Even voorstellen

Protheses vanwege cosmetische reden.
Bastin

Ongelezen bericht 12 mei 2020 19:22

Dag allemaal,

Ik ben een vrouw van (net) 27 en sinds januari 2013 heb ik Natrelle borstimplantaten laten plaatsen aangezien ik zelf geen aa cup kon vullen. Nadat deze implantaten vorig jaar veelvuldig in het nieuws zijn geweest en ik een aantal klachten ondervind, heb ik besloten dat ik ze wil laten verwijderen. Qua cosmetisch zicht zijn ze nog prachtig.

Mijn klachten bestaan uit:
1. Tinnitus sinds 2018 (kan ruim 400 oorzaken hebben)
2. Netelroos sinds november 2019
3. Trillende spieren (nu pas een kleine week, herkend iemand dit?)

Uiteraard kan ik niet zeggen of bovenstaande klachten te maken hebben met mijn implantaten. Ik wens de operatie te laten uitvoeren door dr. Van Selms. Mede doordat hij de kapsels verwijderd en ik hier veel goede verhalen over hem en de kliniek heb gelezen. Ik heb deze week gebeld voor een afspraak en word binnen 2 a 3 weken teruggebeld voor een eerste consult. Ik ben nu al doodsbang voor de operatie en het resultaat!

Liefs,
Zusss

Ongelezen bericht 12 mei 2020 20:15

Welkom Bastin!

Wat een goede beslissing om explantatie te gaan doen!

Het is hartstikke spannend, maar het komt allemaal goed.💜

Heel veel succes bij je afspraak alvast!🍀🍀🍀

Liefs,
Zusss
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam ⚖
Marinde

Ongelezen bericht 12 mei 2020 21:46

Hoi bastin
Wij hebben dezelfde inplantaten
Ik ook van natrelle
Ook wel klachten maar niet dat ik echt pijn heb of zo
Maar meer Exceem, droge ogen , moe , gewricht pijn
Kon er mee leven
Totdat mij prothese in het nieuws kwamen
Ik heb een afspraak staan bij Frank niessen
Vind zijn resultaten echt mooi
Twijfel nog of ik ook naar selms ga voor consult maar dan heb 2 pc en 2 verschillende verhalen van hun
Dan ga ik toch weer twijfelen
Waar ik heen Zou gaan
Waar heb jij ze laten zetten in 2013 en hoeveel cc heb je er nu in
Ik bij contour kliniek
Gr marinde
D-borah

Ongelezen bericht 13 mei 2020 11:43

Hoi Bastin, bang zijn voor de operatie en het resultaat is heel normaal. Troost je met het feit dat er al heel veel vrouwen hier op het forum door Van Selms zijn geholpen en de ervaringen positief zijn. Je wordt daar echt op je gemak gesteld en hij is zelf een erg sympathieke arts met veel kennis en kunde. Ik ben bijna 10 maanden geleden geholpen door Van Selms en ben heel erg tevreden en gelukkig en opgelucht dat ik mezelf weer ben. Komt allemaal goed, heb vertrouwen!
- Beauty is only skin deep -
Bastin

Ongelezen bericht 13 mei 2020 12:13

Hoi zusss en Marinde,

Bedankt voor jullie reactie! Mijn implantaten zijn ieder 265 gram. En heb ze laten plaatsen bij Bosch & Duin (inmiddels Cosmed). Onze implantaten moeten er toch een x uit dus waarom wachten tot we wellicht ernstigere klachten krijgen? Zo probeer ik er nu in te staan.

Lastig Marinde! Maar een gesprek kan uiteraard nooit kwaad. Ik houd het zelf ook alleen bij Van Selms omdat ik weet dat hij kapsels verwijderd. Als de implantatentroep er toch uit moet, dan maar zo volledig mogelijk. :)

Succes met je keuze en ben benieuwd naar het vervolg!
Bastin

Ongelezen bericht 13 mei 2020 12:16

Dankjewel D-borah!

Ik heb jouw topics gevolgd en mede door jouw positieve ervaring voor Van Selms gekozen. Je hebt ook helemaal gelijk! Maar blijf het heel moeilijk vinden. Helemaal doordat ik zelf geen enkele borst heb en daardoor bang voor de zichtbare littekens.

Ben benieuwd wanneer ik op consult mag komen :)

Bedankt voor je bemoedigende woorden en fijn dat het goed gaat met je!
Zusss

Ongelezen bericht 13 mei 2020 13:07

Bastin schreef:
13 mei 2020 12:13
Hoi zusss en Marinde,

Bedankt voor jullie reactie! Mijn implantaten zijn ieder 265 gram. En heb ze laten plaatsen bij Bosch & Duin (inmiddels Cosmed). Onze implantaten moeten er toch een x uit dus waarom wachten tot we wellicht ernstigere klachten krijgen? Zo probeer ik er nu in te staan.

Lastig Marinde! Maar een gesprek kan uiteraard nooit kwaad. Ik houd het zelf ook alleen bij Van Selms omdat ik weet dat hij kapsels verwijderd. Als de implantatentroep er toch uit moet, dan maar zo volledig mogelijk. :)

Succes met je keuze en ben benieuwd naar het vervolg!
Hoi Bastin,

Ze moeten er zeker uit!
Goede instelling. Elke dag eerder bevrijd is een dag eerder je leven (hopelijk weer wat) terug .

Succes alvast!
.Liefs,

Zusss🤗
Marinde

Ongelezen bericht 13 mei 2020 14:22

Hoi bastin
Dank je wel voor je reactie
Mag ik vragen of je het vergoed krijgt het verwijderen van de inplantaten?
Ik ben er wel mee bezig
Maar moet eerst naar pc
Gr marinde
Bastin

Ongelezen bericht 13 mei 2020 15:32

Marinde schreef:
13 mei 2020 14:22
Hoi bastin
Dank je wel voor je reactie
Mag ik vragen of je het vergoed krijgt het verwijderen van de inplantaten?
Ik ben er wel mee bezig
Maar moet eerst naar pc
Gr marinde
Jvg heeft me wel gevraagd een verwijzing te vragen bij de huisarts. maar dat is meer voor eventuele echo’s ed. Ik kan verder niet aantonen dat de klachten van mn siliconen komen + dat weet ik zelf niet eens. Lees hier dat het een lange procedure betreft. Ik denk dat ik daar de energie niet in wil steken. Ik zag dat jij het wel gaat proberen?
Zusss

Ongelezen bericht 13 mei 2020 16:10

Hoi Bastin,

Ik heb ook niet kunnen aantonen dat het van de implantaten komt.. dat hoeft ook niet.
Je dossier met aandoeningen en revalidaties, therapieën en dat het niets heeft geholpen en je daarom explantatie wil als uiterste redmiddel is belangrijk om te vermelden.

Bij mij was het in 5 weken rond, had ook op een slopende lange strijd gerekend maar dat hoeft dus niet.
Gewoon proberen hoor.💪🏻💪🏻
Je hebt er recht op!

Liefs,
Zusss
Bastin

Ongelezen bericht 13 mei 2020 17:30

Zusss schreef:
13 mei 2020 16:10
Hoi Bastin,

Ik heb ook niet kunnen aantonen dat het van de implantaten komt.. dat hoeft ook niet.
Je dossier met aandoeningen en revalidaties, therapieën en dat het niets heeft geholpen en je daarom explantatie wil als uiterste redmiddel is belangrijk om te vermelden.

Bij mij was het in 5 weken rond, had ook op een slopende lange strijd gerekend maar dat hoeft dus niet.
Je hebt er recht op!

Liefs,
Zusss
Bedankt voor de tips Zusss. Ik zal het meenemen. Vanmiddag al teruggebeld en over twee weken de eerste afspraak met Van Selms! De operatie wil ik wel pas na de zomer doen aangezien ik september nog onbezorgd vakantie wil vieren.
Marinde

Ongelezen bericht 13 mei 2020 18:03

Hoi bastin
Ja mij inplantaten staan op de zwarte lijst
Maar allergan zegt dat ze er niets aan willen vergoeden
Omdat alle protheses die terug geroepen zijn
Alleen die zijn die niet geplaatst zijn
Dus nog in de verpakking bij alle klinieken liggen
Vind gewoon dat ik er wel recht op heb
Maar dat komt eigenlijk door het vele lezen hier dat het toch meestal wel lukt om wat vergoed te krijgen
Zeg eerlijk
Ik doe het zoiezo
Ongeacht of ik wat vergoed krijg
Heb er al voor gespaard
Maar als ik vergoeding zou krijgen ben ik daar natuurlijk erg blij mee
Lichamelijk heb ik niet De klachten dat ik niet kan functioneren zeg maar
Dus een heel dossier heb ik niet
Wat bij de dokter bekend is is dit
Nek en schouders pijn
Exceem
Dus das niet echt veel
Gr marinde
Zusss

Ongelezen bericht 13 mei 2020 18:25

Bastin schreef:
13 mei 2020 17:30
Zusss schreef:
13 mei 2020 16:10
Hoi Bastin,

Je hebt er recht op!

Liefs,
Zusss
Bedankt voor de tips Zusss. Ik zal het meenemen. Vanmiddag al teruggebeld en over twee weken de eerste afspraak met Van Selms! De operatie wil ik wel pas na de zomer doen aangezien ik september nog onbezorgd vakantie wil vieren.
Hoi Bastin,

Wat fijn! Snel!
Ja snap ik...eerst nog even genieten.
Als dat gaat met je borsten zou ik dat lekker doen! 🌞🌞

Liefs,
Zusss
D-borah

Ongelezen bericht 14 mei 2020 00:31

Bastin schreef:
13 mei 2020 12:16
Dankjewel D-borah!

Ik heb jouw topics gevolgd en mede door jouw positieve ervaring voor Van Selms gekozen. Je hebt ook helemaal gelijk! Maar blijf het heel moeilijk vinden. Helemaal doordat ik zelf geen enkele borst heb en daardoor bang voor de zichtbare littekens.

Ben benieuwd wanneer ik op consult mag komen :)

Bedankt voor je bemoedigende woorden en fijn dat het goed gaat met je!
O echt? Graag gedaan en dank je :-) Ik ben ook benieuwd wanneer je mag en hoe je het gesprek straks ervaart! Het kan best zijn dat je wel meer borstweefsel hebt nu dan voor je borstvergroting. Ik heb in elk geval wel meer dan ik me kon herinneren. Het is eigenlijk gewoon een hele bijzondere reis die we allemaal maken, een reis met pieken en dalen, terug naar onszelf. Eindelijk na heel lang te hebben gezworven of misschien wel gedwaald, zijn we weer op het thuishonk terug. En dan komt, ondanks dat het heel vertrouwd is, het acclimatiseren. Alles lijkt anders, maar is toch hetzelfde, en alles is hetzelfde, maar lijkt toch anders.

Ik hoop dat jij - en iedereen die nog moet - ook mag ervaren dat je geestelijke en lichamelijke gezondheid eigenlijk het allerbelangrijkste zijn, belangrijker dan de buitenkant. Tuurlijk, we blijven wel vrouw, die best ijdel mag zijn en waarde mag hechten aan haar uiterlijk, maar ik vind dat die borsten in onze westerse wereld zo onder een vergrootglas worden gelegd. Ik voel me nu 1000 x meer zelfverzekerder met mijn eigen bescheiden tietjes, ondanks dat ze niet meer voldoen aan 'het schoonheidsideaal'. Ze horen bij mij, zijn gezond en zacht en ik ben trots op wat ze doorstaan hebben! Hopelijk ervaar jij ook zoiets gelijkaardigs straks!
- Beauty is only skin deep -
Monique MKS

Ongelezen bericht 14 mei 2020 10:27

Het klopt inderdaad dat de meeste vrouwen in de loop der jaren meer borstweefsel ontwikkelen, waardoor het na de explantatie vaak erg meevalt. Mocht je wat foto's willen zien van normale borsten van vrouwen, kijk dan eens hier https://www.007b.com/breast_gallery.php Dan zie je dat je borsten helemaal niet afwijken, maar gewoon anders zijn. En hier kun je ook nog foto's zien van na de explantatie http://meldpuntklachtensiliconen.com/fo ... 27f3a2744b
Veel succes met de operatie!

hartelijke groetjes
Monique MKS
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

Alles zal aan het licht komen.
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”