Beste dames,
Ik had 20 jaar lang hetzelfde implantaat van Mcghan 420 215 cc. Werd intact verwijderd, en ik heb nooit mijn klachten associeert met deze implantaten. Waarom niet? omdat ik heb mijn man eerst 10 jaar geleden verloren, en dan 3 jaar geleden mijn moeder. Ik had onwijs veel stress en bovendien ook niet meer zo jong ( 69 jaar ). Op advies van dr Kazem (hij heeft me geopereerd ) heb ik iedere 2 jaar een 3D echo gemaakt waarop in de laatste jaren er werd plooien en een beetje vocht gezien wat volgens hem en nog volgens andere plastische chirurgen normaal waren. Daarom dacht ik eigenlijk nooit wanneer ik me niet lekker voelde aan implantaten. Dus ik sliep slecht, moeilijk in slaap kunnen, om de 4 of 5 dagen had ik een soort grieperig gevoel, met niesen, hoesten, loopneus, hoofdpijn die na een hogere dosering met vit C en Vit D heel snel verdween, daarna bijna iedere ochtend met verstopte neus en hoofdpijn wakker worden en hoesten met slijm, en moest ik heel vaak mijn keelschrapen en onwijs moe voelen. Alle onderzoeken waren goed negatief, dus stress geraleteerde klachten. Nu bijna 1 jaar verder met explantatie, voel ik me niet echt veel beter. Nog steeds veel slijm wat ik ophoest ( foto van mijn longen normaal ) nog steeds slecht slapen , moeilijk inslapen en heel vroeg weer wakker worden om 4 uur ochtend en niet meer verder kunnen slapen, een zwaar hoofd gevoel dat mijn hoofd mij naar horizontale houding dwingt, en moe. Nu dat griep achtige klachten heb ik niet meer, alleen als ik niet genoeg heb geslapen of slecht dan heb ik de hele dag hoofdpijn of een zwaar gevoel in mijn hoofd. Ik heb mijn implantaten gewogen en ik heb met rekenmachine vastgesteld dat 230 gr lichter zijn. ( 1 cc = 1, 5 gr ) dus deze zijn nu nog in mijn lichaam. Ik heb altijd gezond geleefd, nooit gerookt, drinken deed ik af en toe een pilsje, altijd vitaminen en supplementen gebruikt en mijn gewicht is ook nooit boven de 52 kg geweest. Dus het is niet zo dat je van ene naar andere dag gewoon weer vrij bent van klachten nadat je implantaten verwijderd zijn. Soms kan het zeker, als je niet te lang in je lichaam had. Of deze klachten ooit zullen verdwijnen weet ik niet, maar hoop dat onze inspanning zullen de plastische chirurgen overtuigen dat bij plooien en vocht ook als minimaal zijn nooit meer te wachten en gelijk HANDELEN ! Trouwens ik heb ook aan Dr Kazem verteld dat hij mij fout adviseerde en hoop dat voortaan niet meer zal doen.
Met vr. gr
Muszika