IK KRIJG (waarschijnlijk) EEN VERGOEDING

Lees informatie of stel vragen.
Hallo1234

Ongelezen bericht 14 apr 2023 18:03

Lieve meiden,

Ik wil even wat met jullie delen.
Ik was van mening dat ik de hele explantatie gewoon zelf zou moeten gaan betalen. Uiteindelijk met behulp van dit forum toch maar een afspraak gemaakt bij internist Dokter Beekman. (Wie niet waagt, wie niet wint..)
Ik kon eigenlijk binnen een maand terecht maar kon zelf pas in april.

Vanochtend was het eindelijk zo ver.
Op de echo was alles goed. Geen siliconen ophoping in mijn oksels en geen zichtbare scheuren. (Ik heb ze ruim drie jaar.)
Het gesprek met dokter Beekman was zooo fijn.
Wat een lieve, nuchtere vrouw. Ze heeft alles aangehoord en veel ruimte gegeven voor mijn emoties.
Ze gaat een brief schrijven voor dokter Niessen en mijn operatie zal dus waarschijnlijk vergoed gaan worden!

Ziezo (mijn verzekering) heeft geen contract met het ziekenhuis waar ik geopereerd zal worden en daarom wordt mijn operatie niet volledig vergoed. Ik heb net gebeld met ziezo en waarschijnlijk wordt 75% van het gemiddelde bedrag van gecontracteerde ziekenhuizen vergoed. Dit zou dan rond de 3000,- uitkomen.
Ik heb nog geen 100% duidelijkheid van hoe of wat precies en hoeveel alles uiteindelijk gaat kosten maar ik wilde dit toch heel graag met jullie delen.

Echt lieve meiden:
Ga voor waar je recht op hebt!!! Wij zijn voorgelogen door artsen die ons in deze positie geholpen hebben dus het minste wat ze kunnen doen is onze operatie (deels) betalen.

Als jullie vragen hebben: stel ze dan alsjeblieft!

Ik heb helemaal geen uitgebreid medisch dossier, ik ben slechts één keer naar de HA geweest voor mijn trigger finger en ook geen scheuren, kapselvorming of noem maar op.
Met slechts een uitgebreide lijst van al mijn klachten, heb ik dit voor elkaar gekregen.
Er is dus echt echt echt hoop dat je je vergoeding krijgt!! 🩷
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 apr 2023 10:40

Dankjewel dat je de moeite nam om jouw nieuws ook nog even hier met de vrouwen te delen. Ik waardeer het heel erg lieve meid!🙏

Ik merk dat jullie het appen en mailen wel fijn vinden, maar het is jammer als ervaringen niet gedeeld worden. Ik hoop dus dat jullie allemaal ook hier blijven delen zoals vanouds. Het is ook belangrijk in onze strijd tegen de siliconen om het openbaar te houden.

Fijn weekend lieve meiden!🌻😘

Voor wie het nog niet had gedaan: meld je klachten bij het MEBI💪
Margreet

Ongelezen bericht 20 apr 2023 15:19

Dat klinkt heel hoopvol, Happy. Mooi!
Het is echt de moeite waard om Dr. Beekman te bezoeken. Zij is zo begripvol, luistert en zet zaken op een rij.

Onze klachten moeten serieus genomen worden en dan wordt duidelijk wat er aan de hand is.
Soms voelt dat als een roepende in de woestijn (en daarom heb ik zoveel respect voor de mensen achter dit forum), maar eens zal het tij keren. 💪

Liefs,
Margreet
Wij vrouwen zijn beresterk en laten ons niet uit het veld slaan

2011 borstkanker, 2012 implantaat Allergan
explantatie 24-09-2022 dr. de Vries
Renee-7N

Ongelezen bericht 18 jun 2023 23:37

Hallo1234 schreef:
14 apr 2023 18:03
Lieve meiden,

Ik was van mening dat ik de hele explantatie gewoon zelf zou moeten gaan betalen. Uiteindelijk met behulp van dit forum toch maar een afspraak gemaakt bij internist Dokter Beekman. (Wie niet waagt, wie niet wint..)

Op de echo was alles goed. Geen siliconen ophoping in mijn oksels en geen zichtbare scheuren. (Ik heb ze ruim drie jaar.)
Wat een lieve, nuchtere vrouw. Ze heeft alles aangehoord en veel ruimte gegeven voor mijn emoties.
Ze gaat een brief schrijven voor dokter Niessen en mijn operatie zal dus waarschijnlijk vergoed gaan worden!

Ziezo (mijn verzekering) heeft geen contract met het ziekenhuis waar ik geopereerd zal worden en daarom wordt mijn operatie niet volledig vergoed. Ik heb net gebeld met ziezo en waarschijnlijk wordt 75% van het gemiddelde bedrag van gecontracteerde ziekenhuizen vergoed. Dit zou dan rond de 3000,- uitkomen.
Ik heb nog geen 100% duidelijkheid van hoe of wat precies en hoeveel alles uiteindelijk gaat kosten maar ik wilde dit toch heel graag met jullie delen.

Echt lieve meiden:
Ga voor waar je recht op hebt!!! Wij zijn voorgelogen door artsen die ons in deze positie geholpen hebben dus het minste wat ze kunnen doen is onze operatie (deels) betalen.

Ik heb helemaal geen uitgebreid medisch dossier, ik ben slechts één keer naar de HA geweest voor mijn trigger finger en ook geen scheuren, kapselvorming of noem maar op.
Met slechts een uitgebreide lijst van al mijn klachten, heb ik dit voor elkaar gekregen.
Hoi!

Hoe is het uiteindelijk met je verzekering afgelopen? Afgelopen week heb ik van Dr. Beekman te horen gekregen dat zij ook een brief voor mij naar Niessen stuurt. Hoe is dit bij jou verder verlopen?

Groetjes!
Luna MKS

Ongelezen bericht 19 jun 2023 07:37

Hoi lieve meid, geen zorgen over de vergoeding. Jij hebt daar recht op en dat staat verder los van welke internist of pc die je bezoekt. Het is alleen wel handig om idd bij dokter Beekman of 1 van de andere internisten langs te gaan, omdat zij precies weet wat te doen.

Bij dokter Niessen zit je ook goed, alleen betaal je daar wel een deel van de operatie, maar dat is bij alle pc's die geen contracten hebben met verzekeraars. Laat je van tevoren goed informeren over welk bedrag jij betaalt, zodat je geen onaangename verrassingen hebt. Misschien kan Hallo1234 jou een indicatie geven van wat zij betaalde.

Heel veel liefs, Luna💕
Hallo1234

Ongelezen bericht 19 jun 2023 21:17

Renee-7N schreef:
18 jun 2023 23:37
Hallo1234 schreef:
14 apr 2023 18:03
Lieve meiden,

Echt lieve meiden:

Hoi!

Hoe is het uiteindelijk met je verzekering afgelopen? Afgelopen week heb ik van Dr. Beekman te horen gekregen dat zij ook een brief voor mij naar Niessen stuurt. Hoe is dit bij jou verder verlopen?

Groetjes!
Haaai,

De verzekering mag tot 3 maand na de operatie nog uitkeren dus ik heb nog geen bedrag binnen. Ik heb de hele operatie dus zelf betaald.
Ik krijg als het goed is 70% van het gemiddelde bedrag dat gecontracteerde ziekenhuizen rekenen. Uiteindelijk is die 70% rond de €3000.
Als dit allemaal goed komt ben ik BLIJ.
Mittsu heeft verder alles geregeld. Ik heb al goedkeuring van de verzekering en wacht nu het bedrag af.
Buck

Ongelezen bericht 01 okt 2023 19:53

Wat goed zeg!!! Moet je hiervoor een afspraak bij een internist hebben gehad dus? Dus eerst een verwijzing van je huisarts?
Luna MKS

Ongelezen bericht 02 okt 2023 11:03

Buck schreef:
01 okt 2023 19:53
Wat goed zeg!!! Moet je hiervoor een afspraak bij een internist hebben gehad dus? Dus eerst een verwijzing van je huisarts?
Hoi Buck,

Je moet inderdaad eerst een afspraak bij de internist maken en daarvoor heb je een verwijzing van je huisarts nodig.

Hier lees je meer over de vergoeding:
viewtopic.php?f=186&t=1952

Laat dokter Niessen alvast een aanvraag doen op basis van BII klachten. Deze wordt zonder brief internist afgewezen, maar je kunt dan in de tussentijd naar de internist en de operatie ondergaan. Je gaat dan in bezwaar met de brief van de internist.

Als je ergens hulp bij nodig hebt, laat het mij weten. Neem even contact op via het contactformulier en geef dan ook je nickname op.

Succes en liefs,
Luna❤️
Hallo1234

Ongelezen bericht 03 okt 2023 21:51

Buck schreef:
01 okt 2023 19:53
Wat Luna zegt inderdaad!

Ik heb ruim 3000 euro vergoed gerkegen door naar dokter Beekman te gaan. Hier was maar één gesprek voor nodig
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie kosten/vergoeding”