Voorstellen en explantatie

Protheses vanwege cosmetische reden.
Livia

Ongelezen bericht 21 feb 2020 22:08

Explantatie: viewtopic.php?t=2987
Vervolg / update na explantatie Livia: viewtopic.php?t=3000

Hallo allemaal
Ik wil me graag voorstellen op jullie forum. Ik ben 47 jaar oud. In 2012 heb ik een bv laten doen na jaren van twijfelen zoeken afwegen enz. Wilde graag mijn kinderen borstvoeding geven en dacht daarna zien we wel verder. Uiteindelijk toch voor een bv gekozen omdat ik weinig borst heb overgehouden.
Uiteindelijk ben ik geopereerd bij Dr Mooijen Zaal in de velthuiskliniek. Alles is prima verlopen van een A naar een D cup maar met een mooi natuurlijk resultaat. Alleen heb ik vrij snel pijnklachten ontwikkeld aan de linkerborst. Met ook een pijnlijke tepel. Ook niet zonder bh kunnen slapen. Na 4 jaar kreeg ik last van branden en jeuken aan de linkerborst. Natuurlijk loop je dan gewoon door omdat ik dacht dat dat het risico was van een bv. Totdat ik een oproep kreeg in oktober dat de borstprothesen van Allergan anatomisch fm 410 uit de handel zijn en een klein risico geven op ALCL. Toen heb ik een afspraak gemaakt bij de kliniek. Om een lang verhaal wat in te korten. Mogelijk een dubbel kapsel tussen de borst en de spier? De pijnklachten komen door het schuiven van de linkerprothes in de borst en de kapsels wringen dan. De prothesen konden vervangen worden door mentor of er definitief uit laten halen. Ik vertrouwde het niet en ben gaan zoeken. Wat een info en toestanden kom je dan tegen. Het branden en jeuken kan dus ook komen door geldlening, dat wist ik niet. Ik ben uiteindelijk terecht gekomen na 3 maanden wachten bij dr Kappel. Dit verliep erg chaotisch en rommelig, moeilijk bereikbaar. En eerst bij een andere dokter bakker gepland maar die werkte ineens niet meer samen. Maar dr Kappel is wel een fijne dokter recht door zee. Het probleem is alleen dat mijn verzekering de procedure bij de velthuiskliniek wel vergoed en hij Dr Kappel mogelijk niet omdat zij niet gecontracteerd is met mijn zorgverzekering. Dr Kappel haalt de kapsels zo veel mogelijk weg maar verwacht dat dit niet helemaal lukt aangezien de prothesen gedeeltelijk onder de spier geplaatst zijn en ik ben nogal tenger. Het risico is dat de ribben en longen beschadigen.Dr Mooijen Zaal denkt dat ze de borsten teveel beschadigd als ze de kapsels weghaald en verwacht dat ik geen forse kapsels heb omdat de borsten nog soepel zijn. Eigenlijk wil ik doorpakken en snel explanteren dat verkleint het risico op klachten. Ben nu zo aan het heen en weer Ping pongen met welke dokter...Ik ben vooral veel moe en altijd verkouden. Mijn afweer is nog nooit zo slecht geweest. Mijn armen en schouders zijn vaak pijnlijk een soort grieperig gevoel Voor de rest gaat het nog wel. Met een plantaardig dieet met veel groente en fruit blijf ik redelijk op de rit. Ben nu in discussie met de verzekering en toestemmingsformulieren zodat ik misschien toch bij dr Kappel kan maar wat een gedoe. Hoeveel tijd hebben jullie genomen met beslissen?
Fijn dat dit forum er is!!
Lieve groet
Livia

Ongelezen bericht 21 feb 2020 22:12

Ik bedoel geen geldlening maar gelbleeding πŸ˜‚
bloempje70

Ongelezen bericht 21 feb 2020 23:57

Het eerste deel van jouw verhaal zou het mijne kunnen zijn. Ik ben zelfs op consult geweest bij Laura Zaal maar ik klikte niet met haar. Vond haar wat bot en kort door de bocht overkomen geloof ik. Weet het niet helemaal meer. Gelukkig heb ik niet de pijnklachten gehad die jij hebt. Ik zou in jouw geval kiezen voor dr. Kappel. Als het echt een probleem is met vergoeding zou je bijv ook eens naar dr. Roosink vd Jan v Goyenkliniek kunnen gaan. Zij zijn wel gecontracteerd en ik hoor goede verhalen over haar. Succes met je moeilijke keuze πŸ™πŸ€
23-1-2020 explantatie Allergan inspira TRF 265 gram door dr. Niessen en 170 cc lipofilling per borst
ClioCleo

Ongelezen bericht 22 feb 2020 09:33

Welkom hier en ik hoop dat je je antwoorden op dit form kunt vinden. Jou verhaal mbt het pingpongen en juiste keuzes maken is ook mijn verhaal. Mijn eerste gesprek liep ook niet fijn en voelde me met al mijn klachten totaal niet serieus genomen. Inmiddels heb ik mijn afspraak wel gemaakt en tevens een afspraak met dr Kappel gemaakt. Ik ben enorm bang de verkeerde beslissingen te maken, en zit tussen gevoel en verstand..
Ik wens je een hoop wijsheid en een gezond lichaam voor de toekomst πŸ€
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 feb 2020 11:00

Welkom lieve Livia🌻

Wat een moeilijke weg hebben vrouwen steeds weer te gaan. Wil je heel veel sterkte en succes wensen!πŸ™

Zou je ons Welkom willen lezen? viewtopic.php?t=2033
En je klachten melden bij de overheid? Dank je!

Heel veel kusjes en liefs,

LunaπŸ’—πŸ’—πŸ’—

Ik zal je topic naar het 'Stel jezelf voor' deel verplaatsen, hij staat verkeerdπŸ˜‰
Essi

Ongelezen bericht 22 feb 2020 12:02

Welkom livia,
Ik wens je heel veel succes met de stappen die je gaat onder nemen.
Zoek, lees en vraag hier op het forum voor je antwoorden.
Door te delen leren we ook weer van elkaar.
Liefs essi
Susana

Ongelezen bericht 22 feb 2020 13:42

Welkom Livia,
Ik had ook veel brandende en stekende pijn. Ik had ook een flinke kapsel in beide borsten, bakker 3 ongeveer. De linker was harder dan de rechter, echt er voelde als tennisbal.
Ik maakte mijn keuze heel makkelijk. Ik wilde ze er uit en klaar. Ik heb zelf gevraagd om wel de kapsels zoveel mogelijk te verwijderen, maar zonder schade aan te richten aan de weefsel omheen; gezien ik mijn borstspieren veel gebruik voor mijn werk en omdat ik weet dat als teveel schade aangericht wordt door teveel willen verwijderen van de kapsels, kun je als resultaat hebben: spieren die minder goed functioneren, deuken, pijn, etc.
Ga op jouw gevoel, op wat je voelt dat bij jou past.
Alle pijn klachten zijn na de operatie bij mij helemaal weg.
Ik wens je heel veel succes met jouw proces πŸ’œπŸ€
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 πŸ€
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl πŸ’Œ
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ πŸ¦‹
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Plaats reactie

Terug naar β€œStel jezelf voor (cosmetisch)”