Heupklachten met uitstraling

Deel je ervaringen of stel vragen.
Linda77

Ongelezen bericht 27 jan 2023 17:38

Ik ben inderdaad vorig jaar aan mijn enkel geopereerd. Deze hebben ze vastgezet na daar slijtage te hebben gevonden. Geen kleine ingreep! In mijn bloedlijn is slijtage terug te vinden, mijn vader kreeg onlangs een nieuwe heup. Maar met 43 ben je dan natuurlijk achterlijk vroeg!

Buiten slijtage, heb ik ook een ontsteking in dezelfde voet. Irritatie in een gewricht, waardoor vocht en zwelling. Deze is gek genoeg nog het meest pijnlijk en houdt me al 5 jaar gegijzeld. Staan op die voet is gewoon soms té pijnlijk. Op beeldmateriaal was daar niets te vinden, maar de pijn lijkt op slijmbeursontsteking (het trekt ook omhoog via de buitenkant van mijn linkerbeen naar mijn knie). Injecties in dat gewricht heb ik meermaals gehad, maar helaas doen ze niet veel meer. Sinds ik weet wat ik weet kan ik dat mankement goed verklaren en heb ik goede hoop dat dat beter wordt na explantatie. En dit is mijn grootste wens, want dat zou betekenen dat ik weer ga kunnen lopen.

De revalidatie na een enkelartrodese (zo heet de ingreep), is lang. Er staat een jaar voor en ik ben in april vorig jaar geopereerd. Helaas verloopt het herstel trager dan normaal, doordat mijn afweersysteem overhoop ligt. Het afgelopen jaar was echt verschrikkelijk! De eerste 10 weken mocht ik niet belasten, waardoor ik voornamelijk op bed heb gelegen. Ik raakte ook nog eens ontzettend depressief omdat mijn o, zo geliefde hond overleed. Gek genoeg ook door nalatigheid van de Dierenarts en aan een auto-immuunziekte. Ook werd ik weer enorm geraakt in mijn jeugdtrauma omdat mijn ouders niet weten hoe er op dat moment voor hun kinderen te zijn. Toen ik eind vorige jaar ook nog in de overgang terecht kwam, was mijn emmer echt vol. Ik wilde niet meer verder leven. Wat ook deels werd veroorzaakt door hormonale schommelingen. Toen wist ik nog niet dat ik begin van dit jaar de laatste, meest vernietigende klap zou krijgen.

Gek genoeg heeft het nieuws dat ik al jaren ziek word van mijn implantaten ervoor gezorgd dat ik mijn vechtlust weer terug heb. Ik ben zo bang geweest, ook om dood te gaan, dat ik me gerealiseerd heb dat dat nog helemaal niet is wat ik wil. En zorgde ik ervoor dat ik binnen 3 weken een heel traject voor mezelf heb uitgestippeld om beter te worden. Alle discipines zijn geinstalleerd, van Internist tot Chirurg en van Diëtist tot Accupuncturist. Want ik zál beter worden! Om vervolgens eindelijk aan mijn tweede jeugd te beginnen ;-)

Van de week startte ik ook met een coach die me verder zal helpen met het trauma stuk, want ook dat heeft heling nodig. Middels meditatie, visualisatie en yoga, werk ik mijn stukken door. En leer ik meer in mijn lichaam te komen, mezelf te voelen, horen en zien en nóg beter voor mezelf te zorgen.

Ik ben altijd een vechter geweest, heb al zoveel overwonnen. En ook dit gaat me er niet onder krijgen. Al was dit wel bijna gebeurd.
🎗🎗🎗 BV 2006 met de anatomische McGhan 385 CC deels onder de spier ivm tubulaire borst, nu traject voor explantatie bij Dr. Kappel. Protheses gescheurd en van binnen kapot, ingekapselde siliconen in lymfe links. Klachten: oa helse pijnen in benen, vroegtijdige slijtage en operatie aan rug en enkel, spierzwakte, spierpijnen, zenuw- en gewrichtspijnen. 🎗🎗🎗
Susantje

Ongelezen bericht 27 jan 2023 19:38

Hoi Miranda, ik heb ook last van mijn heupen, met name rechts.
De pijn straalt wisselend uit maar meestal naar de knie en dan verder door naar de enkel.
Dit kan ook zo zijn wanneer ik in bed lig...
Het begon overigens met pijn in de lies.
Nu zit het meer aan de buitenkant en dan naar beneden.
Er is inmiddels een röntgenfoto gemaakt en er zit slijtage in de heup.
Ik heb geen idee of dit door de implantaten kan komen..
Sterkte met jouw weg hierin 🍀

Groetjes, Susan.
Miranda29

Ongelezen bericht 27 jan 2023 23:53

He Linda

Ik heb je verhaal gelezen..

Echt heel naar allemaal..
Ook sterkte omdat je je hond bent verloren, ben een grote dierenvriend en dat heeft mij ok geraakt in je verhaal en snap dat je daar echt depri van bent geworden.

Maar na al die tegenslagen etc heb ik wel zo een gevoel bij jou dat het alleen maar beter gaat worden ( mijn gevoel vertelt dat ).
Ook fijn te lezen dat je nu ook hulp van een coach etc krijgt, zal je wel goed doen hoor.
Ik geloof daar wel echt in, je hebt ook veel te verduren gehad..

Een vechter ben je zeker dat heb ik al gemerkt na alles wat je hebt meegemaakt, dit ga je ook redden💝🌹💝

Xxx
Miranda29

Ongelezen bericht 27 jan 2023 23:56

Hoi susantje

Ja bij mij precies hetzelfde als wat je beschrijft.
Ik ben afgelopen jaren zovaak na de dokter gegaan ze ziet me al aankomen hihi
Ze heeft zelf gezegd trochantor pijn syndroom, is het zo een soort gevoel of wat heb jij voor soort gevoel ? Ook soms dat je been warm word? Kan ook vaak niet slapen op me rechterzijde. Niet constant dat gevoel maar wel geregeld. Echt heel heel naar.

Xxx
Linda77

Ongelezen bericht 28 jan 2023 09:48

Miranda29 schreef:
27 jan 2023 23:53
He Linda

Ik heb je verhaal gelezen..

Echt heel naar allemaal..
Ook sterkte omdat je je hond bent verloren, ben een grote dierenvriend en dat heeft mij ok geraakt in je verhaal en snap dat je daar echt depri van bent geworden.

Maar na al die tegenslagen etc heb ik wel zo een gevoel bij jou dat het alleen maar beter gaat worden ( mijn gevoel vertelt dat ).
Ook fijn te lezen dat je nu ook hulp van een coach etc krijgt, zal je wel goed doen hoor.
Ik geloof daar wel echt in, je hebt ook veel te verduren gehad..

Een vechter ben je zeker dat heb ik al gemerkt na alles wat je hebt meegemaakt, dit ga je ook redden💝🌹💝

Xxx
Dankjewel, lieverd!

'Echte dierenvrienden' zijn vaak hoogsensitief, dus als jij voelt dat het goed gaat komen, neem ik dat zeer serieus ;-)

Ik hou jullie op de hoogte!
🎗🎗🎗 BV 2006 met de anatomische McGhan 385 CC deels onder de spier ivm tubulaire borst, nu traject voor explantatie bij Dr. Kappel. Protheses gescheurd en van binnen kapot, ingekapselde siliconen in lymfe links. Klachten: oa helse pijnen in benen, vroegtijdige slijtage en operatie aan rug en enkel, spierzwakte, spierpijnen, zenuw- en gewrichtspijnen. 🎗🎗🎗
Miranda29

Ongelezen bericht 28 jan 2023 11:55

Hoi Linda

Dankje lieverd. Ja ben zelf een hsp-er.
Ik kreeg direct na mijn prothese wissel een gevoel van jij loopt hier geen jaren meer mee. En nu zit ik in traject voor explantatie, en ik heb ze nog niet eens een jaar.
Hihi

Heel fijn dat je ons op de hoogte houd❤❤
Xxxx
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 jan 2023 18:17

Bijna alle vrouwen die hier komen zijn hsp-er! Dokter Niessen deelt deze mening/visie👍
En in mijn optiek zijn de vrouwen veel meer dan hps-er, want dit fenomeen komt zeker niet zomaar ergens vandaan.

Dikke kus lieve meiden!😘💖💕💞
Miranda29

Ongelezen bericht 29 jan 2023 00:28

Luna

Een hele dikke kus terug dat je klaarstaat voor ons..💕 ben blij met jou

Dankbaar

Xxx
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 jan 2023 14:25

Miranda29 schreef:
29 jan 2023 00:28
Luna

Dankbaar

Xxx
Ik ben dankbaar voor jullie💖
Jullie zorgen ervoor dat mijn zware weg niet voor niets was/is.
Mijn werk geeft betekenis aan mijn eigen leed. Ik vecht voor wat ons allen is aangedaan.
Maar we worden niet genoeg gehoord.... Gelukkig hebben we de sterke vrouwen van Bureau Clara Wichmann aan onze zijde en blijven we vechten voor gerechtigheid💪

Ik heb je gemaild. Dikke kusss😘💕💕💕

Ik ben trouwens nog steeds erg moe dus zal het niet laat maken. Ga nu even in het beheer werken van onze domeinen. Daarna hier op het forum en dan moet het forum even op slot.

Veel liefs allemaal!🥰
Linda77

Ongelezen bericht 29 jan 2023 14:34

HSP and proud of it! Al helpt het soms niet 😄
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 jan 2023 14:43

Luna MKS schreef:
29 jan 2023 14:25
Miranda29 schreef:
29 jan 2023 00:28
Luna

Dankbaar

Xxx
Ik ben dankbaar voor jullie💖
Jullie zorgen ervoor dat mijn zware weg niet voor niets was/is.
Mijn werk geeft betekenis aan mijn eigen leed. Ik vecht voor wat ons allen is aangedaan.
Maar we worden niet genoeg gehoord.... Gelukkig hebben we de sterke vrouwen van Bureau Clara Wichmann aan onze zijde en blijven we vechten voor gerechtigheid💪

Ik heb je gemaild. Dikke kusss😘💕💕💕

Ik ben trouwens nog steeds erg moe dus zal het niet laat maken. Ga nu even in het beheer werken van onze domeinen. Daarna hier op het forum en dan moet het forum even op slot.

Veel liefs allemaal!🥰

Lieverd, zie nu dat ik de verkeerde heb gemaild hahaha. Komt door de moeheid...
Normaal ben ik heel sterk in vrouwen niet door elkaar halen, ik heb een heel goed geheugen.
Het is niet erg, je mag me sowieso schrijven hoor🥰😘
Colombiana

Ongelezen bericht 30 jan 2023 03:32

Ik had ook heupklachten met uitstraling naar beide benen. Mijn explantatie is 10 dec geweest en deze klachten zijn volledig verdwenen!
Miranda29

Ongelezen bericht 30 jan 2023 08:33

Hoi colombiana

Wauw wat goed om te horen!
Ben blij voor je
Xxx
Miranda
Susantje

Ongelezen bericht 30 jan 2023 13:24

Colombiana schreef:
30 jan 2023 03:32
Ik had ook heupklachten met uitstraling naar beide benen. Mijn explantatie is 10 dec geweest en deze klachten zijn volledig verdwenen!
Wat ontzettend fijn!!
En ook ontzettend schokkend eigenlijk...
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 jan 2023 18:10

Susantje schreef:
30 jan 2023 13:24
Colombiana schreef:
30 jan 2023 03:32
Wat ontzettend fijn!!
En ook ontzettend schokkend eigenlijk...
Het is ook schokkend. Had je die documentaire gezien die ik geplaatst had? Hele inspirerende verhalen.

Maar helaas is Colombiana nog niet van alle hevige klachten af. Zo werkt dat vaak niet helaas...😔 Soms krijg je zelfs nieuwe klachten na explantatie. Maar explantatie is echt de eerste stap en de noodzakelijke stap voor een kans op genezing.

Kusss 😘💞💞💞
Plaats reactie

Terug naar “Lichamelijke ziekten en klachten”