Lieve Ilja,
Sorry kon niet eerder lezen en reageren...
Met mij gaat het erg slecht idd. Op allerlei fronten. Maar vooral ook mentaal en emotioneel. Ik ben verraden op de meest afschuwelijke manier die je je maar kunt bedenken. Het is werkelijk té erg! Maar mijn geloof is groter dan alle wapens die tegen mij gericht worden en ieder mens krijgt wat hij of zij uitzendt, terug. Wil er verder niet op ingaan hoor, want dit is zeker niet de plek hiervoor.
De klachten zijn er ook nog idd en het is soms zwaar om je weg te vinden. Vooral omdat ik veel klachten niet in de hand heb. Bijvoorbeeld de klachten door het verzwakte bindweefsel. Iedere beweging voel ik. Wat voor anderen vanzelfsprekend is, is bij mij niet zo. Mijn gewrichten zitten te los en dat geeft pijn bij beweging en zelfs in bed. Dus ik moet oppassen. Op bepaalde momenten is het erger dan op andere. Heeft bij mij, net als andere vrouwen met dit probleem, ook veel met de hormomen te maken. Dus het moment in de cyclus is ook heel bepalend. Progesteron maakt de banden en pezen losser, dus dan heb ik een vreselijke opleving van de klachten

Dit weekend een lange rit in de auto gemaakt en de pijn was weer erg aanwezig en doordringend, vooral in de nacht merkbaar wat je dan ook weer uit je slaap houdt en dat maakt pijn dan ook weer erger... Dus je komt in een vicieuze cirkel terecht. Het is zeker niet makkelijk.
Gelukkig ken ik mijn lichaam wel heel goed en hoef ik niet te zoeken naar het waarom van mijn klachten. Alles is heel duidelijk, ook wat van de siliconen komt en dat geeft ook gewoon rust. Als je je lichaam goed kent en weet waar klachten van komen, dan weet je ook beter hoe je ermee om kunt gaan. Ook leer je beter te doseren. Of bepaalde dingen te vermijden. Het is vooral wel belangrijk dat de mensen om je heen weten wat er speelt, zodat ze rekening kunnen houden met je. Anders word je overvraagt, zowel fysiek als mentaal en dat versterkt je klachten. Helaas zijn er momenten dat ik ook over mijn eigen grenzen moet gaan, omdat het niet anders kan. Ik moest naar mijn vriend die ver weg woont waar ik gelogeerd heb, omdat ik alles waar ik doorheen ga, momenteel niet alleen kan. Hij helpt mij ook om bepaalde zaken op een rijtje te zetten. Helaas heeft hij een kat en kan dus niet naar mij toe. Gelukkig kon ik wel uit huis slapen door alles mee te nemen, want ook dat is een probleem bij mij. Dus matras en kussens moesten mee🥴 Deze week moet ik ook weer ver rijden voor een bezoek aan iemand die mij mogelijk ook kan helpen met een zaak waar ik in zit. Dus ik moet weer over mijn grenzen heen... en zo vaak moet ik dat helaas, want alles gaat door. Jullie weten daar zelf ook alles van denk ik, zo is het leven helaas... Maar ik ken mezelf dus wel door en door en hoef niet meer zoals jullie in de onzekerheid te zitten waar de klachten van komen. Ook was de erkenning van Rita Kappel en Jan Willem Cohen Tervaert zeer zeer belangrijk voor mij in mijn weg. Zij hebben mij ook rust gegeven, want ik werd eindelijk erkend in mijn lijden. Dit is heel erg belangrijk in je weg naar genezing, of beter leren omgaan met klachten en acceptatie dat je nou eenmaal kwetsbaarder bent dan anderen. Daarom is het voor jou wel belangrijk naar een arts te gaan die meer weet over de siliconen problematiek. Ik zou je echt aanraden om toch een verwijzing naar dokter Nanayakkara te vragen. Daar heb je gewoon recht op. Aangezien je klachten best hevig zijn en je dagelijkse leven erg beïnvloeden is dit wel beter. Als je een verstoring hebt in het autonome zenwustelsel en dat heeft een fysieke basis, dan kun je nog zoveel mind oefeningen krijgen als je wilt, maar dat haalt klachten niet weg. Het is heel belangrijk dat er wordt gekeken naar wat er aan de hand is bij jou en kijken of dit behandeld kan worden. En natuurlijk hoort daar ook bij dat jij leert hoe je daar het beste mee om kunt gaan.
Ik zou als ik jou was dus een verwijzing vragen, omdat Nanayakkara meer weet dan andere internisten.
En bedenk je wel dat je net de operatie gehad hebt. Ontgiften duurt heel erg lang. Vooral de eerste maanden na de operatie zijn hels

en jij zit daar middenin. Helaas moet je daar doorheen.
Sterkte lieve schat!!!

❤

Ik denk aan je en neem je mee in mijn ❤ zoals ik alle vrouwen meeneem. Ik weet hoe het voelt
Kussss