27 januari dr. van Selms explantatie + lipofilling

Deel je ervaringen en foto's.
Lexi

Ongelezen bericht 29 jan 2021 15:23

Ik was ook misselijk na de operatie en had dagenlang darmproblemen. Heb nochtans enkel 1 dafalgan per dag genomen. Denk dat de narcose op zich ook wel gevolgen kan hebben voor maag en darmen.
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 jan 2021 15:30

Hoi Lexi, dat kan, dat schrijf ik ook, maar door nsaid's wordt dit erger.
Narcose kan bij veel mensen zorgen voor obstipatie of juist diarree en dit kan de misselijkheid die langer aanhoudt, verklaren (daar is ook een topic over), en weer andere mensen zijn extra overgevoelig voor de bijwerkingen van narcose en dus langer misselijk, maar nsaid's zonder maagbeschermer, maken de boel vele malen erger.
Artsen horen dit te weten en horen niet zomaar van alles voor te schrijven. Onze vrouwen hebben het al moeilijk genoeg.
Ik had een extra topic aangemaakt over medicatie na operatie met een linkje naar informatie van ziekenhuis.
Overigens hebben veel vrouwen ook een te lage bloeddruk na de operatie en ook dit kan voor misselijkheid zorgen. Maar vaak heb je daar dan ook een draaierig gevoel bij of licht in je hoofd gevoel bij. Zie topic orthostatische intolerantie.
Bibi23

Ongelezen bericht 29 jan 2021 18:03

Ik heb bij de diclofenac wel maagbescherming gekregen!
Ja, die misselijkheid is misschien een combinatie van factoren: narcose, pijn, lage bloeddruk, slecht slapen.
Ik merk dat ibuprofen (met maagbeschermer) veel beter werkt dat de diclofenac.

Ik heb vanmiddag een zwangerschapskussen besteld: https://www.bol.com/nl/p/litollo-zwange ... 4437/?s2a=
Ik las hier op het forum dat deze een lifesaver was voor sommige vrouwen. :lol:

De drukbeha van de kliniek heb ik net even vervangen door een zachte bamboe naadloze en beugelloze Hema beha. Dat zit net even wat zachter.
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 jan 2021 18:13

Gelukkig! Want ik weet dat vele artsen dit niet voorschrijven.... Gelukkig is van Selms dan wijs genoeg om dit wel te doen👍
Bij mij werkt Ibuprofen ook beter tegen pijn, maar ik krijg ondanks maagbeschermer, ook van Ibuprofen last van maag...
Ik moet bij inname 2x daags 40mg Omeprazol gebruiken.
Dus de dosis van maagbescherming speelt grote rol. Vaak wordt maar 20mg voorgeschreven en dan treden maagklachten bij velen alsnog op...
Bij mij is deze dubbele dosis, dus 2x daags 40mg, nodig, omdat ik bekend ben met maagzweer.
Uit onderzoeken blijkt dat Ibuprofen over het algemeen wat gemener voor de maag is dan Diclofenac, dus houd daar rekening mee.

Hoop dat het kussen helpt! Niet goed slapen is heel erg!
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 mar 2021 10:25

Deze verplaatst naar explantatie en lipo.
Plaats reactie

Terug naar “Lipofilling”