Lipofilling is voor vrouwen zoals wij voor nu het meest veilige alternatief dat bestaat. En voor vrouwen die niet ziek zijn, het meest duurzame alternatief omdat het geen implantaat is die vervangen hoeft te worden. En waar een kans bij bestaat dat de vrouw in kwestie er ook ziek van wordt zoals wij dat werden, want implantaten zitten vol zooi.
Wij hebben meerdere dames in ons bestand die al meer dan 7 of 8 jaar lipofilling hebben ondergaan en die nog steeds het effect van hun operatie zien. 1 van hen is in 2012 geopereerd door dr. Kappel gelijktijdig met explantatie. Een opvulling van rond de 150 cc geloof ik en waar na 3 maanden meer van de helft bleef zitten.
Een andere dame deed het maar liefs 2 keer. Eerste keer bleef amper wat zitten. En de 2e keer bleef er wat meer zitten. Genoeg voor haar doel het opvullen van gaten/kreukels. Ze is blij!
2 andere dames deden het meerdere keren. Ik ben zelf de tel kwijt. Beiden minimaal 3 keer en gingen een paar cups omhoog. Één had echt niks meer na explantatie en nu een ruime 70 c. De ander had van zichzelf best grote borsten maar wel erg slap. Door de verschillende liposessies heeft ze stevigere borsten zonder littekens. Ik heb fotos in mijn bezit.
Vet dat de procedure overleeft en waar vaatjes in gegroeid zijn, zal voor de rest van je leven blijven zitten.
Ik heb veel vertrouwen in deze mooie veiligere methode. Ook al kan niemand nog zeggen of daar later ook problemen door ontstaan. Maar dan zouden we ook moeten stoppen met het transplanteren van organen van de ene persoon naar de andere aangezien dat hetzelfde is...
Dit is je eigen weefsel, jij hebt het gemaakt. Het wordt verplaatst. De kans op borstkanker is ook uitgebreid onderzocht. Maar natuurlijk kan alleen de tijd alles uitsluiten. Hoewel er al zeer lange termijn studies zijn, heeft niemand nog een vrouw haar leven lang kunnen volgen, want zo lang bestaat het nog niet. Wetenschappers achten de kans klein en ik persoonlijk ook en zou zelf ook lipo laten doen zonder angst of twijfel.
Cellen die overleven worden 1 met het weefsel. Een vetcel leeft ongeveer 8 jaar waarna het wordt vervangen. De vetcel verdwijnt niet maar wordt vervangen door een nieuwe cel. Zo gaat dat met alle cellen in je lijf. Behalve je hersencellen dat is een ander verhaal.
Helaas gaat het proces van veroudering door. En bij het ouder worden verliezen we vet en bindweefsel. Veel vrouwen verliezen wat vet bij de borsten, maar anderen juist niet die krijgen na de overgang juist grotere borsten. En kom je aan en had je lipo gehad, dan groei je juist op de plek waar vet is ingebracht, want vetcellen hebben net als alle andere cellen in je lijf een geheugen en ze denken dat ze nog steeds aan je benen of buik zitten waar je misschien sneller aankomt dan op andere plekken.
Dat een behandeling mislukt kan meerdere factoren hebben. Ook de kundigheid van je arts kan meespelen.
Het kan ook aan de persoon zelf liggen dat het mislukte. Het is een feit dat bij sommige mensen het vet sneller wordt afgebroken en de cellen niet overleven. Maar ook de plek waar wordt ingespoten speelt een rol. Vet inspuiten waar geen of weinig vet zit, is nadelig voor het resultaat. Vet heeft vet nodig om te overleven.
Vet inspuiten op een plek met veel dynamiek en beweging zoals in het gezicht, is nadelig voor de resultaten, omdat door wrijving ook meer cellen verdwijnen. Maar dit is niet te vergelijken met de borsten. Toch kan er ook in de borsten een minder goed of zelfs geen resultaat behaald worden hoewel dit gelukkig weinig voorkomt.
Ook Canoli had volgens haar nul resultaat na 2 keer en ik heb dit eerlijk op forum staan. Vrouwen moeten ook de andere kant zien. Hier zie je dat: viewtopic.php?t=1101&start=15
Laatste bericht
Ook bij deze dame was het resultaat teleurstellend: viewtopic.php?t=3063
Het is zo dat de eerste keer het resultaat vaak minder goed pakt dan de 2e en daarop volgende keren. Maar ook met 1 keer valt er al veel winst te behalen. Vooral na explantatie om een klein beetje vulling te hebben. Niet zozeer als vergroting maar als damage control.
Lees je goed in en weeg alle voor en nadelen voor jezelf tegen elkaar op voordat je een beslissing neemt.
Succes!!!
Vaak gestelde vragen bij lipofilling: viewtopic.php?t=2044
Is lipofilling blijvend?
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
~~~~~~