af en toe voel je binnenin dat het nog aan het genezen is. Bijvoorbeeld als ik een stevige knuffel geef aan mijn vriend, het doet niet echt pijn maar is wel gevoelig. Heb jij dat ook nog? Hoe lang zou het eigenlijk duren totdat alles binnenin helemaal geheeld is?
Keira

Ongelezen bericht 09 apr 2013 21:30

Hee meisie!
Ja gek he die bh maten? De borsten zijn gewoon wat breder uitgerekt maar ik heb bovenop ook niet het volume voor een c. Wordt dus echt goed zoeken en verschillende modellen passen! Maar ik wach er nog even mee tot alles echt lekker genezen is.

Ik vraag inderdaad vrijdag wel over de hechting. Mischien kan ze het uiteinde wat uitsteeks wel afknippen en de rest lost dan vanzelf wel op. Het prikt wel een beetje maar meestal heb ik lekker een topje aan en dan merk ik er niks van.

Hoe voelt het bij jou? Herken jij ook dat je nog af en toe bij een te stevige aanraking wat pijn hebt vanbinnen? Dat zal vast nog wel over gaan, moet echt tijd hebben denk ik. Daarom moet ik soms echt rustig aandoen, want verder heb ik geen last en ben ik bang dat ik snel te ver ga.
meisie

Ongelezen bericht 09 apr 2013 21:42

Bij mij geen pijn bij aanraking/knuffels. Wel voelt het heel vreemd als ik mijn borstspieren gebruik bij bepaalde bewegingen. Het voelt niet alleen heel raar het ziet er ook nog eens niet uit, vooral als ik voorover gebogen ben :lol: Omdat mijn borsten echt mini zijn en de huid flink opgerekt is geweest... en als ik dan na douchen bijv mijn voeten afdroog, dan steun ik vaak even met 1 hand op de wasbak. Nou, dan kun je niet meer van een borst(je) spreken maar van een lellenvel met tepeltje :lol: :lol: :lol: Tja mooi is anders maar ik ben gelukkig gezond.
Als de bh maar leuk zit, de bikini goed staat vind ik het wel best. En verder moet ik wennen dat mijn bovenkleding weer een maatje kleiner kan. Definitief S of XS meer kunnen we er niet meer van maken ;)
=liefs=
2002 McGhan 410 onder spier en in februari 2013 bevrijd!
Francien

Ongelezen bericht 09 apr 2013 21:57

Over drie maanden ga ik op na-controle!
Mijn borstjes zijn ook wat breder, vooral als ik voorover buig zie je dat. Maar het zijn ook zwellingen, ze worden met de dag minder breed en de tepel komt steeds meer naar voren. Dat zal bij jullie ook gebeuren, het weefsel en de borstspieren zijn natuurlijk uitgerekt en beschadigd geweest en dat moet zich nog herstellen.

Mijn bovenkleding zit nu perfect, ook XS of S, maar ik had altijd een M die heel wijd viel om schouders en taille! Nu kloppen de verhoudingen weer! :)
Keira

Ongelezen bericht 09 apr 2013 22:18

Haha, dat van die spier herken ik ook! Af en toe voelde het heel vreemd toen hij weer ging werken. Hij spande ook wel eens ineens aan, dat voelde gek. Dat is alleen nu alweer over. Mijn spieren zijn dus heel snel genezen denk ik. Of misschien is er niet teveel mee gebeurd. Ze had ze wel gerepareerd zei ze.

Haha meisie, jij weet het weer mooi te brengen. Lig in een deuk! We zijn in ieder geval lekker gezond en kunnen bovenkleding in de goede maat kopen. Ik moet even door mijn kast gaan spitten en wat te grote wijde dingen maar weg gaan doen. Ik kleedde me altijd enorm af omdat ik ze zo groot en nep vond. Ook zaten sommige dingen veel te strak om de borsten, die kan ik nu prima aan! :)
Angelique

Ongelezen bericht 11 apr 2013 08:07

Haha ik denk dat veel kleding je nu veel mooier en netter staat Keira. Ik heb gister een jurkje gepast maar dat ging voor geen meter, zere borstspieren!! Nog maar even rustig aan doen dus.

Hebben jullie een paar dagen na explantatie ook erge jeuk aan de hechtingen gehad? Ik weet dat het dan geneest maar ohhhh word er gek van!

Liefs Angelique
Trots op mezelf! 8-4-2013 was mijn explantatie en nu op naar een gezond lijf!!!
Keira

Ongelezen bericht 11 apr 2013 22:36

Oeh, nog maar even voorzichtig doen dan, als het pijn deed. Ik heb eergisteren voor het eerst even zonder sporttopje geslapen, maar ik merkte toch wel dat het een beetje pijn deed aan de binnen (onder) kant van mijn borsten. Dus toch nog maar even lekker met topje.

Die jeuk, dat had ik ook enorm! Aan de littekens, aan de drain ingang, binnenin waar je dus niet kunt krabben. Eigenlijk plekken waar je allemaal niet moet gaan krabben, haha. Als ik weer jeuk kreeg drukte ik er maar een beetje op met een vinger om toch nog een beetje het gevoel van verlichting te krijgen, het was ook vaak een hele heftige stekende jeuk. Net als je stekende pijn kunt hebben.
Gelukkig gaat het allemaal voorbij maar kan best even duren.

Ik heb morgen trouwens mijn laatste controle. Even vragen aan dr. Kappel of ze het laatste stukje hechting even wil afknippen want het steekt er nog steeds uit.
schramir

Ongelezen bericht 19 apr 2013 20:32

Op advies van jou heb ik net al je berichten gelezen.
Ben ook nieuwsgierig of je al foto's hebt geplaatst.

gr.Mir
schramir

Ongelezen bericht 17 mei 2013 10:53

Hoi Keira,

Ik kreeg net telefonisch bericht dat ik op 28 mei al geopereerd mag worden. Dat is best heavy om te horen. Maar goed ik ben er wel klaar voor maar het is ook zo dubbel. Wat gaat er veel door je hoofd heen. Dat hebben we allemaal meegemaakt en we steunen elkaar.
Ik zit in ieder geval nu heel erg te shaken!!!

Ik heb een vraagje aan je? Hoe denk je nu over je lipofeeling? Is mij dat aan te raden straks? Ik hoorde laatst dat dit vet meestal weer uit de borsten afgevoerd wordt. Hoe lijkt het nu te gaan bij jou? Misschien is het wat kort dag.

Liefs Mirjam
Luna MKS

Ongelezen bericht 17 mei 2013 17:58

Ik zat me dat ook af te vragen. Ben heel erg benieuwd hoeveel er uiteindelijk over blijft. Misschien kun je over een tijdje weer wat schrijven hierover. Daar hebben anderen die het ook overwegen natuurlijk heel veel aan.
Keira

Ongelezen bericht 18 mei 2013 09:14

Hee lieve Mirjam en Luna!
Ik ben een tijdje wat minder actief geweest want het is gewoon razend druk! Ik zit midden in een baanwisseling (alles komt nog ff op je af) en een verhuizing, gelukkig bijna achter de rug.
Qua gezondheid gaat het gelukkig heel erg goed met mij. Mijn linkerborst had wat meer moeite met genezen dan de rechter, bleef ook langer gevoeliger. Ook bleven daar nog steeds puntjes van de oplosbare hechtingen uitkomen onder de douche, dat is nu sinds een week helemaal over en het litteken is helemaal zacht! Dat is echt heel netjes gedaan, kan het niet anders zeggen!
Wat de lipofilling betreft, mijn borsten zijn niet meer gekrompen sinds de laatste foto die ik geplaatst heb. Ik heb rond die tijd wat bh's gekocht en die zitten nog steeds hetzelfde. Daarom was ik vorige week een wat duurder en supermooi setje gaan kopen, een soort afsluiting voor mezelf en een cadeautje om het allemaal af te ronden.
De vrouw in de lingeriewinkel heeft mij helemaal geholpen en uitleg gegeven over welke type cups ik wel en niet kan passen. De hartvormige voorgevormde schijnen het beste te zijn want die zijn niet zo diep zei ze, omdat ik bovenaan een beetje volume mis. Ik moest zelfs een 70C, had nog een B gepast maar die prikte in mijn borst en zat niet prettig. Maar dat verschilt nog steeds per merk. Soms zijn de cups van B wat te smal en mijn borsten zijn nu breder dan vroeger dus past dat niet (meer).

Ik ben echt enorm blij dat ze niet gekrompen zijn, maar ik vraag me ook af hoeveel weefsel nu echt al van mezelf is. In het afgelopen jaar is mijn lichaam gewoon veranderd en zaten mijn bh's ook wat strakker, en voelde ik meer eigen weefsel in mijn borst dan voorheen, toen voelde ik voornamelijk het implantaat zitten. Gek, want in de 26 levensjaren daarvoor ben ik nog nooit gewicht bijgekomen in mijn borsten, op andere plekken ja maar daar nooit. Maar ik voel nu ook wel wat vet erin zitten, ze zijn heeeel zacht (zeker in vergelijking met eerst! die harde ballen!)
Ik vermoed dat ik gewoon een beetje geluk heb gehad en dat er amper iets terug is afgevoerd van het vet. Omdat het allemaal in 1 operatie zat kon ze ook niet heel veel vet afnemen en inspuiten, normaal zou dat meer zijn geloof ik. Helaas weet ik niet precies hoeveel ze nu heeft ingespoten. Voor de operatie had ik zoiets van als het er maar niet TE ingedeukt uitziet en dan vind ik het best. Ook al wordt alles afgevoerd, dan heb ik het in ieder geval geprobeerd. Ik ga namelijk nooit meer aan mijn borsten laten sleutelen, ook niet door dr. Kappel. Ze hebben genoeg meegemaakt.
Maar als je dit echt wilt, en geen risico, zou ik je altijd aanraden om te wachten op het resultaat en genezing. Dan daarna met het brava systeem te werken, dan heb je veel minder risico dat het vet weer afgebroken wordt door je lichaam omdat het een veel vatbaardere levensbodem heeft.
Maar het is wel weer 1 of meerdere behandelingen aan je borsten (en de lipo! ) nadien wat je misschien niet wilt. Ik wilde dat absoluut niet meer dus heb ik toch gekozen voor het risico met het idee van als het allemaal afgebroken wordt, dan jammer. Maar het blijft natuurlijk een risico. En ook de lipo zelf is niet zonder risico, je kunt er ook bobbels en ongevoeligheid van overhouden. Al zou dat bij dr. Kappel niet zo snel gebeuren, dat gebeurt eerder als je een slechte en te botte chrirurg hebt vermoed ik. Maar ik heb op internet nog wel wat enge verhalen gelezen, brrr..

In ieder geval, heeeel spannend dat je een datum hebt! Mirjam, word jij nu ook door dr. Kappel geopereerd?
Ik wens je alvast heel veel succes! Het wachten zal wel lang duren maar als je eenmal lekker thuis bent zal de tijd voorbij vliegen.
Liefs!
schramir

Ongelezen bericht 18 mei 2013 10:24

Hoi Keira,

Bedankt voor al je info. Ik word inderdaad door Dr. Kappel geopereerd. Ik heb haar gevraagd dat ze vanuit haar expertise mag handelen. Als zij denkt dat het beter is om mijn lichaam gewoon eerst te laten herstellen dan doe ik dat. Ik sta in principe wel open voor een eventuele borstlift of lipofeeling. Zelf denk ik dat mevr. Kappel ervoor kiest om het eerst te laten en te kijken wat mijn borsten doen.
A.s. dinsdag heb ik een pre operatief gesprek. Ik zal nog eens goed navragen.

Trouwens wat is dat gek als je weet dat je nu bij al je kleding kijkt; uh, kan ik dat straks nog wel dragen, oude bh's wegdoen ect.. En dan straks opnieuw beginnen. Ook wel grappig.

Tot hoors,
Mirjam
Keira

Ongelezen bericht 20 mei 2013 12:33

Hoi Mirjam,
Graag gedaan hoor! Ben blij dat je er wat aan hebt. Ik ben benieuwd wat er uit het gesprek met dr. Kappel komt! Ik hou jouw topic even in de gaten ;)
Liefs,
Keira
Luna MKS

Ongelezen bericht 24 mei 2013 15:50

Dank je wel voor al je info! Daar kunnen anderen wat mee.
Ben heel blij dat je zo tevreden bent met het resultaat. Wie weet blijft alles zoals het is hoor. Ik hoop het echt voor je.
+LOVE+ Luna
Plaats reactie

Terug naar “Lipofilling”