Mijn explantatie is achter de rug, wat een opluchting! Het is allemaal goed gegaan, wel bleek dat de protheses mijn borstkas hadden ingedrukt. Ik had daardoor inkepingen in mijn borst. Dit vond ik erg schrikken en ook pijnlijk om te horen, dat het zulke gevolgen heeft gehad.
Gelukkig zijn de inkepingen met lipofilling mooi gevuld. Ik ben slank en had weinig vet, maar dr Niessen heeft er toch nog 135cc per borst in kunnen krijgen. Net na de operatie had ik flink volume, de volgende dag was er veel vanaf. Eerlijk gezegd kreeg ik het toen wel even moeilijk, zag toen ook dat de ene kant wat groter is dan de andere en ze zagen er zo blauw, groen en gehavend uit. Ik dacht toen wel: sorry!! Dat ik jullie dit heb aangedaan!!
Gelukkig is het na dag 2 niet meer veranderd (er zijn nu een paar dagen voorbij). De zwelling lijkt al grotendeels weg, boobies ogen al wat vrolijker en ik heb nog een grote A, kleine B over schat ik. Ik ga proberen nog een paar kilo aan te komen en hoop dan dat ik deze maat kan houden.
Ik merk nu al een verschil in hoe ik me voel. Met protheses kon ik moeilijk ademenen en had altijd druk op mijn borst. Dat is helemaal weg. Ik heb weinig pijn en voel me goed. Zie er ook al beter uit dan voorheen en zelfs mijn ontstoken gewrichten zijn opgeknapt, al kan dat ook de antibiotica in het infuus zijn.
Al met al ben ik dankbaar dat het goed is gegaan en hoop dat mijn borsten mooi blijven en mijn herstel zo doorzet
Overigens, mij is door meerdere artsen verteld dat explantatie geen optie is en ook lipofilling niet omdat ik te weinig vet heb. Allerlei rampscenario's gehoord over hoe het eruit zou komen te zien. Ik zal in ieder geval over 3 maanden een update geven van het resultaat. Hoop zo dat het goed blijft en mijn verhaal dan andere vrouwen kan helpen die ook slank zijn en hetzelfde te horen hebben gekregen!
Veel sterkte voor iedereen die nog moet of aan het herstellen is!