Hoi Allen,
Mijn naam is Johanneke, 59 jaar.
Mijn implantaten in 2005, 320 cc achter de spier, laten plaatsen bij Schoemacher kliniek in Den Haag.
Ik had een bescheiden B cup die na de bevalling er slap uitzag, zelf wilde ik altijd al iets grotere borsten.
Na de ingreep zaten ze redelijk hoog maar dit kwam goed met de jaren. Eerste jaren weinig tot geen problemen ervaren, alleen dat mijn rechterborst (implantaat) onder de spier leek uit te zakken. Double Bubble, alleen bij mijn armen omhoog stekken zichtbaar. Na 15 jaar begon ik meer last te krijgen van mijn borsten. Opgezet gevoel, onder de borst gevoelloos, tepels gevoelig enz. Haaruitval, pijntjes en vage klachten. Huisarts gaf aan dat dit waarschijnlijk de overgang was.
Afgelopen 5 jaar, privé veel dingen meegemaakt met gezin, familie, bedrijf, corona. Hierbij dus ook mijn overgang. Iedere 2 jaar wel mijn borsten laten controleren voor kanker/lekkages.
Vorig jaar werd mijn man ernstig ziek, kanker. Mijn man heeft afgelopen jaar vele chemo's/immuuntherapie en een transplantatie gehad. We hebben het nu onder controle maar het gaat nooit meer weg. Na dit proces besloot ik niet meer te gaan wachten met mijn borsten. Komende maand 12 november ga ik onder het mes voor een explantatie en een borstlift. Omdat dit vanuit mijn werk 'niet medisch' is heb ik hiervoor 3 weken vrij gevraagd.
Hopelijk ben ik na 3 weken in staat werk te verrichten, ik werk in de thuiszorg.
Zie ik er tegen op?
De operatie, nee. Het herstel, ja.
Als er nog tips zijn of dingen waar ik rekening mee moet houden, laat het dan weten.
Groetjes Johanneke
Explantatie en borstlift
Dag Johanneke
Wat een nare periode heb je al achter de rug…
Ik hoop je met dit bericht een beetje te kunnen geruststellen dat de operatie bij mij 100% is meegevallen, ik had zware pijnstillers en antibiotica voorgeschreven gekregen maar kan zo’n medicatie moeilijk verwerken en heb ze uiteindelijk helemaal niet nodig gehad. Zelfs geen paracetamolletje. Ik heb wel voor de operatie en nadien arnica homeopathie genomen, ik ben daar echt supertevreden over. Heb geen blauwe plekken gehad, wel de eerste dagen een beetje een beurs gevoel en wat last van de littekens bij het rechtstaan of uit zetel/bed komen maar had dit veel erger verwacht dus dit is echt supergoed meegevallen. Ik had kapselvorming baker 4 (de ergste graad) dus ze hebben toch serieus moeten werken in de borsten, ik heb wel enkel explantatie gehad, geen borstlift of lipo.
Ik heb pas na 2 weken lichte huishoudelijke taken hervat, buiten wandelen en rusten heb ik de eerste 2 weken niets gedaan, door vele gezondheidsproblemen en stress ben ik heel streng geweest om mezelf echt te laten rusten en bekomen. Ik heb ook de richtlijnen gevolgd van 6 weken geen zware inspanningen te doen. Mijn gevoel zegt dat 3 weken weinig zijn want thuiszorg is niet bepaald een licht beroep. Voor mij is het herstel van de borsten zelf wel heel vlot verlopen. De lichamelijke klachten nav de implantaten heeft wel meer tijd nodig gehad en ben nog steeds in herstel maar zo blij dat die dingen eruit zijn en supertevreden van het resultaat, het is mooi om te zien hoe het lichaam zelf hersteld en uiteindelijk alles terug mooi in vorm komt, nog beter dan voor de operatie eigenlijk! Veel succes alvast met de aankomende operatie en een vlot herstel toegewenst!
Wat een nare periode heb je al achter de rug…
Ik hoop je met dit bericht een beetje te kunnen geruststellen dat de operatie bij mij 100% is meegevallen, ik had zware pijnstillers en antibiotica voorgeschreven gekregen maar kan zo’n medicatie moeilijk verwerken en heb ze uiteindelijk helemaal niet nodig gehad. Zelfs geen paracetamolletje. Ik heb wel voor de operatie en nadien arnica homeopathie genomen, ik ben daar echt supertevreden over. Heb geen blauwe plekken gehad, wel de eerste dagen een beetje een beurs gevoel en wat last van de littekens bij het rechtstaan of uit zetel/bed komen maar had dit veel erger verwacht dus dit is echt supergoed meegevallen. Ik had kapselvorming baker 4 (de ergste graad) dus ze hebben toch serieus moeten werken in de borsten, ik heb wel enkel explantatie gehad, geen borstlift of lipo.
Ik heb pas na 2 weken lichte huishoudelijke taken hervat, buiten wandelen en rusten heb ik de eerste 2 weken niets gedaan, door vele gezondheidsproblemen en stress ben ik heel streng geweest om mezelf echt te laten rusten en bekomen. Ik heb ook de richtlijnen gevolgd van 6 weken geen zware inspanningen te doen. Mijn gevoel zegt dat 3 weken weinig zijn want thuiszorg is niet bepaald een licht beroep. Voor mij is het herstel van de borsten zelf wel heel vlot verlopen. De lichamelijke klachten nav de implantaten heeft wel meer tijd nodig gehad en ben nog steeds in herstel maar zo blij dat die dingen eruit zijn en supertevreden van het resultaat, het is mooi om te zien hoe het lichaam zelf hersteld en uiteindelijk alles terug mooi in vorm komt, nog beter dan voor de operatie eigenlijk! Veel succes alvast met de aankomende operatie en een vlot herstel toegewenst!