Het is klaar! Done! Eruit! Hé Hé (explantatie door Mooijen Zaal)

Deel je ervaringen en foto's
Livia

Ongelezen bericht 19 mei 2020 16:34

Voorsteltopic: viewtopic.php?t=2865
Vervolg / update na explantatie Livia: viewtopic.php?t=3000

Hallo lieve allemaal
Gisteren ben ik geopereerd. Om 13.30 moest ik mij melden bij de Velthuiskliniek. Godallemachtig ik was op van de spanning maanden naar toe geleefd en 2 keer afgezegd vanwege het Corona virus. Achteraf had ik iets moeten regelen van oxazepam. En dan mag je alleen naar binnen geen partner mee. Dat was lastig. Uiteindelijk ging alles wel snel. Vooraf nog een gesprek met de arts. Ze gaf duidelijk aan alleen kapsel weg te halen wat verhard was of er afwijkend uitzag. Vanwege mijn tengere postuur wilde ze geen risico nemen met het beschadigen van de borstspier en borstweefsel. Ik heb me hier maar aan overgegeven. De narcose ging nu veel prettiger ze hebben me heel rustig in slaap gebracht was heel fijn ten opzichte van de vorige keer.
Uiteindelijk was ik snel wakker en super alert. De arts gaf aan juist bij de rechterborst kapsel te hebben weggehaald terwijl links veel pijnlijker was. Alles was goed gegaan gelukkig 😊
Ze heeft voor de zekerheid nog kweken afgenomen. Ik heb gelijk maar mijn borsten bekeken dan hebben we dat ook maar gehad. Dat vond ik wel heftig helemaal verfrommeld. Mijn aangemeten sportbh is eigenlijk te groot. Even slikken maar alles beter dan ziek zijn. De opluchting was zo veel groter. Om 16.30 mocht ik naar huis gelukkig dit stuk hebben we achter de rug. Nu herstellen. Thuis heb ik samen met mijn man de prothesen bekeken. Helemaal intact dan ga je toch twijfelen het zal toch niet voor niks zijn.. Totdat ik ze voelde ze zijn plakkerig als je. 2 vingers op elkaar duwt blijven ze plakken 🤔 bizar. Als je het afveegt op een donkere lap zie je het glimmen. Dit is echt niet goed hoor. De geruwde rand was er op sommige stukje wat af maar minimaal. Ik ben zo blij dat ik mijn intuïtie heb gevolgd en ze eruit heb gehaald. Wat ik ook apart vind is dat ik anatomische prothesen had maar dat ze een ronde vorm hebben aangenomen, maar dat hoor je wel meer. Afgelopen nacht heb ik weinig geslapen ben nog een soort rusteloos dat zal wel door de adrenaline komen. Het voelt ook leeg dat kan ik niet goed uitleggen maar het voelt allemaal nog vreemd. Die prothesen waren toch ook een soort onderdeel van mijn leven.
Nou ik ga nu rustig herstellen heb wel een pijnlijke rechterborst alsof er iemand op gestaan heeft. De linkerborst voelt nu wel goed ondanks de operatie. Ik durf nog geen foto’s te plaatsen. Maar dat komt misschien nog wel.
Sammie

Ongelezen bericht 19 mei 2020 17:15

Wat fijn he deze verlossing
Gefeliciteerd!!
Fijn dat je je goed voelt. Hopelijk slaap je vanacht beter. Ik sliep als een roosje, denk vanacht juist minder omdat de narcose weg is. Maar dat zien we dan wel.

Ik ervaar juist dat ik niet leegte voel maar kan juist beter, nu al, mijn armen bewegen, alsof er niks meer in de weg zit.
Als ik kijk is het een heel ander verhaal. Dan zie ik leegte. Das wel wennen maar ja, komt vast goed.

Mijn protheses zagen er vies geel uit maar niet beschadigd. Als ik ze zo vast heb denk ik waarom heb ik in godsnaam dit in mijn lichaam gewild. Hoe dan?????
Anyway, ze zijn eruit. Opluchting!!!

Zo te lezwn ben jij ook prettig en lief en rustig behandeld. Heel fijn.
Nu lekker herstellen. Logisch dat het nog pijn doet. Er is tenslotte in gesneden.
Hopelijk herstel je snel.
Doe maar rustig aan en veel liefs
Sammie
Zusss

Ongelezen bericht 19 mei 2020 17:19

Gefeliciteerd met je bevrijding Livia!
Eindelijk na lang wachten. Hoera!

Dat slechte slapen herken ik...waarschijnlijk door de narcose.
Hopelijk vannacht beter.🍀🍀

Ja ik had dat ook...toen ik mijn protheses zag.
Vond het vreselijk om te zien dat dat in mijn lijf zat...ook vies geel,poreus, gerimpeld en plakkerig. Bah.
Maar dat wilde ik toen...

Geniet van je bevrijding, rust goed uit.💜

Liefs,
Zusss
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam ⚖
Essi

Ongelezen bericht 19 mei 2020 18:22

Yessss Livia, je hebt het achter de rug. Maanden leef je ernaar toe en dan is het voorbij. De spanning is weg en maakt plaats voor opluchting.
Fijn dat alles goed is verlopen en dat er kapsel is weggehaald en kweken zijn genomen. Gek dat je gevoel van onrust bij je andere borst vandaan kwam. Vreselijk die vieze plakkerige dingen te zien hè?!
Hadden we dat bij de eerste kennismaking voor de borstvergroting in onze handen gedrukt, hadden we vast bedankt voor grotere borsten.
Ik vind je super stoer en dapper dat je meteen hebt durven kijken. Je hebt het vast eerder hier gelezen en gezien. Borsten "fluffen" de komende tijd. Ze moeten bij komen van het geweld, en jij ook.
Ik wens je een heel goed herstel.
Liefs essi
ClioCleo

Ongelezen bericht 19 mei 2020 19:40

Gefeliciteerd!! Fijn dat je er van verlost bent. Op naar een gezond lijf :-)
Marinde

Ongelezen bericht 19 mei 2020 21:27

Wat heerlijk
Je bent er vanaf
Een heel goed herstel gewenst
Liefs marinde
bloempje70

Ongelezen bericht 19 mei 2020 21:37

Je hebt het gelukkig achter de rug! Nu lekker herstellen. Toch goed om zelf te zien en voelen dat je de juiste keuze hebt gemaakt om die plakkerige zooi uit je lijf te laten halen. Sterkte en een goed herstel ❤️☘️
23-1-2020 explantatie Allergan inspira TRF 265 gram door dr. Niessen en 170 cc lipofilling per borst
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 mei 2020 12:59

Lieve Livia, wat fijn dat jij ook bent veverlost!🥳

Ik wilde even zeggen dat ik de keuze van jouw arts om geen kapsels te verwijderen helemaal begrijp. Ik weet dat mijn arts dat tegenwoordig ook liever niet meer doet bij vrouwen met een postuur als de mijne toen. Ik was erg mager en de erg dunne kapsels werden op mijn verzoek bijna volledig verwijderd (behalve het deel dat tegen de ribben zat) En dit had wel degelijk effect op het eindresultaat.... Ik had geen moment spijt van de beslissing, maar de arts werd hierna wel terughoudender. Dit was dr. van Loenen. Een geweldig goede arts en lieve vrouw.
Gelukkig ben ik daarna wel wat aangekomen en vangt dit een hoop op, maar er was wel schade aan de spieren ontstaan. Dus zo zie je maar hoe lastig deze kwestie voor artsen is. Ze willen ons ook behoeden voor andere problemen die kunnen ontstaan.

Ik wens je een heel goed herstel, neem alle rust, die heb je nodig!

Wie was je arts? Dan zet ik het in je titel als dat mag. Dan is de ervaring bij jouw arts sneller te vinden.

Dikke kus en al mijn liefs!💗💗💗💗💗💗💗

Ps. Lees ook even het deel over ontgiften en het dieet op het forum en de site. Misschien heb je er wat aan viewforum.php?f=134
Essi

Ongelezen bericht 20 mei 2020 16:48

Luna schreef:
20 mei 2020 12:59
Lieve Livia, wat fijn dat jij ook bent veverlost!🥳

Ik wilde even zeggen dat ik de keuze van jouw arts om geen kapsels te verwijderen helemaal begrijp. Ik weet dat mijn arts dat tegenwoordig ook liever niet meer doet bij vrouwen met een postuur als de mijne toen. Ik was erg mager en de erg dunne kapsels werden op mijn verzoek bijna volledig verwijderd (behalve het deel dat tegen de ribben zat) En dit had wel degelijk effect op het eindresultaat.... Ik had geen moment spijt van de beslissing, maar de arts werd hierna wel terughoudender. Dit was dr. van Loenen. Een geweldig goede arts en lieve vrouw.
Gelukkig ben ik daarna wel wat aangekomen en vangt dit een hoop op, maar er was wel schade aan de spieren ontstaan. Dus zo zie je maar hoe lastig deze kwestie voor artsen is. Ze willen ons ook behoeden voor andere problemen die kunnen ontstaan.

Ik wens je een heel goed herstel, neem alle rust, die heb je nodig!

Wie was je arts? Dan zet ik het in je titel als dat mag. Dan is de ervaring bij jouw arts sneller te vinden.

Dikke kus en al mijn liefs!💗💗💗💗💗💗💗

Ps. Lees ook even het deel over ontgiften en het dieet op het forum en de site. Misschien heb je er wat aan viewforum.php?f=134
Livia is bij Mooijen Zaal geweest😘👍
Joanna

Ongelezen bericht 20 mei 2020 19:25

Hoi!

Ik lees zonet dat 2 chirurgen in dit gesprek wat meer terughoudend geworden zijn over kapsels verwijderen bij smallere dames?

Ik heb zelf net de documenten voor de operatie getekend, bij Dr. Kappel.
Ik ben zelf aan mijn borstreek ook wel wat tengerder in de zin dat ik daar weinig borstweefsel heb en een smal bovenlichaam heb.
Nu maak ik me zorgen dat ik misschien beter een chirurg gekozen had die beter wat meer liet zitten (zoals niessen ofzo) zodat ik niet te veel last zou krijgen van littekenweefsel? Want littekenweefsel kan ook wel echt een storing zijn voor je lichaam..
Moet ik dan beter aan Dr. kappel vragen dat ze niet te veel kapsel wegneemt om problemen te vermijden?

Alvast bedankt

Liefs Joanna
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 mei 2020 19:56

Lieve Joanna, ik was vel over been. Ik was dus niet slank, maar gewoon graatmager!
Dr Kappel gaat echt geen weefsel van je beschadigen, ze is zeer kundig hierin. Zeer zeer kundig!!!

Ooh nee, nu heb ik spijt dat ik dit geschreven heb. Was meer bedoeld om vrouwen ook gerust te stellen omdat ze bang worden dat kapsels blijven zitten. Niet twijfelen alsjeblieft!!!

Mijn arts is terughoudender omdat ze de kleine kans op nabloeding groter laat wegen dan het gezondheidsvoordeel. Ze gelooft er niet in zoals dr Kappel. Maar ook dr. Kappel haalt niet alles weg als dat niet kan!!!

Er is niks met mijn borsten nu ik weer een normaal gewicht heb. Ik zat onder de 50 met een lengte van 173...
Ik was echt heel heel mager!!!

Ooh jeetje, ik wilde niet meer reageren vandaag maar dit is echt niet de bedoeling!!!
Niet bang zijn of twijfelen!

Ik kan begrijpen dat het verwarrend is en dat jullie gek van me worden. Ik lijk de ene keer dit te zeggen en dan zeg ik weer wat anders.

Dr. Kappel is dé expert op het gebied van explanteren en verwijderen van kapsel! En zij gaat geen gekke dingen doen bij je als ze ziet dat het niet kan laat ze het gewoon zitten hoor.

Alles komt goed Joanna, je bent er bijna!! Niet bang worden en twijfelen!🙏
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 mei 2020 20:35

Lieve Joanna, hopelijk heb je wat aan deze fotos en dit verhaal van Petra viewtopic.php?t=2863
viewtopic.php?t=2657&start=15

Dr. Kappel doet deze operaties als zo'n 25 jaar! Echt, als je je ergens niet onveilig of bang hoeft te voelen dan is dat wel bij haar!!!
Livia

Ongelezen bericht 20 mei 2020 22:09

Joanna schreef:
20 mei 2020 19:25
Hoi!

Ik lees zonet dat 2 chirurgen in dit gesprek wat meer terughoudend geworden zijn over kapsels verwijderen bij smallere dames?

Ik heb zelf net de documenten voor de operatie getekend, bij Dr. Kappel.
Ik ben zelf aan mijn borstreek ook wel wat tengerder in de zin dat ik daar weinig borstweefsel heb en een smal bovenlichaam heb.
Nu maak ik me zorgen dat ik misschien beter een chirurg gekozen had die beter wat meer liet zitten (zoals niessen ofzo) zodat ik niet te veel last zou krijgen van littekenweefsel? Want littekenweefsel kan ook wel echt een storing zijn voor je lichaam..
Moet ik dan beter aan Dr. kappel vragen dat ze niet te veel kapsel wegneemt om problemen te vermijden?

Alvast bedankt

Liefs Joanna
Niet twijfelen hoor! Dr Kappel weet wat ze doet. Ik kwam niet zo goed uit de keuze en voor mij was het ook een reden om naar Dr Mooijen Zaal te gaan omdat de verzekering de behandeling wel wilde vergoeden en niet bij Dr Kappel. Ik ken mijn eigen lijf redelijk goed en beweeg erg graag dus wilde echt geen schade aan mijn spieren. We zullen zien of ik er goed aan gedaan heb. Lieve groet
Joanna

Ongelezen bericht 21 mei 2020 12:53

Niet dat ik Kappel niet als kundig zie, integendeel. Dat is juist waarom ik haar gekozen heb.
Maar ik maak altijd enorm veel en dik littekenweefsel aan dus ik ben dan wat bang dat dun kapsel weghalen niet zo goed zal zijn.. hoe kundig het ook gedaan word. De chirurg kan dat goed doen, maar hoe je lichaam ervan herstelt kan de chirurg niet controleren.
Misschien laat ik het dunne kapsel beter gewoon zitten omdat het voordeel van dat kleine beetje weg te halen echt niet opweegt tegen mijn extra littekenweefsel daar vanbinnen.

Ik heb dar probleem met litteken ook gehad van een andere operatie, overmatig litteken aangemaakt en nu is dat een enorme stoorzender voor mijn lichaam en ik wil met deze explantatie beter worden dus misschien kan ik dunne kapsel beter laten zitten..

liefs
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 mei 2020 13:14

Lieve schat, de doker laat altijd een dun kapsel zitten zodat er geen schade komt. Vergeet niet dat het ook belangrijk kan zijn om juist wel te snijden daar zodat het vanbinnen weer aan elkaar dichtgroeid. Wanneer er niks wordt verwijderd en alleen het implantaat, houdt je een holte over. En in die holte kan zich vocht gaan opstapelen en ik kan je zeggen dat dit ook veel problemen kan geven... Ook infecties en zelfs Alcl. Dus het is altijd wel belangrijk dat er iets gesneden wordt (wanneer dat kan) zodat het weefsel samengroeid. Bij een erg dun kapsel zal de vorming van vocht (seroom) infectie of alcl bijna niet voorkomen. Het lichaam is in staat dit kapsel heel snel af te breken. Gaat zeer snel.

Probeer het alsjeblieft los te laten. Dit is niet goed voor je lieve schat! Vergeet ook niet dat bindweefsel vanbinnen iets heel anders is dan littekenweefsel in de huid!!! Het weefsel is opgemaakt uit andere cellen. Dus het heeft niks met elkaar te maken.

Ik hoop dat dit allemaal jou geruststeld!

Ik heb helemaal geen last van de borsten. Of borstspieren. Toen wel, maar nu allang niet meer. En nogmaals ik had zwaar ondergewicht. Mijn arts denkt anders dan dr. Kappel. De meeste artsen doen dat. Dr. Kappel is eigenlijk echt de enige echte expert. Het is gewoon een feit. En ze plaatst geen siliconen, anderen wel.

Probeer het los te laten, je bent hier al maanden mee bezig lieverd. Dit is heel slecht voor je. Je bent in de beste handen die er zijn!!!!!

💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”