Komende operaties en succeswensen 2025

Deel je operatiedatum.
Jane1

Ongelezen bericht 21 dec 2025 20:59

Zonnebloem123 schreef:
19 dec 2025 12:28
Hallo allemaal,
Ik word zaterdag 3 januari 2026 geopereerd door Dr. Kappel (alleen explantatie). Heb ze er dan ruim 15 jaar inzitten (385 cc dual plane). Ik ben medisch geïndiceerd (Breast implant Illness) na bezoek aan internist Verhagen in de MC Jan van Goyen kliniek in A'dam en krijg de explantatie hierdoor (deels) vergoed vanuit de basisverzekering. De polis voor volgend jaar nog opgeschroefd, aangezien ik anders 'slechts' 60 procent vergoed kreeg, dr. Kappel valt onder de niet-gecontracteerde zorgaanbieders nl. Nu 100% door hoogste rang polis vergoeding niet-gecontracteerde zorg. Dus let daar goed op voor als je geopereerd gaat worden in 2026. Check je polis!
Omdat de implantaten bij mij deels achter de spier zijn geplaatst (dual plane), is het lastiger om al het kapsel weg te halen. We gaan het zien, wat ze weg kan halen haalt ze weg. Het komt nu wel aardig dichtbij (morgen nog 2 weken) en voelt ook raar nu iedereen in (kerst)vakantiemodus is en ik 'gewoon' doorwerk, omdat de centrale telefoon naar mij doorgeschakeld staat en ik in het nieuwe jaar er 1 à 2 weken uit ben en mijn collega's dit overnemen. Ik zal aan het eind van het jaar nog een mail sturen dat ik een medische ingreep onderga (want het is ook een beetje gek als je zomaar wegblijft). Slechts een tweetal collega's heb ik in vertrouwen genomen en weten daadwerkelijk wat er gebeurd. Ik vind het lastig dat te delen, dat hoeft ook niet; het is tenslotte ook erg persoonlijk. Als men vragen heeft komt men maar bij mij. Wat mij betreft is het voorjaar 2026 en heb ik alles weer achter de rug.
Ben heel erg bang voor misselijkheid/overgeven na de narcose. Ik heb nog liever meer pijn dan dat ik over moet geven. Ik vind dat iets verschrikkelijks. Heb daarom destijds na de borstvergroting (dual plane) het ook op de helft v/d pijnstilling gedaan, puur en alleen omdat ik ontzettend bang was beroerd te worden. Vond dat toen wel knap pittig weet ik nog wel (qua pijn). Kwam natuurlijk ook omdat die spieren erg opgerekt worden. Ik hoop dat het herstel na de explantatie wat minder pijnlijk is, ik hoor dat wel vaak terug hier. We gaan het zien. Wat mij betreft vliegen we die kerstdagen door en tikken we het nieuwe jaar aan. Dan ben ik snel aan de beurt.
Heel veel sterkte en succes!
Ik heb afgelopen donderdag mijn operatie (explantatie) achter de rug. En het viel echt heel erg mee. Het herstel is inderdaad minder pijnlijk is mijn ervaring. Ik zal binnenkort wat uitgebreider verslag uitbrengen.
Bambie89

Ongelezen bericht 23 dec 2025 15:54

Hoi iedereen,

3 weken geleden eindelijk besloten actie te ondernemen wat betreft mijn implantaten. Ik weet al lang dat ik geen wissel wil. De definitieve knoop doorhakken schoof k vaak voor me uit. En dan opeens gaat er een knop om en heb inmiddels al een consult achter de rug en staat 7 januari de explantatie gepland.

De operatie laat ik doen door dokter Franssen in kliniek Velthoven. Het consult was erg positief. Ik wist op voorhand dat ik geen lift of lipo wilde en was erg bang dat de arts negatief zou zijn over de verwachting van mijn borsten na de explantatie. Gelukkig was hij positief en verwacht dat mijn borsten niet gaan hangen en adviseerde dus geen lift of lipo. Ik houd waarschijnlijk een b/c cup over. Wel bijzonder want ik had een aa cup.

Mijn implantaten hebben er dan precies 15 jaar ingezeten. Cereform 300cc be kliniek bij dokter plovier.

Ik vind het spannend maar kijk er ook erg naar uit!
Zonnebloem123

Ongelezen bericht 23 dec 2025 17:50

[/quote]
Heel veel sterkte en succes!
Ik heb afgelopen donderdag mijn operatie (explantatie) achter de rug. En het viel echt heel erg mee. Het herstel is inderdaad minder pijnlijk is mijn ervaring. Ik zal binnenkort wat uitgebreider verslag uitbrengen.
[/quote]

Fijn om te horen Jane! Hoe gaat het nu met je? Sterkte met het herstel en fijne dagen gewenst!
Zonnebloem123

Ongelezen bericht 23 dec 2025 17:51

Bambie89 schreef:
23 dec 2025 15:54
Hoi iedereen,

3 weken geleden eindelijk besloten actie te ondernemen wat betreft mijn implantaten. Ik weet al lang dat ik geen wissel wil. De definitieve knoop doorhakken schoof k vaak voor me uit. En dan opeens gaat er een knop om en heb inmiddels al een consult achter de rug en staat 7 januari de explantatie gepland.

De operatie laat ik doen door dokter Franssen in kliniek Velthoven. Het consult was erg positief. Ik wist op voorhand dat ik geen lift of lipo wilde en was erg bang dat de arts negatief zou zijn over de verwachting van mijn borsten na de explantatie. Gelukkig was hij positief en verwacht dat mijn borsten niet gaan hangen en adviseerde dus geen lift of lipo. Ik houd waarschijnlijk een b/c cup over. Wel bijzonder want ik had een aa cup.

Mijn implantaten hebben er dan precies 15 jaar ingezeten. Cereform 300cc be kliniek bij dokter plovier.

Heel erg herkenbaar jouw gevoel. En ook 15 jaar geleefd met implantaten. Sterkte met de aanloop en het verdere traject. Voor mij gaat de tijd nu snel.
Bambie89

Ongelezen bericht 23 dec 2025 21:17

Bedankt voor je reactie zonnebloem!

Ben heel benieuwd hoe het verloopt verder bij jou. Had je veel pijnstilling nodig of viel dat ook mee?

Ik werk voor mijzelf. Ik maak aquarellen op bestelling en dat loopt eigenlijk heel de tijd door. Ik heb een beetje in mijn hoofd dat ik na twee weken wel weer wat kan doen gezien je dan ook auto mag rijden. Ben met 1 aquarel 45 min bezig Max. Hoef geen kracht te zetten. Denk je dat dat haalbaar is?

Groetjes
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 dec 2025 23:06

Lieve meiden die nog moeten: succes met de operatie!💪🍀
Meiden die geweest zijn: herstel maar goed!🍀🙏

Blij dat jullie elkaar steunen.

Dikke kus😘🥰
Zonnebloem123

Ongelezen bericht 30 dec 2025 18:21

Bambie89 schreef:
23 dec 2025 21:17
Bedankt voor je reactie zonnebloem!

Ben heel benieuwd hoe het verloopt verder bij jou. Had je veel pijnstilling nodig of viel dat ook mee?

Ik werk voor mijzelf. Ik maak aquarellen op bestelling en dat loopt eigenlijk heel de tijd door. Ik heb een beetje in mijn hoofd dat ik na twee weken wel weer wat kan doen gezien je dan ook auto mag rijden. Ben met 1 aquarel 45 min bezig Max. Hoef geen kracht te zetten. Denk je dat dat haalbaar is?

Groetjes
Ik ben zaterdag aan de beurt Bambie. Heb het nog niet gehad. Nog paar daagjes dus. Denk dat elk herstel persoonlijk is, dus durf je geen antwoord op je vraag te geven.
Bambie89

Ongelezen bericht 30 dec 2025 19:03

Ik zie nu dat het Jane haar bericht was en niet die van jou. Leek even zo in jouw reactie op haar. Super snel al voor jou. Ben je zenuwachtig of helemaal niet? Ik heb vandaag de tijd doorgekregen. 7:15 melden lekker vroeg vind ik niet erg.

Heel veel succes!
Zonnebloem123

Ongelezen bericht 01 jan 2026 11:27

Bambie89 schreef:
30 dec 2025 19:03
Ik zie nu dat het Jane haar bericht was en niet die van jou. Leek even zo in jouw reactie op haar. Super snel al voor jou. Ben je zenuwachtig of helemaal niet? Ik heb vandaag de tijd doorgekregen. 7:15 melden lekker vroeg vind ik niet erg.

Heel veel succes!
Dag Bambie89. Allereerst de beste wensen! Geen probleem hoor, kan gebeuren. Ik ben best wel zenuwachtig, maar ben er ook klaar voor. Ik moet me zaterdag 3-1 om 07.30 uur melden, we moeten 05.45 uur vertrekken van huis. Wel vroeg, maar fijn dat ik de eerste ben. Dan zit er niemand voor me die uit kan lopen en heb ik het maar gehad.
Bambie89

Ongelezen bericht 04 jan 2026 13:12

Hoi Zonnebloem!

Hoe gaat het me je? De operatie goed gegaan?
Hopelijk valt alles mee voor je!
Zonnebloem123

Ongelezen bericht 06 jan 2026 11:53

Bambie89 schreef:
04 jan 2026 13:12
Hoi Zonnebloem!

Hoe gaat het me je? De operatie goed gegaan?
Hopelijk valt alles mee voor je!
Hoi Bambie89. Alles ok met mij. De operatie is goed verlopen. Ik vind het vele malen minder zwaar dan de borstvergroting zelf (dual plane plaatsing gehad). Heb nog wel drains, die mogen hopelijk morgen verwijderd. Blij dat die troep eruit is! Wat een meuk zeg. Geen scheur o.i.d. maar de implantaten waren wel leger van inhoud (wat duid op zweten) en waren knap vergeeld. Ik voel me goed. Pijn is prima te onderdrukken met paracetamol. Herstel heeft tijd nodig, geduld is niet mijn sterkste kant, maar doe mijn best hier. Ben zó blij dat ik dit heb doorgezet.

Jij mag morgen zie ik wel. Ik snap dat je best zenuwachtig kunt zijn nu (I've been there), maar geloof mij; het gaat je meevallen. Heel veel succes en sterkte gewenst. Je doet je lijf en je totale gezondheid een ontzettende dienst hiermee. Dikke knuffel! Hang in there, alles komt goed. Echt!
Zonnebloem123

Ongelezen bericht 07 jan 2026 17:53

Bambie89 schreef:
23 dec 2025 15:54
Hoi iedereen,

Hoi Bambie89. Vandaag ben je geholpen als het goed is. Hoe gaat het met jou?
Bambie89

Ongelezen bericht 07 jan 2026 19:02

Klopt ik ben vanmorgen 8:00 geholpen. Ik had jouw berichtje gelezen waardoor ik wat gerustgesteld was. Ik vond alles heel stressvol door de sneeuw. Had een hotel geboekt en was dus de avond ervoor gegaan. Vandaag terug gereden en paar keer weg gegleden, het zweet stond op mijn rug haha! Zo blij dat ik thuis ben! Ik vond de operatie zelf heel erg mee vallen. Voelde me eigenlijk heel goed na de operatie, geen tot weinig pijn en niet misselijk. Iedereen was super vriendelijk! Ben benieuwd hoe vannacht en morgen zal zijn, wellicht meer pijn maar geloof niet dat het heel veel erger zal worden. Hoe gaat het nu met jou?
Zonnebloem123

Ongelezen bericht 08 jan 2026 15:03

Bambie89 schreef:
07 jan 2026 19:02
Klopt ik ben vanmorgen 8:00 geholpen. Ik had jouw berichtje gelezen waardoor ik wat gerustgesteld was. Ik vond alles heel stressvol door de sneeuw. Had een hotel geboekt en was dus de avond ervoor gegaan. Vandaag terug gereden en paar keer weg gegleden, het zweet stond op mijn rug haha! Zo blij dat ik thuis ben! Ik vond de operatie zelf heel erg mee vallen. Voelde me eigenlijk heel goed na de operatie, geen tot weinig pijn en niet misselijk. Iedereen was super vriendelijk! Ben benieuwd hoe vannacht en morgen zal zijn, wellicht meer pijn maar geloof niet dat het heel veel erger zal worden. Hoe gaat het nu met jou?
Wat fijn dat je wat gerustgesteld was door mijn berichtje. Dat doet mij goed! Afgelopen zaterdagochtend 3-1 toen ik aan de beurt was en naar Amersfoort moest, startte het net met die sneeuwtoestand, dus ik weet hoe je je hebt gevoeld. De anesthesist was wat later, want die had een 'slippertje' gemaakt met zijn auto. Dus ik moest nog wachten, maar niet extreem lang hoor. Fijn om te horen dat je je goed voelt. Dat slapen op je rug gaat ws. wel tegenvallen, maar ik kon vannacht (nadat de drains er gisterochtend uit zijn gegaan) alweer deels op mijn zij liggen voor een tijdje. Alles gaat goed met mij. Ik merk dat ik heel veel honger heb, maar dat is ook niet gek, omdat je lijf druk aan het werk is met het herstel. Veel eiwitten ook eten, dat is belangrijk voor de spieren. Pijnmedicatie heb ik nagenoeg niet meer nodig. Een goed herstel gewenst en een dikke knuffel voor jou!
Bambie89

Ongelezen bericht 12 jan 2026 14:24

Hier gaat het ook goed! Heb eigenlijk geen pijn gehad nog, wel heel moe en ongemak van de bh die toch wel trekt in mijn wondjes. Op mijn rug slapen vind ik echt niet chill. Tegen mij is gezegd dat ik de eerste 2 weken absoluut niet op mijn zij mag liggen en eigenlijk het liefst tot 6 weken niet. Mag jij dat wel gewoon? Lees online vooral veel verschillende nazorg. Zo moet ik ook mijn bh 6 weken dragen. Zou blij zijn als het achter de rug is allemaal haha!
Plaats reactie

Terug naar “Komende operaties en succeswensen”