BELANGRIJK: Sluit je aan bij de collectieve rechtszaak tegen Allergan
Hierbij nog even het bericht over de uitzending van vanavond.
Anniek de Ruijter, Dionne Slagter en Regina van den Busken over kankerverwekkende borstimplantaten
Allergan-borstimplantaten hebben lymfeklierkanker veroorzaakt bij zeker 52 vrouwen in Nederland. Anniek de Ruijter – directeur Bureau Clara Wichmann – sleept de fabrikant nu namens, hen en de 60.000 andere Nederlandse vrouwen die met deze implantaten rondlopen, voor de rechter. Regina (58) is een van de vrouwen. Ze had borstkanker, kreeg daarna een implantaat en liep vervolgens lymfeklierkanker op. Ook YouTuber Dionne Slagter had de implantaten maar haalde ze er (hopelijk) op tijd uit. Over haar verhaal maakte ze de documentaire ‘Moordtieten’. Vanavond zijn de drie vrouwen te gast bij Op1.
Nederland 1, om 22.20
Anniek de Ruijter, Dionne Slagter en Regina van den Busken over kankerverwekkende borstimplantaten
Allergan-borstimplantaten hebben lymfeklierkanker veroorzaakt bij zeker 52 vrouwen in Nederland. Anniek de Ruijter – directeur Bureau Clara Wichmann – sleept de fabrikant nu namens, hen en de 60.000 andere Nederlandse vrouwen die met deze implantaten rondlopen, voor de rechter. Regina (58) is een van de vrouwen. Ze had borstkanker, kreeg daarna een implantaat en liep vervolgens lymfeklierkanker op. Ook YouTuber Dionne Slagter had de implantaten maar haalde ze er (hopelijk) op tijd uit. Over haar verhaal maakte ze de documentaire ‘Moordtieten’. Vanavond zijn de drie vrouwen te gast bij Op1.
Nederland 1, om 22.20
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hoi Esthertje, ik wilde eigenlijk nog verder reageren op wat je schrijft. En dit wordt een persoonlijk bericht. Misschien niet handig, maar als dat zo is, haal ik het wel weer weg🤭Esthertje schreef: ↑13 jul 2021 16:35Hoi Luna
Dat je de quote verwijdert maakt mij niet zo veel uit. Daar zul je je redenen voor hebben.
Waarom staat dit initiatief ook niet op het forum? Ik heb me al aangemeld bij de andere nav jullie mailing, maar snap niet zo goed waarom deze niet op het forum staat. Ze schermen met best grote namen en het klinkt goed. Is er iets mis met deze club? Dat vraag ik me oprecht af, vandaar dat ik het hier ook even navraag.
Groetjes
Esthertje
Het forum is immers ook bedoeld om meer persoonlijke gesprekken te voeren. Dus niemand kan het mij kwalijk nemen denk ik.
Ik kan je zeggen dat er in Nederland geen grotere naam op het gebied van siliconen borstimplantaten is dan Marga van Amersfoort of SVS - MKS. Maar met name Marga, onze voorzitter.
SVS is al sinds 1992 bezig. We hebben een schat aan informatie en kennis, meer dan artsen of wetenschappers. En hebben al meer vrouwen gehoord en geholpen dan welke stichting, arts of wetenschapper die hiermee bezig is. We hebben tegen de 8000 namen in ons bestand.
Er is in NL niemand die meer over het onderwerp afweet dan Marga. Dat er geen dokterstitel voor de naam van Marga staat, zegt niks. Zelfs dokter Rita Kappel zegt dit. Die zelf ook een zeer grote naam is op dit gebied. Als arts en wetenschapper, de grootste. En degene die hier het langst mee bezig is. Zij zette als arts de problemen met borstimplantaten in Nederland op de kaart. En Wijlen Marlou Boots als oprichtster en voorzitter van Stichting SVS.
Ik wilde dit nog toevoegen aan het bericht, als eerbetoon aan deze 3 grote namen en fantastische vrouwen waar ik heel veel respect voor heb.
Ik ga naar bed. Heel veel liefs!❤
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hoi Antje,
Je kunt dat in je dossier vinden. Mocht je deze niet hebben, dan is het belangrijk om hem bij de kliniek op te vragen.
Je kunt je hoe dan ook alvast aanmelden.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Ik heb nog een certificaat en daar staat op dat ik de mc ghan st-410 mm heb en daaronder staat nog st-mm110-215 maar kan niet vinden of ze ruw zijn
Zie de jouwe er inderdaad tussen Antje
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
We hebben de meeste contacten waar we email adressen van hebben inmiddels gemaild.
Het kan zijn dat je 2 keer een mail hebt ontvangen, omdat we vorige week eerst de forumleden via het forumsysteem hadden gemaild.
Onze excuses hiervoor.
Het kan zijn dat je 2 keer een mail hebt ontvangen, omdat we vorige week eerst de forumleden via het forumsysteem hadden gemaild.
Onze excuses hiervoor.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Lieve allemaal,
Er komen veel vragen binnen over de aanmelding voor de rechtszaak tegen Allergan door Bureau Clara Wichmann. De belangrijkste vragen:
Vraag 1: Ik heb een rechtsbijstandsverzekering. Kan ik me dan toch inschrijven bij Bureau Clara Wichmann voor de rechtszaak tegen Allergan?
Antwoord: Ja, je rechtsbijstandsverzekering werkt samen met het Bureau Clara Wichmann. Het is voor hen financieel gunstiger dat ze niet elke zaak apart hoeven te voeren. Voor meer informatie neem contact op met Bureau Clara Wichmann.
Vraag 2: Kan ik meedoen als ik een ander merk implantaten heb, zoals Mentor of Eurosilicone?
Antwoord: We hebben met Bureau Clara Wichmann afgesproken dat iedereen met implantaten in de lijst hieronder sowieso kan meedoen, maar als je een ander merk hebt, kun je je op deze pagina/ toch inschrijven voor eventuele latere rechtszaken. Schrijf dan in het vak: 'Opmerkingen' welk merk je hebt of had.
Onderstaande implantaten komen in aanmerking voor de schadeclaim
McGhan BioDimensional Silicone-Filled Biocell Textured Breast Implants
McGhan Magna-Site Tissue Expander
McGhan Style 134 Croissant Shaped Tissue Expander
Natrelle 110
Natrelle 120
Natrelle 133 Plus Issue Expanders
Natrelle 133 Tissue Expanders with and without suture tabs
Natrelle 410 Highly Cohesive Anatomically Shaped Silicone-Filled Breast Implants
Natrelle 510
Natrelle Inspira Silicone-Filled Breast Implants
Natrelle Saline Breast Implants
Natrelle Silicone-Filled Breast Implants
Natrelle Komuro KML, KMM, KLL, KLM BioDIMENSIONAL, INTRASHIEL, BIOCELL Textured, Truform Gel 2 Gel-filled, Anatomical Mammary Implants
Natrelle Ritz Princess RML, RMM, RFL, RFM BioDIMENSIONAL, INTRASHIEL, BIOCELL Textured, Truform™ Gel 1 Gel-filled, Anatomical Mammary Implants
Style 133 Biospan Tissue Expander
CUI CML/BRST Round, MicroCell Textured, Low Profile Mammary Implant
CUI Anatomical, Moderate Height, Moderate Projection, MicroCell Textured
CUI XML Round Expandable, MicroCell Textured Shell, DRIE, Low Profile
CUI RTT MicroCell RTV Textured, Saline-Filled, Anterior Diaphragm Valve, Round.
BRST CHP Round, MicroCell Textured DRIE, High Profile
BRST CLP Round, MicroCell Textured DRIE, Low Profile
BRST CMP Round, MicroCell Textured DRIE, Moderate Profile
BRST CXP Round, MicroCell Textured DRIE, Extra High Profile
BRST RHP Round, MicroCell Textured DRIE, High Profile, Responsive Gel filled
BRST RLP Round, MicroCell Textured DRIE, Low Profile, Responsive Gel filled
BRST RMP Round, MicroCell Textured DRIE, Moderate Profile, Responsive Gel filled
Mocht je twijfels hebben of je implantaten meedoen met de claim, neem dan even contact op via het contactformulier.
Hartelijke groetjes,
Luna MKS
Er komen veel vragen binnen over de aanmelding voor de rechtszaak tegen Allergan door Bureau Clara Wichmann. De belangrijkste vragen:
Vraag 1: Ik heb een rechtsbijstandsverzekering. Kan ik me dan toch inschrijven bij Bureau Clara Wichmann voor de rechtszaak tegen Allergan?
Antwoord: Ja, je rechtsbijstandsverzekering werkt samen met het Bureau Clara Wichmann. Het is voor hen financieel gunstiger dat ze niet elke zaak apart hoeven te voeren. Voor meer informatie neem contact op met Bureau Clara Wichmann.
Vraag 2: Kan ik meedoen als ik een ander merk implantaten heb, zoals Mentor of Eurosilicone?
Antwoord: We hebben met Bureau Clara Wichmann afgesproken dat iedereen met implantaten in de lijst hieronder sowieso kan meedoen, maar als je een ander merk hebt, kun je je op deze pagina/ toch inschrijven voor eventuele latere rechtszaken. Schrijf dan in het vak: 'Opmerkingen' welk merk je hebt of had.
Onderstaande implantaten komen in aanmerking voor de schadeclaim
McGhan BioDimensional Silicone-Filled Biocell Textured Breast Implants
McGhan Magna-Site Tissue Expander
McGhan Style 134 Croissant Shaped Tissue Expander
Natrelle 110
Natrelle 120
Natrelle 133 Plus Issue Expanders
Natrelle 133 Tissue Expanders with and without suture tabs
Natrelle 410 Highly Cohesive Anatomically Shaped Silicone-Filled Breast Implants
Natrelle 510
Natrelle Inspira Silicone-Filled Breast Implants
Natrelle Saline Breast Implants
Natrelle Silicone-Filled Breast Implants
Natrelle Komuro KML, KMM, KLL, KLM BioDIMENSIONAL, INTRASHIEL, BIOCELL Textured, Truform Gel 2 Gel-filled, Anatomical Mammary Implants
Natrelle Ritz Princess RML, RMM, RFL, RFM BioDIMENSIONAL, INTRASHIEL, BIOCELL Textured, Truform™ Gel 1 Gel-filled, Anatomical Mammary Implants
Style 133 Biospan Tissue Expander
CUI CML/BRST Round, MicroCell Textured, Low Profile Mammary Implant
CUI Anatomical, Moderate Height, Moderate Projection, MicroCell Textured
CUI XML Round Expandable, MicroCell Textured Shell, DRIE, Low Profile
CUI RTT MicroCell RTV Textured, Saline-Filled, Anterior Diaphragm Valve, Round.
BRST CHP Round, MicroCell Textured DRIE, High Profile
BRST CLP Round, MicroCell Textured DRIE, Low Profile
BRST CMP Round, MicroCell Textured DRIE, Moderate Profile
BRST CXP Round, MicroCell Textured DRIE, Extra High Profile
BRST RHP Round, MicroCell Textured DRIE, High Profile, Responsive Gel filled
BRST RLP Round, MicroCell Textured DRIE, Low Profile, Responsive Gel filled
BRST RMP Round, MicroCell Textured DRIE, Moderate Profile, Responsive Gel filled
Mocht je twijfels hebben of je implantaten meedoen met de claim, neem dan even contact op via het contactformulier.
Hartelijke groetjes,
Luna MKS
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
zouden jullie voor mij ook kunnen kijken of die van mij ertussen horen?
ik loop al weken met de vraag of ze dat nou wel of niet horen, en denk dat ik rustiger slaap als ik het gewoon weet of het nou wel of niet is.
op de site van clara wichmann staat dat Iedereen die getextureerde (ruwe) borstimplantaten heeft ontvangen van de farmaceut Allergan (McGhan en Inamed) zich kunnen inschrijven.
ik heb Inamed en weet dat ze getextureerd zijn maar ik kom er dus niet uit als ik in de lijst kijk.
ik heb dus implantaten van Inamed en dan staat er op mijn kaartje MLP-260 en daarachter staat nog SN IH1695
ik heb in de lijst gekeken die in dit topic staat (als pdf) en dan denk ik dat hij op pagina 17 staat maar dat weet ik niet zeker omdat ik daar alleen de mlp-260 zie staan maar de product naam niet herken.
en nog een vraag ik lees dat je je dossier kan opvragen maar die heb ik niet en kan ik ook niet meer aan komen want het bedrijf waar ik ze heb laten plaatsen is failliet, ik heb dus wel het kaartje nog waar op staat wat ik heb en de rekening ook nog.
heb ik het dossier echt nodig voor de rechtszaak?
ik loop al weken met de vraag of ze dat nou wel of niet horen, en denk dat ik rustiger slaap als ik het gewoon weet of het nou wel of niet is.
op de site van clara wichmann staat dat Iedereen die getextureerde (ruwe) borstimplantaten heeft ontvangen van de farmaceut Allergan (McGhan en Inamed) zich kunnen inschrijven.
ik heb Inamed en weet dat ze getextureerd zijn maar ik kom er dus niet uit als ik in de lijst kijk.
ik heb dus implantaten van Inamed en dan staat er op mijn kaartje MLP-260 en daarachter staat nog SN IH1695
ik heb in de lijst gekeken die in dit topic staat (als pdf) en dan denk ik dat hij op pagina 17 staat maar dat weet ik niet zeker omdat ik daar alleen de mlp-260 zie staan maar de product naam niet herken.
en nog een vraag ik lees dat je je dossier kan opvragen maar die heb ik niet en kan ik ook niet meer aan komen want het bedrijf waar ik ze heb laten plaatsen is failliet, ik heb dus wel het kaartje nog waar op staat wat ik heb en de rekening ook nog.
heb ik het dossier echt nodig voor de rechtszaak?
Hoi Mimi, ik heb even voor je gekeken. Je hebt CUI implantaten van Inamed, tegenwoordig Allergan.
De andere cijfers heb ik niet kunnen natrekken voor je, maar geen zorgen, met jouw implantaten kun je meedoen aan de rechtszaak.
De vraag die je stelt over het niet hebben van het dossier van implantatie, wordt vaker via de mail gesteld.

Artsen die implantaten bij vrouwen verwijderen, zijn sinds een aantal jaar verplicht om dit te registreren. Op implantaten staan meestal de typenummers en deze noteren zij. We gaan ervan uit dat ze dit ook daadwerkelijk doen.
In het vakje 'opmerkingen' kun je iets meer informatie toevoegen over je situatie. Dus bijvoorbeeld ook dat het dossier van implantatie ontbreekt.
Verder is het zo dat vele ziekenhuizen medische dossiers nog wel op microfilm bewaren. Je zou dit bij het ziekenhuis kunnen navragen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Lieve groetjes, Luna
ps. Ik reageer tijdelijk zo weinig en kort mogelijk, excuses.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Je kunt je wel aanmelden Niqqi en bij 'opmerkingen' aangeven welk merk je hebt.
Hopelijk komt er snel iets voor alle vrouwen.
Veel liefs,
Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hopelijk! Sowieso raar dat dat dit niet al geldt voor implantaten die van de markt zijn gehaald vanwege allerlei problemen zoals bijv. met Silimed. Maarja, wie weet dat het nog gaat komen en dan zou het al helemaal mooi zijn als het met terugwerkende kracht is.
Ik heb me aangemeld!
Ik heb me aangemeld!