Voorstellen

Protheses vanwege cosmetische reden.
GeertkenK

Ongelezen bericht 22 aug 2019 20:08

Hoi allemaal,

Ik heb me aangemeld omdat ik al jaren klachten heb.
In 1999 kreeg ik voor de 2e keer implantaten. De eerste keer was op mijn 19e .
Na de operatie ging het niet goed en lag ik binnen een uur weer op de OK ivm een bloeding. Ik kon niet wennen aan mijn borsten (mc Ghan 150ml). en dat dat het niet goed was. De arts vind dat de krullende rand van het implantaat risico was en volkomen normaal. In 1994 had ik klachten aan de buitenzijde van de borsten en wat verharding. De arts die dat checkte vond geen reden om verder te kijken en gaf ook aan dat ik de implantaten niet meer hoefde laten verwijderen na ,10 jaar. Er was geen einddatum te zeggen...geen andere klachten betekende dat het goed was.
In de jaren kreeg ik allerlei gekke kwalen zoals lichen sclerosus, gevoeligheid van alle slijmvliezen, ovvegevoelighrden voor geuren, droge mond en ogen, pds, darmpoliepen, gewrichtspijn , superkrachten, extreme verkoudheidsklachten na inspanning, bloeddruk hoger, enz.
Ik en volgende week een afspraak om mijn dossier in te zien en mijn borsten te laten checken.
Ook heb ik met Vu gebeld en begrepen dat de wachttijd ruim een jaar is.
Ik vind het spannend en ben ook benieuwd of lipoedeem een relatie kan hebben met siliconenklachten.
Essi

Ongelezen bericht 22 aug 2019 21:57

Welkom hier op het forum
Ik wens je heel veel succes met de stappen die je gaat nemen.
Lees rustig hier op het forum en vergaar de info die je wilt hebben.
Liefs essi
Muisje

Ongelezen bericht 23 aug 2019 06:50

Welkom,

Jou vraag of lipoedeem ook door de protheses kan komen kan ik niet beantwoorden. Andere klachten herken ik wel en daar heb ik er ook van.
Succes met je ‘reis’ naar explantatie. Hier vind je veel informatie en steun.

Liefs Mieke
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D
2022 diagnose non hodgkin :cry: :cry: :cry:
Luna MKS

Ongelezen bericht 23 aug 2019 10:25

Hoi Geertkenk, Welkom!
Je klachten zijn voor ons allemaal echt heel erg herkenbaar, dus voor ons is er geen twijfel mogelijk.
Lipoedeem heeft een hormonale oorzaak. Het zou mij niet verbazen als de protheses daar een grote rol in spelen aangezien siliconen zorgen voor ontregeling van je hormoonhuishouding. Bij het deel 'Siliconen kinderen en zwangerschap' lees je daar meer over. Op onze SVS site staan onderzoeken.

Ik wens je heel veel sterkte! Wacht niet op hoe je implantaten er aan toe zijn, want of ze nou gescheurd zijn of niet, ze lekken toch wel...

😘

Hier de belangrijkste vragen en antwoorden: viewtopic.php?t=2033

Hier waar je de klachten kunt melden bij de overheid. Dit is heel belangrijk!
viewtopic.php?t=1689
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”