Explantatie 13 juli, of zal dat ongeluk brengen?

Protheses vanwege cosmetische reden.
Odysis

Ongelezen bericht 26 jun 2018 21:22

Hoi allemaal,

Al een tijdje lees ik mee en schrik toch wel regelmatig van alle klachten en problemen die implantaten kunnen veroorzaken. Maar wat voel ik een hoop liefde tussen al die ellende.
Wat brengt mij hier zul je je wellicht afvragen. In 2007 heb ik eigenlijk in een beetje een opwelling implantaten genomen. Heel bescheiden van een AA naar een B cup. Ik ging dat jaar namelijk trouwen en maakte me ineens heel erg zorgen hoe dat zonder borsten in een trouwjurk moest. Bovendien had ik iemand gesproken die ook implantaten had genomen en daar nooit spijt van heeft gehad. Ze zitten er nu ruim 10 jaar in en ik voel me gelukkig niet heel ziek. Wel allerlei vage klachten als vermoeidheid, concentratieproblemen, slecht slapen, allergieën en vreselijke jeuk!! Vorig jaar tijdens de vakantie had ik ineens dat mijn rechterborst ging opzwellen. Geen koorts, voelde me niet ziek, voelde niet warm aan, maar het voelde niet goed. 14 dagen later was het ineens weer verdwenen. Ik ben toen nog op consult geweest bij de kliniek, maar het viel allemaal wel mee(zwelling was toen ook bijna weg) en kapselvorming ook. Dit heb ik daarna nog 2 x gehad. Nog naar de huisarts geweest, maar die wist zich ook geen raden zo besloten om het bij een andere kliniek te proberen. Door al het gezoek op internet ben ik toch wel behoorlijk in paniek geraakt. Als je zwelling en borstprothesen in typt kom je alleen maar prothese gerelateerde borstkanker tegen. Gelukkig kon ik tijdens het ontstaan van de laatste keer zwelling na1,5 dag terecht bij dr Buncamper in het e.c Jan van Goyen. Hij had ook niet direct een verklaring voor de zwelling. Daarvoor vervolgonderzoek nodig. Nu woon ik op 2 uur rijden van Amsterdam en kon het niet dezelfde dag, dus koos ik ervoor om in mijn eigen woonomgeving echo te laten doen. Dit werd via de mammapoli een mammogram. Terwijl er gevraagd was om een echo. Dit was nu eenmaal procedure en indien afwijkend dan pas echo. De mammogram was gelukkig goed, maar jullie zullen begrijpen dat ik er wel klaar mee was/ben. Nu wordt ik dus de 13-7 geopereerd door dokter Buncamper en krijg ik tegelijk lipofilling. Nu lees ik daar ineens weer allemaal narigheid over. Vetnecrose, ontstekingen etc. Was ik er maar nooit aan begonnen :cry: Wat is jullie ervaringen met dr Buncamper/ ec van Goyen en lipofilling? Hoe is het herstel gegaan? Mijn protheses zitten achter de spier omdat ik te weinig eigen weefsel had. Zoveel vragen nog... Liefs Odysis
Lena38

Ongelezen bericht 27 jun 2018 09:23

Lieve Oysis.

Helaas weet ik hier niets van. Begrijp dat je met een hoop vragen zit en er zijn hier dames die je daar wel iets over kunnen vertellen.

Maar buiten dat vind ik het een hele goede keus van je om een explantatie te laten doen. Het zijn echte gifballen.
Ik heb het zelf ook laten doen, maar dan zonder lipofilling. Vind het ook prima zo. Moet zeggen dat het een opluchting is dat die dingen er uit zijn. En het voelt weer natuurlijk en zacht. :D

Hoop dat je vragen snel beantwoord worden.

Sterkte alvast met je operatie.

Liefs
Lena
- 19 april 2018 EXPLANTATIE gehad
Frederique

Ongelezen bericht 27 jun 2018 10:28

Dag Odysis,

De eerste stap heb je gelukkig al gezet, je beslissing om tot een explantatie over te gaan :D Mijn implantaten zijn afgelopen vrijdag verwijderd en ik had het veel en veel eerder moeten doen. Ik kan zelf niet eens geloven hoeveel beter ik mij voel sinds ze eruit zijn. Gewrichtspijntjes zijn weg en ook mijn haaruitval is meteen verdwenen. Ik houd geen vocht meer vast en ben een stuk soepeler geworden in mijn bovenlijf! Ben er zelf ook heel verbaasd over.

Ik ben behandeld door Dr. Kappel. Zij adviseerde mij om pas zes maanden na het verwijderen te beslissen of ik een lift of lipofilling of beide wil. Zij vertelde mij dat er vaak geen lift of filling nodig is. Ik heb bijna 30 jaar lang met implantaten rondgelopen dus ik verwachte echt dat ik lege hangvelletjes zou terugzien na de explantatie. Zeker nu ik bijna 50 jaar ben en de huid minder elastisch zou zijn. Maar in mijn geval is dit echt niet zo :D Ik denk idd dat ik geen lift of lipofilling nodig heb. En al was dat wel zo, wrs kies ik er dan nog niet voor. Ik ben wel klaar met dat gedoe aan mijn lijf.

Dus lieve Odysis, houd ook de mogelijkheid open om eerst de explantatie te doen, dan 6 maanden lekker laten genezen en terug in vorm komen. En beslis dan wat je volgende stap gaat zijn. We zijn vaak geneigd om alles snel te willen, zo snel als we ook voor de implantaten kozen.

Succes alvast met de explantatie!!! ;) (Mijn implantaten zaten ook achter de spier)

X Frederique
Odysis

Ongelezen bericht 27 jun 2018 23:29

Hoi,

Bedankt voor jullie lieve woorden. Ik ben ook heel blij hoor, maar zie ook wel op tegen de operatie. In mijn omgeving weet niemand dat ik ooit een BV heb gehad en nu weet ook niemand dat ze er uit gaan. Gelukkig ben ik aansluitend lekker vrij en dus voldoende tijd tot herstel. Het is jou dus heel erg meegevallen Frederique? Minder pijnlijk dan het plaatsen? Kreeg je een drain mee naar huis? Destijds voelde ik me echt overreden door een vrachtwagen. En voor w.b lipofilling. Ik was echt plat hoor. Zelfs AA was eigenlijk te ruim. Bovendien ben ik van boven helemaal niet heel slank. Brede schouders etc. Ik ben er nog niet aan toe om dat los te laten. Aan de ene kant denk ik ook.. weer polonaise aan mijn lijf, maar dan heb ik het maar gehad.

X Odysis
Odysis

Ongelezen bericht 27 jun 2018 23:32

@ Frederique,

Wel heel fijn dat je zo snel verschil merkt in je lijf!! Dat is toch wel een enorm bewijs dat het gewoon troep is!
Heel veel beterschap met je verdere herstel!

X
Frederique

Ongelezen bericht 28 jun 2018 09:41

Hey Odysis,

Bij mij wist ook bijna niemand van de bv en alleen mijn partner weet van de explantatie. Je krijgt idd drains mee naar huis. Als je de explantatie in een ziekenhuis laat doen dan zul je wrs in het ziekenhuis overnachten tot de drains eruit mogen. Gelukkig kun je de drains redelijk goed verstoppen :D Ik had ze in een schoudertasje gedaan en mijn vest eroverheen getrokken.

Ja echt, het is niet te vergelijken met een bv! Toen had ik precies hetzelfde gevoel als jij, alsof er een vrachtwagen overheen was gereden. Nu kon ik direct na het ontwaken al overeind komen uit bed en zitten, dat ging met de bv echt niet bij mij. Het voelde nu licht en soort van ontspannen in mijn borstkast na de explantatie en nauwelijks pijn.

Ik begrijp jou wel Odysis, want ook al vind ik het resultaat heel erg meevallen, het is natuurlijk wel platter dan met bv ;) en dat is wennen. Nu houd ik, denk ik, een redelijke cup b over. Dus als ik mazzel heb zit er nog iets (want ben wel benieuwd of ze nog meer gaan slinken). Ondanks dat ze platter zijn heb ik al wel strakke hemdjes aan :) Dat deed ik voorheen minder omdat het dan zo opviel, naar mijn gevoel, dat de ene borst meer verkapseld was dan de andere. Ik ben ook nog gewoon thuis. Ik kijk nog of ik straks tijdelijk vullingen ga gebruiken ofzo, zodat het niet opvalt dat ik ineens platter ben :lol:

Heb je al geïnformeerd bij Dr. Kappel? Zij schijnt heel veel ervaring te hebben met lipofilling.

Hopelijk heb je iets aan deze info en heb je er meer vertrouwen in dat het goed komt.

X Frederique
Odysis

Ongelezen bericht 28 jun 2018 22:45

Hoi
Ik heb zeker iets aan je verhaal en ervaring. Mijn afspraak staat al, dus ik ga er voor. Ik wil absoluut geen grote borsten, maar wel een klein beetje borsten;-)
En ik hoop dat het na 1x goed genoeg is en dat ik daarna nooit meer iets onnatuurlijks aan mezelf laat doen. Hopelijk mogen de drains er dezelfde dag uit. Was bij het inbrengen wel zo. Mijn kids weten ook van niets en ik heb geen idee hoe ik ze moet “verstoppen” voor ze. Maar zal wel goed komen.

Liefs Odysis
kiki

Ongelezen bericht 10 jul 2018 13:55

Hallo odysis
Sterkte en succes, ik begrijp je twijfelihelemaal niets meer erin kunnen niet alle vrpuwen handteren, ik ook niet, ik heb vorig jaar explantatie gehad, met wissel van siliconen naar mono bloc, dr kappel staat ook achter die protheses, dit is in Amsterdam gedaan, is heel goed gegaan, zelfs niet eens ziek na operatie zoals bij vorige wissels wel, dus denk goed na, sommige zeggen dat je jaar moet wachten maar niet iedereen kan dat later betalen, welke beslissing je ook maakt is altijd goed, sterkte gr kiki
Odysis

Ongelezen bericht 10 jul 2018 21:44

Hi Kiki,

Dank voor je bericht! Klopt helemaal wat je zegt. Maar ik wil liever niets onnatuurlijks meer in mijn lijf. En ja als je het later doet moet je wel weer de volle mep ook betalen voor narcose etc.
Voor mij persoonlijk geldt dat ik niet nog een keer weer heen moet. Ik ben nu ook lekker 6 weken vrij, dus kan goed uitrusten/bijkomen. Bij jou bevallen de monobloc protheses dus erg goed?

Wat denken jullie? Kan ik wel 4 weekjes later op vakantie? We hebben niets gepland nog, maar voor de kids is het natuurlijk wel fijn om nog even weg te kunnen.

X Odysis
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 jul 2018 16:15

Lieve Odysis,

Ik heb niet alle berichten gelezen, maar zie dat je morgen wordt geopereerd en wilde je daarom heel graag succes wensen.
Ben bij dat je wordt verlost van je ziekmakende implantaten! :D
Alles komt goed hoor en de operatie zal je heel erg meevallen. Ook de lipofilling zal meevallen. Je zult wat last hebben van de benen, maar dit trekt na een week wel weg. Let op dat de grootste zwelling aan de benen (of waar het vet weg is gezogen) vaak 1 of 2 dagen later komt, dus schrik daar niet van ok. Dit is heel normaal. Na 3 dagen wordt de zwelling langzaam minder.

Heel veel succes!!!!!!!!

Liefs, Luna

Ps. na 4 weken kun je wel op vakantie, maar wees wel voorzichtig met je kwetsbare vetcellen. Geen druk op je borsten en ook niet teveel inspannen, want dan verbruik je het vet.
Frederique

Ongelezen bericht 12 jul 2018 20:03

Succes morgen Odysis!!!

X Frederique
Odysis

Ongelezen bericht 13 jul 2018 09:12

Dankje lieve dames.

Over een uurtje is het ongeveer zo ver. Zit nu in de wachtkamer.
Jullie horen van me hoe het is gegaan.

X Odysis
Muisje

Ongelezen bericht 13 jul 2018 12:15

Succes

Gr. Mieke
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D
2022 diagnose non hodgkin :cry: :cry: :cry:
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”