Voorstellen / update gesprek pc teleurstellend

Protheses vanwege cosmetische reden.
Marbat

Ongelezen bericht 20 feb 2020 19:00

Inmiddels heb ik met de Velthuis kliniek gebeld ivm mijn mijn dossier. Ze zeggen deze niet te hebben, terwijl op hun website staat dat ze het 20 jaar bewaren Het is bij mij 18 jaar, dus ze zouden deze nog moeten hebben. Ik een schriftelijke aanvraag gedaan, misschien komt het alsnog goed. Inmiddels ben ik er wel weer achter wie me toen der tijd heeft geopereerd bij Cosmea.
.

Normaliter worden dossiers 15 jaar bewaard. Bij de sluiting van Cosmea heeft de Velthuis kliniek de dossiers van Cosmea overgenomen. Ik had wel geluk, dat ik na 14,5 jaar mijn Cosmea dossier bij de Velthuiskliniek nog net op tijd kon opvragen. Ik denk dat de 20 jaar gehanteerd wordt voor patiënten van de Velthuis Kliniek en niet voor patiënten van de opgeheven Cosmea Kliniek.
Heb je misschien zelf nog informatie ? Weet je welk merk implantaten je hebt?

Groetjes, Marbat
ClioCleo

Ongelezen bericht 20 feb 2020 20:46

Marbat schreef:
20 feb 2020 19:00

Normaliter worden dossiers 15 jaar bewaard. Bij de sluiting van Cosmea heeft de Velthuis kliniek de dossiers van Cosmea overgenomen. Ik had wel geluk, dat ik na 14,5 jaar mijn Cosmea dossier bij de Velthuiskliniek nog net op tijd kon opvragen. Ik denk dat de 20 jaar gehanteerd wordt voor patiënten van de Velthuis Kliniek en niet voor patiënten van de opgeheven Cosmea Kliniek.
Heb je misschien zelf nog informatie ? Weet je welk merk implantaten je hebt?

Groetjes, Marbat
Fijn dat het jou wel gelukt is.. als ik jou zo hoor heb ik dus weinig kans. Het zure is dat ik in 2013 wel contact heb gehad.. ik vermoede toen al dat er iets niet klopte met mijn implantaten. Helaas heb ik toen niet doorgezet en ook mijn dossier niet opgevraagd. Ik denk dat ik mcghan implantaten heb, maar dat weet ik helaas niet zeker.
Marbat

Ongelezen bericht 21 feb 2020 09:28

Fijn dat het jou wel gelukt is.. als ik jou zo hoor heb ik dus weinig kans. Het zure is dat ik in 2013 wel contact heb gehad.. ik vermoede toen al dat er iets niet klopte met mijn implantaten. Helaas heb ik toen niet doorgezet en ook mijn dossier niet opgevraagd. Ik denk dat ik mcghan implantaten heb, maar dat weet ik helaas niet zeker.
Jammer dat je geen dossier meer hebt....maar wie weet, komt er toch nog iets boven water bij de Velthuis kliniek.
Ik heb ook implantaten van McGhan. Heb er destijds bewust voor gekozen. Het waren in 2004 één van de beste implantaten. Ik weet nog dat ik voor deze implantaten 500 euro extra moest betalen . De geruwde buitenzijde zou kapselvorming tegengaan en bovendien kreeg ik levenslange garantie. ☹ Hadden we toen maar de inzichten die er nu liggen.
In ieder geval succes met jouw verdere weg tot explantatie. 🍀
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 feb 2020 10:37

Misschien kun je even met het Landelijk Meldpunt Zorg bellen of het Nationaal zorgnummer en advies vragen.

viewtopic.php?t=2364

Succes!!!🍀
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Petra2011

Ongelezen bericht 21 feb 2020 13:10

[/quote]Jee, wat een teleurstelling die PC! Er is ergens op het forum een lijst waar je een review over artsen kunt geven, lijkt me goed dat je dat doet over deze zodat anderen niet zoals jij er hoopvol naar toegaan om vervolgens teleurgesteld weer weg te gaan.
Het is in ieder geval een goede beslissing om ze eruit te laten halen. Mijn explantatie was 8 weken geleden en ik begin me langzaam aan beter te voelen. Vermoeidheid is er nog wel maar minder intens. En ik voel me vooral veel helderder in mijn hoofd.
Mijn man steunt me heel erg, vind me mooi zoals ik ben. En hij is heel blij dat ik nu weer warme borsten heb, want met de protheses voelden mijn borsten altijd koud aan.
Heel veel succes met het vinden van een goede PC!
Groet, Petra.
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 feb 2020 11:07

Heb je nog gebeld? Misschien hebben ze advies voor je ivm je dossier.
Bewaartermijn is 15 jaar, na die tijd mag een ziekenhuis of kliniek de gegevens vernietigen.
Maar laat dit jou weg naar genezing niet teveel in de weg staan ok? En ook niet die slechte ervaring bij die arts. Gewoon snel een andere arts zoeken die je wel helpt.

Succes en sterkte!!!🙏

🥰💗🤗
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
ClioCleo

Ongelezen bericht 22 feb 2020 13:04

Luna schreef:
22 feb 2020 11:07
Heb je nog gebeld? Misschien hebben ze advies voor je ivm je dossier.
Bewaartermijn is 15 jaar, na die tijd mag een ziekenhuis of kliniek de gegevens vernietigen.
Maar laat dit jou weg naar genezing niet teveel in de weg staan ok? En ook niet die slechte ervaring bij die arts. Gewoon snel een andere arts zoeken die je wel helpt.

Succes en sterkte!!!🙏

🥰💗🤗
Mijn dossier kwam gister zomaar via de mail, dus ik was heel erg blij.. Inmiddels is mijn afspraak gemaakt met dr Kappel. Pc 1 wil me wel opereren, maar ik voelde me totaal niet begrepen. Hij zal vast goed in zijn vak zijn, van empatisch vermogen en begrip moest hij het helaas niet hebben. Ik zit nu alleen wel te dubben qua verzekering etc, dat vind ik nogal onduidelijk. Als ik me door pc 1 laat opereren wordt alles vergoed, inclusief lift. Als ik me bij dr Kappel laat opereren is dat lang niet zeker.
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”