Lastige medische situatie, hulp gevraagd

Protheses vanwege cosmetische reden.
Hedera

Ongelezen bericht 15 nov 2021 22:03

Lieve forumleden,

Ik loop ergens tegenaan waar ik op het forum nog geen antwoord op heb kunnen vinden. Voor mijn zwaarste categorie tubulaire borsten heb ik een aantal jaar geleden implantaten laten plaatsen (de enige optie, vertelden meerdere artsen mij…) Ik heb nogal een aantal medische klachten, waarvan een groot deel al aanwezig was voor de plaatsing van mijn implantaten, maar in de loop van de tijd wel erger zijn geworden. Zo ben ik tientallen kilo’s aangekomen zonder meer te eten/minder te bewegen en krijg ik ze er ook niet af op een gezonde manier, en heb ik last van extreme moeheid, brain fog, een slecht geheugen en slechte concentratie, verminderde spierkracht en pijnlijke spieren en gewrichten, en eigenlijk pijn in mijn hele lichaam. Hiervoor heb ik nog geen diagnose (het is lastig een arts te vinden die mij hiermee kan helpen), en het is voor mij ook moeilijk in te schatten of de implantaten met de verergering van de klachten te maken hebben. Ook is er bij endometriose geconstateerd en weggehaald. Verder ben ik hypermobiel, genezen wonden bij mij langzaam en zijn mijn TSH waardes altijd aan de hoge kant, maar nooit hoog genoeg voor behandeling.

Sinds de plaatsing van de implantaten zijn eigenlijk al mijn al spelende medische klachten toegenomen, en sinds de operatie zijn mijn borsten altijd gevoelig/pijnlijk gebleven. De laatste maanden kreeg ik echter steeds meer steken, en later ook steeds vaker een brandend gevoel op mijn borsten.

Al met al is er dus nogal wat aan de hand, en vanwege mijn lastige medische situatie vroeg ik mij af of ik nog ergens rekening mee moet houden, aan moet denken, of vragen over moet stellen op consult (naast de gebruikelijke zaken). Vandaag kreeg ik te horen dat ik morgen al op consult kan komen bij dr. Florisson voor verwijdering implantaten en eventueel lipo, dus dit is een beetje last-minute.

Aanraders voor andere artsen/ziekenhuizen zijn ook zeer welkom: bijna iedereen van de lijst valt voor mij af omdat ik wegens overgewicht in het ziekenhuis geopereerd moet worden, en daarbij zal in mijn situatie lipo waarschijnlijk moeilijker zijn dan normaal qua vorm vanwege de tubulaire borsten. Tips over de al bestaande medische klachten zijn ook zeer welkom, ik heb echt het gevoel dat ik tegen een muur loop.

In ieder geval alvast ontzettend bedankt voor het lezen, echt alle tips zijn welkom!

Liefs,
Hedera
Ilja

Ongelezen bericht 15 nov 2021 22:30

Hedera schreef:
15 nov 2021 22:03
Lieve forumleden,

Ik loop ergens tegenaan waar ik op het forum nog geen antwoord op heb kunnen vinden. Voor mijn zwaarste categorie tubulaire borsten heb ik een aantal jaar geleden implantaten laten plaatsen (de enige optie, vertelden meerdere artsen mij…) Ik heb nogal een aantal medische klachten, waarvan een groot deel al aanwezig was voor de plaatsing van mijn implantaten, maar in de loop van de tijd wel erger zijn geworden. Zo ben ik tientallen kilo’s aangekomen zonder meer te eten/minder te bewegen en krijg ik ze er ook niet af op een gezonde manier, en heb ik last van extreme moeheid, brain fog, een slecht geheugen en slechte concentratie, verminderde spierkracht en pijnlijke spieren en gewrichten, en eigenlijk pijn in mijn hele lichaam. Hiervoor heb ik nog geen diagnose (het is lastig een arts te vinden die mij hiermee kan helpen), en het is voor mij ook moeilijk in te schatten of de implantaten met de verergering van de klachten te maken hebben. Ook is er bij endometriose geconstateerd en weggehaald. Verder ben ik hypermobiel, genezen wonden bij mij langzaam en zijn mijn TSH waardes altijd aan de hoge kant, maar nooit hoog genoeg voor behandeling.

Sinds de plaatsing van de implantaten zijn eigenlijk al mijn al spelende medische klachten toegenomen, en sinds de operatie zijn mijn borsten altijd gevoelig/pijnlijk gebleven. De laatste maanden kreeg ik echter steeds meer steken, en later ook steeds vaker een brandend gevoel op mijn borsten.

Al met al is er dus nogal wat aan de hand, en vanwege mijn lastige medische situatie vroeg ik mij af of ik nog ergens rekening mee moet houden, aan moet denken, of vragen over moet stellen op consult (naast de gebruikelijke zaken). Vandaag kreeg ik te horen dat ik morgen al op consult kan komen bij dr. Florisson voor verwijdering implantaten en eventueel lipo, dus dit is een beetje last-minute.

Aanraders voor andere artsen/ziekenhuizen zijn ook zeer welkom: bijna iedereen van de lijst valt voor mij af omdat ik wegens overgewicht in het ziekenhuis geopereerd moet worden, en daarbij zal in mijn situatie lipo waarschijnlijk moeilijker zijn dan normaal qua vorm vanwege de tubulaire borsten. Tips over de al bestaande medische klachten zijn ook zeer welkom, ik heb echt het gevoel dat ik tegen een muur loop.

In ieder geval alvast ontzettend bedankt voor het lezen, echt alle tips zijn welkom!

Liefs,
Hedera
Hoi Hedera,

Mag ik vragen hoe oud je bent? Klinkt een beetje raar maar ik vraag je dit ivm de menopauze. Zelf kreeg ik
meerdere klachten toen ik aan de overgang begon. Ondanks alles heb ik 5 november mijn siliconenprotheses laten
explanteren. Of mijn klachten overgaan weet ik natuurlijk niet. Toch ben ik er van overtuigd dat het ons lichaam
vroeg of laat ziek maakt.

Groetjes Ilja
Hedera

Ongelezen bericht 15 nov 2021 22:35

Dag Ilja,

Bedankt voor je reactie! Ik had jouw verhaal inderdaad al gelezen, heftig zeg! Ik ben pas 29, dus ik denk dat het in mijn geval niet met de menopauze te maken kan hebben.

Liefs,
Hedera
Ilja

Ongelezen bericht 15 nov 2021 23:05

Hedera schreef:
15 nov 2021 22:35
Dag Ilja,

Bedankt voor je reactie! Ik had jouw verhaal inderdaad al gelezen, heftig zeg! Ik ben pas 29, dus ik denk dat het in mijn geval niet met de menopauze te maken kan hebben.

Liefs,
Hedera
Oh nee, 29 is nog een beetje te jong, ha ha. Ik ben 54 en ik had in 2004 mijn eerste siliconenprotheses vanwege een
borstvergroting. Oh, wat was ik daar blij mee. In de tijd kwamen de cohesieve implantaten als heel veilig uit de bus.
In 2008 kreeg ik de eerste keer borstkanker. Achter mijn rug om zeiden mensen dat het door mijn siliconenprotheses kwam.
Ik heb er zelf nooit zo over gedacht. Als ik terug denk had ik toen al vele lichamelijke klachten. Ik zocht altijd
naar oplossingen. Vele artsen bezocht en nooit werd er iets gevonden. Inmiddels hoop ik de ziektemaker gevonden
te hebben in de implantaten. De tijd zal het leren. Heel veel sterkte met alles.

Liefs Ilja
Hedera

Ongelezen bericht 15 nov 2021 23:10

Dankjewel Ilja, jij ook hele veel sterkte! Ik hoop inderdaad dat het verwijderen van de implantaten je heel veel gaat helpen. Probeer vooral niet jezelf de schuld te geven, al is het moeilijk (hier worstel ik zelf ook mee). Je moet er toch vanuit kunnen gaan dat je op de informatie van de artsen kunt vertrouwen.

Liefs,
Hedera
Ilja

Ongelezen bericht 15 nov 2021 23:17

Hedera schreef:
15 nov 2021 23:10
Dankjewel Ilja, jij ook hele veel sterkte! Ik hoop inderdaad dat het verwijderen van de implantaten je heel veel gaat helpen. Probeer vooral niet jezelf de schuld te geven, al is het moeilijk (hier worstel ik zelf ook mee). Je moet er toch vanuit kunnen gaan dat je op de informatie van de artsen kunt vertrouwen.

Liefs,
Hedera
Dank je wel Hedera. Ik geef mijzelf echt niet de schuld hoor. Ik wil je nog even meegeven dat je er rekening mee moet
houden dat de plastisch chirurg vaak geen tegenstander van siliconenprotheses is.
Die werken er heel veel mee en zeggen dat er ook nog niet voldoende bewijs is dat vrouwen er ziek van worden.
Succes.

🍀🥰 Ilja
Judith38

Ongelezen bericht 16 nov 2021 13:21

Lieve Hedera,

Heel herkenbaar. Het idee dat je tegen een muur aanloopt.
Dat ligt niet aan jezelf.
Het werk van een pc is mooi maken. In dit geval de perfecte boobies creëeren op welke manier dan ook.
Persoonlijk vond ik het erg moeilijk om bij mezelf te blijven in het hele traject. Ik ben opgevoed met het idee, de arts weet wat het beste is, die heeft er immers voor geleerd. Om psychische klachten te voorkomen (inderdaad voorkomen!!!) was 20 jaar geleden het advies om 1 implantaat te plaatsen. "Dan ben je niet anders"
Nu was het advies: reductie, lift en lipo. "Dan ben je niet anders" advies overigens niet opgevolgd ;)

Nu het allemaal achter de rug is, kan ik eindelijk mezelf zijn.
Mijn lichaam hersteld nog en komt steeds meer in balans.
Dat heeft tijd nodig. En van psychische klachten is geen sprake. Veel van mijn klachten zijn verdwenen.
Of je klachten verminderen/over gaan kan niemand je op voorhand zeggen.

Op het forum zijn wel berichten over schildklier gerelateerde klachten. Wellicht is er een link met de implantaten.

Heel veel succes op het consult.
Ik ben benieuwd wat de bevindingen zijn van de pc.

Volg je hart ❤️

Liefs Judith
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”