Vraag over chirurg verwijderen borstimplantaten
Hi dames,
Ik heb een vraag. Ik woon in Leeuwarden en was benieuwd of er in deze omgeving ook artsen zijn die jullie kunnen aanbevelen voor het verwijderen van borstimplantaten?
Ik heb maandag een consult bij Dr Kapel maar zij opereert alleen in Amersfoort. Dit zou kunnen maar dan zal ik denk ik een hotel daar in de buurt moeten nemen. Zijn er meer die dit gedaan hebben? Want zo’n lange afstand rijden lijkt mij niet prettig na de operatie.
Mochten jullie nog tips hebben dan hoor ik t graag.
Groetjes!
Ik heb een vraag. Ik woon in Leeuwarden en was benieuwd of er in deze omgeving ook artsen zijn die jullie kunnen aanbevelen voor het verwijderen van borstimplantaten?
Ik heb maandag een consult bij Dr Kapel maar zij opereert alleen in Amersfoort. Dit zou kunnen maar dan zal ik denk ik een hotel daar in de buurt moeten nemen. Zijn er meer die dit gedaan hebben? Want zo’n lange afstand rijden lijkt mij niet prettig na de operatie.
Groetjes!
Goedemorgen Marty,Martyy schreef: ↑07 jan 2023 22:42Hi dames,
Groetjes!
Je kunt via deze pagina van de NVPC zoeken op artsen in de buurt: https://www.nvpc.nl/plastisch_chirurgen.php?option=1
Je kunt het proberen en dan een lijst maken met vragen die je aan de arts stelt om te kijken of het iets is. Zie: viewtopic.php?f=37&t=182
In mijn tijd was het ook gokken op een arts die je gelooft/erkent. Gelukkig had ik wel de steun van Rita Kappel toentertijd en die andere arts (van Loenen, Slotervaartziekenhuis Amsterdam) nam netjes haar adviezen over.
Er zijn idd meer vrouwen die een hotel in de buurt boeken wanneer ze bij een arts geopereerd worden die veel verder weg zit. Maar er zijn er ook die wel gewoon een uurtje rijden. Ik weet niet hoe ver het is.
Ik verbleef zelf in het ziekenhuis, want ik was echt heel erg ziek en mocht niet weg. Maar wees gerust, bij velen is dat niet nodig.
Succes morgen bij Rita, komt helemaal goed!
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Dag Marty,
Voor mij was het iets minder ver (Beilen), maar ik kon de autorit prima verdragen direct na de operatie.
Vlakbij de operatielokatie van dr. Kappel is een vanderValk, maar ik vraag me af wat het toevoegt om in een vreemd bed te liggen.
Succes met de afweging,
Liefs,
Margreet

Voor mij was het iets minder ver (Beilen), maar ik kon de autorit prima verdragen direct na de operatie.
Vlakbij de operatielokatie van dr. Kappel is een vanderValk, maar ik vraag me af wat het toevoegt om in een vreemd bed te liggen.
Succes met de afweging,
Liefs,
Margreet
Wij vrouwen zijn beresterk en laten ons niet uit het veld slaan
2011 borstkanker, 2012 implantaat Allergan
explantatie 24-09-2022 dr. de Vries
2011 borstkanker, 2012 implantaat Allergan
explantatie 24-09-2022 dr. de Vries
-
Hi Marty,
Ik ben op 10 dec geopereerd door dr. Kappel. Goed dat je ervoor hebt gekozen om je bij haar te laten opereren want zij is echt een hele goede arts! Ik heb 2 overnachtingen bij Fletcher geboekt omdat ik ook van ver kom. Dit hotel ligt ongeveer op 15 min afstand van de kliniek. Echter ligt het van der Valk hotel om de hoek van de kliniek, dus bijna op loopafstand. Echt goed dat je ervoor hebt gekozen om die krengen te laten verwijderen! Ik kan je vertellen dat de pijn echt ontzettend meevalt en het resultaat is echt zoveel mooier dan ik had verwacht! En dr. Kappel is een pittige tante, maar een lieve arts die echt hart heeft voor haar patiënten. Mocht je nog andere vragen hebben, brand los
Heel veel succes bij alles! Het komt goed!
Ik ben op 10 dec geopereerd door dr. Kappel. Goed dat je ervoor hebt gekozen om je bij haar te laten opereren want zij is echt een hele goede arts! Ik heb 2 overnachtingen bij Fletcher geboekt omdat ik ook van ver kom. Dit hotel ligt ongeveer op 15 min afstand van de kliniek. Echter ligt het van der Valk hotel om de hoek van de kliniek, dus bijna op loopafstand. Echt goed dat je ervoor hebt gekozen om die krengen te laten verwijderen! Ik kan je vertellen dat de pijn echt ontzettend meevalt en het resultaat is echt zoveel mooier dan ik had verwacht! En dr. Kappel is een pittige tante, maar een lieve arts die echt hart heeft voor haar patiënten. Mocht je nog andere vragen hebben, brand los

Kusss voor jou lieve ColombianaColombiana schreef: ↑10 jan 2023 20:23Hi Marty,
Ik ben op 10 dec geopereerd door dr. Kappel. Goed dat je ervoor hebt gekozen om je bij haar te laten opereren want zij is echt een hele goede arts! Ik heb 2 overnachtingen bij Fletcher geboekt omdat ik ook van ver kom. Dit hotel ligt ongeveer op 15 min afstand van de kliniek. Echter ligt het van der Valk hotel om de hoek van de kliniek, dus bijna op loopafstand. Echt goed dat je ervoor hebt gekozen om die krengen te laten verwijderen! Ik kan je vertellen dat de pijn echt ontzettend meevalt en het resultaat is echt zoveel mooier dan ik had verwacht! En dr. Kappel is een pittige tante, maar een lieve arts die echt hart heeft voor haar patiënten. Mocht je nog andere vragen hebben, brand losHeel veel succes bij alles! Het komt goed!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hi Margreet,Margreet schreef: ↑09 jan 2023 14:40Dag Marty,
Succes met de afweging,
Liefs,
Margreet
![]()
Dank je wel… ja voor mij is t bijna 2 uur rijden en vraag me af hoe pijnlijk zo’n rit terug is… miss ook per persoon anders. Zelf denk ik voor de zekerheid wel een hotel te boeken, mocht ik voor Dr Kapel kiezen. Hoe ging verder jou herstel? Allemaal soepel en na hoeveel tijd kon je weer dingen zelf doen?
Groetjes!
Hi Colombiana,Colombiana schreef: ↑10 jan 2023 20:23Hi Marty,
Ik ben op 10 dec geopereerd door dr. Kappel. Goed dat je ervoor hebt gekozen om je bij haar te laten opereren want zij is echt een hele goede arts! Ik heb 2 overnachtingen bij Fletcher geboekt omdat ik ook van ver kom. Dit hotel ligt ongeveer op 15 min afstand van de kliniek. Echter ligt het van der Valk hotel om de hoek van de kliniek, dus bijna op loopafstand. Echt goed dat je ervoor hebt gekozen om die krengen te laten verwijderen! Ik kan je vertellen dat de pijn echt ontzettend meevalt en het resultaat is echt zoveel mooier dan ik had verwacht! En dr. Kappel is een pittige tante, maar een lieve arts die echt hart heeft voor haar patiënten. Mocht je nog andere vragen hebben, brand losHeel veel succes bij alles! Het komt goed!
Dank je wel voor je reactie

Liefs!
Dank je wel Luna, voor al je info. Ik ga er even induiken. Het consult bij Dr Kapel ging goed. Op de lijst in je bericht zie ik ook een arts hier in het ziekenhuis in Leeuwarden. Weet je toevallig of je in alle gevallen ook voor een ziekenhuis kan kiezen of is dit alleen bij specifieke gevallen en moeten je klachten dermate erg zijn?Luna MKS schreef: ↑08 jan 2023 11:49Goedemorgen Marty,Martyy schreef: ↑07 jan 2023 22:42Hi dames,
Groetjes!
Je kunt via deze pagina van de NVPC zoeken op artsen in de buurt: https://www.nvpc.nl/plastisch_chirurgen.php?option=1
Je kunt het proberen en dan een lijst maken met vragen die je aan de arts stelt om te kijken of het iets is. Zie: viewtopic.php?f=37&t=182
In mijn tijd was het ook gokken op een arts die je gelooft/erkent. Gelukkig had ik wel de steun van Rita Kappel toentertijd en die andere arts (van Loenen, Slotervaartziekenhuis Amsterdam) nam netjes haar adviezen over.
Er zijn idd meer vrouwen die een hotel in de buurt boeken wanneer ze bij een arts geopereerd worden die veel verder weg zit. Maar er zijn er ook die wel gewoon een uurtje rijden. Ik weet niet hoe ver het is.
Ik verbleef zelf in het ziekenhuis, want ik was echt heel erg ziek en mocht niet weg. Maar wees gerust, bij velen is dat niet nodig.
Succes morgen bij Rita, komt helemaal goed!
Luna
Alvast dank voor je reactie
Hoi lieverd, wat fijn dat alles goed ging!Martyy schreef: ↑11 jan 2023 14:01Dank je wel Luna, voor al je info. Ik ga er even induiken. Het consult bij Dr Kapel ging goed. Op de lijst in je bericht zie ik ook een arts hier in het ziekenhuis in Leeuwarden. Weet je toevallig of je in alle gevallen ook voor een ziekenhuis kan kiezen of is dit alleen bij specifieke gevallen en moeten je klachten dermate erg zijn?
Alvast dank voor je reactie![]()
Jawel, jij hebt recht op keuze voor een ziekenhuis. Let er altijd op of de behandelaar een contract heeft met je zorgverzekeraar. Rita Kappel heeft geen contracten met zorgverzekeraars, dus bij haar betaal je een deel zelf. Tenzij je een restitutiepolis hebt.
Heel veel liefs
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Dank je wel 
Enige wat ik me afvraag is of ze in ziekenhuizen wel even veel ervaring hebben met deze operatie en of er verder verschil in zit… weet iemand dat?
Misschien gewoon ook daar een afspraak inplannen zodat ik het kan vergelijken.
Enige wat ik me afvraag is of ze in ziekenhuizen wel even veel ervaring hebben met deze operatie en of er verder verschil in zit… weet iemand dat?
Misschien gewoon ook daar een afspraak inplannen zodat ik het kan vergelijken.
Lieve Martyy,
Alle pc's kunnen deze operatie uitvoeren. Het gaat er vooral om dat ze jouw klachten serieus nemen en bereid zijn zoveel mogelijk kapsel te verwijderen. En tevens jou de verwijderde implantaten te tonen en eventueel mee te geven als jij dat wenst (wat wij wel aanraden).
Heel veel succes met zoeken lieverd!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hi Luna,
Dank je wel weer voor je reactie… zo fijn hier even over te sparren. Dr Kappel had het ook over een registratie van de implantaten… is dat aan te raden? Wat is het voordeel daarvan? Ze kon t mij op dat moment niet goed uitleggen, vandaar m’n vraag hier.
Alvast dank!
Liefs
Dank je wel weer voor je reactie… zo fijn hier even over te sparren. Dr Kappel had het ook over een registratie van de implantaten… is dat aan te raden? Wat is het voordeel daarvan? Ze kon t mij op dat moment niet goed uitleggen, vandaar m’n vraag hier.
Alvast dank!
Liefs
Hoi lieverd, ik denk dat zij bedoelde om je klachten bij het MEBI van de overheid te melden. Dit is heel belangrijk, zodat de overheid ziet dat er nogal wat vrouwen zijn die klachten ontwikkelen. Samen kunnen we ervoor zorgen dat het leed eens zal stoppen. En de jongere generaties zoveel ellende bespaard zal blijven.Martyy schreef: ↑12 jan 2023 19:29Hi Luna,
Alvast dank!
Liefs
Zij zal zelf jouw verwijderde implantaten bij het DBIR registeren. Dit is heel erg belangrijk, zodat ze kunnen bijhouden hoeveel vrouwen explanteren en waarom dat gebeurt.
Welke implantaten heb je? Misschien had je het al gezegd, maar er komen zoveel dames voorbij dat ik niet alles kan onthouden.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hi Luna,
Oke dank je wel. Ze had het er over dat de registratie 50 euro is dus zal dan wel hetgeen zijn wat je als laatste noemt.
Ik heb zelf implantaten van het merk Mentor. Ik zag dat tegen Allergan een rechtszaak loopt maar kan dit mogelijk ook tegen andere fabrikanten? Of momenteel alleen op individuele basis?
Dank weer voor je reactie.
Liefs
Oke dank je wel. Ze had het er over dat de registratie 50 euro is dus zal dan wel hetgeen zijn wat je als laatste noemt.
Ik heb zelf implantaten van het merk Mentor. Ik zag dat tegen Allergan een rechtszaak loopt maar kan dit mogelijk ook tegen andere fabrikanten? Of momenteel alleen op individuele basis?
Dank weer voor je reactie.
Liefs