Ik heb het vorige jaar laten doen (feb), dit was mijn ervaring op de dag zelf (had er over geschreven op mijn pagina):
Vandaag de medische thermografie gehad. Het was een fijne ervaring.

Weken voor de afspraak kreeg ik via email, informatie over de onderzoek en voorbereiden instructies zoals:

geen make-up bij onderzoek aan het hoofd

geen body crème, olie of deodorant gebruiken, ook de biologische varianten niet

2 uur van te voren niet eten bij een full body onderzoek of onderzoek aan het hoofd

Niet roken tot 4 uur vóór alle onderzoeken omdat de bloedvaten vernauwen (gelukkig doe ik dit niet

)

Tot 1 uur van te voren niet mobiel bellen aan het oor vanwege warmte bij een onderzoek aan het hoofd

Geen warme dranken nemen tot 2 uur voor alle onderzoeken, water mag wel

geen kauwgum gebruiken op de dag van onderzoek aan het hoofd
en nog veel meer, allemaal logisch gezien, deze factoren kunnen de temperatuur van het lichaam beïnvloeden.
Als je binnenkomt, wordt je gelijk gevraagd om je kleding uit te doen (je houdt je ondergoed aan, deze mag wel uit als je ook foto's van je buik gebied wenst), zodat je kan acclimatiseren voordat de onderzoek wordt gedaan. Tot dat je lichaam is geacclimatiseerd, wordt een uitgebreide anamnese (bijna 50 minuten ongeveer) afgenomen. De ruimte is warm, dus koud ga je niet lijden.
Toen de therapeute klaar was met het afnemen van de anamnese, begon de "fotoshoot" sessie. Deze duurt niet lang, denk rond 20 minuten.
Ik had gekozen voor de vrouwen-gezondheidsonderzoek, dit inhoud: "Bij dit onderzoek kijken we vooral naar de verbanden die er zouden kunnen zijn tussen de gezondheid van je borsten en andere delen van je lichaam. Vaak hebben gezondheidskwesties met andere zaken in het lichaam te maken. Een voorbeeld daarvan is dit: een ontsteking in je kaak (die je niet hoeft waar te nemen) kan er voor zorgen dat bacteriën jarenlang in je lymfe draineren, langs je hals en zo je borsten belasten. Dat zou borstklachten kunnen geven. Een ander voorbeeld is dat we zien of de schildklier een afwijkende temperatuur heeft, of de halsslagaders. Of dat je rug recht staat of dat daar temperaturen zijn die niet wenselijk zijn. Je kunt monitoren met thermografie of de behandeling van een osteopaat effect heeft. Ook kijken we naar de buik en zien daar ook verschillen in temperaturen die op iets zouden kunnen duiden."(bron: Moniek Wanders, praktijk waar ik liet deze onderzoek doen).
Er werden foto's, gemaakt van mijn hoofd, borst gebied, romp, hele buik gebied. De foto's werden gemaakt van voor, achter en zijkant.
Als ze klaar is, mag je gaan aankleden en kun je samen met haar de foto's bekijken. Ze geeft geen uitslag, dat doet de holistische dokter (of een regulier dokter, dat mag je kiezen) die deze foto's analyseert.
Nou bij mijn was duidelijk te "zien" dat ik problemen met mijn tandvlees heb en ook last van allergieën.
De foto's samen met de uitslag er van, ontvang ik na 2 weken, daarna volgt een bel afspraak met Moniek, waar ze alles gaat uitleggen en advies geven, indien deze nodig zou zijn.
Dus tot zover, super tevreden met deze onderzoek

. Als ik de email met de foto's en uitslag binnen heb, zal ik het met jullie delen.