Pijnlijke rechter arm
Goedemiddag,
Ik ben vorig jaar 19 december geopereerd.
Ik heb nog steeds als klacht een pijnlijke rechterarm. Dat had ik ook zeker met protheses. Later bleek dat deze helemaal stuk was.
Nu vraag ik mij toch af of het een en ander nog steeds met elkaar te maken heeft.
Ik heb nu fysio en morgen krijg ik een echo.
Het doet vanaf mijj schouder, schouderblad, onder de oksel, en dan naar mijn elleboog.
Het doet zeer, voelt ook stram. Ik heb ook klachten aan mijn rechterborst spier. Alles voelt anders dan links.
Luna heb jij nog ideeën of tips wat ik nog kan laten onderzoeken?
Ik ben vorig jaar 19 december geopereerd.
Ik heb nog steeds als klacht een pijnlijke rechterarm. Dat had ik ook zeker met protheses. Later bleek dat deze helemaal stuk was.
Nu vraag ik mij toch af of het een en ander nog steeds met elkaar te maken heeft.
Ik heb nu fysio en morgen krijg ik een echo.
Het doet vanaf mijj schouder, schouderblad, onder de oksel, en dan naar mijn elleboog.
Het doet zeer, voelt ook stram. Ik heb ook klachten aan mijn rechterborst spier. Alles voelt anders dan links.
Luna heb jij nog ideeën of tips wat ik nog kan laten onderzoeken?
Lieve Mar,
Ik denk dat het misschien beter is als je een MRI laat doen van je borsten en oksels. Als je implantaat echt heel erg heeft gelekt, kan het zijn dat er ergens resten zitten die je deze klachten geven. Heb je een verdikking onder de oksel?
Het vervelende is dat hele kleine of geringe hoeveelheden moeilijk te detecteren zijn, maar wel voor klachten kunnen zorgen. Een goed voorbeeld was Jacqueline. Alleen bij biopten van haar verwijderde weefsel werd dus aangetoond dat er siliconen in zaten. Dit zorgde bij haar voor de afschuwelijke klachten die ze had. En was de reden van de amputaties.
Vergelijk jezelf echter niet met Jacqueline hoor, want haar klachten waren echt heel erg extreem, dus ga alsjeblieft niet in paniek.
Ik zal nog even met mijn collega Monique overleggen. Misschien heeft zij nog tips.
Overigens moet de radioloog wel gericht zoeken op sequenties die gericht zijn op siliconen. Siliconenmateriaalgevoelige data-acquisitietechniek (oftewel siliconensequentie) heet dat. Dit heeft de hoogste sensitiviteit en specificiteit. Dit moet dan wel in de vraagstelling van de aanvraag staan, want anders heb je niks aan een MRI. Ik vind dat jij daar sowieso recht op hebt, gezien de scheur in je implantaat.
Ik had zelf ook dit onderzoek laten doen. Ik was hiervoor naar het UMC in Utrecht, daar zat een hele goede radioloog. Ik zoek even zijn naam.
Inmiddels wordt dit onderzoek op veel meer plaatsen gedaan, dus je kunt dit sowieso aan je ha doorgeven. Je kunt ook nog terug naar je pc en hem dit onderzoek laten aanvragen, aangezien dit eigenlijk via de pc moet gebeuren.
Of ze ook de arm op deze manier kunnen onderzoeken weet ik niet, denk zelf van niet... Dit wordt met name gedaan bij borsten en de oksels.
Maar de pijn in je arm kan uitstralingspijn zijn die vanaf je borst of oksel komt.
Ik zal je later op de dag mailen, ok?
Kuss en sterkte!!! <3 <3 <3
Ik denk dat het misschien beter is als je een MRI laat doen van je borsten en oksels. Als je implantaat echt heel erg heeft gelekt, kan het zijn dat er ergens resten zitten die je deze klachten geven. Heb je een verdikking onder de oksel?
Het vervelende is dat hele kleine of geringe hoeveelheden moeilijk te detecteren zijn, maar wel voor klachten kunnen zorgen. Een goed voorbeeld was Jacqueline. Alleen bij biopten van haar verwijderde weefsel werd dus aangetoond dat er siliconen in zaten. Dit zorgde bij haar voor de afschuwelijke klachten die ze had. En was de reden van de amputaties.
Vergelijk jezelf echter niet met Jacqueline hoor, want haar klachten waren echt heel erg extreem, dus ga alsjeblieft niet in paniek.
Ik zal nog even met mijn collega Monique overleggen. Misschien heeft zij nog tips.
Overigens moet de radioloog wel gericht zoeken op sequenties die gericht zijn op siliconen. Siliconenmateriaalgevoelige data-acquisitietechniek (oftewel siliconensequentie) heet dat. Dit heeft de hoogste sensitiviteit en specificiteit. Dit moet dan wel in de vraagstelling van de aanvraag staan, want anders heb je niks aan een MRI. Ik vind dat jij daar sowieso recht op hebt, gezien de scheur in je implantaat.
Ik had zelf ook dit onderzoek laten doen. Ik was hiervoor naar het UMC in Utrecht, daar zat een hele goede radioloog. Ik zoek even zijn naam.
Inmiddels wordt dit onderzoek op veel meer plaatsen gedaan, dus je kunt dit sowieso aan je ha doorgeven. Je kunt ook nog terug naar je pc en hem dit onderzoek laten aanvragen, aangezien dit eigenlijk via de pc moet gebeuren.
Of ze ook de arm op deze manier kunnen onderzoeken weet ik niet, denk zelf van niet... Dit wordt met name gedaan bij borsten en de oksels.
Maar de pijn in je arm kan uitstralingspijn zijn die vanaf je borst of oksel komt.
Ik zal je later op de dag mailen, ok?
Kuss en sterkte!!! <3 <3 <3
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Dank je wel Luna voor je uitgebreide antwoord.
Ik heb geen verdikking onder mijn oksel.
Met de echo hebben ze mijn schouder, oksel en binnenkant arm onderzocht.
Ze zag op het 1ste gezicht niks raars, maar woensdag krijg ik de definitieve uitslag.
Ook vandaag bij de fysio geweest, op de plekken waar zij masseert is het extreem pijnlijk, rondom elleboog onderarm en bovenarm, maar heb ook fybriomylagie dus dat is dan ook pijnlijk..
Lastig hoor.
Ik heb geen verdikking onder mijn oksel.
Met de echo hebben ze mijn schouder, oksel en binnenkant arm onderzocht.
Ze zag op het 1ste gezicht niks raars, maar woensdag krijg ik de definitieve uitslag.
Ook vandaag bij de fysio geweest, op de plekken waar zij masseert is het extreem pijnlijk, rondom elleboog onderarm en bovenarm, maar heb ook fybriomylagie dus dat is dan ook pijnlijk..
Lastig hoor.
Ik kon je gisteren helaas niet meer mailen, sorry... Ik zal je zo mailen, ok?
Ook zonder knobbel kan er sprake zijn van doorstralingspijn. Dit kan van de zenuwen komen.
Het is wel echt belangrijk om terug te gaan naar de pc en daar je verhaal te doen, want het betreft wel de kant waar de scheur zat. En ben je bij dokter Beekman geweest? Ik zou dat sowieso wel doen, want zij zou je kunnen helpen naar het zoeken van een antwoord.
De wachtlijst bij dokter Beekman is gelukkig niet zo lang als bij Nanayakkara.
Dat je last hebt van je oksel is wel een aanwijzing dat er iets niet goed zit daar. Ik zou echt om die MRI vragen gericht op siliconensequentie.
Bij vrouwen die borstkanker hebben gehad ontstaat er soms ook pijn in de armen door verklevingen of littekenweefsel in bepaalde gebieden in de borsten of oksels. Verder kan dit ook ontstaan door geringe hoeveelheden siliconen. Ik heb dat ook in mijn oksel en arm. Dat is ook d.m.v. MRI aangetoond. Met periodes doet het meer zeer dan normaal.
STERKTE!!!!
Ook zonder knobbel kan er sprake zijn van doorstralingspijn. Dit kan van de zenuwen komen.
Het is wel echt belangrijk om terug te gaan naar de pc en daar je verhaal te doen, want het betreft wel de kant waar de scheur zat. En ben je bij dokter Beekman geweest? Ik zou dat sowieso wel doen, want zij zou je kunnen helpen naar het zoeken van een antwoord.
De wachtlijst bij dokter Beekman is gelukkig niet zo lang als bij Nanayakkara.
Dat je last hebt van je oksel is wel een aanwijzing dat er iets niet goed zit daar. Ik zou echt om die MRI vragen gericht op siliconensequentie.
Bij vrouwen die borstkanker hebben gehad ontstaat er soms ook pijn in de armen door verklevingen of littekenweefsel in bepaalde gebieden in de borsten of oksels. Verder kan dit ook ontstaan door geringe hoeveelheden siliconen. Ik heb dat ook in mijn oksel en arm. Dat is ook d.m.v. MRI aangetoond. Met periodes doet het meer zeer dan normaal.
STERKTE!!!!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Lieve Mar,
Heb ook nog even met Monique overlegd. Zij heeft verder geen extra tips behalve dus naar Beekman te gaan zoals ik al zei, want die doet ook onderzoek naar TOS: Thoracic Outlet Syndroom. Hierbij een onderzoek uit 2015: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4387153/
En ook nog even de naam van de radioloog die bij mij die speciale MRI (siliconensequentie) in borsten en oksels deed, om te zoeken naar siliconenresten: https://www.umcutrecht.nl/nl/ziekenhuis ... nappel-r-m
Zo hoef ik niet meer te mailen
Dikke kus en fijne avond! Ook voor de andere dames ❤
Heb ook nog even met Monique overlegd. Zij heeft verder geen extra tips behalve dus naar Beekman te gaan zoals ik al zei, want die doet ook onderzoek naar TOS: Thoracic Outlet Syndroom. Hierbij een onderzoek uit 2015: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4387153/
En ook nog even de naam van de radioloog die bij mij die speciale MRI (siliconensequentie) in borsten en oksels deed, om te zoeken naar siliconenresten: https://www.umcutrecht.nl/nl/ziekenhuis ... nappel-r-m
Zo hoef ik niet meer te mailen
Dikke kus en fijne avond! Ook voor de andere dames ❤
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Succes en laat even weten hoe het afloopt
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hey
De huisarts geeft mij een verwijzing voor de orthopeed. Heeft, zoals ze aangeeft overleg gehad met een chirurg en die geeft aan niks eraan te kunnen doen. En dat de echo schoon was dus er geen silliconen waarschijnlijk zitten......
Dus nu maar op naar de orthopeed...
De huisarts geeft mij een verwijzing voor de orthopeed. Heeft, zoals ze aangeeft overleg gehad met een chirurg en die geeft aan niks eraan te kunnen doen. En dat de echo schoon was dus er geen silliconen waarschijnlijk zitten......
Lieve Mar, een echo is zinloos om restanten siliconen op te sporen. Je hebt lekkende implantaten gehad, dus dan heb je recht op een MRI vind ik. Ik vind het echt erg dat artsen moeilijk doen over een MRI bij vrouwen die lekkende implantaten hadden.Mar3kids schreef: ↑16 dec 2021 19:11Hey
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hoi
Ik heb precies hetzelfde probleem en fysiotherapeut, neuroloog, huisarts, en lymfoloog kunnen niks vinden.
Maandag heb ik een telefoon consult met Beekman, ga het haar voorleggen en hou jullie op de hoogte.
Blij met jullie tips hier.
Ik heb precies hetzelfde probleem en fysiotherapeut, neuroloog, huisarts, en lymfoloog kunnen niks vinden.
Maandag heb ik een telefoon consult met Beekman, ga het haar voorleggen en hou jullie op de hoogte.
Blij met jullie tips hier.
Liefs,
Lisette
Lisette
Het is verstandiger om terug te gaan naar de pc die je opereerde. Deze hoort een MRI van de borsten en oksels aan te vragen met als vraagstelling restanten siliconen. En dan met dat specifieke MRI onderzoek (siliconensequentie).
Een verwijzing naar dokter Beekman zou ik ook doen overigens.
Hoop dat het zal lukken! Liefs!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Dag
O wat vervelend! Jij hebt al een heel traject afgelegd.
Ben benieuwd wat ze zegt.
HoiLuna MKS schreef: ↑19 dec 2021 09:09Het is verstandiger om terug te gaan naar de pc die je opereerde. Deze hoort een MRI van de borsten en oksels aan te vragen met als vraagstelling restanten siliconen. En dan met dat specifieke MRI onderzoek (siliconensequentie).
Ik ga dokter Kappel mailen of ze dat wil doen.
Vraag je ook een verwijzing bij je ha naar Beekman? Die zou ook een verwijzing voor MRI kunnen aanvragen en deze klacht verder onderzoeken. Ze doet namelijk ook onderzoek naar TOS. We weten niet of dit dat zou kunnen zijn.Mar3kids schreef: ↑19 dec 2021 09:49HoiLuna MKS schreef: ↑19 dec 2021 09:09Het is verstandiger om terug te gaan naar de pc die je opereerde. Deze hoort een MRI van de borsten en oksels aan te vragen met als vraagstelling restanten siliconen. En dan met dat specifieke MRI onderzoek (siliconensequentie).
Ik ga dokter Kappel mailen of ze dat wil doen.
Jij hebt als vrouw met restklachten gewoon recht op een verwijzing naar een internist die bekend is met ASIA/BII. Ik denk persoonlijk dat dat de beste ingang is. Dus ipv verwijzing van Rita, dit via dokter Beekman doen. Geef aan je ha aan dat je nog steeds klachten hebt die in verband kunnen staan met de protheses en jij naar de internist wilt. Zij kan er meer mee dan Rita Kappel, want Rita kan alleen de aanvraag doen en verder niets met de resultaten. Beekman kan dat wel weer.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~