Hoe maak ik de keuze voor direct of later lipofilling?

Lees informatie of stel vragen.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9030
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 08 jul 2021 08:47

Meer lipofilling onderwerpen: viewforum.php?f=289

Lieve meiden,

Ik kwam weer veel vragen tegen over hoe je tot een besluit kunt komen voor wel of niet direct lipofilling laten doen. Hoewel ik al pagina’s vol heb geschreven over het onderwerp lipofilling, hierbij mij allerlaatste stukje dat ik zelf zou meenemen in mijn besluitvorming. Kijk maar of je hier iets aan hebt voor je eigen besluitvorming.
Wat ik hier opschrijf zijn feiten, dus niet verzonnen om jullie een bepaalde richting op te duwen.


Wat zijn de voordelen van eerst wachten en later lipofilling doen?


1. Je lichaam de kans geven om te herstellen van de siliconenbelasting. Dit kan indirect ook het resultaat ten goede komen, want ziekteactiviteit verbruikt energie en dat kan nadelig zijn voor de vetoverleving. Vooral bij gevoelige vrouwen die door ziekte sneller afvallen, kan het nadelig zijn.

2. Misschien heb je een scheur die pas tijdens de operatie wordt ontdekt. Dit gebeurt wel vaker. Het is niet goed om vet te spuiten in een borst waar mogelijk resten siliconen in zijn blijven zitten doordat je een scheur had. Dit kan na wat maanden voor problemen gaan zorgen en tevens nadelig voor de vetoverleving zijn, mochten er resten verwijderd moeten worden.

3. Er kan veel meer kapsel weg en dat is altijd beter voor je lijf. Voor lipofilling laten sommige artsen veel meer kapsel achter dan eigenlijk goed is voor je herstel. Artsen hechten hier geen waarde aan, maar kapselweefsel speelt een grote rol in het ontstaan en voortduren van klachten.
Artsen laten de kapsels zitten, omdat er dan een grotere receptor oppervlakte bestaat voor lipofilling.

4. Je eigen borsten zien. Misschien is lipofilling helemaal niet nodig en dat bespaart je veel kosten, risico’s en ongemakken.

5. Als je direct lipofilling laat doen, kun je niet beoordelen of het effect heeft gehad, omdat je niet weet hoe je eigen borsten uit de strijd van explantatie zijn gekomen. Stel je wilt voor een 2e sessie kiezen, dan is het wel fijn om te weten dat de 1e keer wel is gelukt. Er zijn vrouwen bij wie lipofilling geen of zeer weinig resultaten gaf.

6. Als je wacht en je borsten zijn er na explantatie echt slecht aan toe, dan kun je proberen de kosten voor de lipofilling van de belasting af te trekken, want je hebt bewijzen dat de lipofilling noodzakelijk was voor je psychisch welbevinden. Ik ken gevallen bij wie dit is gelukt. Zij kregen een deel van de kosten weer terug via de belastingteruggave.

7. Er zal meer vet overleven wanneer je dit in een later stadium doet, omdat er meer gebied is waar het vet kan worden ingespoten. Na explantatie is er een pocket waar het implantaat in zat. Als de arts daar het vet in spuit, dan overleeft het vet niet. Dat is vooral zonde als je weinig eigen vet hebt en dat vet voor niets verloren bent.
Had je de implantaten onder de spieren, dan is dit probleem er niet.

8. Het herstel zal sneller gaan, wanneer je lipofilling pas veel later doet. De pijn is minder en je hebt minder kans op complicaties. Complicaties na/door explantatie, kunnen nadelig zijn voor vetoverleving.

9. Als je jezelf langer de tijd geeft, kun je je beter verdiepen in lipofilling, zodat je een weloverwogen besluit kunt nemen.


Wat zijn de voordelen van meteen lipofilling doen?

1. Je hoeft maar 1 keer onder narcose. Meer keren onder narcose is ook een belasting voor je lijf.
Bedenk je wel, dat er bij veel vrouwen meerdere sessies nodig zijn om meer volume te creëren.

2. Je bespaart kosten, want je betaalt maar 1 keer voor de narcose. Veel vrouwen hebben niet de mogelijkheden om de operatie in 2 keer, laat staan vaker te doen.

3. Je borsten zien er misschien al sneller mooier uit, dan wanneer je de lipofilling pas later laat doen. Dit heeft een positief effect op je herstel, want je bent meer tevreden met jezelf en je borsten. Als je wacht, kan het zijn dat je een tijdje zonder volume in je borsten zit en dit kan voor sommige vrouwen psychisch zwaar zijn.
Gelukkig komen de meeste vrouwen die geen alternatief deden, heel mooi uit de strijd. De vele foto's bewijzen dat.

Wat zou ik zelf doen?
Voor mezelf weet ik wat ik zou kiezen. Hoewel ik het belangrijk vind dat ik mij tevreden met mijn lichaam voel, vind ik dat mijn gezondheid voorop staat. Mijn gezondheid komt voor mij op de allereerste plaats en daarna komen het uiterlijk en het geld aan de beurt. Maar je moet wel de mogelijkheden hebben om hiervoor te kunnen kiezen. Er zijn vrouwen die na amputatie en verwijdering van de implantaten, deze mogelijkheid niet hebben. Omdat de verzekeraar de operatie wel vergoed als lipofilling meteen wordt gedaan, maar niet als dit in 2 sessies wordt gedaan. En er zijn vrouwen die ooit een bv deden uit cosmetisch oogpunt en weinig borstweefsel hadden of hebben, die geen geld hebben om voor een 2e narcose te betalen.

Hoe zou ik bepalen naar welke arts ik zou gaan? Voor mij is dat vrij simpel. Ik zou zelf altijd kiezen voor een arts die zoveel mogelijk kapsels verwijdert ook al zijn deze dun. Wel binnen de mogelijkheden en zolang er geen schade aan mijn weefsel wordt toegebracht.

Ik hoop dat dit velen een beetje zal helpen in de besluitvorming. Helaas kan ik echt niets meer hieraan toevoegen. In het deel over lipofilling heb ik al zeer veel geschreven over dit onderwerp, dus lees alles aandacht door en vooral ook de technische kant van het verhaal en maak je eigen keuze. Iedereen weet voor zichzelf wat goed is voor zichzelf. Niemand bepaalt dat voor de ander en je hoeft aan niemand verantwoording af te leggen.

Kies je wel voor direct lipofilling, wil dat ook niet zeggen dat je niet kiest voor je gezondheid, want de implantaten laten verwijderen is al een keuze voor je gezondheid. Wat ik bedoel, is dat ik voor mezelf wel net even verder ga in die keuze dan enkel het verwijderen van de implantaten. En gewoon wil dat mijn lichaam zich zoveel mogelijk heeft hersteld en tevens wil ik zien hoe mijn borsten uit de strijd komen, want wie weet is lipofilling niet eens nodig. Zoals dat bij velen ook echt niet nodig is.

Onthoud, alles mag en niets moet. Jouw leven, jouw lichaam, jouw keuze!

Succes in je besluitvorming!
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"No legacy is so rich as honesty."
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9030
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 23 sep 2022 20:14

Lieve dames,

Achter de schermen kwam de vraag voorbij wat te doen. Mij wordt vaker gevraagd wat een vrouw moet doen, maar ik kan natuurlijk niet namens jullie beslissen.

Ik gaf als tip een lijstje te maken met alle voor en nadelen. En je voor het slapen gaan af te stemmen op de stilte in jezelf en de vraag het universum in te sturen. Het antwoord komt in de periode erna vanzelf naar je toe.
Stem je af op de stem within. Alleen jij kunt die horen. En sta achter je besluit. Neem ook de verantwoordelijkheid voor jouw besluit en weet dat het goed was.

We hebben allemaal onze eigen weg te volgen. En alles is goed, zolang het maar je eigen beslissing is die hoort bij onze eigen situatie. Heel veel vrouwen deden direct lipofilling en waren heel erg tevreden. Anderen deden het later of helemaal niet en zijn ook heel erg tevreden. Lees het eerste bericht wel goed door en neem daarvan voor jezelf mee wat belangrijk is.

Succes lieverds en welterusten 😘💕
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"No legacy is so rich as honesty."
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9030
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 23 sep 2022 20:34

Ik wil eigenlijk nog iets hieraan toevoegen. In het stukje waar ik schrijf wat ik zelf zou doen, ging ik uit van mijn eigen situatie vóór mijn explantatie. Ik was extreem ziek in die tijd. Echt heel erg ziek. Het laatste waar ik aan dacht was het uiterlijk van mijn borsten. Vandaar dat ik er ook zo in sta. Maar iedere situatie is anders en elke vrouw is anders, dus laat je vooral niet beïnvloeden door anderen. Neem bepaalde feiten tot je maar beslis zelf of het in jouw situatie echt belangrijk is. Als je echt heel erg ziek bent, zou ik het niet doen, want je lichaam heeft alle energie nodig voor de periode die na explantatie komt. Dat is voor veel vrouwen een heel zware tijd.

Sorry als ik jullie aan het twijfelen breng. Dat is het laatste wat ik wil, ik weet hoe moeilijk het is.

Succes lieve meiden, jullie kunnen dit💪
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"No legacy is so rich as honesty."
Plaats reactie

Terug naar “Informatie en vragen lipofilling”