Voorstellen: Marleen | beginstadium explantatie
-
Hey Flora,
Bedankt voor je reactie, twee weken! Dat vind ik wel een beetje balen. Maar ja helaas, het is niet anders. Ik zal toch nog even moeten wachten helaas..
Ik vroeg haar ook naar en bloc, en ze zei dat dat niet mogelijk zou zijn met mijn implantaten maar dat ze zoveel mogelijk weg haalt. Alles kan niet ivm verklevingen en dat het dan steeds weer losschiet en kapot gaat met een pincet. Ik vind dit toch vreemd want Nicole van breast implant illness zegt juist dat Total capsulectomy ALTIJD mogelijk is, maar dat het er gewoon van af hangt hoe deskundig de PC is en hoeveel tijd ze eraan wilt besteden. Dit brengt me toch een beetje in de war. Ik twijfel niet aan haar deskundigheid maar ik wil gewoon eigenlijk alles weg. Ze beloofde wel alles wat mogelijk was weg te halen.
Bedankt voor je reactie, twee weken! Dat vind ik wel een beetje balen. Maar ja helaas, het is niet anders. Ik zal toch nog even moeten wachten helaas..
Ik vroeg haar ook naar en bloc, en ze zei dat dat niet mogelijk zou zijn met mijn implantaten maar dat ze zoveel mogelijk weg haalt. Alles kan niet ivm verklevingen en dat het dan steeds weer losschiet en kapot gaat met een pincet. Ik vind dit toch vreemd want Nicole van breast implant illness zegt juist dat Total capsulectomy ALTIJD mogelijk is, maar dat het er gewoon van af hangt hoe deskundig de PC is en hoeveel tijd ze eraan wilt besteden. Dit brengt me toch een beetje in de war. Ik twijfel niet aan haar deskundigheid maar ik wil gewoon eigenlijk alles weg. Ze beloofde wel alles wat mogelijk was weg te halen.
Jaaa, ik vond t ook wel een beetje lang duren.
Vooral omdat je er zo op wacht.
Heb het idee dat dr Kappel een heel mooi systeem voor haarzelf hanteert omdat ze alles zelf doet.
Doordat ik haar ben gaan bestoken met vragen via de mail omdat ik ook nog nadere info wilde over enbloc was mijn OK datum verschoven. Erg jammer. Anders was ik eerder aan de beurt. Maargoed, er is nu een datum en dat is fijn.
Zag trouwens wel op de fb pagina waar jij eerder over schreef dat ze wel enbloc heeft gedaan bij iemand.
Bij mij gaf ze aan dat het alleen kan als implantaat boven de spier zit en niet al te dun kapsel heeft. En dat heb ik schijnbaar wel
Jammer, want wil ook echt zoveel mogelijk weg hebben.
Ze heeft ook gezegd dat ze dat zal doen.
Ben wel bang dat die van mij kapot zijn.
Ze zijn zo extreem zacht.
Heb jij dat ook met je silimed implantaten? Of zijn ze harder vanwege de baker 2?
Xx
Vooral omdat je er zo op wacht.
Heb het idee dat dr Kappel een heel mooi systeem voor haarzelf hanteert omdat ze alles zelf doet.
Doordat ik haar ben gaan bestoken met vragen via de mail omdat ik ook nog nadere info wilde over enbloc was mijn OK datum verschoven. Erg jammer. Anders was ik eerder aan de beurt. Maargoed, er is nu een datum en dat is fijn.
Zag trouwens wel op de fb pagina waar jij eerder over schreef dat ze wel enbloc heeft gedaan bij iemand.
Bij mij gaf ze aan dat het alleen kan als implantaat boven de spier zit en niet al te dun kapsel heeft. En dat heb ik schijnbaar wel
Jammer, want wil ook echt zoveel mogelijk weg hebben.
Ze heeft ook gezegd dat ze dat zal doen.
Ben wel bang dat die van mij kapot zijn.
Ze zijn zo extreem zacht.
Heb jij dat ook met je silimed implantaten? Of zijn ze harder vanwege de baker 2?
Xx
-
Mijn datum is bekend, 23 augustus bij Dr. Kappel. Kan niet wachten!! 

Marleenv92 schreef: ↑05 jun 2019 17:24Vandaag bij Dr. Kappel geweest.
Had er een goed gevoel bij. Wel jammer dat alles zo snel ging en dat ik pas vragen bedacht toen ik alweer buiten stond.
Daarom bij deze:
weet iemand hoe lang na consult zij de gegevens op stuurt? Ik wilde nl heel graag weten wanneer ik aan de beurt zou zijn voor een operatie. Maar helaas moet ik eerst van alles ondertekenen en terug sturen voor ze contact op neemt. Iemand daar ervaring mee hoe lang dat kan duren?
En een tweede vraag: hoe lang moet ik 'verzorgd' worden? Ik wil graag deze zomer maar mijn ouders gaan met vakantie en kunnen max 2 weken thuis blijven om met van alles te helpen. Kan ik daarna al mezelf redden? Heb geen relatie oid en mijn ouders wonen in een dorp ver van al mijn vrienden. dus ik wil eigenlijk weten of de gemiddelde persoon na 2 weken alweer praktisch alles zelf kan?
Pfoeee ik kijk zo uit naar de operatie!
Hoi Marleen, wat fijn dat je een datum hebt!
Essie en ik hebben afgelopen vrijdag onze explantatie gehad incl en-block kapselverwijdering en ik moet zeggen; verzorging? Ik kan alles zelf en heb werkelijk nergens last van. Heb 3 dagen pijnstilling gebruikt, maar meer omdat het moest. Ik let wel goed op, maar ik mag van mijn pc alles weer doen op geleiden van de pijn. Ik houd 2 weken aan, maar zou eigenlijk al heel heel veel zelf kunnen.
Hierboven stond iets van 6 weken niet zwaar tillen, maar die regel heb ik niet gekregen.
Wat zei Dr Kappel zelf?
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
Explantatie 21 juni 2019
-
Hi amber, mag ik vragen waar jij en-block hebt gekregen bij welke arts?
Dankjewel
Dankjewel
Lieve Melissa, je moet even opletten dat wanneer je quote niet een deel van het bericht verwijdert, want anders wordt deze niet goed geplaatst. Dat geeft verwarring.
Hindert verder niet hoor, maar dacht laat ik het even zeggen je hebt het per ongeluk vaker gedaan
Heb even je bericht gewoon aangepast zonder quote.
Ik wilde je ook nog even dit laten lezen over het enbloc operen enz. Artsen in Nederland doen dit alleen als het veilig genoeg is.
viewtopic.php?t=2407
Dikke kus mop!
❤
Hindert verder niet hoor, maar dacht laat ik het even zeggen je hebt het per ongeluk vaker gedaan

Heb even je bericht gewoon aangepast zonder quote.
Ik wilde je ook nog even dit laten lezen over het enbloc operen enz. Artsen in Nederland doen dit alleen als het veilig genoeg is.
viewtopic.php?t=2407
Dikke kus mop!
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
Hoi Marleen,Marleenv92 schreef: ↑23 mei 2019 10:35Explantatie verhaal—>Marleenv92
Hey lotgenoten,
Gisteren besloten om ook eindelijk die explantatie door te gaan zetten en meteen gemaild voor afspraak bij Dr Kappel en Dr van Niessen.
Ik weet nog niet goed wat ik met de kapselvorming aan moet.
Ik heb de ruwe variant borstimplantaten van silimed en ben erg bang hoeveel extra pijnklachten de kapselvorming op gaat leveren en ook of het verminking verergert.
Ik was 22 jaar (augustus 2014) toen ik mijn borsten liet vergroten van AA naar een kleine C (dr van Onselen, ACCZ) en was er erg blij mee behalve dat ik me toch altijd voor de littekens bleef schamen. De afgelopen jaren kreeg ik meer en meer vage klachten en liep de deur bij de huisarts, neuroloog en internist plat maar er kwam toch weinig uit. De grootste klacht is de hoofdpijn waar ik toch wekelijks last van heb maar daarnaast enorm stijve spieren, vaak spier- en gewrichtspijn. Last van nek, schouder, rug. Slapende en Tintelende ledematen. Heb een tijdje B12 tekort gehad (en heb schildklierproblemen en lichen scleroses) en heb lang gedacht aan reuma en/of lyme. Blijft natuurlijk gissen naar de daadwerkelijke oorzaak maar raak er steeds meer van overtuigd dat dit misschien door siliconen kan komen. Toen ik gisteren weer eens op dit forum keek toch maar de knoop doorgehakt. Maar ik ben er erg nerveus onder. Heb veel van jullie explant verhalen gelezen en vaak zie ik dat er na een aantal weken of zelf maanden veel last komt die ook lang aanhoudt. Het lijkt er bijna op dat vrijwel iedereen (?) hier last van heeft. Dat baart me toch wel zorgen. Uiteraard ben ik bang voor het resultaat, ben ik weer terug bij af en dan ook nog met littekens en wie weet nog minder dan voorheen (had iets wat je amper AA kunt noemen) maar mijn gezondheid staat daar ver boven, maar ik wil niet dat mijn klachten juist toenemen of dat er plaats wordt gemaakt voor andere/nieuwe klachten.
Ik zou erg blij zijn met reacties van mensen die wat ervaringen hebben. Zijn er mensen die het hun explantatie toch niet waard vonden? Hoe zijn de wachttijden bij Kappel en van Niessen? Zou ik volgens jullie nog in september geopereerd kunnen worden? Is het opnieuw 6 weken niets doen? Iemand ervaring met silimed siliconen? Pfoeee ik kijk echt op tegen opnieuw zo'n ingreep.
De stijve spieren, spierpijn, zenuwpijn (tintelende lidmaten), schouder en nek klachten zijn voor mij heel herkenbaar. Ik sta nog voor mijn explantatie.
Jouw explantatie is twee maanden geleden. Hoe voel je je nu? Ik hoop dat je al verbetering ervaart.