Veerle twijfelt

Protheses vanwege cosmetische reden.
Veralyn92

Ongelezen bericht 06 dec 2022 13:38

Hoi ik ben Veerle.
Sinds december 2019 heb ik Motiva implantaten ivm nihil eigen borstweefsel en hierbij zelfbeeldproblemen. Echter sinds vorig jaar zomer pijnklachten in de borsten, brandend, stekend etc. En ook wel vaker vermoeidheidsklachten merk ik, lijk minder aan te kunnen. Destijds alles laten onderzoeken, ook bij Dr. Beekman, maar zij kon geen ASIA vaststellen, aangezien het niet overtuigend veel systemische klachten betrof, maar meer lokale pijnklachten. Toen geen actie hierop. Echter de laatste maanden weer meer pijnklachten (geluxeerd na een saunabezoek) en zoveel twijfels en bang dat ik ziek ben van mijn implantaten. Ik leef super gezond, maar voel me niet altijd zo. Wat te doen?
Morgen ga ik opnieuw langs bij mijn plastisch chirurg om het te bespreken.
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 dec 2022 16:02

Veralyn92 schreef:
06 dec 2022 13:38
Hoi ik ben Veerle.
Sinds december 2019 heb ik Motiva implantaten ivm nihil eigen borstweefsel en hierbij zelfbeeldproblemen. Echter sinds vorig jaar zomer pijnklachten in de borsten, brandend, stekend etc. En ook wel vaker vermoeidheidsklachten merk ik, lijk minder aan te kunnen. Destijds alles laten onderzoeken, ook bij Dr. Beekman, maar zij kon geen ASIA vaststellen, aangezien het niet overtuigend veel systemische klachten betrof, maar meer lokale pijnklachten. Toen geen actie hierop. Echter de laatste maanden weer meer pijnklachten (geluxeerd na een saunabezoek) en zoveel twijfels en bang dat ik ziek ben van mijn implantaten. Ik leef super gezond, maar voel me niet altijd zo. Wat te doen?
Morgen ga ik opnieuw langs bij mijn plastisch chirurg om het te bespreken.
Lieve Veralyn,

Ik vind het heel erg triest voor je dat je zelfbeeldproblemen had en om deze reden de implantaten liet zetten. Ik kan begrijpen dat je tot deze keuze kwam als men het plaatsen van implantaten mooier maakt dan het eigenlijk is. Je had namelijk ook kunnen kiezen voor lipofilling. Dat is een duurzamer en velliger alternatief. Hoewel je daarbij zeker niet het volume kunt halen als met implantaten, maar dit kun je wel opbouwen wanneer je meerdere sessies laat doen.

Ooit koos ik voor implantaten omdat ik wat meer vulling wilde. Ik had mooie borsten van mezelf. Niet groot, maar ze pasten wel bij mijn petite lichaam. Ik ben altijd tenger gebouwd geweest. De arts maakte het mooier dan het is. Ze zouden absoluut veilig zijn, niet ziek maken en levenslang meegaan. En ik hoefde nooit meer onder het mes. Als ik wist wat ik nu weet, had ik met geen haar op mijn kop die troep laten implanteren om er vervolgens slechter uit te komen, zowel fysiek als esthetisch.

Ik kreeg vrij snel klachten net als jij, maar ik dacht dat mijn klachten kwamen van de ziekten die ik als tiener al had. Nooit 1 keer gedacht aan de implantaten. Ik had toen ook nog geen borstklachten zoals jij, dus ik heb er veel te lang mee rondgelopen met alle gevolgen van dien... Gelukkig heb jij ze pas sinds 2019, dus bij jou zal de schade wel beperkt blijven, hoop ik.

Dat jij borstklachten hebt, is een eerste aanwijzing dat jouw lichaam de implantaten aan het afwijzen is. Branden en steken wijzen op reactie van je lichaam op het zweten of lekken. Het is jammer dat dokter Beekman dat toen niet heeft gezegd. Ik snap wel dat ze terughoudend was met een uitspraak over ASIA, omdat je dan inderdaad meer klachten moet hebben. Toch wijzen deze klachten die je had erop dat je ASIA zou gaan ontwikkelen. Ik heb het verloop van klachten bij vele vrouwen kunnen zien en ik zie de overeenkomsten.

Dat jij met een hele goede reden de implantaten liet zetten en dit mentaal voor jou erg zwaar is, speelt denk ik ook een rol in het advies van dokter Beekman. Ik begrijp haar. Ik vrees dat jouw pc morgen vooral dit stuk ook laat meewegen in zijn of haar advies. Ik kan je niets anders adviseren om je in te lezen op het forum en de website en aan jezelf te vragen wat je wilt. Het is goed als je bij de arts de mogelijkheden voor eventueel lipofilling bespreekt. Deze optie is er ook als je slank bent. Ik ken heel slanke vrouwen die het ook konden doen. Maar dan moet je wel naar een arts gaan die hier veel ervaring mee heeft, want anders zul je te horen krijgen dat je niet genoeg donorvet hebt.

Ik zou zelf wel altijd kiezen om eerst niets te doen. Weghalen en dan kijken hoe je uit de strijd komt. Je bent nu een paar jaar verder en ouder en wijzer. Misschien kijk je nu anders naar jezelf. En ben je minder streng voor jezelf. Geef jezelf de kans om dat te ontdekken. Ik weet dat het echt heel heel zwaar is, maar je kunt het wel. En als het niet lukt, dan heb je alle recht om alsnog voor lipofilling te kiezen.

Misschien kun je naar Rita Kappel toe. Zij is heel betrouwbaar en zet jouw gezondheid op de eerste plaats.

Heel verhaal, sorry. Ik hoop dat je er iets aan hebt lieve schat.

Heel veel liefs en kracht voor jou,

Luna <3 <3 <3
Veralyn92

Ongelezen bericht 07 dec 2022 00:18

Dank voor je uitgebreide reactie en lieve woorden Luna.
Het blijft lastig, de ene keer zijn de klachten er en de andere keer weer niet. Dit maakt de keuze zo moeilijk. Al lijk ik over het algemeen wel veel moe en minder aan te kunnen dan voorheen, maar die klachten zijn soms zo vaag dat je aan alles gaat twijfelen. Al met al wil ik gewoon gezond zijn natuurlijk! En ik ben zeker wel gegroeid als persoon dat het om meer gaat dan borsten, dus dat is fijn, maar het zal hoe dan ook mentaal veel met mij doen.

Lipofilling heb ik over nagedacht, echter heb ik nog een kinderwens in de toekomst, dus het lijkt me dan nu nog niet de juiste timing.
Dr. van Selms is mijn plastisch chirurg en hij luistert ook echt naar mijn klachten, maar denk dat ik uiteindelijk zelf zal moeten beslissen hoe- en wat.
Colombiana

Ongelezen bericht 07 dec 2022 00:49

Lieve Veralyn,

Ik begrijp je twijfel heel goed. Echter lees ik ook dat je een kinderwens hebt. Wist je dat de schadelijke stoffen in siliconen ook doorgegeven kunnen worden aan je kind? Met alle gevolgen van dien… Er zitten 108 chemische stoffen in siliconen. Ik zelf heb geen kinderwens maar als ik die wel zou hebben, zou ik dat risico nooit durven nemen met siliconen in mn lijf.

Daarnaast zijn je klachten nu nog mild. Dat waren ze bij mij ook. Maar je zult steeds meer klachten gaan krijgen. En weetje wat het is, het sluipt erin. Ik zie pas nu hoe hard ik ben achteruit gegaan in het laatste jaar. Ik ben 34 en mijn hele lichaam doet inmiddels zoveel pijn dat ik nauwelijks mn bed meer uit kom. Zelfs mijn telefoon vasthouden doet pijn. Ik wou dat ik hier veel eerder achter was gekomen dan had ik ze veel eerder later verwijderen! Aanstaande zaterdag is mijn operatie dag en al heb ik daarna geen tieten, het zal me gestolen worden aangezien ik nu 0% levenskwaliteit heb. Ik gun jou zo dat jou al dat leed bespaard blijft! Echt waar!! Ik werd helemaal gek toen ik besefte dat er die zoveel chemische stoffen in zitten. Ik dacht ik heb gewoon tikkende tijdbommen in mn lichaam. En dat is natuurlijk ook zo. Ik ben heel blij dat je je verhaal hebt gedaan en hopelijk heb je iets aan mijn verhaal. Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust! Heel veel liefs en een dikke knuffel ❤️❤️❤️❤️🍀
Veralyn92

Ongelezen bericht 07 dec 2022 20:58

Bedankt!
Sterkte Colombiana 🫶🏻
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 dec 2022 17:53

Lieve Veralyn,

Dat je nog een kinderwens hebt, hoeft lipofilling niet in de weg te staan.
Wist je dat dit juist in je voordeel kan werken? Door de hormonen kan het zijn dat het vet dat in de borsten wordt ingebracht, juist zal toenemen.
Natuurlijk verandert de stevigheid wel iets, maar dat zal met implantaten hetzelfde zijn. Daarbij zul je giftige stoffen aan je kindje geven😔

Sterkte deze zware tijd. Snap dat het moeilijk is😢

💖🥰💞 luna
Veralyn92

Ongelezen bericht 18 feb 2023 11:35

Lieve lotgenoten,

Naar aanleiding van bovenstaande heb ik een echo laten maken, gevolgd door een MRI. Uitslag: een intracapsulair ruptuur aan mijn prothese. Gelukkig niet extracapsulair en in de lymfe, zoals beschreven staat in het verslag. Los van dit nieuws liep ik ook alweer bij Dr. Beekman en zei gaf aan dat ik na zo’n tijd niet meer zulke pijnen mocht hebben (inclusief de vage klachten), dus stelde ook de diagnose BII. Ik ben zo content dat ik mijn gevoel heb gevolgd!

In januari gelijk aan de slag gegaan met inplannen, 1-3 ben ik aan de beurt bij Dr. Van Selms. Ik ben benieuwd hoe de prothese eruit komt.

Het belangrijkste en meeste overstijgende gevoel is: op naar een gezond lijf, ik ben sterk! Daarnaast voel ik mij wat vlak over de gehele operatie; ik heb vertrouwen dat ik mezelf nu accepteer (dit tov voor de implantatie), maar ben ergens ook wat bang. Terug naar cup zero.. Ik wilde dit even delen met jullie, op zoek naar herkenning van vrouwen in hetzelfde pakket.

Liefs.
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 feb 2023 13:51

Veralyn92 schreef:
18 feb 2023 11:35
Lieve lotgenoten,

Naar aanleiding van bovenstaande heb ik een echo laten maken, gevolgd door een MRI. Uitslag: een intracapsulair ruptuur aan mijn prothese. Gelukkig niet extracapsulair en in de lymfe, zoals beschreven staat in het verslag. Los van dit nieuws liep ik ook alweer bij Dr. Beekman en zei gaf aan dat ik na zo’n tijd niet meer zulke pijnen mocht hebben (inclusief de vage klachten), dus stelde ook de diagnose BII. Ik ben zo content dat ik mijn gevoel heb gevolgd!

In januari gelijk aan de slag gegaan met inplannen, 1-3 ben ik aan de beurt bij Dr. Van Selms. Ik ben benieuwd hoe de prothese eruit komt.

Het belangrijkste en meeste overstijgende gevoel is: op naar een gezond lijf, ik ben sterk! Daarnaast voel ik mij wat vlak over de gehele operatie; ik heb vertrouwen dat ik mezelf nu accepteer (dit tov voor de implantatie), maar ben ergens ook wat bang. Terug naar cup zero.. Ik wilde dit even delen met jullie, op zoek naar herkenning van vrouwen in hetzelfde pakket.

Liefs.
Hoi lieve schat,

Heel goed dat jij je gevoel hebt gevolgd! Vrouwen weten heus wel dat ze niet gek zijn en dat hun lijven allemaal allarmbellen laten afgaan. Het is heel vermoeidend als je niet wordt gehoord of geloofd😔

En ik was dokter Beekman dus ook voor met mijn diagnose😂

Zo blij dat je al snel van die rommel wordt verlost! 🥳 Ik zet je op ons lijstje!

Heel veel succes met de laatste loodjes! 🙏🤞💕🌸
Veralyn92

Ongelezen bericht 18 feb 2023 17:36

Dankjewel Luna ❤️
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”