Geen klachten (?) wel explantatie, maar welk alternatief??

Protheses vanwege cosmetische reden.
Johanna

Ongelezen bericht 09 jun 2021 21:09

N.a.v. de docu 'Moordtieten' heb ik met aangemeld voor deze site. Ik ben 52 jaar.
Sinds ong. 9 jaar heb ik silicone implantaten (van A naar C/D, terwijl ik om B gevraagd had!) waar ik uiteindelijk heel blij mee was. Ik was echter al langere tijd ongerust en heb besloten een explantatie te laten doen. Ik denk nog geen klachten te hebben, maar van sommige klachten weet ik niet waar ze aan toe te schrijven zijn (overgang, burnout/depressie 1-2 jaar geleden). Ik wil in ieder geval niet wachten tot ik klachten krijg van mijn implantaten.

Mijn grote vraag is echter wat te doen ná de explantatie.
Ik zie het niet zo zitten om met 'lege' borsten verder te gaan. Dat was de juist reden dat ik na ruim 2 jaar borstvoeding geven jaren later besloot tot een borstvergroting. Ook zoutwater gevulde silicone implantaten lijken niet echt een goed alternatief. En een borstreconstructie om weer kleine borsten te hebben is volgens mij een nóg duurdere operatie die ik waarschijnlijk niet vergoed zal krijgen.
Het opvullen met eigen vetweefsel lijkt me het beste alternatief, maar ik weet niet of ik genoeg vetweefsel heb en of dat vet tientallen jaren op zijn plek zal blijven zitten en niet weer tot nieuwe problemen zal leiden. Hoe wordt bepaald of je genoeg vet hebt? Wie is hiervoor de beste p.c.?

De informatie op deze site is overweldigend en ik zie door de bomen het bos niet meer. Daarnaast vind ik het erg confronterend om me door alle ervaringsverhalen heen te werken en merk ik dat ik er somber door wordt en mijn onrust toeneemt.
Ik heb nog erg veel vragen en hoop via deze site en dit forum wat antwoorden te krijgen.

Alvast mijn dank!
Johanna
Mir

Ongelezen bericht 10 jun 2021 08:51

Hi Johanna,

Ik denk dat ik wel een beetje vergelijkbaar 'geval' ben. Ben 1 jaartje jonger dan jij, heb mijn borstvergroting 15 jaar geleden gehad. Iets langer geleden dus, maar in elk geval ook nadat mijn kinderen geboren waren (zij hebben ook borstvoeding gehad). Ik was blij met de protheses, eindelijk een 'compleet' lichaam, ik zag er gewoon uit als een 'echte' vrouw.

Ik ben vorig najaar aan m'n zoektocht begonnen, na een uitzending van Radar. En net als jij dacht ik eerst helemaal geen klachten te hebben. Vervolgens kwam ik erachter dat ik eigenlijk wel klachten heb, maar ik had nog nooit de link gelegd met de protheses. Ik ben de protheses nu (sinds 1 mei) kwijt. Ik heb op dit moment wel minder klachten, maar dat zou ook gewoon door de tijd van het jaar kunnen komen. Dus ik denk dat het nog te vroeg is om te zeggen of ik me nu beter voel door het verwijderen van de protheses (ineens geen opvliegers meer, veel minder nachtzweten en vooral: geen last van pezen/gewrichten) of door andere reden.

Ik heb nu alleen een explantatie gehad. Eerst (voor mijn explantatie) was ik er zeker van dat ik lipofilling wilde (want ik vind m'n verhoudingen nu weer echt helemaal niet kloppen, ik vind het gewoon echt niet mooi), maar nu twijfel ik daar toch over. En voor dat twijfelen kan ik net zoveel tijd nemen als ik wil, lipofilling kan altijd nog. De opluchting dat ik 'dat plastic' kwijt ben overheerst, hoewel ik me dat vooraf niet voor kon stellen. Ben bij dr Kappel geweest, die in mijn geval ook niet direct lipofilling wilde doen. Je kunt mijn verhaal hier op het forum wel vinden, ik hoop dat je er wat aan hebt (het is zeker geen horrorverhaal!) En privébericht sturen mag ook, ik wil je met alle plezier alle info geven die ik heb.

Heel veel succes de komende tijd!
Liefs, Mir
Monique MKS

Ongelezen bericht 10 jun 2021 09:07

Hallo Johanna,

In dit deel heeft Luna zeer veel info staan over lipofilling.
https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... .php?f=146

Succes!

Hartelijke groetjes,

Monique MKS
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

Alles zal aan het licht komen.
Johanna

Ongelezen bericht 10 jun 2021 12:52

Hi Mir,

Dank je voor je reactie! Ik zal je verhaal nog gaan lezen :-)
Het lijkt me inderdaad moeilijk om te onderscheiden welke klachten waar vandaan komen.
Ik ben ruim een jaar geleden gestart met een hormoonbehandeling vanwege mijn overgang. Dat heeft me erg goed geholpen.
Maar los van eventuele klachten wil ik die silicone toch graag uit mijn lijf hebben.

Ik heb nog een aantal vragen (ook aan andere lezers)...

Hoe ben jij tot de keuze gekomen door welke p.c. je de explantatie wilde laten doen?
Hoe kom je tot de beslissing om wel of niet een lipofilling te laten doen, of niks, of een borstlift (correctie zonder opvulling)?
Tot welke betrouwbare 'deskundige' kun je je wenden om goede persoonlijke adviezen hierover te krijgen, die dus bij mijn lijf passen?
Hoe zoek ik uit wat de verschillende ingrepen daadwerkelijk kosten?
Als je geen klachten hebt moet je alles zelf betalen, toch?
Hoe vind ik uit of ik beter eerst alleen de explantatie kan laten doen en later pas beslissen hoe verder, of dit vooraf al te beslissen en tegelijk te laten uitvoeren? Mede vanwege de kosten.

Alvast dank voor antwoorden!
BiancaG

Ongelezen bericht 07 jul 2021 22:00

Ook ik zit in hetzelfde schip als Johanna.. ik hoop dat iemand haar vragen( en dus ook die van mij) kan beantwoorden.
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 jul 2021 09:06

Hoi Johanna en Bianca,

Zoals Monique al aangaf, heb ik alle antwoorden op deze vragen in het lipofilling deel staan. Hier staan niet alleen ervaringen, maar ook technische feiten over de behandeling. Ik kan dat niet gaan herhalen, jullie moeten dat deel gaan lezen.

Om jullie een beetje tegemoet te komen, heb ik vandaag alweer iets extra's aan het deel toegevoegd wat je kan helpen in de besluitvorming.
viewtopic.php?f=146&t=3744

Ik hoop dat jullie hier weer een stukje verder mee komen. Voor de rest zit er niets anders op dan te lezen en te lezen..
Geen enkele lotgenote kan deze informatie geven, die moeten jullie zelf tot je nemen. Ze kunnen je natuurlijk wel vertellen hoe zij iets hebben besloten, maar ik weet dat de meeste vrouwen niet weloverwogen kiezen, helaas. Ik zelf zou na alles wat ik heb meegemaakt met de siliconen, nooit meer zomaar een behandeling ondergaan maar echt alles uitpluizen dat er is om zeker te weten dat ik voor mezelf het juiste doe.

Succes!
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”