Explantatie Essi - Dr. van Selms (enbloc)

Deel je ervaringen en foto's
Essi

Ongelezen bericht 24 jun 2019 10:58

Dank je Wilma.
Ook bij jou gaat het goed komen.
Liefs essi
AmbervdV

Ongelezen bericht 28 jun 2019 11:10

Hoe gaat het Essie?
Wanneer ga je weer werken? Wat kan/doe je al?

Ben even nieuwsgierig ?

:D
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
Essi

Ongelezen bericht 28 jun 2019 11:43

Ik ga super lekker!
Kan me niet voor stellen dat het vandaag pas een week geleden is. Sterker nog nu ik dit typ was ik nog op de o.k :shock:
Ik doe eigenlijk bijna alles weer. Ik probeer me te verplichten geen zware dingen te tillen. Dus zware huishoudelijke klussen laat ik nog even. Soms trekt het even bij de pleisters. Weet dan ook niet of het de b.h is die daar strak tegen aan schuurt of dat het de wondjes zijn. Pleisters zitten er nog op dus weet ook niet hoe het met de litteken gaat. Borsten blijven volgens mij wel het zelfde. Kan het nog niet zo goed beoordelen.
Heb gisteren wat van die bralettes gekocht en voelde me eigenlijk best heel sexie. Mijn man merkt dat ik nog wel wat ruimte nodig heb voor mijn gevoel en misschien ook wel het aanzicht. Waar ik vroeger de badkamer deur los had en iedereen maar ongevraagd binnen kon lopen, doe ik hem nu op slot. Ik wil mijn nieuwe lichaam toch nog niet met iedereen hier in huis delen merk ik.
Ik heb een erg ichamelijk zwaar beroep en heb volgende week een gesprek met de bedrijf arts. Hij is op de hoogte van deze operatie omdat ik door de TIA ook al was uit geschakeld. Ik had aan gegeven dat ik de eerste 4 weken niet zou mogen sporten en dat ik mijn beroep daar mee vergelijk. Maar ik voel me best goed en verwacht dus gewoon weer vlot te kunnen beginnen.
Hoe gaat het met jou herstel?
Groetjes essi
AmbervdV

Ongelezen bericht 28 jun 2019 12:21

Hier met mij wel ongeveer hetzelfde al heb ik rechts wel wat pijntjes. Het gebruiken van mijn borstspier is wat lastiger en het steekt hier en daar, maar links heb ik nergens last van. Dat was ook toen ik nog implantaten had; rechts heeft vanaf het begin zitten vervelen en met die borst had ik ook steeds problemen.
Ik moet zeggen dat ik wel echt moe ben. De eerste dagen was ik energieker als nu, maar kan ook een combi zijn met de warmte en het weinig doen.
Ik begin nu pas een beetje uit mijn ei te kruipen en wat dingen ga doen. Vanmiddag wil ik even naar mijn werk om een bezoekje te brengen. Volgende week ben ik sowieso nog thuis maar wil dan wel het sporten op gaan pakken (onderkant)
Vanaf die week erna wil ik proberen te gaan werken. Ik doe ook lichamelijk zwaar werk en ben benieuwd of ik dat al een hele dag kan. Volgende week even aankijken. Volgens Dr v Selms mag ik alles weer.

Qua gevoel wb mijn borsten heb ik hetzelfde als jij. Mijn man vindt het mooi, maar ik moet nog echt wennen als ze uit mijn bh zijn :cool:
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
Essi

Ongelezen bericht 28 jun 2019 13:57

Wanneer moet jij voor de na controle?
AmbervdV

Ongelezen bericht 28 jun 2019 14:28

Een dag voor jou. Jammer hè?! :D
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
Essi

Ongelezen bericht 28 jun 2019 14:41

Oh, echt. Nou dat is zeker jammer :(
AmbervdV

Ongelezen bericht 04 jul 2019 15:18

Joehoe, wat zij de bedrijfsarts ?

:D
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
Essi

Ongelezen bericht 04 jul 2019 20:34

Ik heb aangegeven dat ik me goed genoeg voel om te gaan werken. Ik kan alleen nog niet tillen of duwen. En dat is bij mijn werk wel vaak nodig. Dus afgesproken dat ik de na controle af bij van Selms afwacht en daarna aan de slag ga weer.Tenminste als ik niets kapot maak of mijn herstel in de weg ga zitten door te tillen enzo. En jij?
Groetjes
AmbervdV

Ongelezen bericht 04 jul 2019 22:12

Ik begin volgende week boventallig , ga niet tillen en krijg een afspraak bij de bedrijfsarts. Ik wacht ook nog even de controle afspraak af :)
Btw, met de pleisters verwijderd. Ziet er netjes uit. Nu even kijken of er iets op moet smeren. Heb gelezen dat de dure littekencremes onzin zijn, dus ga even verder zoeken.

Spannend voor jou om weer te werken!
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
Essi

Ongelezen bericht 16 jul 2019 16:43

Vandaag na controle en uitslag van het onderzoek van de kapsels.
Alles zag er goed uit.
Uit onderzoek kapsels kwam niets geks.
Gewoon wat bij elk kapsel zo'n beetje voorkomt begreep ik. Dus silicone deeltjes en ontstekingscellen ofzo.
Heel fijn dat dokter van Selms me vroeg om hem over een half jaar nog eens te bellen.
Hij wil graag weten of ik mijn klachten dan minder zijn geworden.
Op weg naar huis een tussen stop gemaakt bij een lingerie zaak en mezelf op een setje getrakteerd. Meteen mijn verhaal aan de dame in de winkel gedaan omdat ik echt geen idee had van maat. Ze keek me even kort aan en zei, We gaan eerst maar even voor een 75 b.
Ik dacht nog dat is veelste groot. Maar hoe verbaast was ik toen bleek dat de cup te klein was en ook de omvang niet helemaal goed was. Uiteindelijk met een 75c de winkel uit gegaan. Maar voor het mooie zou ik eigenlijk een 70 moeten hebben maar die was er niet van dat merk. Nou komt het.... dan is de cup ook weer groter zei ze. Dacht ik toch voor de explantatie dat ik niets over zou houden. Hahaha zelfs daarin had van Selms gelijk. Hij zei bij mijn eerste concult, er blijft echt nog wel een borst over hoor.
Liefs essi
AmbervdV

Ongelezen bericht 16 jul 2019 22:40

Hey twinsister, volgens mij ben jij mijn verloren gewaande zus, zoveel gelijkenis :D
En die v Selms heeft gewoon het bandje op repeat gezet. Lol
Lekker hoor, die volle cups van ons. Ben ook mega blij! We zullen over 6 maand eens terugbellen.
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
Essi

Ongelezen bericht 16 jul 2019 22:55

Hahaha, ja hè!
Evaluatie ook ingevuld? 10 + gegeven hoor😀😉👍
Liefs essi
billy91

Ongelezen bericht 09 sep 2019 20:01

Wat ontzettend fijn dat het bij jou zo goed is gegaan essie. Ik wilde of naar lichtenegger bij de Bergman clinic of naar selms/ roossink van goyenkliniek. Bij de laatste moest ik vanwege vakanties lang wachten en bij lichtenegger hebben ze heel erg hun best gedaan om mij zsm te helpen vanwege pijn en een reintegratiekans voor een nieuwe baan per 1 okt. Ik ben 20 aug geholpen en er is aangegeven dat ook mijn kapsel zo flinterdun was zoals jij dat omschrijft. Heb jij foto’s van jouw kapsel los van het implantaat? Hoelang had jij jouw prothesen dual plane? Bij mij is bijna alles verwijderd muv een stukje wat ze dus verbrand heeft, terwijl zij andere vrouwen succesvol en bloc heeft geopereerd. Toch merk ik dat ik zorgen heb.. waar ik eigenlijk vooraf al bang voor was. Had ik toch moeten wachten? Dat soort vragen..
Essi

Ongelezen bericht 09 sep 2019 22:01

Billy91 kijk even bij mijn foto's. Daar staan ook foto's van het kapsel bij. Zag er wel anders uit dan wat ik vaker voorbij heb zien komen. Was een soort van wit velletje, strak om het implantaat heen.
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”