We hebben een apart deel waar jullie veilig kunnen praten onderling. Ik had dit deel in november 2019 aangemaakt, maar vergeten aan jullie door te geven
Omdat het pas sinds kort bestaat (en ik het vergeten was door te geven...), zijn er nog geen berichten. We hebben net ons eerste lid. Het zou fijn zijn als er meer vrouwen lid werden, want anders staat deze dame alleen
Essi, Susana, Onzeker en ik zijn er wel voor haar, maar het is ook fijn als je met iemand kan praten die hetzelfde meemaakt.
Als je lid wilt worden, dan hoor ik het graag. Neem even contact op app.php/contactadmin
Dank je wel!
Sterkte!!!❤❤❤
Kus Luna
Hieronder een bericht van onze leden uit het veilige praathoekje.
Lieve dames,
Ik heb me aangemeld in dit deel van de site omdat ik begin deze maand te horen kreeg dat m’n maatje en lootgenootje zelf uit het leven is gestapt.
Helaas komt dit vaker voor en ik hoop dat iedereen die in de knoop zit zich vrij voelt het hier te delen en hopelijk steunt het je te weten dat anderen het ook zwaar vinden mentaal om met hun situatie om te gaan.
Ik heb mezelf afgelopen jaren aangeleerd me te richten op wat er wel is en met begeleiding aan acceptatie gewerkt. De ene dag lukt dit beter dan de andere hoor maar het geeft mij genoeg houvast om de donkere kant te overwinnen.
Heel veel sterkte in ieder geval voor iedereen die op deze pagina terecht komt. Je bent niet alleen al voelt het vaak zo
Aanvullend wil ik nog aangeven dat veel vrouwen die ziek zijn geworden door siliconen extreem reageren op medicatie. Wees alsjeblieft heel voorzichtig met het gebruik van anti-depressiva. Bij mij zorgde het dat ik angstiger werd en somberder dan ervoor. Ik zeg niet dat je het nooit moet gebruiken maar informeer je begeleider dat je er mogelijk heviger op reageert. Luister naar je lichaam, bouw op en af in een tempo waar jij je goed bij voelt en zet de rest even op een laag pitje. Zware gesprekken en medicatie op- of afbouwen kunnen teveel zijn.
Als je je heel rot voelt kunnen medicijnen de enige en snelste uitweg lijken. Het liefst druk je op een reset knop om je weer te voelen als vroeger. Medicijnen kunnen ondersteunend werken maar de verandering kan alleen door jou in gang worden gezet. Acceptatie en positiviteitstraining zul je nodig hebben als je in je nieuwe situatie toch weer van je leven wilt kunnen genieten.
Sterkte lieve lezers