Voorstellen

Protheses vanwege cosmetische reden.
Miekje

Ongelezen bericht 13 nov 2018 14:05

Explantatie verhaal—>Miekje

Hallo dames.
Ik ben nieuw hier op dit forum, maar door de verhalen hier heb ik eindelijk de beslissing genomen om mijn implantaten te laten verwijderen.

Eind 1998 heb ik de eerste borstvergroting gekregen en 10 jaar was ik er erg blij mee. Druppelvorm maccan 410 en 270cc op borstspier(Ik had klein B cup en daarna C) was levenslang werd gezegd.
Na 10 jaar controle en moesten vervangen volgens mannelijke arts. Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik ze beslist niet groter wilde. Hij adviseerde hogere implantaten achter de borstspier. Hij bestelde 3 maten en toen wakker werd zat er 395cc in met bollingen tot aan kin ongeveer. DRAMA. 4 jaar met sjaaltjes gelopen, toen weer vervangen voor 365cc achter borstspier. Nog te groot maar goed, dat kon niet anders werd gezegd. Nu 6 jaar verder hangt mijn eigen borstweefsel over de prothese heen en samen met alle verhalen over siliconen wil ze er dus definitief uit!
Maar Ja.... alles is zo uitgerekt en dat komt echt niet meer goed zonder hulp. Ik ben 52 en dat vel is niet meer elastisch. Dus ik wil lipofilling of lift of beide....maar wat is wijsheid?
Ik zou graag reactie willen van iemand die ook gelijkertijd een lift gedaan heeft en hoe dat bevallen is en van iemand die ook zulke grote prothesen had en geen lift heeft gehad. :cry:

Ik sta inmiddels op de wachtlijst bij dokter melenhorst. Hij wil explantie met lift uitvoeren. Ik ben ook bij dr kappel geweest, maar zij wil niet tegelijkertijd met de explantatie een borst lift uitvoeren. En ik word echt ongelukkig als ik lege hangende zakjes overhoud.en dat is zo want het hangt nu al eroverheen.
Foto's toevoegen lukt me niet :shock:
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 nov 2018 14:39

Miekje, ik beloof morgen te schrijven.
Liefs, Luna
diana1967

Ongelezen bericht 13 nov 2018 22:49

Lieve Miekje
Wat voel ik met je mee. Ik kan me jouw gevoel zo goed voorstellen.
Wat ben je moedig, dat je al tot dit besluit bent gekomen.
Ik herken mezelf in jouw verhaal, alleen heb ik "maar" 1x een BV gehad, in 2002
Maar zoals je omschrijft, zo zijn mijn borsten ook.
Haalt dr Melenhorst wel de kapsels weg? Dat is, wat ik heb begrepen van dit forum, heel erg belangrijk. Is de wachtlijst lang?
Wat jammer dat dr Kappel bij jou niet gelijktijdig explantatie en lift doet, heeft zij hier een reden voor genoemd?
Is dit vanwege gezondheid? Ik wil ook met dr Kappel een afspraak; ben benieuwd wat ze voor mij kan betekenen.
Heel veel sterkte,
lieve groetjes
Diana
Luna MKS

Ongelezen bericht 14 nov 2018 13:05

Hoi lieve Mieke,

Ik kon gisteren niet uitgebreid schrijven vanwege pijn. Ik heb nu ook weer teveel geschreven, maar ik moet nog op jou reageren en dit is dan ook het laatste berichtje van vandaag ;)

Ik vind het heel erg voor je dat je dit hebt moeten meemaken. En ben heel boos op die pc dat die tegen jou wens in grote protheses heeft geplaatst! We hebben dit vaker gehoord en het is heel erg! Je zou hier toen echt wat mee gedaan moeten hebben, want dit kan echt niet! :evil:

Zoals ik uit je beschrijving van je borsten lees, heb je wel een lift nodig. Zodra borsten over de protheses gaan hangen, betekent het dat er een grote mate van verslapping is. Dit is bij prothese die achter de spier zijn geplaats heel duidelijk te zien.

Ik vind het gek dat dr. Kappel de operatie niet in 1 keer wil doen, want dit heeft ze in het verleden wel vaker gedaan. Ik weet wel dat haar voorkeur uitgaat naar 2 operaties, omdat dit de beste resultaten geeft en daarbij ook beter is voor het herstel van je borsten (en daarmee ook de resultaten) en je algeme gezondheid.

Wanneer je protheses en kapsels worden verwijderd, onstaat er zwelling. En dan is het altijd lastig om te bepalen hoeveel huid er verwijderd moet worden voor de lift. Dit kan consequenties hebben voor het resultaat. Daarbij bestaat er ook een grotere kans op complicaties, omdat dr. Kappel altijd het kapsel verwijderd. En als je dan ook nog eens een lift nodig hebt, heb je een nog grotere wond oppervlakte met als gevolg dat er een grotere kans is op complicaties.

Het kan zijn dat dr. Kappel het bij de ene dame wel verantwoord vind de lift gelijktijdig plaats te laten vinden en bij de andere niet. Ik zou het echt niet weten. Misschien kun je aan haar nog even vragen waarom ze bij jou koos om het niet gelijkdijdig te doen. Je kunt haar gewoon bellen of mailen met die vraag. Het kan ook zijn dat ze dit nu bij iedereen zo doet, maar dat weet ik dus niet.

Ik wens je heel veel succes en sterkte de komende tijd!

Liefs, Luna

ps. Ik denk dat je foto's te groot zijn. Mail die mij eens forum@meldpuntklachtensiliconen.com

explantatie ervaringen
https://www.meldpuntklachtensiliconen.c ... um.php?f=4
foto's explantatie
https://www.meldpuntklachtensiliconen.c ... .php?f=101

explantatie en lift
https://www.meldpuntklachtensiliconen.c ... m.php?f=63
foto's explantatie en lift
https://www.meldpuntklachtensiliconen.c ... .php?f=102
Miekje

Ongelezen bericht 15 nov 2018 20:44

Ik heb contact met dr kappel gehad. Over lift en lipofilling
Haar voorkeur is idd om na explantatie een half jaar te wachten om borsten de tijd te geven te herstellen.
Over lift tegelijkertijd zegt ze dat ze dat niet standaard samen doet. Ze verwijst me dan door naar iemand die dat wel doet. Volgens haar kan het resultaat na explantatie ook nog meevallen en resultaat wordt ook mooier in 2 operaties. Over lipofilling gelijkertijd bekijkt ze per patient. Ze wil me wel opnieuw samen bekijken of ze lipo gelijk wil doen, als ik als patiënt maar realiseer dat het resultaat dan minder kan zijn.
Maar nu weet ik het niet meer.....wat wil ik? Alleen explantatie? Dan wordt ik een half jaar erg ongelukkig en denk niet dat ik dat aankan. Samen met lipo? Dan ben ik bang voor hangborsten omdat vet ook weer afsterft. Lift? Ben zo bang dat de tepels dan zo raar hoog geplaatst worden. Maar zoals je zegt is dat ws wel nodig en kan dat niet worden verholpen met alleen lipo.
Ik heb je foto's gestuurd net
margot1

Ongelezen bericht 15 nov 2018 21:39

Hoi Miekje,
Oowwww wat lastig hé.... die keuzes :shock:
Ik hoor van iedereen hier dat Dr Kappel een hele kundige arts is op dit vakgebied....Ik zou dus persoonlijk op haar advies afgaan.... Een half jaar vliegt voorbij....En stel dat je het tóch gelijkertijd zou doen en het resultaat valt idd tegen dan krijg je volgens mij spijt als haren op je hoofd :? ....
In dat half jaar zijn er genoeg bh's die de boel best even " wat op kunnen leuken" moet je maar denken :D
Succes met je overweging!!
Miekje

Ongelezen bericht 15 nov 2018 23:05

Dankjewel! Ja dat klopt ook wat je zegt. Ben er nog niet uit.....
Ik heb van ervaringsdeskundige al wel gehoord dat als borst al over prothese is gezakt, dat eigen borst dan uitgezakt is en lift vaak nodig is.....ik ben 52 en het vel is niet meer zo soepel
2 x narcose speelt ook mee.
Moeilijk hoor...
diana1967

Ongelezen bericht 16 nov 2018 12:26

Lieve Miekje,
Ook ik zit voor deze keuze. Ik had met Dr van Loenen uit Slotervaart heel goed gevoel, zij liet mij een foto zien van iemand die door maagverkleining dezelfde borsten over had, als ik zou krijgen na explantatie. En een foto van de lift, was heel mooi.
Alleen is Slotervaart failliet, dus voor mij nu zoeken naar een ander waar ik vertrouwen in heb.
Maar wat lastig, zo'n keuze he, ik zit ook in hetzelfde schuitje. Ik laat me nu door 2 PCs informeren en wil voorbeelden zien, dit is natuurlijk geen garantie, maar dan heb ik wel een idee. Daarnaast lijkt me 2x opereren in een half jaar gezien narcose ook geen pretje, naast 2x het herstel van je borsten. Succes meis, alleen jij kan voor jou de juiste beslissing nemen
liefs
Diana
Miekje

Ongelezen bericht 16 nov 2018 13:34

Dankje. Jij ook! Als je eens persoonlijk samen wil sparren, dan hoor ik het graag
diana1967

Ongelezen bericht 16 nov 2018 20:25

Miekje, dat lijkt me heel fijn, hoe zullen we dit doen?
lieve groetjes
Diana
Miekje

Ongelezen bericht 16 nov 2018 20:30

Ik heb je pb gedaan (geloof ik)
diana1967

Ongelezen bericht 16 nov 2018 22:44

hoi miekje, ja, ik zag je PB, helemaal gelukt! :D alleen weet/zie ik niet hoe ik je kan beantwoorden, dat vogel ik morgen nog even uit (hoop ik)
Patriciapatricia

Ongelezen bericht 17 nov 2018 14:29

Ik lees dat je het spannend vindt om binnen een half jaar 2x onder narcose te moeten. Ik zal je in het kort mijn ervaring vertellen.
Ik heb in september een vergroting gehad, binnen 1 week kreeg ik psychische klachten en angsten, deze waren enorm. 3 weken na de vergroting zat ik bij de PC om een datum te plannen om ze er weer uit te laten halen. 5 weken na plaatsen heb ik dus een explantatie ondergaan. Ben dus in 5 weken tijd 2x onder narcose gegaan. Als je gezond bent kan je lichaam veel aan.

Succes met je keuze

Ik ben nog elke dag blij dat ik ze weer kwijt ben, heel gek maar accepteer mijn lichaam meer dan voor de vergroting
Miekje

Ongelezen bericht 17 nov 2018 14:44

Dankjewel voor je reactie! Bij mij speelt echter niet allen dit......ook dat ik al vanaf eind 1998 protheses heb op de spier en vanaf 2008 VEEL te grote protheses terug, achter de spier na een wisseling. Mijn huid is daardoor opgerekt en mijn eigen borst hangt over de prothese.
Dus buiten de 2 maal narcose speelt ook mee dat ik niet weet wat ik moet doen: eerst alleen explantatie of gelijkertijd lift of lipofilling....
Maar fijn dat je je ervaring gedeeld hebt en zo snel alweer dit dingen kwijt bent. Top!
Patriciapatricia

Ongelezen bericht 19 nov 2018 11:08

Ik kan je wel vertellen dat ik na de explantatie mijn lijf echt kan accepteren. Gewoon omdat ik weet dat ik nu niet ziek wordt, dat is toch echt het belangrijkste.
En het is niet zo dat ik nu mooie borsten heb,ze zijn precies zoals ze waren 5 voor de vergroting, en dat is echt niks, nog geen aa cupje
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”