Hallo ik ben Helena (borstkanker na implantaten)

Protheses vanwege cosmetische reden.
Helena

Ongelezen bericht 18 jul 2012 23:52

Hallo, ik ben Helena en heb bijna 5 jaar geleden borstkanker gekregen, gelukkig gaat het nu goed met mij.
Uit het pathologisch dossier dat ik na mijn borstamputatie heb opgevraagd, bleek dat zich in het verwijderde borstweefsel én de lymfeklieren én de oksel "siliconen-deposito's" bevonden.
Sinds die tijd denk ik steeds dat mijn kanker te wijten was aan de siliconenprotheses die ik na een borstvergroting had, al beweren mijn artsen bij hoog en laag dat dit onmogelijk is.
Ik vraag me af of ik hier meerdere vrouwen kan treffen die ook door borstkanker werden getroffen na een borstvergroting met siliconen.
Groetjes allemaal van Helena
Laatst gewijzigd door Helena op 19 jul 2012 01:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Helena

Ongelezen bericht 19 jul 2012 01:46

Lieve Helena, jij had hier een berichtje staan.
Je schreef over je twijfels en of het allemaal wel waar is, omdat er volgens jou maar weinig vrouwen met klachten lijken te zijn. En omdat er op andere fora veel meer vrouwen zijn dan op dit forum. Je schreef nog veel meer, maar ik ben een TROELA en heb per ongeluk over jouw bericht heen geschreven!!

Het spijt me heel erg!!

Wat een sufferd. Ik was aan het knippen en plakken met mijn berichtje, omdat ik heel veel tekst had en lange lappen tekst schrijven op het scherm lukt niet, dus dan doe ik het vaak in word en plak ik het hier, maar heb het dus op de verkeerde plek geplakt. SORRY!!!!

Liefs, Luna

Afbeelding
Helena

Ongelezen bericht 19 jul 2012 02:46

Ik geloof dat ik er al uit ben: ik lees positieve(re!) berichten over de mono-bloc protheses... dus ik denk nu dat ik de reconstructie van mijn geamputeerde borst met lichaamseigen vet wil laten doorgaan, en dat ik voor mijn andere borst kies voor monobloc...
Wat vinden jullie daarvan???
Ik wil niet zonder borsten :cry: denk ik!
Blijft mijn vraag bestaan: zijn hier meer vrouwen die na een borstvergroting met siliconen-protheses jaren later borstkanker kregen waarbij werd aangetoond dat er siliconen-deeltjes in de verwijderde borst, lymfeklieren én oksel zaten???
Altijd al gedacht dat ik een apart geval was :roll: dus ik ben zéér benieuwd!
Hoop echt dat ik hier lotgenotes vind die precies hetzelfde hadden als ik!!!
Sorry dat ik zoveel berichtjes achter elkaar plaats...mijn excuses!
groetjes van Helena
lisa

Ongelezen bericht 19 jul 2012 09:28

Hai, als ik je verhaal lees zou ik niets terugplaatsen, behalve wat je zelf al aangeeft lichaamseigen vet. Het risico van een implantaat is m.i. te groot. Hier zijn minder vrouwen actief, dan op het borstenforum omdat nog weinig vrouwen de link leggen of durven leggen tussen siliconen en hun eventuele klachten (als ze die dus hebben, sommigen hebben nog geen last). Ik heb die link ook jaren niet gelegd, want wilde niet denken aan leven zonder mn borsten, maar ook geloofde ik er niet echt in. Ik had immers geen last vd borsten zelf. Pas toen ik erg werd belemmerd in mn dagelijkse leven ben ik me er toch in gaan verdiepen (jij blijkbaar ook). Ook de herkenning id klachten vd vrouwen met prothesen is groot. Het lichaam verzet zich tegen lichaamsvreemd materiaal, ik vind het nu zo logisch klinken. Het is echter jouw lijf, dus jouw beslissing. Gezien je klachten en je verleden....zou ik dus niets terugplaatsen. Nog tijdje dooreten voor je andere borst reconstructie met lichaamsEIGEN vet? Sterkte met de beslissing!
Luna MKS

Ongelezen bericht 19 jul 2012 11:21

Hoi lieve Helena,

Afbeelding

Wat een vreselijk verhaal heb je toch. De zoveelste!!!
Het zijn er veel meer dan je denkt hoor Helena. Dit is maar het topje van de ijsberg!! Niet alle vrouwen melden zich bij het forum en doen hier hun verhaal. Dit forum is er dus nog niet zo lang. Andere fora bestaan al jaren! Dit forum sinds 28 januari 2012. Een half jaartje dus.
En zoals Lies al zei zijn er nog ontzettend veel vrouwen die met klachten rondlopen en zelf nooit de link hebben gelegd met hun implantaten. En ook zijn er velen die het ergens wel weten maar toch voor struisvogel spelen, vanwege de angst te moeten leven zonder hun mooie borsten. En weer zijn er andere die twijfelen net als jij. Die niet weten wat te geloven. En toch is het allemaal waar, want hoe kunnen er wereldwijd zo ontzettend veel vrouwen en kinderen van vrouwen rondlopen met gelijke klachten? En als je alleen maar kijkt naar wat voor een stoffen in implantaten zitten, dan kun je toch meteen de conclusie trekken: dit kan nooit goed zijn voor je lichaam.
Vloeibare siliconen zijn zeer gevaarlijk en zelfs dodelijk. Daar is iedereen het over eens! Ook wetenschappers en ook de NVPC. Het inspuiten van vloeibare siliconen is verboden. Maar wat denk je dat er in een implantaat zit? Hetzelfde spul, dezelfde siliconenoliën! Alleen zit er nu een zakje omheen gemaakt van….siliconen! Het zakje (de envelop of omhulsel zeg maar) die wordt verkregen doordat de siliconen op een bepaalde manier worden bewerkt en hetzelfde geldt voor de vulling die tegenwoordig niet meer vloeibaar is, maar cohesief als gelatine. En toch zijn het nog steeds dezelfde stofjes. En wat nog erger is, na verloop van tijd verandert de gel ook gewoon weer in vloeibare siliconen. (Ik zal zo een linkje plaatsen hierover wat ik vond. Dr. Susan Kolb heeft heel veel hierover geschreven. Ze is plastisch chirurg en zelf siliconen slachtoffer.) Tijdens het doorzweten komt er vloeibaar siliconen uit het zakje en dat gaat je lichaam is. Het doorzweten gebeurt altijd, bij alle implantaten en start eigenlijk al vanaf het moment dat het implantaat in het lichaam wordt ingebracht. De kranen staan open!!! En na verloop van tijd, zo’n 8 tot 10 jaar, wordt het omhulsel nog meer doorlaatbaar dan deze al was en begint nog meer vloeibare siliconen eruit te lekken. De gevolgen van dit lekken zijn even groot als de gevolgen van lekken door scheur! Geen enkel dame is dus veilig met implantaten en helemaal niet met implantaten ouder dan 8 jaar.
Voor zover ik weet hebben zich nog geen dames gemeld die borstkanker kregen na een borstvergroting. Wel zijn er veel dames die borstkanker hadden, een amputatie ondergingen, implantaten kregen en daarna klachten kregen. Sommige hebben er zelf een auto-immuunziekte aan overgehouden. Dat is toch vreselijk? Ja, lieve Helena, geloof het nou maar, want dit zijn hele reele dingen. Heel erg, maar ook heel erg waar.
Allemaal zijn we stuk voor stuk erg ziek geworden door de implantaten. Er zijn ook vrouwen die minder klachten hadden, maar zelf vanuit hun intuitie steeds meer begonnen te beseffen dat siliconen niet in een lichaam thuishoren en hebben toen ook gekozen voor explantatie. Ze zijn aan de dans ontsprongen godzijdank.
Het is vreselijk moeilijk waar jij nu is zit. Ik vind het echt verschrikkelijk voor je. Als ik het kon, dan zou ik de tijd vooruit spoelen zodat je dit allemaal kon overslaan en in een tijd kon belanden waar alles goed zou zijn en jij gelukkig zou zijn met je nieuwe jij. Ik weet zelf niet wat ik zou moeten doen als ik in jou schoenen zou staan. Ik weet het echt niet, maar ik weet wel wat ik wilde toen ik in mijn eigen schoenen stond en besefte dat ik 2 lekkende giftige ballen in mijn lichaam had zitten. Op het eind was ik zo wanhopig, zo angstig, zo ziek dat ik alleen maar kon roepen: ‘van mij part hakken ze ze eraf!’ En daarmee bedoelde ik alles. Als ik de implantaten maar eruit zou kregen en snel zodat er niet nog meer siliconen in mijn lichaam zouden komen. Heel erg was dit allemaal. En daar wil je niet komen. je bent er eigenlijk al denk ik. En hoe meer je zult lezen, hoe meer je dit zult beseffen. Helena, je had siliconen in je lymfeklieren!!!!! Hoe kan zo iets gezond zijn? Laat je niets wijs maken door chirurgen. De implantaten van 10, 20, 30 jaar geleden, zijn nog steeds precies dezelfde van nu. Kijk maar rond op het forum en meldpunt en lees maar hoe groot de risico’s zijn. Heb je de foto’s al bekeken? Daar schrik je toch van?
Siliconen zijn schadelijk, giftig, dodelijk! Ze horen niet in een menselijk lichaam thuis. En als je weer een nieuwe neemt, dan neem je alle risico’s die er zijn niet weg. Ik begrijp heus wel dat het zwaar is, dat je angst van leven zonder borst enorm is, maar leven zonder gezondheid is erger toch?
Je hebt borstkanker gehad. Ga terug naar het moment dat je angst had te zullen sterven. Ga terug naar dat moment en voel de pijn die je had. Voel de angst die je had je dierbaren achter te moeten laten. Zou je je leven willen ruilen voor een stel mooie borsten? Het is het niet waard toch?
Er zijn meer mogelijkheden voor je Helena. Je hoeft niet perse een implantaat en ook niet de monobloc, want ook daar zit een siliconen omhulsel in. En met jou verleden is het niet veilig. Zeker niet.
Ik ga een linkje plaatsen van wat er nog meer kan. Ik hoop voor je dat er iets voor je tussen zit. Wie weet wat een pc nog allemaal voor je kan doen. Maar alsjeblieft, geloof ze niet als ze beginnen over implantaten. Geloof ze niet!
https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... rava---AFT
https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... --diepflap
Ik weet niet of je al contact had gemaakt met Monique MKS. Zou je dat wel willen doen, want jou geval is erg belangrijk. Er komt een hoorzitting in augustus en hoe meer bewijzen er zijn, hoe beter!
Hier vind je een vragenlijst. Vul deze zo snel mogelijk in en stuur hem op naar Monique MKS. Ik hoop dat je dat zult doen.
Heel veel liefs en heel veel sterkte door deze moeilijke tijd,
Luna
Laatst gewijzigd door Luna MKS op 20 jul 2012 21:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Lena

Ongelezen bericht 19 jul 2012 12:36

Beste Helena,

Ik heb je verhaal gelezen en ik kan je ongerustheid en onzekerheid heel goed voorstellen, omdat ik door hetzelfde ben heen gegaan. Je verhaal grijpt me aan. Zo te lezen heb je al zo veel meegemaakt met de borstkanker en de operatie. Ik heb zelf geen borstkanker gehad, maar heb wel afgelopen donderdag mijn borstprotheses laten verwijderen. Misschien heb je iets aan mijn bevindingen tot nu toe, want ook ik heb de laatste dagen veel op het forum gelezen. Mijn gezondheidsklachten zijn voornamelijk een chronische vermoeidheid en een zenuwstelsel wat erg ontregeld is en waardoor ik veel stress voel. Inmiddels ben ik ervan overtuigd dat dit door mijn siliconenprotheses is gekomen. Ik had ze 14 jaar in mijn lichaam, bij het verwijderen vorige week zijn ze er helemaal heel uit gekomen gelukkig, maar de plastisch chirurg heeft wel geconstateerd dat ze erg doorgezweet hadden. En vooral dat laatste is iets waar je rekening mee moet houden. De protheses zweten! Dit heb ik nooit geweten. Zowiezo krijg je door het zweten dus siliconen in je lichaam. Volgens mij maakt het niet uit wat voor prothese je ook hebt, zoutwater of monoblok, of hoe veilig het ook volgens de plastisch chirurg is. Na een paar jaar zweten ze siliconenpartikels in je lichaam. Volgens mij zijn ook de plastisch chirurgen het erover eens, want het was het eerste wat mijn plastisch chirurg zei toen ik bij haar op consult was. Wat ik verder lees op dit forum dat het per persoon verschilt hoe je reageert op deze gezwete siliconenpartikels in je lichaam. Waarschijnlijk kan de een er wel goed tegen maar ontwikkelt de ander op den duur klachten. En die klachten kunnen heel erg zijn. Als ik naar mezelf kijk, heeft het er voor gezorgd dat ik niet meer dan 2 uur actief kan zijn. Dat werken bijna niet meer lukt en dat ik heel veel moet rusten. Mijn lichaam is zo aan het vechten tegen iets (siliconen) wat het niet wil hebben

Positief is dat ik nu al iets van verlichting voel nu ze eruit zijn gehaald. Ik merk dat ik minder last heb van opvliegers, ze zijn minder heftig geworden (ik zit namelijk ook in de overgang). En daardoor slaap ik beter.

Ik ben ontzettend opgelucht dat de protheses eruit zijn. Nu hoef ik mij daarover tenminste geen zorgen meer te maken. Want reken maar dat ik menige nacht wakker heb gelegen omdat ik ook zo twijfelde. Zou het nu echt waar zijn? Wil ik wel door het leven met hele kleine borsten? Waarom word ik zo gestrafd terwijl ik al me al zo ziek voel? Uiteindelijk wint de gemoedsrust over mijn gezondheid het tegenover een leven met mooie borsten. Ik heb nu weer mijn A cup terug. Ik weet mijn verhaal is niet te vergelijken met jouw geschiedenis en ik weet ook geen antwoord op het verband tussen siliconen en kanker. Maar 1 ding staat volgens mij wel vast en dat is dat de protheses zweten en dat kan best al snel. Ik lag tegelijkertijd met een meisje op zaal die ook een verwijdering van haar protheses had laten doen. Zij had ze 2 1/2 jaar en zij had ook al klachten en volgens de plastisch chirurg hadden ze ook al flink doorgezweet.

Ik wens je veel sterkte met alles.
Liefs
Lena
Luna MKS

Ongelezen bericht 19 jul 2012 13:43

Hier iets meer over het zweten:
http://klachtensilicon.forum2go.nl/sili ... -t144.html

Bij de monobloc zweet je geen siliconen uit, maar de envelop is wel van siliconen en deze kan op den duur ook siliconen loslaten. Hier wat stukjes: http://klachtensilicon.forum2go.nl/de-s ... -t482.html

Hier foto’s waar je van schrikt! http://klachtensilicon.forum2go.nl/risico-s-t507.html

Hier nog even iets over mammografie: http://klachtensilicon.forum2go.nl/geen ... -t418.html

Hier nog iets over het zweten van vloeibare siliconen!:

Silicone Leakage
Silicone gel “bleed” from the envelope and its spread throughout the tissues of the body is common and has been linked with several complications. Firstly, since the gel is composed partly of liquid silicone, its leakage may cause the problems described above associated with liquid silicone. Secondly, the effects of silicone can cause immune and autoimmune problems. Silicone particles have been found at distant sites from injection or implantations such as in the brain, liver, lungs, kidneys, adrenal glands, lymph nodes, pancreas and ovaries.
Pockets of silicone may cause the formation of siliconomas, which have been found in the breast, neck, axillas, abdominal wall, thighs, and upper extremities.

Omdat de gel gedeeltelijk uit vloeibare siliconen bestaat, zal het lekken door zweten, dezelfde problemen geven als de problemen die eerder werden beschreven bij vloeibare siliconen. In de tekst ervoor had ze het over injecties met vloeibare siliconen en de gevolgen ervan.

Bron: http://plastikos.com/pdf/newsletters/Si ... er%203.pdf
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 19 jul 2012 15:08

Hier nog 2 linkjes waar je misschien wat aan hebt:
http://klachtensilicon.forum2go.nl/leve ... -t508.html
http://klachtensilicon.forum2go.nl/de-w ... -t179.html
En dit:
Afbeelding
Liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Luna MKS

Ongelezen bericht 19 jul 2012 16:43

Helena, welke implantaten heb je trouwens?
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Pia

Ongelezen bericht 19 jul 2012 23:16

Welkom Helena,

Wat een heftig verhaal weer. Wens je veel sterkte, kracht en wijsheid. Die wijsheid zul je op dit forum zeker opdoen.
Ik hoop dat je zonder sili door het leven zal kunnen stappen.
Siliconen zijn ondingen.
Liever natuurlijk plat dan nep plastic...
Pia

Ongelezen bericht 20 jul 2012 01:12

Helena schreef: Uit het pathologisch dossier dat ik na mijn borstamputatie heb opgevraagd, bleek dat zich in het verwijderde borstweefsel én de lymfeklieren én de oksel "siliconen-deposito's" bevonden.
Mooie term. Ik denk dat alle dragers van implantaten deze hebben en ook de geexplanteerden. Helaas.
Siliconen zijn ondingen.
Liever natuurlijk plat dan nep plastic...
Wendy

Ongelezen bericht 20 jul 2012 08:53

Beste Helena,
Welkom op het forum! Wat heb jij al veel meegemaakt Helena...eerst borstkanker en dan ook nog eens siliconenresten in je lichaam. Ik begrijp dat de keuze heel moeilijk is, maar ik denk dat jij al wel door een diep dal gegaan bent en weet dat gezondheid belangrijker is dan wat dan ook! Lichaamseigen vet is de veiligste oplossing. Elk implantaat betekent natuurlijk een nieuw risico. Ik weet zeker dat je een weloverwogen keuze zult maken! Sterkte en hou ons op de hoogte!
Groetjes Wendy
Laatst gewijzigd door Wendy op 20 jul 2012 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 jul 2012 10:55

Wendy, bedankt voor het zien van mijn stomme fout (zie 2e bericht)!!!
Wat een sufferd ben ik!!! :)
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Luna MKS

Ongelezen bericht 20 jul 2012 11:49

Pia schreef:Mooie term. Ik denk dat alle dragers van implantaten deze hebben en ook de geexplanteerden. Helaas.
Wat Pia zegt is echt zo hoor. Als ze bij ons een klier onder de microscoop zouden houden, dan zouden ze daar zeker wel siliconen in terugvinden. Bij somminge van ons is het ook aangetoond d.m.v. MRI.

Scheur of geen scheur, alle implantaten LEKKEN/ZWETEN! Iedereen wordt vervuild! Bah!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

jenny

Ongelezen bericht 20 jul 2012 13:21

sorry maar waar blijven alle handtekeningen ??????????????
159 zijn er veel te weinig
moeten er minstens een paar duizend zijn !!

Verwijzing naar de petitie: http://verbiedborstimplantaten.petities.nl/

Mvrg. Jenny Broeze
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”