Dat het een anorganische stof is zegt verder helemaal niks. Veel stoffen zijn anorganisch, ook stoffen waaruit onze lijven zijn opgebouwd en stoffen die ons lijf nodig heeft om te overleven. Water bijvoorbeeld is anorganisch, zuurstof ook, mineralen ook enz... En ook anorganische stoffen kunnen door ons lichaam afgebroken en uitgescheiden worden.
Met biologisch afbreekbaar wil de fabrikant zeggen dat de inhoud van het implantaat, het lichaam verlaat, mocht het implantaat gaan lekken.
Metyleenblauw is een veel gebruikte stof in de biologie en scheikunde, maar ook in de geneeskunde wordt het veel gebruikt. Het is een stof die veel is onderzocht. Maar of het echt helemaal veilig is voor een lichaam, daar ga ik geen uitspraken over doen. Gelukkig wordt de stof wel door het lichaam uitgescheiden. Alleen ja, in de tijd dat het in het lichaam zit, kan het zijn sporen nalaten, doordat het reacties teweeg kan brengen. O.a ontregeling van neurotransmitters zoals serotonine als je bepaalde antidepressiva slikt. Of allergische reacties bij sommige mensen. En misschien zijn er wel meer, nog niet ontdekte, negatieve uitwerkingen die de stof kan hebben zoals die wordt gebruikt in dit geval of als medicijn.
Hoe lang het duurt voordat de stof (nadat deze is uitgezweet) je lichaam heeft verlaten, weet ik echt niet. Ik denk dat het heel snel is, anders zou het niet als medicijn worden gebruikt. Daarbij is het een klein molecuul. En het is ook goed oplosbaar in water. Dit soort stoffen worden sneller afgevoerd.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt Muisje, maar richt je hier niet teveel op. Zoals Sol zegt is het allemaal niet relevant en moet je je richten op explantatie.
Komt goed lieverd! Sterkte en laat het snel gebeuren!!
X Luna

Ps. Met biologisch afbreekbaar wil de fabrikant ook zeggen dat de stoffen zonder verdere consequenties het lichaam verlaten. Dus zonder echte reacties met je cellen aan te gaan. En dat is blijkbaar dus niet zo, omdat er vrouwen zijn die er toch klachten van krijgen. Wat de reden hiervan ook is.