Bijna 9 jaar geleden liet ik mijn borsten vergroten met Natrelle 410 MM 280cc aan beide kanten (dual plane).
Ik heb nooit grote borsten gehad (een volle 75 A), maar na de eerste zwangerschap en borstvoeding bleef ik achter met 2 lege zakjes... Ik gruwde van mijn eigen lichaam en kon het niet aanvaarden.
Na de ingreep was ik heel tevreden en gelukkig met mijn 'tweeling' die nu vlotjes een 75C waren en echt mooi van vorm zijn (al zeg ik het zelf
Lang verhaal kort: op 4 juni ontdekte ik een knobbeltje in mijn rechter borst, 's maandags naar de huisarts en doorverwezen voor een echo. Het verdict: een gescheurde prothese. Dat had ik helemaal niet verwacht en ik voelde de grond onder mij wegschuiven...
Dezelfde avond beginnen googlen en -godzijdank- op jullie forum terechtgekomen. Het was al snel duidelijk dat een explantatie zonder vervanging de enige juiste optie is.
Niet alleen zijn 'mijn' prothesen uit de handel genomen owv kankerverwekkende stoffen (en dat wist ik uiteraard helemaal niet
Gisteren kon ik eindelijk bij mijn pc terecht die de borstvergroting had gedaan, dat verliep zoals verwacht.
Hij minimaliseerde de hoogdringendheid, en de gezondheidsrisico's en stelde een vervanging voor. Toen duidelijk werd dat ik echt geen siliconen meer in mijn lijf wou gaf hij bitter weinig info over het verloop van de explantatie. Het stelde allemaal niet zoveel voor en ik zou het amper merken....Tja, hij verdient natuurlijk niet zoveel aan een explantatie als aan een vergroting of vervanging natuurlijk. Dinsdag heb ik een afspraak bij dokter Budo die ik via jullie forum heb 'ontdekt' en dan moet ik de knoop doorhakken en beslissen waar/bij wie ik de explantatie zal laten doen.
Mentaal zit ik er helemaal door want ik gruwel van het beeld dat ik zal zien na de explantatie. Maar mijn gezondheid gaat voor en mijn man zal mij zeker niet minder mooi vinden zonder die 'rommel' in mijn lichaam (hij heeft het trouwen nooit nodig gevonden)
Sorry voor het lange verhaal, maar dit is de enige plaats waar ik verhalen tegenkom die ik herken en ik denk dat jullie echt begrijpen hoe moeilijk deze beslissing is. Momenteel put ik veel kracht uit de andere verhalen en vooral de vrouwen die net zoals mij 'zonder'.borsten achterblijven na een explantatie.