Voorstellen: Inge

Protheses vanwege cosmetische reden.
Inge

Ongelezen bericht 16 jun 2022 20:53

Na maandenlang stil lid te zijn van dit forum zal ik me nu maar eens voorstellen.

Ik ben 56 jaar en heb toen ik 21 jaar was mijn eerste borstprothesen gehad, op advies van de huisarts. Omdat ik vanwege ziekte tijdens mijn pubertijd achter was gebleven in borstontwikkeling. Werd toen ook direct vergoed door het ziekenfonds. Behalve mijn ouders en later mijn man en kinderen, heeft nooit iemand hiervan af geweten. Was ook maar 150cc, ik wilde gewoon wat borsten en ben klein en was toen ook erg slank dus dat was genoeg voor mij.

In 2009 heb ik een wissel gehad, de pc heeft ze toen vervangen door 180cc mcghan/ Allergan, die waren 'veilig en zouden de rest van mijn leven niet meer vervangen hoeven te worden'.

Ik heb nooit het idee gehad dat ik er klachten van had, de brainfog die ik nu een aantal jaren heb en die toeneemt, heb ik aan de overgang geweten, net als een aantal andere klachten zoals troebel zien, allergieΓ«n, eczeem op de oogleden. Maar toen ik vorig jaar dr Kappel op tv zag en mijn man mij vroeg welk merk implantaten ik had ben ik enorm geschrokken. Rond die tijd begon het kapsel in mijn linkerborst samen te trekken en werd hard.

Ik vermoed dat dat ontstaan is door een mammografie waartoe ik me heb laten overhalen. Ik mocht aangeven of het ging en anders zouden ze een echo maken. Maar toen ik stop zei was de borst eigenlijk al te plat gedrukt. Ze bedoelden het goed maar ik had dat nooit moeten toestaan.

Ik heb in december 2021 contact gezocht met Dr Kappel en mij op de lijst laten plaatsen voor een consult en in april ben ik bij haar geweest. Ze heeft alles aangevraagd bij de verzekering (kapsel baker 4) en daardoor krijg ik het vergoed. 75 procent want zilveren kruis heeft geen contract met haar maar daar ben ik al heel blij mee.

Eergisteren belde ze dat ik zaterdag 25 juni geopereerd wordt, ze constateerde dat ik inmiddels wel wat eigen borstweefsel heb dus denkt dat lipofilling waarschijnlijk niet nodig zal zijn

Eindelijk, eindelijk gaan ze er uit en hoef ik me geen zorgen meer te maken dat ik mezelf laat vergiftigen. Kleine borsten vind ik prima, als ik maar niet verminkt ben. Ik ben ontzettend benieuwd of mijn concentratieproblemen af gaan nemen en mijn hoofd weer wat helderder wordt.
Susana

Ongelezen bericht 17 jun 2022 08:38

Lieve Inge , welkom hier!
Wat fijn dat je binnenkort verlost wordt van de silicone!
In mijn geval zijn alle klachten best snel verdwenen en ik hoop bij jou ook!
Ik wens je heel veel succes tijdens deze proces, blijf met ons delen want het helpt enorm om alles te verwerken.
Liefs,
Susana
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 πŸ€
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl πŸ’Œ
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ πŸ¦‹
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Luna MKS

Ongelezen bericht 17 jun 2022 09:44

Lieve Inge,

Wat naar dat ze een mammografie bij je hebben gedaan! We hebben zo hard gestreden om dit te laten stoppen, maar het RIVM en de NVPC zien nog steeds geen probleem :evil:

Zou je deze klacht alsjeblieft bij het Landelijk Meldpunt Zorg willen melden? Dus specifiek melden dat je door het doen van een mammografie (die jij niet wilde doen) klachten hebt ontwikkeld. We hopen dat door zoveel mogelijk meldingen van vrouwen, de overheid eens naar ons zal luisteren.
viewtopic.php?f=142&t=2228
viewtopic.php?f=89&t=2362

Wat fijn dat je al zo snel aan de beurt bent en dat je de operatie door Rita Kappel laat doen. Ze is een toparts! En heel lieve vrouw❀

Zou je je lichamelijke en cognitieve klachten alsjeblieft bij het RIVM willen melden? Dit staat los van de melding bij het Landelijk Meldpunt Zorg en gaat over de klachten door implantaten. Die andere melding over het ontstaan van klachten na een mammografie.
viewtopic.php?t=1689

En het is fijn als je het Welkom bericht even leest, dank je!
https://www.meldpuntklachtensiliconen.c ... .php?f=208

En heel belangrijk: zou je je willen aanmelden voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan?
https://siliconenzaak.nl/

Heel veel succes en sterkte in je weg! πŸ€πŸ™β€

Kusss LunaπŸ˜˜πŸ’•πŸ’•πŸ’•
Inge

Ongelezen bericht 17 jun 2022 13:27

Bedankt voor jullie lieve berichtjes!

Luna: de mammografie is in principe niet tegen mijn wil gedaan. Sinds mijn eerste oproep na mijn 50e heb ik het via echo laten doen, bij het Radboud UMC. Daar zit een heel lief team en die gaven aan dat je op een echo niet alles kunt zien en dat ze daar ter plekke ook een apparaat hadden voor mammografie. Ze gaven mij de optie om het voorzichtig te proberen en zodra het oncomfortabel wou worden of ik ΓΌberhaupt wilde stoppen, dan stopten ze meteen en dan zou ik direct alsnog een echo krijgen.

Dat vond ik op zich goed, zo hield ik toch de controle. Alleen had ik niet verwacht dat het zo snel al een stekende pijn zou geven. Ze zijn ook accuut gestopt, de borst was ook niet echt fijngeknepen, maar de prothese zat er er al wel meer dan 10 jaar in.

Het is lastig om aan te geven dat het daardoor is ontstaan. Ik heb ook acupuntuur gehad in de okselregio. Ik heb mij later laten vertellen dat acupunctuur ook een trigger kan zijn voor kapsels om te gaan verharden omdat er een vreemd object in je lichaam wordt geprikt waartegen je lijf zich mogelijk wil beschermen.
Tevens zat de prothese er natuurlijk al een tijd in, het kan dus van alles zijn dat het getriggerd heeft. Maar ik zal het wel aangeven, hopelijk kunnen ze er wat mee.

Wat ik wel storend vind is dat ik bij de eerste uitnodiging voor het bevolkingsonderzoek contact heb opgenomen en aangaf dat ik prothesen heb. Daar werd specifiek over aangegeven dat het echt, echt geen kwaad kon. Nu weet ik inmiddels beter en dat je zelfs bij borsten zonder prothesen weefsel kan beschadigen en juist tumoren kan veroorzaken. Ik heb mijn dochters dan ook op het hart gedrukt dat als zij zover zijn, ze een thermografie aanvragen, dan maar meer betalen.

En de andere symptonen? Kunnen ook door de menopauze komen. Na de explantatie hoop ik daar verbetering in te merken. Maar ik ga alle symptomen wel melden, hopelijk gaan ze het dan wat serieuzer nemen.

En Dr Kappel, ja. Via dit forum ben ik er uiteindelijk van overtuigd geraakt dat zij het beste bij mij past en ik bij haar in de allerbeste handen ben. Het is een sterke vrouw, met een fragiele uitstraling. Een hele mooie vrouw ook. Sterk karakter en ik kan me voorstellen dat ze imponerend overkomt bij vrouwen die wat onzeker zijn. Ik ben zelf gewend om altijd de controle over mijn leven te hebben en bij haar heb ik het gevoel dat ik die controle gerust aan haar over kan laten, dat ik veilig bij haar ben.

Mijn prothesen zijn boven de spier geplaatst, gelukkig niet heel groot en mijn huid is voor mijn leeftijd nog erg soepel. Ik heb hier op het forum de na-foto's gezien en ben blij dat ik een idee heb van wat de resultaten zouden kunnen zijn. Zowel de mooiste als de slechtste, daardoor ben ik beter voorbereid, maar natuurlijk ben ik verschrikkelijk bang dat mijn borsten in de "slechte" resultaten vallen...

De aanmelding bij de collectieve rechtszaak heb ik vorig jaar meteen al gedaan, daardoor kwam ik hier op het forum terecht :-)
Ik heb ontzettend veel gehad aan alle informatie hier en vind het ongelooflijk mooi om te zien hoe iedereen elkaar hier steunt πŸ’•πŸ’•

Liefs, Inge
Luna MKS

Ongelezen bericht 17 jun 2022 13:50

Lieve Inge,

Dank je wel voor je uitgebreide uitleg over het ondergaan van de mammografie. We zouden het toch fijn vinden als je een melding deed en je eigen gedachten hierover en ervaring liet horen bij de overheid. Je benoemt dingen die belangrijk zijn om te vermelden. Ik weet dat medewerkers met alle liefde en zorg hun best doen voor vrouwen, maar toch is er veel bewijs dat ondanks deze voorzichtigheid de risico's van mammografie met implantaten, erg groot zijn. In de VS is er wat dat betreft inmiddels meer bewustwording dan in NL, hier lopen ze echt achter met allerlei zaken.
Met de melding doe je niemand tekort en je beschuldigt niemand ergens wat van. Je deelt enkel jouw ervaring en die is belangrijk.

Ja, wat je schrijft over Rita Kappel klopt als een bus! En ik heb enorm veel bewondering voor deze mooie dame. Zij en ik lijken in heel veel opzichten ook erg veel op elkaar. Heel sterk karakter, maar wat een groot hart heeft zij!❀❀❀

Goed dat je voor de rechtszaak hebt aangemeld. En ik lees dat je een vrouw bent die veel zelfonderzoek doet. Zo hoort het! We horen inderdaad ten alle tijden zelf de controle over onze eigen levens te hebben. En niet over te laten aan anderen. Niet afhankelijk en zelfstandig zijn vind ik heel belangrijk. En vooral bij zaken als de controle over je eigen lichaam, je gezondheid en welbevinden. Trots op jou!πŸ’ͺ

Heel veel liefs, LunaπŸ˜˜πŸ’•
Inge

Ongelezen bericht 23 jun 2022 12:57

Vannochtend ben ik gebeld door Dr. Kappel ter voorbereiding op de explantatie overmorgen. Het was fijn dat ik nog wat extra info kreeg en wat vragen kon stellen, ze kwam hartelijk en betrokken over. Ik heb alle vertrouwen in haar en haar team. Ik was oorspronkelijk op zoek geweest naar dr Bauland, die mijn wissel in 2009 heeft uitgevoerd, toen wist ik nog niet wat ik nu weet. Ik hoorde toen dat dr Bauland nu bij een plastische chirurgie keten werkt en na daar e.e.a. over te hebben gelezen (niet over dr Bauland zelf) ben ik enorm opgelucht dat ik daar niet mee verder ben gegaan. Via dit forum kwam ik bij de positieve ervaringen uit met chirurgen uit en zo dus bij Rita Kappel. Zo zie je maar weer hoe ongelooflijk belangrijk dit forum met alle ervaringen is voor vrouwen die bang, onzeker en vaak ziek zijn.

Verder ben ik de hele week al bezig met inschatten hoe het resultaat zal zijn, ook al weet ik dat er geen peil op te trekken is. Ik ging zelfs zo ver dat ik 180 cc water in een broodzakje deed om in te schatten hoeveel volume er ongeveer van mijn borsten af zal gaan :lol: Gelukkig heb ik kleine inplantaten, toen ik ze kreeg wilde ik gewoon borsten die bij mij pasten, ik ben erg klein en de PC vond toen 150cc genoeg. Alleen jammer dat ik bij de wissel 180cc kreeg, dat had van mij niet gehoeven. Door de jaren heen zijn mijn borsten wel groter geworden, soms zie ik een foto van mezelf en dan vind ik mijn borsten zelfs te groot. Dus misschien is er toch genoeg weefsel over om nog een klein cupje te houden... duim duim...

Er liggen al 4 verschillende maten postoperatieve bh's klaar, hopelijk wordt het geen AA cupje of nog kleiner want dan past er niet een :?
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 jul 2022 20:19

Hoi lieve Inge, hoe gaat het met je lieverd? Je hebt niks meer gezegd en ik had zelf een zware week en gewoon vergeten te vragen hoe je operatie ging.

Denk aan je!πŸ™πŸ˜˜πŸ’–πŸ’•β€
Inge

Ongelezen bericht 03 jul 2022 21:42

Wat lief dat je er naar vraagt lieve Luna, maar verontschuldig jezelf vooral niet, hoor! (hoe komen jullie eigenlijk aan al die extra emoticons?)

Ik wilde telkens een verslag maken maar wilde eerst even wachten hoe het bleef gaan, ben steeds bang dat als ik schrijf dat het zo goed gaat, het dan ineens omslaat. Want het is ongelooflijk goed gegaan. Ik ben uiteindelijk door Dr. De Vries geopereerd, die door Rita Kappel is 'opgeleid' tot explantatie chirurg. Ik zet opgeleid tussen aanhalingstekens omdat dr. De Vries al een zeer ervaren borstchirurg was.

Ik had mezelf obsessief goed voorbereid (zat al 4 weken niks te doen met mijn geopereerde voet), en door alle foto's van de heldinnen van dit forum had ik voor de explantatie al min of meer geaccepteerd dat het resultaat bij mij misschien in de eerste instantie niet zo mooi zou zijn, maar dat ze nog zouden veranderen en dat het waarschijnlijk wel goed zou komen. En anders had ik er nog vrede mee gehad omdat ik nu pas weet hoe gevaarlijk die gifzakken zijn.

Maar toen 2 dagen na de operatie het verband er af ging wist ik niet wat ik zag, ze zijn zo mooi geworden! Rita heeft gelijk gehad, ik heb inderdaad door de jaren heen zelf wat borstweefsel aangemaakt, en ik heb nu borsten die zo perfect bij mij passen! In 1 borst zit aan de onder-en zijkant nog zwelling, dat was de eerste dag niet zo mooi maar door dit forum wist ik dat dat nog ging veranderen. En het trekt elke dag wat bij.

Ik vond mijn borsten voor de explantatie al niet mooi meer, te groot voor mij. Dit is zoveel mooier en prettiger.

De operatie is trouwens voorbeeldig verlopen, en erna stond mijn brein AAN en is pas na een dag of 3 weer tot rust gekomen. Kon ook niet slapen want ik bleef maar DENKEN, aan alles en niets. Alles was zo helder, vanaf het moment dat ik mijn ogen open deed na de operatie.

Dus ja, het gaat goed :D Sorry dat ik zelf nog niets had laten horen, ik stelde het telkens uit omdat ik een compleet operatieverslag wilde maken. Maar dat doe ik dan apart nog, als ik de eerste controle heb gehad.

Liefs van mij xxxxx

En heel veel liefde speciaal jouw kant op Luna!
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 jul 2022 12:51

Lieve Inge,

Zo blij dat alles goed ging en jij tevreden bent over het resultaat!πŸ™

Fijn zo'n mooi en uitgebreid verslag. En inderdaad zou het nog fijner zijn als je een apart topic maakt met de ervaring die je bij het Dr. Kappel Instituut had met dokter de Vries. Er zijn nog niet zoveel ervaringen met deze arts. En Rita gaat uiteindelijk zelf geen operaties meer doen, aangezien ze over de 70 is. Vrouwen snakken naar ervaringen van anderen, omdat het hen rust geeft.

Je bent zo te lezen een vrouw die het overzicht wil hebben over wat haar te wachten staat en ik vind dat niet obsessief. Je neemt het heft over jouw gezondheid/welzijn/leven in eigen handen en daar is niks mis mee. Ik ben precies zo. Van mij wordt dan gezegd dat ik controle wil hebben. Het is gezond om controle over situaties in je leven te willen hebben lijkt me. En wat jou kan overkomen. En je wilt niet afhankelijk van anderen zijn net als ik. Ik ben trots op je!πŸ’ͺ

Dankjewel voor je lieve woorden op het eind. Ik kan echt alle liefde gebruiken momenteel!!!πŸ™πŸ™πŸ™πŸ’–πŸ’–πŸ’–

De emoticons kun je plaatsen wanneer je op je tel werkt. Wanneer ik op de pc werk, heb ik ze ook niet, maar vaak open ik mijn bericht dan op de tel en plaats ik ze alsnog. Vind het gewoon fijn om op deze manier wat extra 'digitale warmte' naar de vrouwen te sturen.

Dikke kus lieverd en herstel maar gauw!πŸ’

πŸ˜˜πŸ’•β€πŸ’–
Plaats reactie

Terug naar β€œStel jezelf voor (cosmetisch)”